Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Verslag Modern Toernooi Eindhoven

Eclavyrr
9 jaren geleden
Afgelopen weekend was het weer eens zo ver. Invitational Qualifier in Eindhoven .

Hoofdprijs geld en een ticket voor de jaarlijkse invitational in dezelfde locatie.

Mijn deck en ik waren er klaar voor!
Een korte check of ik alles had; Deck met lijst, MTG Tokyo tokens, ruilzooi, dice, pen en papier, geld voor noms en eventuele aankopen, extra sleeves en wat random decks om in de tussenperiodes te testen was ik er klaar voor!

[d]18014[/d]

Rond 9:20 vertrokken vanuit Heerlen en onderweg nog wat mensen opgepikt zijn we met een delegatie van 5 man uit het droge, maar koude Limburgse land vertrokken.
Paul & Davy: Legacy
Glles en ikzelf: Modern
Mick: Standard

We waren ruim op tijd, schreven ons in en dan maar wachten tot de rondes beginnen. Doordat het drie verschillende formaten zijn worden de ronden een half uur na elkaar gestart, zodat er wat minder druk op de judges ligt.

En daar kwam de eerste uitdaging!

Ronde 1: vs Burn
Mijn eerste tegenstander speelde een deck waar ik preboard best een lastige matchup tegen heb. Burn kan door zijn goedkope spells makkelijk Thalia en consorten omzeilen. Wat dus ook in de eerste game gebeurde. Wel was ik me gruwelijk aan het irriteren aan de dame tegenover me omdat ze duidelijk meer interesse had in haar Gameboy dan in het Magic spel. Daarnaast kreeg ik een discussie met haar nadat ze in mijn beurt een fetchland kraakt in response op mijn Leonin Arbiter. Ik geef de tijd om haar te laten zoeken, cut haar deck en denk na over mijn volgende zet. Mee krijg ik een Lightning Helix na mijn kop geslingerd terwijl ik priority had. Ik zeg hier wat van en krijg een complete tirade naar mijn kop dat ik te lang wachtte en voldoende tijd heb gehad om iets te doen. Ik leg duidelijk uit dat het mijn beurt is, ik priority heb en er waren pas iets van 5-10 seconden verstreken ndat ik haar deck cutte. Mevrouw blijft stug en ik zet mezelf om van vriendelijk spelen naar regelneukmodus, besluit deze game te laten gaan en in de rebound mijn kans te pakken. In de beide rondes daarna frustreer ik haar duidelijk door koud en zakelijk te spelen, haar te wijzen op missed triggers en playfouten en klem te leggen met mijn post board Kor Firewalker, Burrenton Forge-Tender en Mark of Asylum. Ik pak beide rondes, wens haar succes (ze zat alweer in haar Gameboyspel) en ga verder. Ik heb een hekel en dit soort spelers en hoop dat ze haar attitude aanpast ook voor andere spelers. (Naderhand veel spelers over haar attitude horen klagen)

Ronde 2: vs ANT ... van Gilles.
Damn, damn, damn. Gilles is een toffe gozer, maar onze decks zijn extreem aan elkaar gewaagd en we weten exact wat er in zit doordat we veel tegen elkaar gespeeld hebben. We hadden gehoopt pas in de finale tegen elkaar te spelen en zijn wat teleurgesteld over de match up. Ronde 1 weet ik naar me toe te trekken dank zij creatief gebruik van Flickerwisp om zijn mana te beperken voor hij kan uitcombo'en. Als ik voor lethal aanval, moet hij afgaan, maar helaas pakte hij te veel schade van Ad Nauseam op zoek naar Angel's Grace. Ronde 2 board ik amper removal uit tot verbazing van twee omstanders, want ik ken zijn post deck (en hij het mijne) en weet dat hij Grave Titans gebruikt tegen control decks die hem vertragen. Het gaat enorm 1 op 1 maar hij krijgt het voor elkaar om achter elkaar twee titans te resolven en ik verzuim antwoorden te rapen. Zijn Titans outspeeden uiteindelijk mijn Mirran Crusader beatdown en hij pakt de tweede game. game drie flood ik en kan Gilles makkelijk de 2-1 pakken. Zeer jammer maar een goede match zonder speelfouten aan beide kanten en Gilles is gewoon een toffe gozer om tegen te spelen. Postgame praten we nog wat na en testen zijn nieuwe modern build die erg goed blijkt te werken. Op naar ronde 3.

Ronde 3: Vs BUG control.
Mijn portugese tegenstander speelt BUG control. Een match up waar ik doorgaands niet al te veel problemen mee heb, maar het kan verkeren. Hij heeft echter geen ervaring met D&T en komt niet van mijn flyers af. Game 2 board ik alleen een Pithing Needle in tegen Liliana of the Veil. Dan maakt mijn tegenstander een play die ik al vele malen heb gezien en keihard afstraf. De board state: hij heeft twee shocklands, Tarmogoyf en een Misty Rainforest. Verder is hij tapped out. Ik begin aan mijn beurt, draai Aether Vial naar 2 speel een tweede Ghost Quarter en heb een GQ en plains untapped. Ik pas de beurt en zie de beruchte speelfout. Het is ongelofelijk riskant om tegen D&T te fetchen als je geen mana open hebt. Hij doet dit en ik respond op de trigger door Leonin Arbiter in te flashen met de vial. Hij verliest een leven, een land en vervolgens GQ ik zijn andere twee landen en Path to Exile zijn Tarmo. Zijn board is weg, in zijn beurt raapt hij geen land en ik rol naar een 2-0 overwinning.

Ronde 4: Vs Splintertwin
Nice! Splintertwin is een prima matchup voor mij aangezien ik pre boarding al zijn combo redelijk verstoor. Ronde 1 pak ik vrij makkelijk op een ingeflashte Restoration Angel, die mijn Flickerwisp target waarmee ik zijn Deceiver Exarch flash in reactie op de Splinter Twin. Game 2 begint voor mij vrij goed met een turn 1 vial, en turn 2 Dryad Militant en Pithing Needle op Deceiver Exarch. Dan raken we allebei in een stall tot ik in mijn beurt een morph speel. Mijn tegenstander heeft echt letterlijk geen idee waarom ik morph in Modern speel en lacht me praktisch in mijn gezicht uit. In mijn beurt wilt hij me klem leggen door zijn Pestermite te gebruiken om mijn vial te tappen, maar ik respond door een Flickerwisp in reactie in flashen op mijn Needle en hernoem zijn Pestermite aan het begin van mijn endstep. Hij had geen exarch (of mana voor een exarch én een twin) en kan zijn combo dus schudden. In mijn beurt val ik hem aan met morph en wisp en in zijn beurt vial ik een Restoration Angel op mijn morph en laat Akroma, Angel of Fury zien. Mijn tegenstander scoopt en ik ga voor de 3-0-1! Nog 1 match winnen om in de top 4 te komen en alsnog een finale tegen Gilles te spelen (hij staat ook 3-0-1)

Ronde 5: Vs TasiDelver
In eerste instantie meen ik tegen een standard Delver/Pyromancer deck te spelen tot hij beurt 3 een Tasigur op me dropt. Ik vind geen removal en wordt compleet van de tafel geveegd door de grote hoeveelheid Young Pyromancer triggers die Tasigur, the Golden Fang weet terug te halen.
Ik board alle graveyard removal in die ik heb, maar helaas flood ik enorm na een mulligan en moet Gilles teleurstellen. Ik blijf hangen op 3-0-2 maar ben tevreden over het deck en ga nog wat deckjes playtesten, traden en rondlummelen.

Met wat moeite krijg ik wat leuke trades rond waaronder een Torrent Elemental, Chord of Calling, Eternal Witness en met een lichte financiele ondersteuning een NM Tropical Island.

Ik bekijk de finale waarin Gilles de overwinning pakt tegen de Splintertwin speler, feliciteer hem met de overwinning en maak me klaar om naar huis te gaan. Uiteindelijk stand: Gilles wint het Modern toernooi, Davy haalt de top 4 bij Legacy. Goed gedaan mannen! De rest van ons viel helaas buiten de boot maar we hadden een goede dag en gaan slechte moppen tappend en al terug naar huis.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 9 jaren geleden
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Leuk verslag, dank voor het schrijven!

Edit: en inderdaad: judge roepen, en die erop wijzen. Als men dat doet, kan er eerlijk gehandeld worden.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 9 jaren geleden
Jeff
9 jaren geleden
Leuk verslag, bedankt!

Over die irritante dame: Als iemand tijdens het spelen aandacht heeft voor een gameboy dan moet je gewoon een judge roepen. Ook in de situatie met priority en zo: gewoon een judge roepen! Het is absoluut niet nodig om mensen van je gelijk te proberen overtuigen in dit soort situaties. Judges zijn ervoor om onder andere dit soort situaties op te lossen en te verduidelijken.

In Magic geven we overigens doorgaans draws niet aan (en anders na de losses), omdat die in principe weinig voorkomen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld voetbal en andere grote 1-tegen-1 sporten was jouw resultaat dan ook 3-2 (of 3-2-0, maar niemand zegt dat). Klein detail, maar ik moest een paar stukjes toch 2x lezen voor ik door had dat je dit andersom deed.

Staat ANT als deck-naam niet voor Ad Nauseam-Tendrils (Tendrils of Agony) in Legacy? In Modern is Tendrils niet legal namelijk. Ik ken het deck in Modern op zich wel, maar had er nooit bij stilgestaan dat het ook 'gewoon' ANT genoemd wordt.

Is de sfeer daar altijd zo, dat mensen elkaar uitlachen, niet geinteresseerd doen etc? Maar goed dat je nog tevreden was over je deck, want anders kan ik me voorstellen dat zo'n dag niet echt je-van-het is.
Eclavyrr
9 jaren geleden
Nee doorgaans is de sfeer prima, en de jongen tegen wie ik de morph speelde is iemand tegen wie ik graag speel. Hij schoot alleen in de lach omdat hij nog nooit iemand een morph had zien spelen in Modern. Kreeg een dik compliment van hem later over de play en hij vond het wel de moeite waard om eens mee te experimenten
Was een vette mind game ook
ANT staat inderdaad voor de combo met Tendrils, maar hij wordt hier gespeeld met Lightning Storm. Alleen ANLS bekt niet zo lekker
 bijgewerkt door Eclavyrr 9 jaren geleden
Saint
9 jaren geleden
Mooi verslag!
Ik heb nog wat geleerd ook! (Morphs blinken die face-up terugkomen)

Wel leip van die gameboy haha.. je komt toch om te magicen?!
Farone
9 jaren geleden
Leuk om te lezen, en inderdaad gave combi met die morph!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 6 posts
  • Laatste post Farone 9 jaren geleden
  • Gemaakt door Eclavyrr 9 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top