Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Verslagje FNM boosterdraft Amonkhet bij de Bazaar

MagnusMagicus
6 jaren geleden
Ik draft maar zeer zelden, dus het is altijd een feestje als ik eens op vrijdagavond naar de Bazaar ga om te Boosterdraften! De voorinschrijvingen waren abominabel, maar toen ik er aankwam bleken er 18 mensen te willen draften en iets van 10 die Modern gingen spelen. Gezellig!

Eerste pakje open....een cycle landje...*zucht* . Ok, dan maar een Gust Walker, die ziet er wel leuk uit. Ik ging een beetje de kant op van Exert gedurende die booster.

Tweede pakje open....Glorious End. Ja, kan potentie hebben, maar die Honored Crop-Captain zet me nu wel heel lekker in .

Derde pakje...Champion of Rhonas. Ja eh, ik zit echt al in Beatdown en ik kan niet splashen zonder snelheid op te geven. Ondertussen kon ik wel mijn derde Gust Walker opppakken .

De speler naast mij opende - not kidding you - Glorybringer, Liliana, Death's Majesty en Diabolic Intent! Toch wel beetje jaloers . En hij speelde ook nog de Champion of Rhonas die ik door had gegeven.

Ik speelde zelf met slechts 1 rare, Harsh Mentor, maar dat is in Limited alleen maar een 2/2 dork.

Hoe dan ook, ik had dus 3 Gust Walkers, een Ahn-Crop Crasher, Battlefield Scavenger, Devoted Crop-Mate, Emberhorn Minotaur, Nef-Crop Entangler en een Tah-Crop Elite. Daarbij een Bloodlust Inciter, Brute Strength, Cartouche of Zeal, Deem Worthy, Consuming Fervor, Fling, Impeccable Timing, 2 Pursue Glory, Unwavering Initiate, Vizier of Remedies en een Winged Shepherd. Daarmee (ongeveer, ik heb het deck al uit elkaar gehaald) een 40 kaarten deck met 15 land gegaan. Dood of de gladiolen!

Ronde 1: Eerste game ga ik als een malle uit de startblokken en heb ik mijn tegenstander op 0 voor zijn deck op gang komt. Tweede game blijf ik hangen op 2 mana en daarna op 3 mana en gaat het allemaal net te traag. Zijn deck komt op gang en ik kan niet opboksen tegen Trial of Ambition en 4 Cartouches. Ik board een 16e land in en haal een random 3 drop eruit. Derde game echter: turn 5 kill . Ik curvede helemaal uit en een kleine mana-hickup was de doodslag voor mijn tegenstander. 1-0!

Ronde 2: Mijn tegenstander had een deck gebouwd met veel card draw en cyclers en de doem van alle beatdown decks: lifelink in de vorm van Regal Caracal. Eerste game zag ik die niet en was ik domweg wat sneller. Tweede game echter kwam de kat tevoorschijn. Een Trial of Solidarity later zette hem van "volgende beurt Fling ik je dood" naar "oh, je staat nu weer op 18" en dat was teveel voor me. Derde game echter was ik weer op dreef. Turn 1 Bloodlust Inciter, turn 2 Gust Walker en val ermee aan, turn 3 Ahn-Crop Crasher en val met alles aan, etc. Geen schijn van kans . 2-0!

Ronde 3: Wow, ik ben in geen jaren 2-0 gegaan op een FNM . Maar mijn tegenspeler is een ervaren Magicer, dus ik bereid me mentaal al voor op 2-1. Eerste game doe ik weer precies hetzelfde: uitcurven met de Inciter, Walker en Crasher en wals ik over hem heen. Game twee: hij komt met een Glory-Bound Initiate aanzetten en een Cartouche of Ambition....aargh, lifelink! de Bloodlust Inciter gooi ik met Fling naar de Initiate voor die +1/+3 kan krijgen, maar even later komt die terug door Devoted Crop-Mate. Ondertussen heb ik 3(!) Gust Walkers die hem om de beurt voor 8 slaan (eentje had een -1/-1 counter). Ik pak uiteindelijk net op tijd een Deem Worthy om zijn lifelink om zeep te helpen en dan maken de Walkers het af! Wow! 2-0 gegaan en dus 3-0 geeindigd!

Op de Bazaar is elke FNM ook een extra verrassing waarmee je wat booster kan winnen. Dit keer een puzzel gemaakt door Jan (die helaas niet wist hoe je Amonkhet moest spellen ) die me als een van de 3 beste deelnemers een Booster Amonkhet opleverde. En bij de prijsuitreiking harkte ik nog 4 boosters en een Unlicensed Disintegration binnen! Het was een hele toffe en relaxede avond en ik ben best een beetje trots op mezelf .
Blasty
6 jaren geleden
Ah lekker man! Jammer dat ik er niet bij kon zijn, een verhuis klusje liep uit en ik woon niet echt om de hoek -_-

Ik ga volgende week op de Grand Prix lekker veel A Monk Hat draften, geweldige set!
n4ppy
6 jaren geleden
Nice!!
Morph
6 jaren geleden
Gefeliciteerd! Klinkt als een zeer geslaagde avond!

Heeft nog iemand meer goede FNM Amonkhet verhalen?
alan84
6 jaren geleden
Dat zal zeker een relaxte aaf geweest zijn, (ook zeker voor je buurman) . Jammer dat Delft ver weg is anders was ik ook zeker een keer daar komen draften.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top