Curse of Leeches

Innistrad: Midnight Hunt
€ 0,50

Op voorraad. Voor 16:00 uur besteld, morgen in huis.

  • Spaar gratis spelpunten
  • Gratis verzending NL vanaf € 50
  • Vandaag besteld? Morgen in huis*
  • Beoordeeld met een 9.2
  • Spaar voor gratis producten
  • 70.000+ producten op voorraad

Productbeschrijving

Enchant player
As this permanent transforms into Curse of Leeches, attach it to a player.
At the beginning of enchanted player's upkeep, they lose 1 life and you gain 1 life.
Daybound (If a player casts no spells during their own turn, it becomes night next turn.)
----
Lifelink
Nightbound (If a player casts at least two spells during their own turn, it becomes day next turn.)

Kaart informatie

NaamCurse of Leeches
Mana Cost
Mana value3
TypeEnchantment - Aura Curse // Creature - Leech Horror
SetInnistrad: Midnight Hunt 
RarityRare
Oracle tekstEnchant player
As this permanent transforms into Curse of Leeches, attach it to a player.
At the beginning of enchanted player's upkeep, they lose 1 life and you gain 1 life.
Daybound (If a player casts no spells during their own turn, it becomes night next turn.)
----
Lifelink
Nightbound (If a player casts at least two spells during their own turn, it becomes day next turn.)
ArtiestUriah Voth

Reacties op Curse of Leeches

MagnusMagicus
1 jaar geleden
Hehe, ik had het zelf ook fout om precies die reden toen ik deze tegenkwam

Inderdaad, er worden geen statebased actions gecheckt in de untap step, want niemand krijgt ooit priority daar! Dus de Leeches wordt een aura en die attach je aan een speler en de Grasp aura....blijft los op de battlefield liggen! Dan begin je upkeep, de Grasp triggert en gaat op de stack, en *dan* krijgt de active speler priority, en vlak daarvoor gaat de Grasp dan naar de graveyard!
Stalkative
1 jaar geleden
De Strangling Grasp valt inderdaad van de Curse of Leeches af als state-based action. State-based actions worden gecheckt wanneer een speler priority zou krijgen. Wanneer krijgt een speler voor het eerst priority in een beurt? Nadat de upkeep step is begonnen, en dus nadat de ability is getriggerd!

... denk ik ten minste, en ik zou dit niet bedacht hebben als je niet al had verklapt dat de trigger wel nog af zou gaan
 Bijgewerkt 1 jaar geleden door Stalkative
bartist
1 jaar geleden
Ow, ik ben benieuwd waarom
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Solide antwoord, netjes verwoord, echter wel helemaal fout .

En dan ben ik benieuwd: weet iemand waarom?
bartist
1 jaar geleden
Denk het niet. Dagdeel-wisseling gaat aan het begin van de beurt (dus waarschijnlijk untapstep), waardoor het van dagdeel veranderd is voor de upkeep.
De Strangling Grasp ligt al in de graveyard voordat de upkeep begint, omdat deze geen valide enhcant-target meer heeft.
Luc
1 jaar geleden
ofcourse *Facepalm*
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Nee, maar Curse of Leeches wel, dus die transformed terug in de Curse, waardoor de Strangling Grasp hem niet meer kan enchanten
Luc
1 jaar geleden
Ja je blijft last houden van de Stangling Grasp aangezien deze geen daybound of nightbound kant heeft.
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Regelvraag van de dag:
Je hebt een Leeching Lurker (achterkant van Curse of Leeches) op de battlefield met een Strangling Grasp (achterkant van Vengeful Strangler) van je tegenstander op enchanted. Je cast deze beurt twee spells en geeft de beurt door. Het was nacht, en wordt dus dag als je tegenstander aan de beurt is. Ga je nog last hebben van de triggered ability van de Strangling Grasp? En zo ja of nee....waarom wel of niet?
iDeal AfterPay Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top