Fairgrounds Warden

Fairgrounds Warden

Kaladesh

When Fairgrounds Warden enters the battlefield, exile target creature an opponent controls until Fairgrounds Warden leaves the battlefield.
€ 0,25

Op voorraad. Voor 16:00 uur besteld, morgen in huis.

Spaar gratis BoM punten Verdien BoM punten met elke bestelling. Spaar BoM punten voor gratis producten of winkeltegoed.

Kaart informatie

NaamFairgrounds Warden
Manacost
Converted mana cost3
TypeCreature - Dwarf Soldier
SetKaladesh 
RarityUncommon
Oracle tekstWhen Fairgrounds Warden enters the battlefield, exile target creature an opponent controls until Fairgrounds Warden leaves the battlefield.
Power1
Toughness3
Flavortekst"You're coming with me."
ArtiestIzzy
 

Decks met Fairgrounds Warden

boosterdraft
Ajani
door Ajani 1 maand geleden
commander
Soldier commander
door Allaerd 6 dagen geleden
modern
Dwarves
door Kwakelaar 1 maand geleden

Reacties op Fairgrounds Warden

Mango
2 dagen geleden
Dank je wel ! Nu is het helder voor mij.
Tudou
2 dagen geleden
Ik vond het wel interessant dus heb de regel even gevonden:

610.3 Some one-shot effects cause an object to change zones “until” a specified event occurs. A second one-shot effect is created immediately after the specified event. This second one-shot effect returns the object to its previous zone.
MagnusMagicus
5 dagen geleden
Op het moment dat het effect ophoudt met bestaan (want de Warden verlaat de battlefield) stopt het effect en is het exilede creature per direct weer terug op de battlefield.

Op Gatherer kun je deze ruling vinden:

Quote:
The exiled card returns to the battlefield immediately after Fairgrounds Warden leaves the battlefield. Nothing happens between the two events, including state-based actions.


Ik zal ook de spelregel erbij zoeken, maar niet vandaag
Mango
5 dagen geleden
En toch is het verwarrend.... Wanneer de instant Cloudshift resolvet, worden de twee acties van deze kaart in de aangegeven volgorde uitgevoerd. Eerst gaat de Warden in exile, vervolgens keert Warden terug naar de battlefield. Echter uit het antwoord van MagnusMagicus blijkt dat er tijdens het uitvoeren van deze acties ook gecheckt wordt op bijkomende effecten. In dit geval wordt geconstateerd dat wanneer de Warden de battlefield verlaat, een creature dat door hem is ge-exiled terugkeert. En klaarblijkelijk vindt deze terugkeer plaats voordat de tweede actie van Cloudshift plaats vindt. Dat vind ik wel verrassend. Welke spelregel is hier van toepassing?
MagnusMagicus
5 dagen geleden
Mango, dat is helemaal correct.

Dit is wat er stap voor stap exact gebeurt:

De Incinerate wordt gecast:

== TOP STACK ==
Incinerate met target Fairgrounds Warden (die een Mistform Ultimus heeft geexiled)
== BOTTOM STACK ==

Jij reageert met een Cloudshift:

== TOP STACK ==
Cloudshift met als target Fairgrounds Warden
Incinerate met target Fairgrounds Warden
== BOTTOM STACK ==

Niemand wil verder reageren, dus het bovenste op de stack resolved. De Cloudshift exiled de Warden, de Ultimus komt terug op de battlefield, de Warden keert terug naar de battlefield. Nu is de Cloudshift klaar met resolven, en gaat naar de graveyard. De Warden heeft een trigger en die gaat nu op de stack. Je kiest de Ultimus als target, want die is al terug op de battlefield, dus een legal target:

== TOP STACK ==
ETB trigger Fairgrounds Warden met als target Mistform Ultimus
Incinerate met target Fairgrounds Warden
== BOTTOM STACK ==

Geen reactie, dus bovenste op de stack resolved, en de Ultimus wordt exiled. De stack is nu:

== TOP STACK ==
Incinerate met target Fairgrounds Warden
== BOTTOM STACK ==

Helaas voor de Incinerate is bestaat deze Warden niet meer. Want door het blinken is het voor het spel een compleet nieuwe en andere permanent geworden, dus de Incinerate heeft geen target meer en wordt gecounterd door de spelregels.
Daretti388
5 dagen geleden
Naar mijn weten is het zo dat het Creature wat je exilet weer terug komt onder je tegenstanders controle, en vervolgens mag je weer Creature aanwijzen om te exilen met de warden.
Mango
5 dagen geleden
Stel je hebt met de Warden een creature ge-exiled. Tegenstander probeert Warden te Incineraten. In respons speel je Cloudshift. Ik neem aan dat eerst Cloudshift in zijn geheel resolvet: de Warden verlaat de battlefield en keert meteen weer terug. Dan keert de ge-exilede creature terug. Daarna triggert de ETB ability van de Warden. Je wijst een target creature aan, en die gaat in exile. Tot slot fizzlet de Incinerate. Is dit correct?
MagnusMagicus
7 dagen geleden
Dat is inderdaad dezelfde discussie .

En ja, het creature komt terug als de Warden weggaat, maar het is wel een creature EN removal en dat zijn de andere kaarten die je noemt niet. Geen van die kaarten red je van een Peacekeeper om maar iets te noemen. Dus streep de Warden niet te snel weg (al is het geen top creature hoor ).
Mango
7 dagen geleden
Okay. Ik herinner mij dat er indertijd een soortgelijke discussie is gevoerd over de verschillen tussen Oblivion Ring en Banishing Light.

Al met al denk ik dat de Fairgrounds Warden niet echt interessant is voor een Soldiers deck. Op het 3 mana niveau heb je (te) veel concurrentie van creatures die i.h.a. sterker zijn. Zoals b.v. : Field Marshal, Aerial Responder, Preeminent Captain en Thalia, Heretic Cathar.
 Bijgewerkt 7 dagen geleden door Mango (typo)
MagnusMagicus
7 dagen geleden
Dat is inderdaad correct. Het moment dat de Warden de battlefield verlaat is het exilede creature *direct* terug, zonder dingen op de stack of wat dan ook. Die truc werkt wel met Fiend Hunter inderdaad, want daar zijn het aparte triggers die via de stack gaan.
iDeal Mister Cash Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top