Gyrus, Waker of Corpses (foil)

Gyrus, Waker of Corpses (foil)

Commander 2018

Gyrus, Waker of Corpses enters the battlefield with a number of +1/+1 counters on it equal to the amount of mana spent to cast it.
Whenever Gyrus attacks, you may exile target creature card with lesser power from your graveyard. If you do, create a token that's a copy of that card and that's tapped and attacking. Exile the token at end of combat.
€ 3,00

Op voorraad. Nu besteld, donderdag in huis.

EindejaarsactieProfiteer nu van onze eindejaarsactie en ontvang automatisch een gratis cadeau bij elke bestelling!

Kaart informatie

Gyrus, Waker of Corpses 
Commander 2018 
Legendary Creature - Hydra
Gyrus, Waker of Corpses enters the battlefield with a number of +1/+1 counters on it equal to the amount of mana spent to cast it.
Whenever Gyrus attacks, you may exile target creature card with lesser power from your graveyard. If you do, create a token that's a copy of that card and that's tapped and attacking. Exile the token at end of combat.
0/0

Decks met Gyrus, Waker of Corpses

casual
lord windgrace
door beany 1 maand geleden
commander
Lord Windgrace EDH
door sibrand 1 maand geleden
commander
Lands Matter
door Stureremil 4 maanden geleden
commander
land matter
door brozo 4 maanden geleden

Reacties op Gyrus, Waker of Corpses

MagnusMagicus
3 maanden geleden
Het is een "If...instead" en dat is een replacement effect. Die vervangen een actie door iets anders, in dit geval "maak X tokens" door "maak 2*X tokens".
n4ppy
3 maanden geleden
" Doubling Season kopieert namelijk het token niet, hij verdubbelt het effect van Gyrus. Dus Gyrus maakt twee tokens en exiled ze beide."

Als ik Primal Vigor lees dan lijkt het alsof primal er twee van maakt (er staat niet expliciet het woord effect in de ability)

of vervangt Primal het a token door (a token) * 2 en dan gebeurt de rest?
MagnusMagicus
3 maanden geleden
Jawel, alledrie de kaarten veranderen het "put a token onto the battlefield" in "put two tokens onto the battlefield", ze maken zelf geen tokens.
n4ppy
3 maanden geleden
Ah "If an effect would create one or more tokens under your control, it, the effect, creates twice that many of those tokens, met alle toeters en bellen, instead."

Dus met Anointed Procession werkt het ook maar met Primal Vigor niet gok ik?
Amanda
3 maanden geleden
Hmm volgende keer toch maar de kaart lezen. Ik dacht doubling season wel te kennen. Maar jou uitleg nog een keer naar doubling season gekeken en het staat er duidelijk.

Maar weer wat geleerd over defenders, leuk!
MagnusMagicus
3 maanden geleden
Je denkwijze over defenders is correct . Het hebben van defender betekent niet meer en niet minder dan "this creature can't be declared as an attacker in the declare attackers step". Dus als een ander effect de kaart tapped en attacking op de battlefield legt, dan valt hij gewoon aan.

De Sundial werkt inderdaad, met de exile trigger op de stack activeer je de Sundial. Omdat de trigger al af is gegaan, gaat die niet nogmaals af en omdat je je beurt eindigt, exile je de tokens niet en blijf je ze permanent houden.

Maar anders zou je niet alleen het eerste token kwijt zijn, maar beide. Doubling Season kopieert namelijk het token niet, hij verdubbelt het effect van Gyrus. Dus Gyrus maakt twee tokens en exiled ze beide.
Amanda
3 maanden geleden
Oei, lastige. De Defender pagina bood ook geen duidelijk uitsluitsel voor mij: defenfers kunnen niet aanvallen. Maar betekend dat; hij kan niet worden gekozen in de declare attackers stap of dat hij gewoon nooit kan aanvallen en dus ook niet aanvallen in het spel gelegd kan worden? Ik gok het eerste: omdat ze aanvallend in het spel komen en dus niet gedeclared zijn als aanvallers kunnen ze gewoon aanvallen.

En de sundial werkt: je behoud beide tokens omdat de stack met de exile trigger leeg wordt gemaakt.

En anders zou je alleen de eerste token kwijt zijn geraakt. Doubling season kopieert letterlijk het token en daar staat niet op dat je hem moet exilen. En gyrus exiled alleen de token die hij heeft gemaakt.
MagnusMagicus
3 maanden geleden
Je ziet over het hoofd dat ik de kaart verkeerd had gelezen en dacht dat het equal or less was . Fixed!
Pelgrim1994
3 maanden geleden
Je mag van de Guardian of the Ages toch heel geen token maken als gyrus 7 +1/+1 counters op zich heeft? Er staat: Whenever Gyrus attacks, you may exile target creature card with lesser power from your graveyard.

Of zie ik iets over het hoofd?
MagnusMagicus
3 maanden geleden
Regelvraag van de dag:

Ik heb een Doubling Season en een Gyrus, Waker of Corpses met 8 +1/+1 counters liggen en ik val er mee aan. In mijn graveyard ligt een Guardian of the Ages. Ik target de Guardian met de attack trigger en exile hem en maak een token, die wordt verdubbeld door de Season.

Mag het originele token aanvallen? Mag het extra token aanvallen? Wat gebeurt er in godsnaam?

Wat er ook gebeurt, aan het einde van combat wil ik mijn Sundial of the Infinite activeren om mijn tokens te behouden. Kan dat? En stel ik zou het niet doen, raak ik dan beide tokens kwijt of alleen degene niet gemaakt door de Season?


Ik post later vandaag de goede antwoorden, maar probeer vooral antwoord te geven als je het niet zeker weet. Van fouten leer je het meest
 Bijgewerkt 3 maanden geleden door MagnusMagicus (RTFC, Magnus :))
iDeal Mister Cash Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top