Heat Stroke

Heat Stroke

Weatherlight

At end of combat, destroy each creature that blocked or was blocked this turn.
€ 5,00

Op voorraad. Voor 16:00 uur besteld, morgen in huis.

Spaar 5 gratis BoM punten Verdien BoM punten met elke bestelling. Spaar BoM punten voor gratis producten of winkeltegoed.

Kaart informatie

NaamHeat Stroke
Manacost
Converted mana cost3
TypeEnchantment
SetWeatherlight 
RarityRare
Oracle tekstAt end of combat, destroy each creature that blocked or was blocked this turn.
Flavortekst“Stroke of heat or stroke of blade. Choose your fate, traitor.” - Maraxus of Keld, to Starke
ArtiestAndrew Robinson
Reserved listJa
 

Trivia

Deze kaart staat op de Reserved List.

Reacties op Heat Stroke

Mango
7 dagen geleden
Dank. Ja, Heat Stroke is een vreemde oude kaart. Het heeft bij mij lang geduurd voor ik begreep waarom de verleden tijd wordt gebruikt en wat de beoogde werking is. Nog steeds was ik er niet echt zeker van, daarom heb ik er toch maar even een vraag over gesteld. Een mooi defensief combo is Heat Stroke met Choking Vines.
MagnusMagicus
8 dagen geleden
@Mango: pardon, je hebt gelijk. Dat krijg je ervan als je oude kaarten met maffe bewoordingen niet goed leest . Heat Stroke kijkt inderdaad niet naar "blocked" of "blocking", maar alleen of het creature deze beurt had of werd geblocked. Dus ze sterven alsnog aan de Stroke.

Dit type effecten worden tegenwoordig dus anders geschreven, juist om dit soort rare interacties te voorkomen . Maar ik had het moeten weten, ik was Heat Stroke fan toen ik net begon met spelen (toen de Stroke 2 weken oud was ).
n4ppy
8 dagen geleden
At end of combat is het einde van de Combat Phase niet het einde van de Combat damage step(s) dus heat stroke doet niet "de tweede keer nogmaals zal proberen hen te destroyen." het staat ook specifiek op gatherer "5/1/2007 This doesn’t trigger until the end of combat."

En regel 506.4 zegt "stops being an attacking, blocking, blocked, and/or unblocked creature." dus aan het einde van de Combat Phase triggered de Heat Stroke en kijkt heb jij een vlaggetje, nee? dan mag je blijven liggen.


 Bijgewerkt 8 dagen geleden door n4ppy
Mango
8 dagen geleden
@MagnusMagicus. Dank voor je reactie! Ik ben het eens met alles wat je schrijft over het "uit combat halen" van creatures. Alleen ben ik de mening toegedaan dat jouw uitleg eerder van toepassing is op een enchantment die als volgt is geformuleerd: "At end of combat, destroy each creature that is blocked or blocking."

In dat geval wordt er een momentopname gemaakt bij end of combat. Creatures die reeds uit combat zijn gehaald tellen dan inderdaad niet mee.

Echter er staat: "At end of combat, destroy each creature that blocked or was blocked this turn." Er wordt hier de verleden tijd gebruikt. Dit impliceert dat de enchantment terug kijkt in de tijd, en wel over de gehele duur van de huidige beurt. Naar mijn mening registreert hij continu of er creatures zijn die blocken of geblockt worden. Het is naar mijn mening zelfs zo, dat wanneer er in een beurt twee combat phases zijn, Heat Stroke bij creatures die zijn eerste destroy aktie overleefd hebben de tweede keer nogmaals zal proberen hen te destroyen. Want die creatures blijven de hele beurt op zijn lijst staan van te destroyen creatures.
 Bijgewerkt 8 dagen geleden door Mango
MagnusMagicus
8 dagen geleden
Nope . Een creature is attacking of blocking als het als attacker of blocker declared is in de declare attackers step of de declare blockers step. Ze blijven dat tot het einde van de combat, of als ze niet meer in combat zijn.

Regeneration haalt een creature uit combat als het shield gebruikt wordt. Reconnaissance haalt het creature uit combat. Dus die creatures hebben geen last van de Heat Stroke. Maar Elvish Scout prevent alleen damage en untapt het creature, het haalt het niet uit combat. Dus dat creature gaat nog wel dood aan de Heat Stroke.

Deze regel is ook nog relevant:

Quote:
506.4. A permanent is removed from combat if it leaves the battlefield, if its controller changes, if it phases out, if an effect specifically removes it from combat, if it's a planeswalker that's being attacked and stops being a planeswalker, or if it's an attacking or blocking creature that regenerates (see rule 701.14) or stops being a creature. A creature that's removed from combat stops being an attacking, blocking, blocked, and/or unblocked creature. A planeswalker that's removed from combat stops being attacked.
Mango
8 dagen geleden
Vraag. Moet ik het zo zien dat Heat Stroke iedere combat, direct na het declareren van blockers, registreert welke creatures er blocken of geblockt zijn. Aan het eind van de combat phase probeert Heat Stroke al deze creatures te destroyen. Het maakt hierbij niet uit of de creatures inmiddels combat hebben verlaten, b.v. via een geresolved Regeneration shield of de ability van Reconnaissance of een Elvish Scout of iets dergelijks. Klopt deze uitleg?
iDeal Mister Cash Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top