Inga Rune-Eyes (#10) (showcase)

Inga Rune-Eyes (#10) (showcase)

March of the Machine Multiverse Legends
€ 0,50

Op voorraad. Nu besteld, dinsdag in huis.

Toevoegen aan winkelmand
Gratis Booster Booster - nog 6 dagen geldig Bij besteding vanaf € 40,- aan Magic: the Gathering packs, decks of losse kaarten ontvang je nu een gratis booster. Upgrade je gratis booster zelfs tot een Collector Booster door meer te besteden! Lees meer.
  • Spaar gratis spelpunten
  • Gratis verzending NL vanaf € 50
  • Vandaag besteld? Morgen in huis*
  • Beoordeeld met een 9.2
  • Spaar voor gratis producten
  • 70.000+ producten op voorraad

Productbeschrijving

When Inga Rune-Eyes enters the battlefield, scry 3.
When Inga Rune-Eyes dies, draw three cards if three or more creatures died this turn.

Kaart informatie

NaamInga Rune-Eyes
Mana Cost
Mana value4
TypeLegendary Creature - Human Wizard
SetMarch of the Machine Multiverse Legends 
RarityUncommon
Oracle tekstWhen Inga Rune-Eyes enters the battlefield, scry 3.
When Inga Rune-Eyes dies, draw three cards if three or more creatures died this turn.
Power3
Toughness3
FlavortekstHer fleet bore countless survivors to safety, slipping swiftly through strange currents no Phyrexian could track.
Artiestrishxxv

Reacties op Inga Rune-Eyes

Awvanzijl
1 jaar geleden
"Reading the card explains the card"...

In dit geval moet je toch redelijk diep in het regelboekje duiken om de kaart te begrijpen.
TheRobinros
1 jaar geleden
Oh wauw, dat wist ik niet! Weer wat geleerd!

Dus samenvatting, als je deze encoret, gaan er direct 2 vd 3 stuk aan de Legend rule en hun triggers gaan op de stack. Als je een manier hebt om op die triggers te reageren door de derde Inga te slopen, resolven de triggers en pak je dus in totaal 9 kaarten

EDIT: Als de text zou zijn "When Inga Rune-Eyed dies, if three or more creatures died this turn, draw three cards." zou het dus niet werken, dan zou je alleen voor de laatste 3 kaarten pakken. Want Magic is een simpel spel
 Bijgewerkt 1 jaar geleden door TheRobinros
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Oh je hebt gelijk, het is helemaal geen intervening if, ik had dat gewoon aangenomen .
Stalkative
1 jaar geleden
Quote:
Op het moment dat je de eerste sacrificet, checkt de trigger al of je aan de if-statement hebt voldaan, wat niet zo is, dus die trigger gaat de stack niet eens op.

Volgens mij komen de triggers wel op de stack. Een 'if' clause wordt alleen een "intervening 'if' clause" als het direct na de trigger event staat, wat hier niet het geval is. Dan zou de trigger dus sowieso op de stack komen, en wordt de conditie alleen bij het resolven gecheckt.

En als de triggers wel op de stack gaan, dan kan je met een sac outlet dus wel 9 kaarten trekken:
1. De drie Inga's komen op de battlefield
2. Je legt er twee in de graveyard, hun abilities triggeren
3. De abilities komen op de stack
4. In response sac je de derde aan bijvoorbeeld Ashnod's Altar, die death trigger gaat ook af
5. De triggers resolven, en er zijn inderdaad drie creatures doodgegaan, dus bij elke trigger pak je drie kaarten

Relevante regel:
Quote:
603.4. A triggered ability may read "When/Whenever/At [trigger event], if [condition], [effect]." When the trigger event occurs, the ability checks whether the stated condition is true. The ability triggers only if it is; otherwise it does nothing. If the ability triggers, it checks the stated condition again as it resolves. If the condition isn't true at that time, the ability is removed from the stack and does nothing. Note that this mirrors the check for legal targets. This rule is referred to as the "intervening 'if' clause" rule. (The word "if" has only its normal English meaning anywhere else in the text of a card; this rule only applies to an "if" that immediately follows a trigger condition.)
TheRobinros
1 jaar geleden
Natuurlijk, derp. Mijn uitleg klopt met een Mirror Gallery of een Sakashima of a Thousand Faces in het spel...
Het is voor mij ook al bijna weekend ofzo
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Inga is legendary, en je uitleg klopt alleen voor nonlegendary creatures, Robin

Obadja, jouw redenering klopt (bijna). Je mag niet 9x scryen, je mag 3x een Scry 3 doen (wat dus niet hetzelfde is als 9x Scry 1 of 1x Scry 9 ). Maar verder klopt het. Er gaan direct twee naar de graveyard en - aangenomen dat er geen andere creatures dood waren gegaan- pak je daarvan geen kaarten. De derde geeft je wel 3 kaarten.
TheRobinros
1 jaar geleden
Als je de tokens aan iets als Ashnod's Altar sacrificet (gegeven dat er nog geen andere creatures dood zijn gegaan), 3. Op het moment dat je de eerste sacrificet, checkt de trigger al of je aan de if-statement hebt voldaan, wat niet zo is, dus die trigger gaat de stack niet eens op. Voor de tweede idem, en voor de derde pak je 3 kaarten.

Als je de tokens in je end step op natuurlijke wijze aan Encore sacrificet, gaan ze allemaal tegelijk stuk, dus zijn ze allemaal al dood voor de eerste trigger de stack op wil. De if-statement zegt dus ook "prima!" en dan pak je 9 kaarten. Ook als je een Wrath of God of een ander effect dat je creatures tegelijkertijd sloopt speelt, pak je 9 kaarten
Obadja
1 jaar geleden
Als je deze Encoret, mag je dan als je de drie tokens sacrificed nul, drie of negen kaarten pakken?

Edit: ik denk bij nader inzien dat je eerst 9x scry't, dan twee tokens doodgaan ivm legendary rule en dan aan het eind vd beurt, als je de laatste sacrificed 3 kaarten pakt.
 Bijgewerkt 1 jaar geleden door Obadja
iDeal AfterPay Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top