Kytheon, Hero of Akros

Magic Origins

At end of combat, if Kytheon, Hero of Akros and at least two other creatures attacked this combat, exile Kytheon, then return him to the battlefield transformed under his owner's control.
: Kytheon gains indestructible until end of turn.
----
+2: Up to one target creature an opponent controls attacks Gideon, Battle-Forged during its controller's next turn if able.
+1: Until your next turn, target creature gains indestructible. Untap that creature.
0: Until end of turn, Gideon, Battle-Forged becomes a 4/4 Human Soldier creature with indestructible that's still a planeswalker. Prevent all damage that would be dealt to him this turn.
€ 5,40

Op voorraad. Voor 16:00 uur besteld, morgen in huis.

Win een Boosterbox Modern Horizons Maak automatisch kans op een boosterbox Modern Horizons! Ontvang gratis loten bij elke 40 euro die je besteedt.

Kaart informatie

NaamKytheon, Hero of Akros
Manacost
Converted mana cost1
TypeLegendary Creature - Human Soldier
SetMagic Origins 
RarityMythic
Oracle tekstAt end of combat, if Kytheon, Hero of Akros and at least two other creatures attacked this combat, exile Kytheon, then return him to the battlefield transformed under his owner's control.
: Kytheon gains indestructible until end of turn.
----
+2: Up to one target creature an opponent controls attacks Gideon, Battle-Forged during its controller's next turn if able.
+1: Until your next turn, target creature gains indestructible. Untap that creature.
0: Until end of turn, Gideon, Battle-Forged becomes a 4/4 Human Soldier creature with indestructible that's still a planeswalker. Prevent all damage that would be dealt to him this turn.
Power2
Toughness1
ArtiestWillian Murai
 

Reacties op Kytheon, Hero of Akros

MagnusMagicus
3 maanden geleden
Goede vraag dus, anders was je wellicht erg teleurgesteld tijdens je volgende pot Magic
Kalitas
3 maanden geleden
Haha, dank je. Het leek ook iets te makkelijk, vandaar de vraag.
MagnusMagicus
3 maanden geleden
Ja, dat mag. Maar je hebt dan een Planeswalker met 0 loyalty die direct naar de graveyard gaat. Omdat hij niet de battlefield entert (hij is al op de battlefield), krijgt hij geen counters.

Daarom moet je hem ook exilen en transformed returnen, want dan krijgt hij wel counters.
Kalitas
3 maanden geleden
Mag je deze in beurt 2 omdraaien met Moonmist? Volgens mij heb je alleen humans nodig met transform.
kdejong
3 jaren geleden
Ja ik snap hem nu! We hadden gister deze situatie met me zwager dus toen wisten we het niet zeker. Gelukkig hebben we het forum voor deze vragen
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Klopt! Het zou trouwens ook gelden als er een Pacifism op ligt of als je tegenstander een Ghostly Prison zou hebben liggen. Dan is hij niet able (want je hoeft de Prison niet te betalen) en hoeft hij nie aan te vallen.
kdejong
3 jaren geleden
Okee duidelijk, thanks .!
LegoRobster
3 jaren geleden
Het 'if able' slaat op het in staat zijn van een creature om aan te vallen. Er is niks mis mee om voor het declaren van je attackers Krenko te tappen voor zijn ability. Zodra je dan naar declare attack gaat, is Krenko 'no longer able' om aan te vallen, dus hoeft (/kan) het niet.
kdejong
3 jaren geleden
Ik heb een vraag over de eerste abilitie van gideon. Mijn tegenstander heeft de gideon liggen en kiest om mijn Krenko, Mob Boss hem aan te laten vallen in mijn beurt. Als ik dan in mijn beurt krenko zijn abilitie gebruik om hem te tappen voor tokens kan die niet aanvallen. Ik twijfel omdat er If able staat., Klopt dit.?
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Altijd graag gedaan!
iDeal Mister Cash Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top