Mind Control

Mind Control

Duels of the Planeswalkers
€ 0,80

Op voorraad. Nu besteld, dinsdag in huis.

Toevoegen aan winkelmand
  • Spaar gratis spelpunten
  • Gratis verzending NL vanaf € 50
  • Vandaag besteld? Morgen in huis*
  • Beoordeeld met een 9.2
  • Spaar voor gratis producten
  • 70.000+ producten op voorraad

Productbeschrijving

Enchant creature
You control enchanted creature.

Kaart informatie

NaamMind Control
Mana Cost
Mana value5
TypeEnchantment - Aura
SetDuels of the Planeswalkers 
RarityUncommon
Oracle tekstEnchant creature
You control enchanted creature.
Flavortekst“Why fight the body when you can dominate the mind that rules it?” -Jace Beleren
ArtiestRyan Pancoast

Reacties op Mind Control

MagnusMagicus
6 jaren geleden
Dat is correct. De Mind Control gaat van exile direct naar de battlefield waar hij een creature enchant. En dat creature is op dat moment direct onder control van je tegenstander. Op het eerste moment dat jij mag reageren, is jouw creature dat Mind Controlled is al niet meer onder je controle. Helaas!
Blasty
6 jaren geleden
Volgens mij kan je niet reageren met een sacrifice zodra Mind Control weer in het spel komt, want de aura wordt niet gecast, er gaat niets op de stack. De aura attachen is een deel van het resolven van de Sudden Disappearance, en pas daarna wordt priority gegeven om abilities te activeren. Geloof ik...
StanleyW
6 jaren geleden
Stel ik Exile de Mind Control van mijn tegenstander, bijvoorbeeld met Sudden Disappearance en ik heb een Disciple of Griselbrand en Grizzly Bears in het spel. Is er de mogelijkheid om af te wachten tot ik weet welk van mijn creatures Mind Control gaat enchanten, en dan pas te sacrificen... of moet ik sacrificen voordat de Sudden Disappearance hem terughaalt?
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Dat klopt. Het is absoluut onmogelijk om jouw kaarten in de library, graveyard of hand van je tegenstander te krijgen. En andersom . De command zone, battlefield en exile zijn een gedeelde zone, dus daar is er maar eentje van per stuk.

Maar de kaarten die in jouw deck begonnen kunnen nooit in een zone van je tegenstander belanden. Dus als jij een creature jat en die gaat dood, dan gaat hij naar de graveyard van de speler die hem in zijn deck had in het begin van het spel (dat is de owner).

Dus stel, speler A cast Bribery en vist een Lord Magnus uit de library van speler MM. Vervolgens speelt speler B een Mind Control op de Lord en daarna speelt iemand een Day of Judgment. Dan gaat de Lord naar de graveyard van MM, ook al heeft die hem nooit onder zijn controle gehad, omdat hij de owner van de kaart is.
EnchantedBunny
6 jaren geleden
Alle kaarten gaan wanneer ze naar een graveyard gaan, altijd naar de graveyard van de owner. Net als dat kaarten die naar de hand gaan, of die naar de library gaan, altijd bij de owner terecht komen.

Soms lijkt de tekst op kaarten (zeker oude kaarten) iets anders te suggereren, maar de regels die ik noemde zijn min of meer heilig.
Flappie1
6 jaren geleden
Hij gaat naar zijn graveyard. Zover ik weet kan je geen beesten in jouw graveyard krijgen die van een ander zijn ook al zijn ze gejat. (of er moet een gare spell zijn die graves switched).

Je kan hem dus niet targetten met dingen die hem uit jou graf halen want daar komt hij dus nooit.
 Bijgewerkt 6 jaren geleden door Flappie1
Dwergkip
6 jaren geleden
Als je deze cast op een creature van je tegenstander. En je tegenstander sloopt dit beest. Gaat ie dan naar jouw graveyard, of die van je tegenstander?
(combinatie met "return creature card from your graveyard"-spell die je erachter aan wil gooien bijvoorbeeld)
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Klopt! Het is wellicht logischer als je bedenkt dat er maar 1 battlefield is, waar beide spelers op spelen. Jij cast een Mind Control op een creature van je tegenstander. Die komt naar jou toe gewandeld, maar komt niet opnieuw op de battlefield, want hij was daar gewoon allang. Hij heeft alleen een nieuwe meester .
Eclavyrr
8 jaren geleden
Nee, het creature ligt al op het speelveld, en verandert alleen van eigenaar.
Rensdus
8 jaren geleden
Triggert dit een enter the battlefield trigger?
Mag ik bvb evolven op basis van de creature die hiermee onder mijn control komt?
iDeal AfterPay Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top