Unbreathing Horde

Unbreathing Horde

Innistrad
€ 0,80

Op voorraad. Nu besteld, zaterdag in huis.

Toevoegen aan winkelmand
  • Spaar gratis spelpunten
  • Gratis verzending NL vanaf € 50
  • Vandaag besteld? Morgen in huis*
  • Beoordeeld met een 9.2
  • Spaar voor gratis producten
  • 70.000+ producten op voorraad

Productbeschrijving

Unbreathing Horde enters the battlefield with a +1/+1 counter on it for each other Zombie you control and each Zombie card in your graveyard.
If Unbreathing Horde would be dealt damage, prevent that damage and remove a +1/+1 counter from it.

Kaart informatie

NaamUnbreathing Horde
Mana Cost
Mana value3
TypeCreature - Zombie
SetInnistrad 
RarityRare
Oracle tekstUnbreathing Horde enters the battlefield with a +1/+1 counter on it for each other Zombie you control and each Zombie card in your graveyard.
If Unbreathing Horde would be dealt damage, prevent that damage and remove a +1/+1 counter from it.
Power0
Toughness0
ArtiestDave Kendall

Decks met Unbreathing Horde

commander
Wilhelm
door FinnDekker 1 maand geleden
casual
horde
door Xenagos1753 2 maanden geleden
boosterdraft
zombie drag
door Zeezout 5 maanden geleden

Reacties op Unbreathing Horde

Blizzardfox
5 jaren geleden
oh lol thnx voor deze uitleg ik wilde't net vragen..., Nja Unbreathing Horde is wel een okey kaartje voor Grave Commander
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Correct!
n4ppy
5 jaren geleden
Ah Regeneration "1. Alle damage en alle destroy-effecten worden verwijderd van het creature "
Horde heeft een speciale, eigen, regel voor damage (haal er een counter af), maar niet voor destroy (bv Murder).
Dus bij destroy werkt regeneration wel.
En een Shock op een horde met een +1/+1 is einde oefening maar bij een Go for the Throat werkt de regeneration wel.


Fransdegitarist
5 jaren geleden
Bij mij nu wel.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Bijna .

Regeneration is niet iets dat afgaat als het creature doodgaat. Het is dat zorgt dat het creature uberhaupt niet dood gaat. Normaal, als een 2/2 creature een Shock op zich krijgt, dan is het een 2/2 met 2 damage en zegt het spel: "hey, dat creature heeft lethal damage, dus het wordt destroyed en gaat naar de graveyard!"

Maar als je hem hebt geregenerate wordt dat vervangen door "hey, dat creature wordt getapped, de damage wordt verwijderd en als hij in combat is, verwijder ik hem uit combat!". Dus het creature gaat niet dood.

In het geval van de Horde komen we helemaal niet bij het "hey, dit creature heeft lethal damage" gedeelte aan, want hij krijgt nooit damage! Dat wordt al vervangen door het verwijderen van de counter. En dan is het een 0/0, en gaat hij gewoon direct dood. Check de Regeneration Helpdesk pagina ook voor meer info . Helder? Anders doorvragen .
Fransdegitarist
5 jaren geleden
De tekst zegt je MOET een counter verwijderen om de damage te preventen .dan wordt het een 0/0 dus gaat hij dood. Regeneration gaat af omdat hij dood gaat en blijft dus op het battelfield liggen als 0/0. Maar gaat vervolgens dood door de spelregels. 0/0 is dood.

Toch

Anders snap ik het ook niet meer
 Bijgewerkt 5 jaren geleden door MagnusMagicus (niet dubbelposten, edit je eigen post ajb.)
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Hij gaat dood. Dat komt omdat wanneer de Horde damage krijgt, je die damage prevent en er een counter vanaf haalt. Op dat moment is het een 0/0 en krijgt hij een enkeltje graveyard, wat je niet kunt regeneraten (want het is geen lethal damage en geen destroy effect). Dus regenerate is compleet nutteloos. Alleen nuttig als hij daadwerkelijk een Destroy op zich krijgt.
n4ppy
5 jaren geleden
Ehhh nou weet ik het weer niet bij Zombie Master "ondertussen nog maar 2 en die wordt geMurdert, dan komt hij dus niet opnieuw op de battlefield en blijft hij de 2 counters houden . "

Als een Unbreathing Horde met 1 +1/+1 en Regeneration van Zombie Master een Beacon Behemoth blokt blijft ie dan wel of niet liggen?
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Het resultaat klopt wat beany zegt, de redenatie niet helemaal .

Een 0/0 gaat dood door een state based action die checkt of er creatures zijn met 0 of minder toughness. Dat is geen Destroy of Sacrifice of wat dan ook, maar gewoon een "leg dit creature nu in de graveyard". Hij Dies dan wel natuurlijk. Maar omdat het geen Destroy is en geen lethal damage, is Regeneration compleet niet van toepassing. Verder vervangt regeneration het doodgaan, dus als je iets regenerate gaat het absoluut niet naar de graveyard en komt dan terug, het is juist dat het helemaal niet doodgaat.

Dat is een erg belangrijk verschil, want als je iets regenerate, dan gaan enter-the-battlefield abilities dus ook niet af, het creature Dies niet, het verandert niet van zone, niks. Er gebeuren wel andere dingen, maar die staan uitgelegd op de Regeneration pagina .
beany
5 jaren geleden
een 0/0 gaat gewoon dood
als hij een boost op hp heeft en een 1/1 is zonder counter dan kan je hem pas regeneraten
zelfs al zou je ene 0/0 kunnen regeneraten dan komt hij terug als een 0/0 en gaat hij volgens de spelregel weer dood
daarom werk -x-x ook op creatures met regenerate van de -x-x blijft als hij terug komt (niet dat hij werkelijk naar de gy gaat)
 Bijgewerkt 5 jaren geleden door beany
iDeal AfterPay Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top