Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Kaart van de Dag!

BluezamX
2 maanden geleden
Zoekend naar Instants die meerdere kaarten pakken kwam ik deze net tegen. Yay or nay?
Lavinius
2 maanden geleden
Het probleem met deze kaart is de kleur, want erg veel zal je niet aanvallen volgens mij in die kleur. Ik kan me echter wel een paar commanders bedenken die deze graag ziek komen (bv. Ovika, Enigma Goliath).
BluezamX
2 maanden geleden
Oeh, deze zag ik net bij toeval. Lijkt me best wel potentie hebben, al is ie wat situational. Opinies?
Justian2002
2 maanden geleden
Ik run liever kaarten waarvan ik weet dat ze vrijwel altijd werken, iets wat deze nu al niet heeft… deze zal eigenlijk nooit mijn decklist halen, zelfs niet eens de maybe pile
TheRobinros
2 maanden geleden
De linkerhelft sloopt het overgrote deel van de commanders en de rechterhelft kan een speler die uit de hand loopt resetten. Dus de ene kant is vrijwel altijd okay en de andere kant is soms heel sterk. Klinkt prima, goede find!
offspring
2 maanden geleden
Erg leuk kaartje. Ik zal zelf altijd kiezen voor een Beast Within en een Generous Gift in deze kleuren, maar ergens is dat wel jammer omdat die zo standaard zijn. Het feit dat deze sorcery is, vind ik alleen wel echt een groot nadeel.
maus
2 maanden geleden
Voor vandaag ben ik benieuwd naar de volgende kaart:



Met de grote hoeveel utility lands en veel decks die amper nog basics spelen lijkt me deze in een mono rood deck bijna een late game finisher. Maar ik ben benieuwd naar andere mensen hun visie
BluezamX
2 maanden geleden
Als finisher wellicht grappig, maar hij raakt jezelf ook als je niet uit kijkt. Als je deze speelt voor het einde van de game maak je jezelf ook meteen wel een doelwit... Ik zou 'm niet snel spelen denk ik
 bijgewerkt door BluezamX 2 maanden geleden
Justian2002
2 maanden geleden
ik denk dat ik liever zo gestraft word op het spelen van non-basics dan met een Blood Moon. Op zn minst is de game hiermee sneller voorbij, iets wat ik met een Blood Moon nooit garanderen kan.

Kortom, liever niet, maar beter dan andere non-basic straffers
offspring
2 maanden geleden
Ik ben altijd best wel een 'greedy' speler geweest als het op manabases aankomt. Als in: ik speel al heel lang heel veel nonbasics, zowel utility als manafix. In een driekleurendeck speel ik denk ik zo'n 6 basics bijvoorbeeld.

En als ik daarvoor afgestraft word door een Price of Progress, dan is dat het risico wat ik heb genomen. Voor mij echt wel fair game. Blood Moon wordt bij ons ook wel gespeeld helaas, en daar heb ik vele malen meer last van.
maus
2 maanden geleden
Quote:
53 minuten geleden
In een driekleurendeck speel ik denk ik zo'n 6 basics bijvoorbeeld.

En als ik daarvoor afgestraft word door een Price of Progress, dan is dat het risico wat ik heb genomen. Voor mij echt wel fair game.


Ik deel deze visie op land bases.

Als je meer kleuren toe voegt en je wilt nog steeds steeds perfecte mana hebben of je wilt extra opties in je lands stoppen dan mag dat naar mijn mening met een mogelijk nadeel komen.

Zelfde geld voor iedere deckbuild. Bv. Artifact decks hebben veel synergy en halen daar veel voordeel uit. Creeping Corrosion gooit daar een harde stop op.
Lavinius
2 maanden geleden
Nieuwe dag, nieuwe kaart:



Wat vinden we hiervan in commander? Goed genoeg of cuttable filler ?
Cobaltius
2 maanden geleden
Ik denk cuttable filler. Het is prima speelbaar, maar er zijn heel veel alternative. De 'This spell can't be countered' clause komt denk ik bijna nooit voor. En voor 'counter target noncreature spell' zijn er voldoende andere opties die makkelijker zijn om te casten.

Als je in een playgroup zit waar iedereen voor de win gaat met counterspell backup is het natuurlijk wat waardevoller. Maar de meesten decks die ik tegenkom spelen niet zo.
BluezamX
2 maanden geleden
Eens met Cobaltius. Ik kan de keren dat ik een counterspell gecounterd heb zien worden in Commander denk ik op één hand tellen, Dan is een simpele Negate, of beter nog een Arcane Denial een stuk interessanter. Ik zou zelfs eerder Whirlwind Denial spelen vanwege de interactie met Abilities
Justian2002
2 maanden geleden
ik ben het dan weer totaal niet eens met de rest...

Veto is nooit een opvulling geweest in mijn Azorius deck, en ik heb toch echt een derde en vierde hand nodig om mijn gecounterde negates te tellen... Naast een Counterspell vind ik Veto een semi-must in een Azorius(+) deck
Cassefras
2 maanden geleden
Quote:
4 uren geleden
ik ben het dan weer totaal niet eens met de rest...

Veto is nooit een opvulling geweest in mijn Azorius deck, en ik heb toch echt een derde en vierde hand nodig om mijn gecounterde negates te tellen... Naast een Counterspell vind ik Veto een semi-must in een Azorius(+) deck


Ja dit hangt echt totaal af van je playgroup vaak. Wij hebben een aantal controlspelers, maar zelfs bij ons gebeurt dit weinig.

Prima kaart wel, maar in mijn builds haalt hij het ook vaak niet.
Cobaltius
2 maanden geleden
Vooral omdat ik naar de commander clash podcast luister heb ik recentelijk wat meer gekeken naar fogs.
Daarom voor vandaag: Wat vinden we van Blessed Respite?



Ik denk zelf dat een twee mana charm dat of graveyard interaction of een fog is wel redelijk speelbaar is (je krijgt allebei de effecten maar de kans dat ze tegelijk belangrijk zijn is er klein). Ik denk dat het wel redelijk is om een graveyard hate kaart te cutten om dit te spelen.
TheRobinros
2 maanden geleden
Nog geen ervaring mee, maar hij leest echt prima. Probleem met zowel fogs als graveyard hate is voor mij dat ze te situationeel voelen, maar deze lost dat probleem redelijk op door het allebei te doen, zal zelden irrelevant zijn. Coole kaart!
Cobaltius
1 maand geleden
Voor vandaag: Wat vinden we van Visions of Duplicity?



Ik heb een paar keer gehoort dat een Switcheroo effect zoals dit kan functioneren als twee Imprisoned in the Moon type effecten als je twee commanders van je tegenstanders swapped. Ik ben vooral benieuwd of mensen ervaring hebben met zo'n situatie en of jullie liever Visions of Duplicity of Modify Memory zouden spelen?
TheRobinros
1 maand geleden
Ik heb beide gespeeld in mijn The Twelfth Doctor deck, maar gecut vanwege thematische redenen. Ik wilde vooral een deck dat leuk is om tegen te spelen en veel mensen vinden het niet tof om hun commander bij een ander op het bord te hebben liggen. Het zijn wel echt leuke kaarten om mee te spelen en zeker Modify Memory kan heel erg backbreaking zijn, maar ook wel situationeel
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top