Commander: Kaart van de Dag!

Left4Doner
13 dagen geleden
Als je iets hebt dat herhaaldelijk landjes tapped in het spel brengt, zoals Karametra, God of Harvests, dan snap ik de meerwaarde zeker.

In andere gevallen, zelfs als je een gierige budgetkrent bent die veel taplandjes speelt (zoals ik), dan lijkt het me het niet waard.
Cobaltius
10 dagen geleden
Voor vandaag wat vinden we van Rite of Harmony?

offspring
9 dagen geleden
Haha, ook over deze weer: ik twijfel enorm over deze in mijn Karametra, God of Harvests deck. Hij zit er nog niet in, maar zou in theorie voor een enorm explosieve beurt moeten kunnen zorgen. Nadeel: het is geen creaturen en geen enchantment, zelf. Dus ik heb 'm liggen, maar speel hen vooralsnog niet. Verder ook nog nooit op tafel gezien.

Spelunking heb ik inmiddels toegevoegd!
 bijgewerkt door offspring 9 dagen geleden
BluezamX
9 dagen geleden
Ik twijfel er erg over. In principe is dit, worst case scenario, een 2 mana draw 1. Helaas is ie niet echt speelbaar in mijn go-wide deck aangezien dat graag 1 of meer tokens maakt in andermans beurt, ipv 10 in de eigen. Daar speel ik liever Path of Discovery
MitchDeBaas
9 dagen geleden
deze krijgt misschien wel een plekje in mijn Atla Palani, Nest Tender deck. als ik dan een paar Egg tokens heb liggen en iemand wiped, is dit wel een leuke manier om je hand weer te vullen. maar misschien is dat te situationeel.
Veekeren
8 dagen geleden
Wat vinden we van:

Mijn eerste indruk toen hij uit kwam was dat dit best een aardige kaart was. Zeker in rood, wat weinig card advantage opties heeft. Maar nu hij een tijdje uit is zie ik hem eigenlijk weinig, en heb ik zelf ook niet vaak de neiging hem in decks te doen.
maus
8 dagen geleden
Ik speel hem in Magda, Brazen Outlaw en daar die deze face breaker het prima. Je krijgt er treasures van wat een heerlijke synergie is maar als je vast loopt heb je als plan B de inpulse draw.

Ik hou ervan ik dat deck maar het is zeker geen auto include.
Jeff
8 dagen geleden
Als je wat meer met treasure tokens doet (zoals bijv de al genoemde Magda of kaarten als The Reaver Cleaver) dan is dit wel een interessante kaart. Op zichzelf vind ik hem niet sterk genoeg, omdat het effect dan effectief gelimiteerd wordt tot eens per beurt.
TheRobinros
8 dagen geleden
Hij voelt echt fantastisch om te spelen in een deck met wat evasive beestjes. 3 mana creature die je zowel mana als kaarten geeft in zo'n deck is echt uitstekend
xEternalTears
8 dagen geleden
Speel hem in Ragavan, Nimble Pilferer. Vind de kaart best wel solid in mono rood. Vooral als je meerdere manieren hebt om treasures te maken.

Hij triggert per opponent die je hit, als je em kopieert met Kiki-Jiki, Mirror Breaker/Fable of the Mirror-Breaker/Delina, Wild Mage heb je zo 6 treasures om te gebruiken in je postcombat phase. Met extra combat phases gaat het al helemaal raar.
 bijgewerkt door xEternalTears 8 dagen geleden
Justian2002
3 dagen geleden
Ze is er nu al een klein tijdje… wat vinden we van
maus
3 dagen geleden
Ik heb deze nog nooit op tafel gezien in een commander game.

Wel ben ik benieuwd of dit in de commandzone of de 99 thuis hoort. Want zonder een deck dat rond deze kaart werkt denk ik dat er al snel een 4/4 creature voor gegooid wordt.
Cobaltius
3 dagen geleden
Quote:
48 minuten geleden
Ik heb deze nog nooit op tafel gezien in een commander game.

Wel ben ik benieuwd of dit in de commandzone of de 99 thuis hoort. Want zonder een deck dat rond deze kaart werkt denk ik dat er al snel een 4/4 creature voor gegooid wordt.
Met firststrike en deathtouch gaat de 4/4 na firststrike damage dood en doet het geen normalstrike damage.
Justian2002
3 dagen geleden
Bij mij zit ze als 99 in mijn Lathril, Blade of the Elves, en daar is ze toch wel een sterspeelster.
Ja, haar abilities gaan niet altijd af, maar de first strike en de deathtouch maken haar best gevaarlijk, dikwijls eng genoeg om toch andere creatures te blokken en haar door te laten
Ze is toch wel een goedkope en zeer sterke aanvaller/blokker
 bijgewerkt door Justian2002 3 dagen geleden
BluezamX
3 dagen geleden
Komt bijna altijd door (bij iemand, iig) en om iedere beurt een kaart te pakken / enchantment te slopen is erg nice! En worst case is dit een enge defender. Ze voelt wel als een hele makkelijke goodstuff auto-include, maar als je deck wat doet met Elves / Zombies / Deathtouch lijkt dit me een uitblinker
TheRobinros
3 dagen geleden
Ze lijkt mij juist een uitstekende commander!
Altijd spelen op beurt 3 en gewoon als uitstekende blocker open houden. Mensen willen je veel minder snel aanvallen als je een First Strike Deathtoucher hebt liggen, hoor. Dan het meest greedy midrange deck dat je kan verzinnen, alle Skyshroud Claim-varianten die mogelijk zijn op 4 en alle bommen op 6, 7 en 8 mana. Plus, als het nodig is, prima om te vragen "Wil jij even drie damage van Glissa happen zodat ik die Smothering Tithe bij onze gezamenlijke tegenstander kan slopen?"
Oftewel, typisch een kaart waar ik niet snel een deck omheen zou bouwen, maar je kan ook een commander deck bouwen dat een groot gapend gat heeft (in dit geval early pressure) en de commander kiezen om dat gat op te vullen, en ik denk dat Glissa die rol prima ligt
Justian2002
2 dagen geleden
Imo is ze beter dan Glissa, the Traitor, omdat die een pimp meer kost en zij in de meeste decks niet perse iets nuttigs doet behalve een sterke blocker/attacker te zijn. Tov van de andere twee Glissas, Glissa Sunseeker en Glissa, Herald of Predationk, denk ik ook dat deze versie van haar de beste en veelzijdigste is en een makkelijkere staple voor golgari (en alle andere kleurencombi’s die golgari hebben)
Luctor
2 dagen geleden
Ik wil met Glissa Sunslayer nog steeds een deck bouwen, maar ik weet nog niet zo goed welke kant ik op wil net dat deck. Daar ben ik nog over na aan het denken. Ik denk wel, dat ik haar dan als Commander neem en niet als 1 van de 99.
Jeff
1 dag geleden
Ik vind Glissa niet echt een enerverende kaart, maar kan me wel goed voorstellen haar in te passen in bijvoorbeeld een Elves-deck zoals genoemd. Of zelfs als commander daarvan als je niet per se dezelfde commander wilt hebben als anderen.
Politiek inderdaad wel een prima kaartje zoal TheRobinros benoemt. Nou is politiek niet mijn sterkste kant, dus niets voor mij ;-) Toch zou het best een leuk beest kunnen zijn in mijn Mutate deck als drager van mutaties.

Nieuwe dag, nieuwe kaart! Ik heb weer even op de random knop van Scryfall gedrukt tot ik wat interessants tegen kwam, wat vandaag al na 1x was:

en eigenlijk alle Monarch kaarten! Ik ben best wel fan van de Monarch kaarten. Helpt om een potje lekker op gang te brengen. Maar niet alle kaarten die de Monarch in het spel brengen zijn even lekker om te spelen. Welke staan hoog bij jullie en welke laag?
Left4Doner
1 dag geleden
Ik ben fan van Emberwilde Captain, omdat ie direct bijdraagt aan het omlaag brengen van life totals
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL