Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 220: Universes Beyond

Lavinius
2 maanden geleden
FitzChivalry, Royal Bastard

Legendary creature - Human assassin

Deathtouch, protection from Zombies
Whenever FitzChivalry attacks, put a - 1/-1 counter on it, then destroy target creature an opponent controls.
When FitzChivalry dies, if its toughness was less than 1, return it to the battlefield transformed under its owners control.


Nighteyes, Wit-Bonded

() Legendary creature - Wolf

First strike, trample
Nighteyes attacks each combat if able.
As long as Nighteyes is tapped, damage that would be dealt to other creatures you control is prevented instead.




Deze kaart is gebaseerd op het hoofdpersonage van The Farseer trilogy, een populaire fantasy-boekenreeks. De hoofdpersonage is een bastaard die achter de schermen van het hof wordt opgeleid om moordenaar te worden. De - 1/-1 counters staan voor de scars die hij oploopt bij het vermoorden van de Forged Ones (mensen wiens gevoelens zijn afgenomen en zich gedragen als letterlijke dieren-vandaar protection from Zombies) om het koninkrijk te beschermen. Op een gegeven moment overlijdt hij in de kerkers van de kroonprins, en zijn ziel overleeft door verder in Nighteyes, zijn wolf-companion, verder te leven.
Dit is een bijzonder simplifyed versie van het verhaal, maar genoeg om de abilities te kunnen begrijpen
SceneFizza
2 maanden geleden
Grote Smurf

Legendary creature - Smurf Druid

Double strike Vigilance Shroud
Whenever Grote Smurf blocks or becomes blocked, you and target opponent each create a 0/1 white/blue Smurf creature token with this creature can’t block.
: Grote Smurf gets +1/+1 for each Smurf in play.
Sacrifice Grote Smurf: Until the end of your next turn all Smurfs get basepower and toughness equal to the number of islands in play.

3/4

“The legend says that these little blue creatures would make a magical mushroom soup, tho their true father had some magical mushrooms of his own.”
 bijgewerkt door SceneFizza 2 maanden geleden
Luctor
2 maanden geleden
Aragog the Acromantula

Legendary creature - Spider

Deathtouch

When Aragog the Acromantula enters the battlefield gain control of all spiders on the battlefield.

Other spiders you control have deathtouch.


7/7
Obadja
2 maanden geleden
Will, Rangers' Apprentice

Legendary creature - Human

Shadow
, : Will fights target Bandit or Outlaw.
At the beginning of your upkeep, you may pay . If you do, for each opponent, choose target creature they control. That creature becomes a Bandit and loses all other creature types.

Whenever a Bandit or Outlaw dies, put a +1/+1-counter on Will.

4/4
 bijgewerkt door Obadja 2 maanden geleden
Daedalon
2 maanden geleden
The Warrior of Light ^ // The Warrior of Darkness v

The Warrior of Light ^
Legendary creature - Warrior
Alterego (You may cast this card converted for )
Vigilance, First Strike
Changeling, Ward
Whenever The Warrior of Light enters the battlefield or is converted back, you may search your library for a creature card with mana value 4 or less, and add it to your hand. You may play it without paying its mana value until the end of this turn.
During the start of your precombat main phase, you may pay . If you do, convert The Warrior of Light.
3/5

The Warrior of Darkness v
Legendary creature - Warrior
Vigilance, Menace
Changeling, Ward
Whenever The Warrior of Darkness enters the battlefield or is converted back, destroy up to one creature you don't control. If you do, put X +1/+1 counter(s) on The Warrior of Darkness, where X is the power of the creature destroyed by this effect.
During the start of your precombat main phase, you may pay . If you do, convert The Warrior of Darkness.
4/4

----------------
De MC van FF14, aka jij als de player
De rede voor de changeling is meer omdat jij keuze heb uit meerdere rassen/classes, die je gewoon kan swappen tijdens de game (de ras niet, maar de verschillende classes)
 bijgewerkt door Daedalon 2 maanden geleden
Justian2002
2 maanden geleden
ik mag maar zeker 1 kaart insturen?

heb namelijk ook wat leuke ideeën voor andere universes naast Zelda...
Eclavyrr
2 maanden geleden
Bowsettte, Deceiving Queen



Legendary Creature - Koopa Queen

Indestructible, Weakness for Plumbers (this creature can be damaged normally by Plumbers)

When Bowsette enters, exile a creature an opponent controls and the top 7 cards of your library face down into a single pile.
Whenever Bowsette is dealt combat damage, reveal a card at random from the cards exiled this way.
If it’s the chosen creature, sacrifice Bowsette.
Then put the revealed card onto the battlefield under its owners control if it’s a permanent card. If not, draw a card.

“Your princess may be in another castle, but I’m still here…”

5/3

Ik hoop toch niet dat deze uitleg nodig heeft…
 bijgewerkt door Eclavyrr 2 maanden geleden
Lavinius
2 maanden geleden
@Naut19280: ik weet natuurlijk niet of dat ook in je persoonlijke agenda past, maar meestal is 2 (of zelfs anderhalve) weken voldoende voor een BYC.
Naut19280
2 maanden geleden
Oh, daar zal ik de volgende keer op letten. Sorry, het is pas m'n tweede keer
Naut19280
2 maanden geleden
Morgen is de deadline! Stuur snel wat in mocht je nog een idee hebben!
bartist
2 maanden geleden


Last minute inzending!
Wilde in m'n hoofd de kaart te 1-op-1 met de spellmechanics maken, maar dan werd de kaart te onspeelbaar.
Dus bij deze: de Tallneck uit Horizon Zero Dawn en Horizon Forbidden West.

Deze mechanische reus is een eeuwig-wandelende antenne-toren (vandaar reach en vigilance)
Aloy (de hoofdpersonage) kan deze gigantische machine beklimmen om bovenaan al het landschap om de tallneck heen zichtbaar te maken op haar map (dus zoek een landje).
Als ze vervolgens van de Tallneck af gaat, zal deze een schokgolf uitzenden die alle robots in de nabije omgeving schade doen met een elektrische schok. Dat heb ik geïnterpreteerd als een verdedigingsmechanisme, dus als hij tegengehouden wordt dan stunt hij alle artifact (creatures).
Justian2002
2 maanden geleden
nou, may the best card win!
Naut19280
1 maand geleden
Zo he, wat een hoop interessante inzendingen! Het judgen duurde wat lang, aangezien ik niet met alles bekend was, maar dan bij deze de uitslag:

Justian2002 met Arbiter's Ground (Uit Legend Of Zelda: Twilight Princess)
Wauw! Deze kaart is vanaf een artistiek standpunt echt goed gemaakt. Ook heel lore accurate, en herkenbaar. Perfect voor zover het de Zelda kant betreft. Echter zijn er Magic-technisch wel wat probleempjes. Ten eerste lijkt een UBURG-tappend landje zonder enige consequentie mij wel heel sterk. Ten tweede is de Sage type naar mijn weten extinct, dus had je wellicht beter voor Wizard, of Shaman kunnen gaan. Neemt niet weg hoe vet de kaart is though!

BluezamX met Tidus en Yuna (Uit Final Fantasy)
De Party mechanic, haha, dat was ik totaal vergeten. Ik had persoonlijk wellicht voor nog wat meer synergie proberen te zorgen tussen deze twee, al is dat Twee tokens maken wel een grappige gimmick. Ik denk wel dat je met deze twee kaarten best een High-Risk, Low-Reward gameplan hebt. Een volledige party bij mekaar verzamelen is best tedious, en die extra Combat Phase is zeker loon naar werken, maar ik heb toch het idee dat je er met een Aurelia, the Warleader ook bent. Wel twee vette kaarten, geweldige interpretatie van FF in Magic, en de twee lijken me een leuke Commander brew.

Cobaltius met Thorns III (Uit Minecraft)
Geinige interpretatie van hoe een Enchantment in Minecraft vormgegeven zou worden in Magic! Niet extreem High Powered, en tevens vrij situationeel. Out of the Box is het wel, en van alle kaarten heeft deze me het meest aan het denken gezet. De Wild Card van deze editie.

Left4doner met The Attack Titan (Uit Attack on Titan)
Zo'n heerlijke Inferno Titan-esque kaart die gewoon lekker hard ramt. Om eerlijk te zijn ben ik niet zo bekend met Attack on Titan, maar de vechtlust, en het vooruit kunnen zien van the Attack Titan, breng je treffend terug in je design.

Lavinius met FitzChivalry, Royal Bastard (Uit de Farseer boekenreeks)
Ik moet eerst even gezegd hebben dat ik nooit gehoord heb van deze boeken, en dus wellicht geen goed oordeel kan geven over je inzending. Iets dat ik wel kan, is opmerken dat je geen Power of Toughness aan je kaart hebt toegevoegd. Zonder de Power en Toughness is het, in verband met die -1/-1 counters moeilijk deze kaart goed te kunnen beoordelen. Wel moet ik zeggen dat je me geïnspireerd hebt die boeken eens te gaan lezen met je inzending, en dat een man die terugkomt van de dood als wolf, een behoorlijk vet concept is!!

Scenefizza met Grote Smurf (Uit België)
Al voel ik me licht beledigt dat je schijnt te denken dat smurfen maar 0/1 zouden zijn in Magic, is deze kaart natuurlijk gewoon lache. Ja had er misschien iets beter aan gedaan hem trample te geven, maar voor de rest is het een harstikke leuke kaart, waar ik niet echt veel over te zeggen heb.

Luctor met Aragog the Acromantula (Uit Harry Potter)
De Spider Tribe heeft de laatste tijd stukje bij beetje voet aan de grond gekregen, via kaarten als Shelob, Child of Ungoliant, en deze inzending zal die opmars zeker helpen. De Gain Control ability lijkt me niet super relevant, en dat Spiders deathtouch hebben is leuk, maar vaak hebben ze dit al. Lore technisch heb ik er echter niks op aan te merken.

Obadja met Will, Rangers Apprentice (Uit de Grijze Jager boekenreeks)
Oeh, deze kaart brengt een stukje nostalgie met zich mee, ik was gek op deze serie als kind! Het idee dat Will sterker wordt van het doden van Bandits, is denk ik niet helemaal kloppend Lore technisch. Deze kaart lijkt me wel een heel leuk speeltje, dat slowly and steady de threats op het battlefield elimineren, wat wel weer een beetje lijkt op Will uit de boeken. Leuke kaart!

Daedolon met The Warrior of Light/Darkness (Ook uit Final Fantasy)
Dit is me een partijtje sterke kaart zeg. Een geweldige ETB, en de juiste kleuren om in Blink gespeeld te worden, met ook nog eens removal dat dreigt. Zelden zo'n veelzijdige kaart gezien. Ik vraag me af of dit niet een beetje veel van het goede is, helemaal met die stroom aan keywords, maar goed, dat weet ik ook niet zeker. Wel echt een toffe kaart om te spelen, en Lore technisch in orde.

Eclavyr met Bowsette, Decieving Queen. Really?? (Uit, idk, waarschijnlijk Deviantart)
Ondanks alles lijkt dit me wel echt een vette kaart. Die mini loterij elke keer dat je geraakt wordt jij me echt een cool spelelement. Daarnaast lijkt de Power-level van deze kaart me prima, en is de 8 exiled kaarten ook Lore-accurate. (Want 8 kastelen in Super Mario) Toch blijft het moeilijk langs de titel en de afbeelding te kijken.

Bartist met Tallneck (Uit Horizon Forbidden West en Zero Dawn)
Deze videogames ben ik niet echt bekend mee. (Eigenlijk heb ik die Tallneck een keer eerder gezien, als Lego Set) Met je uitleg zijn de abilities van de kaart wel echt mooi bedacht, en de elementen van de Tallneck in de games zijn goed verwerkt in de kaart. Deze kaart is ook echt sterk, maar niet per se overpowered. Door die Becomes Blocked ability is dit ook echt een politieke kaart, die hele potjes om hem heen kan doen draaien. Echt van alle kanten een goede kaart!

En dan... de Uitslag!
Het niveau lag echt hoog deze editie, en ik heb met moeite een top 3 weten vast te stellen.

Bartist met Tallneck

BluexamX met Tidus en Yuna

Obadja met Will, Ranger's Apprentice

(Honorable mention gaat naar Eclavyr met de kaart wiens naam ik weiger te typen

En de winnaar is....

Obadja!!

Misschien ietwat biased, maar de kaart zit simpelweg heel goed in elkaar, en is lore accurate. Gefeliciteerd Obadja, en sorry dat het allemaal wat lang duurde
Luctor
1 maand geleden
Bedankt voor het judgen.

En gefeliciteerd aan de winnaar. 🎉
Lavinius
1 maand geleden
Oh nee, helemaal vergeten de p/t toe te voegen idd! Well, bedankt woor het judgen en gefeliciteerd Obadja!
Justian2002
1 maand geleden
Sage zou een nieuwe creature type zijn speciaal voor een Zelda set. Ik heb dit gekozen omdat er heel lastig een andere type te koppelen valt aan de Sages uit Zelda…

Maar gefeliciteerd aan de winnaar
Daedalon
1 maand geleden
oops xD achter de feiten aan, ben ik wel overboord gegaan met de effecten vs mana

maarja, de thema dit BYC was wel sweet
congratz aan de winnaar
Cobaltius
1 maand geleden
Gefeliciteerd aan de winnaar en bedankt Naut19280 voor het judgen.
SceneFizza
1 maand geleden
Trample had idd toch gemoeten. 0/1 geeft de potentie weer van deze vriendelijke beestjes, ik voorzie uiteraard de volledige tribal van allerlei sliver-achtige smurfen.

Hoe dan ook, het lijkt mij geheel amusant om met grote smurf een flinke beuk uit te delen. Hoe dan ook, het was een kaartje met een
Obadja
1 maand geleden
Dankje Naut voor deze eer! Ik zal zsm een nieuw thema voor de volgende BYC bedenken!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 29 posts
  • Laatste post Obadja 1 maand geleden
  • Gemaakt door Naut19280 2 maanden geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top