Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Even voorstellen: Ian Williams

whiteangels
6 jaren geleden
hi
 bijgewerkt door whiteangels 3 jaren geleden
Klojet
6 jaren geleden
Bekijk op YouTube wat jij leuke decks vind om te spelen van bijvoorbeeld: Channelfireball / MTGGoldfish, bepaal hierop je doel, wil ik het spel vooral spelen en dan met name Commander, of wil je ook nog andere formaten gaan spelen (Standard/ Modern).

Voor je budget kan je een aardig deck gaan kopen in 1 keer als je wilt, mocht je ooit Limited (draft/sealed) gaan spelen komen je ruilkaarten er vanzelf bij, overigens zitten hier een hoop commander spelers die je waarschijnlijk ook met je budget uit de brand kunnen helpen. Dan is de vraag alleen, wil je voor je budget een heel deck aanschaffen, meerdere decks, 1 format of meerdere.

En natuurlijk welkom.
whiteangels
6 jaren geleden
Mijn eerste doel is eigenlijk meer uitbreiding van mijn collectie.

Meerdere decks meer kaarten etc
Dordledum
6 jaren geleden
Welkom!

Met dat budget kan je al een eind komen!

Ik zou een of meerdere prefab commander decks kopen, die zijn allemaal best goed op zich en zitten veel bruikbare kaarten in die je altijd nog in latere decks kan gebruiken.

Een setje van 5 is vaak extra voordelig, bijvoorbeeld Commander 2015 complete set decks.

Je kan kijken wat je de leukste thema's vindt om mee te spelen en dan andere pre-fab deckjes in die thema's kopen om je commander decks mee te verbeteren. Is vaak een relatief goedkope manier om aan kaarjtes te komen. En je hebt gelijk wat ruilmateriaal.

Hetzelde geldt voor boosters, koop een box van een serie met de thema's die je leuk vindt. Boxen zijn veel goedkoper dan boosters los.

Dit zou ik allemaal eerst proberen voordat je specifieke losse kaarten gaat kopen.
magicermax
6 jaren geleden
welkom ik snap dat je graag wil uitbreiden maar let op!
veel decks kopen is leuk maar zorgt er niet altijd voor dat je ook competitief mee kan doen met de rest. ik denk dat je van 400 beter 1 of 2 echt goede decks kan aanschaffen dan dat je heel veel gaat inkopen waar je weinig mee gaat doen en ook maar weinig mee kan winnen. dit zorgt ervoor dat je daarna weer nieuwe kaarten moet aanschaffen. maar denk wel goed na over je keuze want je kan je geld maar 1 keer uitgeven.
ik zou wel eerst beginnen met een begin deck. en daarna kijken of je dat wat vind en misschien komt je dan van zelf wel op een idee.
LegoRobster
6 jaren geleden
Collecties liggen vaak ergens in een la stof te verzamelen, terwijl kaarten in een specifiek deck juist veel gebruikt worden. Ik zou daarom oppassen met 'kaarten kopen voor de verzameling', omdat je die achteraf toch niet zo veel gebruikt als je vooraf dacht. Ik zou je aan willen raden om je goed te oriënteren op welk formaat je interesse heeft, en mogelijk al een keuze te maken welk(e) deck(s) binnen dat formaat.
Natuurlijk hoef je budget niet in 1 keer op, dus als je eerst 200 euro in een commander deck wilt investeren, kun je wellicht over een paar maanden gaan kijken voor een ander deck, of ander formaat.
LeKrutes
6 jaren geleden
Hi en welkom

Wat Dordledum al aangeeft.
Koop anders een prefab deck wat je leuk lijkt dan hou je budget over en na paar keer spelen en onderzoeken kom je er achter welke kaarten je wel en niet nodig hebt.

De Commander decks zijn redelijk gebalanceerd en niet direct overpowered maar wel leuk om te spelen en kan je zien wat je verder wil uitbreiden.
Tip als beginnende speler richt je op 1, 2 maximaal 3 kleuren

Voor keuken tafel magic(Casual) is het lastiger om een deck in elkaar te zetten die daar werken. Dat komt omdat iedere speel groep anders is en het niveau heel erg kan verschillen.
De ene groep speel nauwelijks kaarten van 10 euro of meer en de andere groep worden dat soort kaarten alleen maar gespeeld

Ik hou zelf wel van 30 euro achtige decks voor weinig veel power.
Een leuke multiplayer decks die ook nog best vaak winnen zijn:
casual
Graveyard Green
door LeKrutes1 maand geleden

of
whiteangels
6 jaren geleden
Hoi Allemaal,

Bedankt voor de reacties

Als ik casual speel gaat mijn voorkeur uit naar zwart/rood en groen.

Het formaat modern, commander en cassual gaat momenteel mijn voorkeur naar uit.

Dit komt omdat standard veel te snel verspringt in mijn ogen.

Ik zat zelf te denken aan wat boosterdozen en wat standaard decks (commander en standard)

Ik moet zelf nog even uitzoeken hoe of wat.

In ieder geval bedankt voor de tips
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top