Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

EDH double sleeved in 100+ boulder

Vintarius
20 dagen geleden
Hey all.

Ik heb onlangs boulder 100+ van ultimate guard gekocht, en ben er helemaal verliefd op.
Het product geeft aan dat het 100 double sleeved kaarten kan houden en ruimte vr beetje extra. Nu, ik gebruik dragonshield mattes en gamegenic inner sleeves. 100 double sleeved van deze lukken dus absoluut niet zonder te erin te rammen.

Wat zijn jullie ervaringen met de boulder 100+? Ik was aan het wagen om katana sleeves te kopen met de katana inner sleeves en hopen dat deze wel in de boulder passen zoals het hoort. Een snug fit is geen probleem. Maar een tight fit dat het de kaarten kan beschadigen wil ik toch vermijden. Single sleeved kaarten passen wel zonder probleen in de boulder met dragon shield mattes, en zelfs dan is er nog maar zeer weinig ruimte over.

Note: ik wil geen ultra pro cube of iets anders, maar effectief de boulder 100+ (geen 133+). Momenteel gebruik ik de sidewinder 133 van ultimate guard, wat perfect is voor 100 doubled sleeved en een goed aantal tokens erbij (ongeveer 15 stuks in double sleeves) met dragonshields.
De reden dat ik naar de compacte boulder 100+ wil gaan is vanwege dat mijn decks aan het opstapelen zijn, en ik ze dan makkelijk wil kunnen transporteren in een omnihive en toch een makkelijk, compact formaat van deckbox zou wensen
Hieronymus
20 dagen geleden
Ik heb even geprobeerd om mijn double sleeved (Dragon Shield Perfect fit sealable icm Ultra Pro Pantlaza, Sun-Favored standard sleeves) EDH deck in mijn Ultimate Guard Boulder'nTray 100+ te stoppen.

Conclusie: Het past perfect, misschien iets te perfect. In eerste instantie simpelweg het deck gepakt en erin gestopt. Dit zorgde ervoor dat de buitenste kaarten niet makkelijk er in gingen. De tweede keer ging het beter, maar zaten niet alle kaarten helemaal zo laag als ze konden. De omhoogstekende kaarten naar beneden drukken voelde niet goed. Een ook sloot de boulder niet helemaal goed.
Toen de kaarten buiten de boulder eerst helemaal perfect uitgelijnd en toen gingen ze er makkelijker in en kon de boulder ook goed dicht. Maar 0,0 ruimte voor extra kaarten.

Kijkend naar de getallen:
Katana inner sleeves zijn 40 micron dik per zijde
Dragon Shields perfect fit sealable zijn 50 micron per zijde, maar dat zijn er dan ook nog eens 3. Dus ik heb 70 microns meer aan inner sleeves.

Katana outer sleeves zijn 100 micron aan de voor- en 120 aan de achterkant
De Ultra Pro Gloss sleeves zijn 90 aan de voor- en 120 aan de achterkant.
Totaal zou mijn deck dus zo'n 6 mm dikker moeten zijn dan jouw beoogde combi.

Kijkend naar je huidige sleeves:
Dargon Shield matte outer sleeves zijn 130 micron aan voor- en achterkant, dus per sleeve al 40 micron winst.
De gamegenic inner sleevs zijn 50 micron aan voor- en achterkant, dus nog een 20 micron per sleeve.

Jouw huidige opzet is dus net zo dik als mijn opzet, dus een overstap op volledig katana zou, volgens de info die ik kan vinden, je 6 mm winst moeten geven.
 bijgewerkt door Hieronymus 20 dagen geleden
Vintarius
19 dagen geleden
Quote:
1 dag geleden
Kijkend naar de getallen:
Katana inner sleeves zijn 40 micron dik per zijde
Dragon Shields perfect fit sealable zijn 50 micron per zijde, maar dat zijn er dan ook nog eens 3. Dus ik heb 70 microns meer aan inner sleeves.

Katana outer sleeves zijn 100 micron aan de voor- en 120 aan de achterkant
De Ultra Pro Gloss sleeves zijn 90 aan de voor- en 120 aan de achterkant.
Totaal zou mijn deck dus zo'n 6 mm dikker moeten zijn dan jouw beoogde combi.

Kijkend naar je huidige sleeves:
Dargon Shield matte outer sleeves zijn 130 micron aan voor- en achterkant, dus per sleeve al 40 micron winst.
De gamegenic inner sleevs zijn 50 micron aan voor- en achterkant, dus nog een 20 micron per sleeve.

Jouw huidige opzet is dus net zo dik als mijn opzet, dus een overstap op volledig katana zou, volgens de info die ik kan vinden, je 6 mm winst moeten geven.


Je bent een echte held! Dan zou het met de katana sleeves en inners dus zeker goed komen 😁 ik zou die wiskunde dus nooit hebben aangekunnen 🫣

Ik laat alvast iets weten of het effectief zo zal zijn, momenteel is er een boulder 100+ en de katana inners en outers onderweg die ik deze week besteld heb
Vintarius
17 dagen geleden
Update:

Katana inner sleeves en standard sleeves passen wel degelijk als 100 double sleeved in een boulder 100+. De katana standard sleeves voelen op eerste indruk best goed aan, lucht was er makkelijk uit te drukken.

De katana inner sleeves die als "perfect fit" worden vernoemd daarintegen zijn hun prijs zeker niet waard. +5eur voor de katana inner sleeves. De ene sleeve is te groot en past niet in de outer sleeve. De andere sleeve is dan te klein dat er niet eens een kaart in past. Frequent had ik een inner sleeve "perfect fit" die dan te groot was, dus geen perfect fit, waardoor de kaart in de standardsleeve steken een nachtmerrie was. Bij het langzaam induwen op verschillende manieren bleef de sleeve hangen en werd de kaart er zelf ingeduwd. Opzich geen al te groot probleem voor 1 of 2 mm, maar het was zo fel dat de inner sleeve beetje uitstak uit de outer sleeve.

Paar kaartjes zijn gebogen door al dat gedoe.

Volgende keer proberen met katana outer sleeves en gamegenic inner sleeves.

De consistentie van kwaliteit in inner sleeves van katana zijn niet ok. Will not recommend them. Zeker niet als je bijna de helft van de prijs gamegenic inner sleeve kan hebben.
 bijgewerkt door Vintarius 17 dagen geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top