Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Achievement Unlocked!

MarcelN
2 jaren geleden
Hallo BoMmers! (Bob de Rooij? Iemand?)

Zullen we anders nog ff een geinig fundraadje maken? Leuk toch?

Deze gaat dan over van die momenten in je hele Magic-ervaring waar je een "Achievement Unlocked" gevoel van kreeg... Kan van alles zijn natuurlijk... Zo kreeg ik bij een aantal ruildeals zo'n gevoel, omdat de desbetreffende kaart gewoon tof was om in bezit te krijgen (Sword of Feast and Famine, bedankt Gijsneus, Sylvan Library, bedankt Rody en een Mana Vault).

Maar de inspiratie voor dit draadje kwam tijdens een potje van de week. Ik speelde m/n Emry, Lurker of the Loch-deck (wat rap mijn pet-deck aan t worden is) en ik speelde Mirrodin Besieged. Normaliter kies ik atlijd Mirran, voor de beproefde go-wide tactiek van dat deck. Maar ik besloot m nu eens op Phyrexian te zetten.. om te kijken of ik de golf van haat kon overleven met dat deck. Het is een echt "Battlecruiser" deck, dus over het algemeen kan ik vrij lang volhouden, maar het werd vanzelfsprekend een "close-call".

Uiteindelijk dus wel gelukt! Ding-ding! Achievement Unlocked! Ik had de mazzel dat er geen Bojuka Bog-achtige effecten kwamen, want dan was ik natuurlijk vrij vlot het spreekwoordelijke bokje.. maar uiteraard duurde het vrij lang voordat ik m'n grafbakje vol kreeg met artifacts, ik millde me helemaal suf, maar het ging mondjesmaat... maar het ging!

Dus.. nu... dan... Wat zijn jouw Achievement Unlocked momenten? Kan van alles zijn! Ben benieuwd!
Coen333
2 jaren geleden
Leuk!

Ik had laatst dat ik met mijn grouphuggy My little Pony deck Happily Ever After speelde met aan alle voorwaarden voor de wincon voldaan en toen eindigde ik die beurt met Teferi's Protection.

I love it when a plan comes together...

Het voelde alsof ik een level omhoog ging.
BluezamX
2 jaren geleden
Die Happily Ever After met Teferi's Protection is zeker wel een mooie ja!

Ik heb er twee die meer toeval waren. De eerste keer dat ik Kathril, Aspect Warper speelde kreeg ik het voor elkaar om op beurt 6 Bruna, the Fading Light en Gisela, the Broken Blade te meldden, dat een keer doen voelt ook wel echt als achievement.

Maar de leukste was toch wel in een 4 man Commander pot met mijn Saheeli, the Gifted Eldrazi deck spelen en zó ziek hard rampen dat ik turn 3 een Kozilek, the Great Distortion kon hardcasten. Volgens mij was het
T1: Great Furnace, Sol Ring, Izzet Signet
T2: Darksteel Citadel, Saheeli, +1 voor een 4 mana cost reduction, Forsaken Monument
T3: met Saheeli +1 voor een 5 mana cost reduction.
Toen werd m'n hand weer aangevuld, en toen ik de beurt erna een Annihilator 2 speelde werd er gezucht en geconcede. Nooit meer zo'n denderende game gehad (is ook niet echt de bedoeling van het deck om zo vroeg af te gaan!) maar was voor één keer wel erg leuk.
Veekeren
2 jaren geleden
Het leuke aan Commander vind ik dat zulke momenten relatief vaak voorkomen. Tenminste, als je ook van andermans succes kan genieten

Vorig weekend had ik ook een Bojuka Bog momentje. Iemand met een Karador, Ghost Chieftain deck wilde me in een Yosei, the Morning Star-lock leggen. Tapped out, niks zou meer untappen, geen antwoord in mijn hand. De spoiler van wat ik topdeckte heb ik al gegeven

Een ander achievement unlocked was het maken van een legertje Eldrazi's, toen ik met mijn Brudiclad, Telchor Engineer deck een token kopie kon maken van een Ulamog, the Infinite Gyre van een tegenstander. Ik had daarnaast een Sakashima of a Thousand Faces liggen... Ik denk dat ik er iets van 6 uiteindelijk had en dan telt annihilator 4 wel op.
bartist
2 jaren geleden
2 momenten komen bij mij naar voren:
- Mijn eerste Hedron Alignment win
- Hoe ik tijdelijk bekend werd om mijn vage tactieken

Het eerste moment was een goede avond waarbij er volgens mij wat potjes casual 60-kaarten deckjes gespeeld werden voordat we een draft zouden doen (misschien was dat zelfs de 8-personen-free-for-all-conspiracy-escalatie... maar dat is een ander verhaal). Ik had een deck waarbij mill via Sphinx's Tutelage de hoofdtactiek was samen met counterspells, en Hedron Alignment de (destijds ondergeschikte) secondaire wincon was.
Het potje begon volgens mij goed met twee Alignments op hand tegen een GW Heroic deckje. Het potje leek redelijk eenzijdig te gaan, m'n tegenstander bleef board opbouwen terwijl ik m'n best deed om de hedrons op de goede plek te krijgen en door middel van counterspells van diverse soorten te voorkomen dat ik te snel dood ging.
Met een laatste aanval zet m'n tegenstander mij op 2, de volgende beurt zou het game over zijn. Ik was zo dichtbij, maar zo ver weg. Een hedron op het veld, in de graveyard, en had ook een hedron weten weg te delven. Ik tap mijn Sigiled Starfish en doe een klein schietgebed... Bovenop ligt de laatste hedron! Ik tap mijn Reckless Scholar, neem de laaste hedron op hand voordat ik de beurt aanneem en (hier schaam ik mij lichtelijk voor, maar euphorie maakt van zelfs de grootste introvert een schreeuwlelijk) leg 3 andere potjes stil om te kunnen melden dat ik het potje heb gewonnen met Hedron Alignment!!

Het tweede verhaal gaat over meerdere potjes die ik gespeeld heb op Castlefest. Ik had een tweetal interessante decks mee (weer 60 kaarten casual, m'n commanders zijn net iets te duur voor dat soort evenementen), en heb daarmee een goed aantal leuke potjes kunnen spelen. Zoals verhaal 1 misschien al duidelijk had gemaakt hou ik van vage tactieken, dus mijn deckjes waren een WUBRG (Kamigawa) Shrines deck met defenders als manabase en UW Awaken Control deck.
Vooral die laatste heeft indruk gemaakt, nadat ik aantal tegenstanders verbaasde door ze neer te maaien met geanimeerde Islands en Plains... ow, die ook nog eens vlogen door Halimar Tidecaller. Het deck heeft in ieder geval een indruk gemaakt, want toen ik een van m'n tegenstanders later die dag spotte werd ik wel nagewezen met de tekst "dat is die gast die me heeft verslagen met landjes!" waardoor z'n vrienden hem aankeken alsof hij iets te veel mede op had... Nagewezen worden, quite the achievement for me
farden10
2 jaren geleden
Het moment dat mij altijd bij zal blijven was 1 vand e eerste games met mijn Feather, the Redeemed deck, waarin ik in 1 beurt 17 kaarten drawde. In Boros is dat toch wel een redelijke achievement.
1 van mijn tegenstanders caste Return to Dust met maar 1 target. Daar reageerde de Firesong and Sunspeaker speler op met Radiate op de Return to Dust, want er lagen heel veel artifacts en enchantments in het spel, dus de value was te goed om het niet te doen. Vervolgens reageerde ik daarop door Defiant Strike te casten op 1 van mijn creatures en vervolgens Dualcaster Mage in te flashen om de Radiate te kopiëren en Defiant Strike te targetten, waardoor ik 17 kaarten kon drawen.
nielsvd
2 jaren geleden
Voor mij was zo’n moment dat het lukte om in mijn Riku of Two Reflections in een beurt genoeg Biovisionarys neer te leggen om de pot te winnen. Dit lukt door meerdere copy en clone effecten te kopiëren waardoor er simpelweg te veel Biovisionary waren voor de beschikbare instant spot removal.
 bijgewerkt door nielsvd 2 jaren geleden
FouteWillem
2 jaren geleden
Hey daar was ik bij !!!! @nielsvd
Was mooi idd
En je Planeswalker-deck die zo goed liep dat daar de Legendarische zin in onze playgroup is ontstaan!!!

Namelijk: " Anders ga je lekker thuis naar je Planeswalkers kijken"
Waus
2 jaren geleden
Bij heel erg lang durend potje mijn Alibou, Ancient Witness voor de 6x gecast.. 17 mana. De removal die game was niet normaal, maar hij kon 1 rondje blijven liggen en toen heb ik ze het laten weten ook. Cast een Lithoform Engine, cast Fiery Emancipation, maak er een copy van met de Lithoform Engine. En met zo'n 30+ artifacts op de battlefield bij mij door Mycosynth Lattice kon ik rond de 300+ damage schieten op 1 speler. En bijna heel mijn deck scryen.. dat kwam er nog even bij. Seize the Day casten en de laatste speler ook 300+ damage laten nemen

Vaak bouw ik mijn decks zo dat ze absurb overdreven veel van iets doen. Tokens, damage, counters, mana, ramp, draw
Kan wel vaker dit soort plays delen als ze zich voordoen. Heb namelijk nog wat decks zoals: Zaxara, the Exemplary of Titania, Protector of Argoth die erg uit de hand lopen.

Schiet mij nog iets te binnen, laatst in mijn Tevesh Szat, Doom of Fools / Sakashima of a Thousand Faces deck had ik 7x Kokusho, the Evening Star op de battlefield , orginele, sakashima copy en Rite of Replication . Daar doe ik het voor.

Ohja, kwa achievement, turn 1 Etali, Primal Storm door: Mountain, cast Mana Crypt, cast Jeska's Will add 7 mana, cast Etali, Primal Storm en met de overige 1 mana: Commander's Plate. Turn 2 equip, enjoy
 bijgewerkt door Waus 2 jaren geleden
Blasty
2 jaren geleden
Dat was wel een verrassende move Niels xD

Meest recent mocht ik fhooning uitschakelen met een ingeFlashte Atemsis, All-Seeing (met behulp van Leyline of Anticipation). We moesten hem nog even overtuigen dat een Island mee telt als 6e Mana Value maar toen moest hij toch echt z'n kaarten opruimen... mooi debuut voor de Sphinx
nielsvd
2 jaren geleden
Quote:
45 minuten geleden
Hey daar was ik bij !!!! @nielsvd
Was mooi idd
En je Planeswalker-deck die zo goed liep dat daar de Legendarische zin in onze playgroup is ontstaan!!!

Namelijk: " Anders ga je lekker thuis naar je Planeswalkers kijken"


Dat was ook een mooie met dat superfriends deck inderdaad. De keer daarvoor was ook mooi toen Psychoboy met zijn Jhoira of the Ghitu een peloton lelijke Annihilator eldrazi met 1 suspend counter had liggen. Toen kreeg hij een Ob Nixilis Reignited emblem cadeau van mijn Ob Nixilis Reignited. fhooning had gezorgd dat iedereen elke upkeep 3 kaarten mocht pakken en nam een extra turn waardoor Psychoboy uiteindelijk dood ging aan de emblem in zijn upkeep en de tafel nooit last heeft gehad van Annihilator eldrazi
 bijgewerkt door nielsvd 2 jaren geleden
nielsvd
2 jaren geleden
Quote:
16 minuten geleden
Dat was wel een verrassende move Niels xD

Meest recent mocht ik fhooning uitschakelen met een ingeFlashte Atemsis, All-Seeing (met behulp van Leyline of Anticipation). We moesten hem nog even overtuigen dat een Island mee telt als 6e Mana Value maar toen moest hij toch echt z'n kaarten opruimen... mooi debuut voor de Sphinx


Oef die is ook pijnlijk
FouteWillem
2 jaren geleden
Quote:
10 minuten geleden
Quote:
54 minuten geleden
Hey daar was ik bij !!!! @nielsvd
Was mooi idd
En je Planeswalker-deck die zo goed liep dat daar de Legendarische zin in onze playgroup is ontstaan!!!

Namelijk: " Anders ga je lekker thuis naar je Planeswalkers kijken"


Dat was ook een mooie met dat superfriends deck inderdaad. De keer daarvoor was ook mooi toen Psychoboy met zijn Jhoira of the Ghitu een peloton lelijke Annihilator eldrazi met 1 suspend counter had liggen. Toen kreeg hij een Ob Nixilis Reignited emblem cadeau van mijn Ob Nixilis Reignited. fhooning had gezorgd dat iedereen elke upkeep 3 kaarten mocht pakken en nam een extra turn waardoor Psychoboy uiteindelijk dood ging aan de emblem in zijn upkeep en de tafel nooit last heeft gehad van Annihilator eldrazi


Haha ja die Ob Nixilis Reignited emblem laat veel mensen rage-quitten.
Gijsneus
2 jaren geleden
Quote:
11 uren geleden

Zo kreeg ik bij een aantal ruildeals zo'n gevoel, omdat de desbetreffende kaart gewoon tof was om in bezit te krijgen (Sword of Feast and Famine, bedankt Gijsneus.


Alsjeblieft :-)

Uiteraard ken ik deze momenten ook! Wat betreft het ruilen herinner ik mij Joost thewoodcutter die uit Brabant naar Leiden kwam voor een ruil met een Stoneforge Mystic. Heb 'm nog steeds.
Achterop veel kaarten die in mijn cube zitten staat de naam van degene waarmee ik de kaart heb geruild. Maakt het voor mij waardevoller; speel ik niet alleen met mooie kaartjes maar ook met herinneringen :-) En uiteraard weet ik van elke kaart boven de 500 euro hoe ik er aan ben gekomen.

Qua potjes zijn er ook prachtige hetinneringen. Ooit heb ik 7x de ultimate van Nicol Bolas, Planeswalker in 1 turn kunnen laten afgaan in een 1v1 pot tegen MagnusMagicus. Hij heeft toen ook uitgeschreven wat er was gebeurd maar ik weet het niet meer precies.

Tijdens een cubeavond won ik een pot terwijl ik was aangevallen door een Emrakul, the Aeons Torn. Ik starte de beurt erna zonder permanents en 4 leven (had al gefetched) en pakte gelukkig de Plains die ik nodig had om de game om te draaien. Want ik had al in mijn hand Mox Pearl, Balance en Sol Ring.
Omdat ik na de Balance het manavoordeel had kon ik van alles casten (al heb ik geen idee meer wat) en mijn tegenstander gaf op. Emrakul attacked me and I won; achievement unlocked :-)

Er zijn in de afgelopen 26 jaar zoveel mooie momenten geweest. Waarschijnlijk ga ik nog wel een keer een berichtje achterlaten hier.
Teruans
2 jaren geleden
De meest verrassende win is alweer een tijdje terug. Ik weet niet meer precies hoe het ging maar ik speelde mijn Teysa Karlov deck. Had een Blood Artist, Zulaport Cutthroat en Cruel Celebrant op het bord naast een Sanguine Bond en enkele andere creatures waaronder zo'n 9 Spirit tokens. Iedereen had nog best wat levens.
Een van mijn tegenstanders, die dinos speelde, vond mijn bord eng en wou mij eruit trappen met vier a vijf grote dinos waarvan enkele met double strike en trample. Ik gooide al mijn creatures er voor om te overleven. De artist, cutthroat en celebrant had ik voor degene zonder double strike gegooit in de hoop genoeg levens te gainen on de tweede damage ronde te overleven. Misschien heeft er nu al iemand gerekend maar ik had dat toen nog niet gedaan. Voor de tweede aanval kwam had ik voor elk creature 3 triggers die door teysa verdubbeld werden naar 6. Op elke trigger triggerde de sanguine bond nogmaals. 12 keer 9 levens voor alleen de tokens verloren mijn tegenstanders. Niemand had zoveel levens. Gewonnen in iemands anderse combat step, Done.

Het moment waar ik het meest van genoot was overigens met mijn Chandra deck. Ik zat voor de lol aan een tafel met cedh spelers. Mijn Chandra deck is niet dat level en ik was voorbereid op keihard te verliezen. Maar ik kreeg de kans om op de bouwen dankzij een goede By Force op iemands manastenen, van een artifact deck, te doen. De derde speler werd gefocust door z'n "enge" deck en de vierde had nauwelijks land. Een Stony Silence van de gefocusde speler, onder het mom: als ik niet spelen mag, dan jullie ook niet, legde al mijn tegenstanders plat. Mijn Chandra deck runt drie artifacts, Pyromancer's GauntletPyromancer's Goggles en Chandra's Regulator. Ik had alleen de gaunlets liggen dus geen probleem voor mij. De speler met land problemen wou een Jace spelen om de silence weg te krijgen zodat zijn manastenen weer wat deden. Ik kon onderwachts ineens mijn Pyroblast kwijt op een goed doelwit. Dit maakte de game al goed en flavorvol. Dat ik dezelfde game mijn Chandra, Fire of Kaladesh net zo flavorvol kon transformeren met Chandra's Ignition was helemaal briljant. Ik pakte vervolgens mijn regulator bij. Chandra's Regulator+Pyromancer's Gauntlet+Chandra, Flame's Catalyst doet elke beurt 10 damage op elke tegenstander voor een met de plus ability. En ik had nog 7 Chandra's liggen. Aldus won ik de game met de plus abilities van acht Chandra's tegen 3 spelers die vrezelijk gefrustreerd hun levens van 40 achteruit zagen rennen. Ik weet, puur geluk. Maar het was ontzettend genieten.
 bijgewerkt door Teruans 2 jaren geleden
Blasty
2 jaren geleden
Das inderdaad een hele gave pot voor Chandra
nielsvd
2 jaren geleden
Bonus punten dat dat een keer gelukt is
Teruans
2 jaren geleden
Het is wel gaaf ja. Zeker omdat thema deck zichzelf zoveel restricie geven. Leuk topic trouwens.
FouteWillem
2 jaren geleden
Gisteravond tot 2x aan toe Brisela kunnen "melden" maar niet mee kunnen aanvallen oid hahaha
Thx nog he Blasty
Van nooit naar 2x is toch wel "Achievement unlocked" , al had ik er graag meer willen doen.
Was sowieso een pot met allemaal gekkigheid.
Golos Gods deck van gostadirk met een Tergrid die van alles kreeg en met alle Gods op tafel for the win.
Mooie dingen
Roks1983
2 jaren geleden
Niet echt achievement unlocked, maar eerder te mooi om waar te zijn. Ben met mijn Zaffai, Thunder Conductor deck nog met 1 tegenstander over. Deze heeft genoeg on board om de volgende beurt voor lethal aan te vallen. Ik heb een landje en een Ral, Storm Conduit op hand. Ik zou voor lethal kunnen aanvallen..., als niet alles geblocked kon worden

Ik begin mijn beurt en raap Ponder. Meh. Het is iets. Ik -2 Ral en ga twee Ponders resolven. Eerste keer: niks. Schudden, draw een landje. Tweede keer: weer niks. Schudden, draw Icy Blast.... Precies genoeg mana om alles te tappen en voor lethal aan te vallen. Dat was denk ik al mijn geluk voor de rest van het jaar
 bijgewerkt door Roks1983 2 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 45 posts
  • Laatste post Blasty 2 jaren geleden
  • Gemaakt door MarcelN 2 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top