Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Amonkhet mechanics speculaties

Eclavyrr
7 jaren geleden
Mij lijkt Devotion wel plausibel aangezien de Egyptische goden sterk aanbeden werden en zelfs de sterfelijke wereld betraden. Eventueel een mechanic die iets zal doen met mummies of mummificeren. Of juist een anti-graveyard mechanic omdat de oude Egyptenaren er prat op stonden dat hun doden ook dood bleven.
Blasty
7 jaren geleden
Ik denk dat Hippo tribal standard over gaat nemen
Thomasvdk
7 jaren geleden
Ik denk devotion in graveyard.... Zal ook wel tof zijn...
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Dat kan dan niet Devotion zijn, want dat is gedefineerd als "op de battlefield". Ik denk dat ze geen Devotion gaan doen, want dan lijkt het wel erg op de Griekse variant. Ik denk dat ze een heel andere insteek gaan nemen.

Hippo tribal zou extreem cool zijn .

Ik verwacht absoluut wel een Zombie mechanic met al die Mummies .
Thomasvdk
7 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 31-10-2016 om 13:28
Dat kan dan niet Devotion zijn, want dat is gedefineerd als "op de battlefield". Ik denk dat ze geen Devotion gaan doen, want dan lijkt het wel erg op de Griekse variant. Ik denk dat ze een heel andere insteek gaan nemen.


Dan noemen we het toch anders
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Ja, wellicht kunnen we het Chroma noemen, kun je meteen Umbra Stalker reprinten .
carlovdm
7 jaren geleden
Misschien krijgen we gekke creaturetypecombinaties conform de Egyptische goden, die bijvoorbeeld half menseljik half vogel zijn. Human Bird? Wie weet!

Het zou me ook niet verbazen als we sterke landjes krijgen, vanwege de nogal prominent aanwezige piramides, ruïnes en tempels in de Egyptische cultuur

Ik hoop ook dat de collectie sphinxen wordt uitgebreid! Veel om naar uit te kijken hopelijk
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Oh ja absoluut! Pyramids gaan ze niet reprinten, maar ik verwacht wel priamideachtige constructies, obelisken en dat soort dingen. Die creature type combinaties zijn ook een goede: Human Jackal, of wellicht zelfs Jackal God?

Sphinxen is een given zelfs denk ik! Ben benieuwd of er ook iets met de Nijl gedaan wordt, aangezien heel Egypte daar afhankelijk van was.
Eclavyrr
7 jaren geleden
Misschien gaan ze wel een Nile Horse printen
Dordledum
7 jaren geleden
Krokodillen. Dixi.
Jeff
7 jaren geleden
Ik heb al ergens gelezen (Zal wel van Mark Rosewater geweest zijn, maar ik heb geen zin om het op te zoeken) dat Amonkhet goden gaat hebben. Hoe dat mechanisch zal zijn werd heel specifiek in het midden gelaten.
derooy89
7 jaren geleden
Nico B the God Walker
Waus
7 jaren geleden
Indestructible Planeswalkers?
kolonelnick
7 jaren geleden
speculatie tijd, daar houd ik van

Dingen die zo goed als zeker in amonkhet voor zullen komen:
Sphinxes, want kom op nou, wat is egypte zonder sphinxes!

Nicol Bolas! in ieder geval in het verhaal. kans bestaat natuurlijk dat we pas een kaart van hem krijgen in hour of devestation. hoewel als je kijkt naar release dates... arch enemy komt uit voor hour of devestation. Dus ik ben benieuwd, wordt bolas geprint in amonkhet en krijgen we twee maanden later de arch enemy versie... of is dit net zoals bij een duel deck dat hier stiekem een paar nieuwe kaartjes in zitten van de set die nog uit moet komen?

Goden! maar niet op de manier hoe de theros goden gedaan zijn. Egypte heeft een heeeel andere mythologie dan het oude griekenland en ze zullen iets moeten doen om amonkhet anders aan te laten voelen dan theros. verder denk ik niet dat devotion terug komt dit block, wederom om het anders aan te laten voelen dan theros (plus mijn gevoel zegt mij dat we nog wel eens begin 2018 terug kunnen zijn op theros, na ham & eggs, just a hunch)

masterpieces. Zoals beloofd zullen de masterpieces voortaan terugkeren in elke set, maar wat gaan ze worden in amonkhet en hoe gaan ze heten (de masterpieces van kaladesh heten immers inventions) Ik denk niet dat we relics krijgen, dit zouden weer artifacts zijn, wat raar aan zou voelen na kaladesh. Mijn gok gaat uit naar graveyard shenanigans kaarten. Nu hebben we innistrad als als graveyard block/wereld, hoewel de laatste innistrad meer aanvoelde als een aflevering van scooby doo.
Oh en ik zou het echt vinden als ze deze master pieces een soort zelfde treatment geven als de ancient mew van pokemon

Dingen die ik eigenlijk wel verwacht:

een rare land cycle! duh elke grote set heeft een rare land cycle. Ik heb eens naar de landjes uit future sight gekeken om te zien of dat er iets tussen zat wat nog wel eens thuis kon voelen op amonkhet en om een of andere reden sprong River of Tears er echt uit voor mij. (en doe me anders maar een Grove of the Burnwillows reprint, geen probleem mee XD )

graveyard shenanigans (lees comment bij masterpieces)

Dingen waar ik op hoop:

niet perse een hoop, maar de kaart Vengeful Pharaoh past perfect in de set. dus ik denk dat een reprint hier wel op zijn plaats is. (plus kijk naar die art, die kroon lijkt echt teveel op de hoorns van bolas!)

Dack fayden komt terug. Amonkhet zal naast een wereld van mummies en zand, ook een wereld van schatten zijn. De egyptenaren stonden er immers om bekend om allemaal schatten met hun doden te begraven. wie beter om deze graven leeg te plunderen dan onze vriend dack fayden!

chandra en nissa krijgen een relatie. Oke voordat je gaat denken dat ik pervie ben enzo, dat is niet zo. Maar als lezer van de lore en iemand die heel graag speculeert over dingen kan niet ontkennen dat in de verhalen een zekere spanning ligt tussen nissa en chandra, vooral vanuit de kant van nissa, maar recentelijk ook van chandra haar kant. Zijn dit nog steeds spanningen van de gatewatch die net is opgericht, of ligt hier meer achter. ik denk namelijk van wel. Of dit al in amonkhet naar voren komt in het verhaal weet ik niet, maar er zijn zeker spanningen tussen nissa en chandra.

Dingen die ik absoluut niet verwacht:

Een return van devotion. om het toch nog maar even te noemen. om amonkhet anders aan te laten voelen dan theros, zal naar verwachting geen een van de theros mechanics overgenomen worden in amonkhet (op anders functionerende goden na dan)

Gideon gaat dood. Oftewel hij gaat niet dood. Wat ik jammer vind. Want in de verhaallijn begin ik me een beetje aan hem te irriteren, hij waant zich echt een macho man, het type waar ik echt een hekel aan heb. Jace daarentegen ben ik zelfs leuk gaan vinden, aangezien hij net zoals mij asperger heeft (of in ieder geval autisme, maar uit mijn ervaring heeft hij overduidelijk asperger) waarom gaat gideon (of iemand anders van de gatewatch) niet dood. We moeten nog een keer terug naar theros, en daar moet gideon met erebos wachten, daarom

fetchlands. wizards heeft gezegd geen fetches te reprinten in standard terwijl er fetchable duels zijn. Wat nu door de veranderende rotatie nog steeds zal zijn zodra amonkhet uitkomt. En ik denk dat we er maar mee moeten leven dat de zendikar fetches voorlopig nog niet gereprint zullen worden, simpel omdat ze eigenlijk te sterk zijn voor standard. Dus nu maar hopen dat ze deze keer wel in modern masters 2017 zitten!

Okee dat was mijn hele verhaal. heb je het helemaal gelezen, gefeliciteerd! heb een koekje!
 bijgewerkt door kolonelnick 7 jaren geleden
n4ppy
7 jaren geleden
Quote:
1 jaar geleden
masterpieces. Zoals beloofd zullen de masterpieces voortaan terugkeren in elke set, maar wat gaan ze worden in amonkhet en hoe gaan ze heten (de masterpieces van kaladesh heten immers masterpieces)

De masterpieces heten Inventions Moet nu naar bed dus geen koekje
Amonkhet Hieroglyphs wellicht
 bijgewerkt door n4ppy 7 jaren geleden
Skywise
7 jaren geleden
Ik zet qua thema's en mechanics vol in op Devotion (Duh), Zombies/Mummy's, een terugkeer van Traps, Unearth (Staat hoog op de storm scale, past qua flavor en heeft mooie synergie met Innistrad), Sphinxen ja, veel Cats natuurlijk (katten hadden een bijzondere status in het oude Egypte) en ik verwacht stiekem een dik multicolor thema. Oh, en een Yu-Gi-Oh referentie, ergens

Kan dit trouwens niet gewoon in het Amonkhet topic? (Er is toch voorlopig geen nieuws, dan kunnen we daar mooi speculeren nu?)
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Ik wil het Amonkhet topic juist houden voor dingen die echt waar zijn en niet speculaties .
derooy89
7 jaren geleden
Oew oew. Wat dacht je van: legendary creature die flipt in een God. Als er bepaalde dingen gebeuren. Zoals genoeg creatures op het veld. Zoveel dingen die dood gaan. Grafbak leeg is. Zulke dingen
kolonelnick
7 jaren geleden
Quote:
derooy89 01-11-2016 om 09:07
Oew oew. Wat dacht je van: legendary creature die flipt in een God. Als er bepaalde dingen gebeuren. Zoals genoeg creatures op het veld. Zoveel dingen die dood gaan. Grafbak leeg is. Zulke dingen


Ik denk niet dat we opnieuw flip kaarten gaan krijgen, het printing process hiervan is een stuk lastiger en zal wizards niet heel vaak doen.
Maar ik denk dat je hier wel een idee hebt. Op amonkhet zijn er vijf trials die zorgen voor een goed leven na de dood, wanneer je deze voltooit. Ik denk een enchantment die vijf opties heeft en wanneer je deze allemaal voltooid, win je de game (of krijg je iets anders speciaals) Of vijf enchantment die de vijf trials voorstellen.
n4ppy
7 jaren geleden
AMUN. . A god who's cult center was the temple of Amun at Karnak. He was considered to be king of all the gods and the the creator of all things.

KHET. . This is a flame or fire. Fire was embodied in the sun and in its symbol the uraeus which spit fire. Fire also plays a part in the Egyptian concept of the underworld. There is one terrifying aspect of the underworld which is similar to the christians concept of hell. Most egyptians would like to avoid this place with its fiery lakes and rivers that are inhabited by fire demons.

The expansion symbol is a pyramid.

Bolas = Amun, Die heeft een fijne underworld achtige plane waar hij de baas is.
Dus vuur, demons, Persist, Phyrexian mana dingen die je je ziel kosten
En als tegenhanger? Buildings/Temples? Die je moet vullen met creatures om ze sterker te maken? Die je dan +1/+1 geven om je te beschermen?
Judges die je naar de hell of naar een beter plek sturen.
TL;DR; geen flauw idee
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top