Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build your Card #109

sibrand
5 jaren geleden
Wishing Table

Legendary Artifact

: Put a food counter on target Wishing Table.

,: For each food counter on Wishing Table, draw a card. Then remove a food counter from it.
Sunitram
5 jaren geleden
Curse of Slumber

Enchantment - Aura

Flash, Hexproof

Enchant creature

When Curse of Slumber enters the battlefield, tap enchanted creature.

Enchanted creature loses all abilities and doesn't untap during untap steps.

Whenever enchanted creature becomes untapped, sacrifice Curse of Slumber.

---

Sneeuwwitje, Doornroosje, pick your poison. Beiden bleven slapen totdat een externe invloed de spreuk verbrak (ik zeg bewust 'externe invloed' omdat Sneeuwwitje niet in alle versies van het verhaal wakker werd gekust); vandaar de sacrifice if untap ability. Blijkbaar waren het wel heel machtige spreuken, want vooral in het geval van Doornroosje kreeg niemand de spreuk ongedaan; vandaar hexproof (let op: de Aura heeft hexproof, niet het creature waar ie aan hangt!). En in beide gevallen sloeg de vloek toe op een onbewaakt moment; vandaar de flash.

Qua complexity denk ik wel dat ik echt op het randje zit van wat je met een uncommon kaart mag doen, maar ik denk/hoop dat de mana cost 'm net aan de uncommon kant van de grens met rare houdt
 bijgewerkt door Sunitram 5 jaren geleden
kolonelnick
5 jaren geleden
Quote:
8 uren geleden
@kolonelnick: is het de bedoeling dat je de "boar rescue" ook kan doen als de fortification niet aan een landje zit? Want zoals het nu leest is het een artifact met een ability, die je ook toevallig aan een landje kan plakken


Oeps, goed dat je het zegt. Die gaan we aanpassen
TheRobinros
5 jaren geleden
Quote:
11 uren geleden
Quote:
12 uren geleden
The Cursed, Red Shoes
Legendary Artifact - Equipment
: Attach ~ to target creature an opponent controls. Activate this ability only any time you could cast a sorcery.
Equipped creature loses all other abilities and attacks each turn if able.
At the beginning of your upkeep, if ~ is attached to a creature, sacrifice it.

Lijkt me duidelijk


Vraagje over de laatste regel, moet je het creature of het artifact saccen?


Het artifact. De schoenen verslijten na verloop van tijd
Triskelion88
5 jaren geleden
The Story of the Sandman

Enchantment — Saga

(As this Saga enters and after your draw step, add a lore counter. Sacrifice after III.)
I - Target Forest becomes a 4/4 Treefolk creature until end of Turn, it is still a land
II — Target Artifact Becomes an artifact creature with power and toughness each equal to its converted mana cost.
III — Create a 3/3 blue Stork bird creature token with flying

In het sprookje van Klaas Vaak gebeurt er op iedere dag iets anders. aangezien de saga's 3 events hebben heb ik de verhalen van maandag dinsdag en woensdag gepakt
Maandag veranderen de bloemen in grote bomen
Dinsdag komen de meubels tot leven
Woensdag overstromen de straten en land er een Ooievaar op het deck van de boot.

en uiteraard past er maar 1 set logo bij en dat is weatherlight
 bijgewerkt door Triskelion88 5 jaren geleden
kolonelnick
5 jaren geleden
De verwoording van je kaart moet iets anders koendert. Tegenwoordig is het creëren van een token anders verwoord. De juiste verwoording hier moet zijn : create a 3/3 blue bird creature token with flying.
kolonelnick
5 jaren geleden
Nog maar een paar uurtjes
Eclavyrr
5 jaren geleden
Wil je nog een entry inschieten? Wees dan snel want de tijd vliegt voorbij!
Ik zal dit weekend de beoordelingen doen gezien het "binnen blijven met een dekentje op de bank en hete chocomel met pepernoten" weer is
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Sleeping Beauty
Creature - Human Princess
Sleeping Beauty enters the battlefield tapped and does not untap.
Sleeping Beauty can't attack or block.
When a Knight enters the battlefield under you control, Sleeping Beauty loses all abilities and becomes base 2/2.
0/1
bartist
5 jaren geleden
De spanning stijgt! Wie wint?
Eclavyrr
5 jaren geleden
Ah sorry! Mijn weekend was een beetje volgelopen waardoor ik dit helemaal uit het oog verloren was. Ik zal zsm de beoordelingen doen!
bartist
5 jaren geleden
Dan zullen wij geduldig zijn
Triskelion88
5 jaren geleden
ik begin alvast met trommelen voor de uitslag
Eclavyrr
5 jaren geleden
Aan de late kant door wat tijdsgebrek aan mijn kant (werk en RL kwamen tussendoor)

De inzendingen en mijn soms wat minder fabelachtig commentaar:

bartist met Prized Donkey // Hide of Donkey Skin
De kaart zelf is een mooie verwoording van het sprookje, en ik snap je dilemma.
Wit is geen ramp kleur van nature, maar er zijn wel wat kaarten die rampen in wit. Deze hebben vaak een conditionele voorwaarde dat ze jouw landbase vergelijken met die van je tegenstanders. Ik denk dat je die voorwaarde gerust had mogen inbouwen. Rood is een goede optie voor de tokens. Je had eventueel groen kunnen gaan voor je boerderijdieren idee, maar dat past niet bij het voltron principe van je kaart. Daarnaast kent rood ook ponies en dergelijke. Verder een goede mana cost ten opzichte van de ability. Een solide design in mijn ogen.

Daedalon met Maiden of the Silver Hand
Ik moet eerlijk zeggen dat dit een van die sprookjes is die ik even heb moeten lezen voordat iuk er iets over kon zeggen. Ik vind dat je het sprookje mooi verwoord hebt in een toch vrij simpel design (afgezien van de wat kromma bewoording op de kaart zelf). Mijn enige punt is dat ik een 1/3 pro en een 4/4 flying voor wat erg sterk vind op een uncommon. Deze zou op zijn minst rare mogen zijn, en misschien zelfs mythic. Dat je tegenstander een card drawt is dan een schrale troost. Gaaf design, maar iets te overpowered

Magicfreak met Hansel and Gretel
Hans en Grietje is een zeer bekend sprookje waar je veel kanten mee op kunt omdat het verhaal in een aantal delen is opgedeeld. In jouw kaart heb je je gefocust op het deel waarin Hans en Grietje door hun ouders het bos in worden geleid en verdwalen. De eerste keer vinden ze de weg terug omdat Hans met witte steentjes een spoor had achtergelaten, de tweede keer gebruikt hij brood dat door de lokale bosbewoners wordt opgenomnomnomt. Dit heb je leuk vertaald in Vanishing, maar ik mis een beetje de link naar het zoeken van een Forest, ik zou eerder voor iets als Forestwalk zijn gegaan maar dat is een persoonlijke mening. Ook vind ik de must block regel wat raar overkomen, een beetje meer uitleg was hier wel op zijn plaats geweest. Ik denk ook dat die must block regel wel weg had gemogen, ik kan me namelijk niet voorstellen dat je tegenstander je 3 beurten lang gaat laten aanvallen met deze kaart. Prima kaart voor 1 mana, met een wat rare balans in de abilities.

kolonelnick met House of Bricks
Dit is inderdaad zo'n kaart die ik in een cycle zou verwachten. Het stevige huisje van de biggetjes beschermt hun tegen de grote boze wolf. Hert zou hilarsich zijn geweest als de tegenstander een 2/2 Wolf token had gekregen als deze kaart in het spel kwam, puur voor flavor
Ik kan hier weinig op aan- of opmerken. Deze kaart is erg strak ontworpen en laat duidelijk zien waar zijn oorsprong ligt.
Trouwens, wist je dat in de Disney adaptatie de biggetjes in hun huis een een plakaat hebben met daarop een worst en daaronder het woord Father. Hoezo Disney heeft geen galzwarte humor?
Ik vind dit een erg leuke kaart die vraagt om meer!

TheRobinros met The Cursed Red Shoes
Ah ja, de rode schoentjes. Een verhaal over het meisje Karen dat na de dood van haar moeder door een rijke vrouw geadopteerd wordt en een paar rode dansschoenen van haar moeder krijgt. Ze draagt deze te pas en onpas en wordt uiteindelijk vervloekt om eeuwig rond te dansen. Uiteindelijk worden haar voeten eraf gehakt. De schoenen blijven echter doordansen en pas als ze sterft is ze verlost van de vloek. Interessant om een equipment te zien die je op je tegenstanders beesten moet leggen (Assault Suit lijkt erop maar werkt anders) en ik weet niet of dit regeltechnisch kan. Desondanks vind ik het idee achter deze kaart erg gaaf en duidelijk verwoord op de kaart in een paar simpele zinnen. Kudos!

sibrand met Wishing Table
Tafeltje Dek Je, Ezeltje Strek Je, Knuppel Uit De Zak. Althans ik denk dat je naar dat sprookje refereert
Het tafeltje dat gevuld werd met allerlei lekkernijen en drank telkens als het werd uitgeklapt is hier mooi verwoord. De kaart zelf kost even wat moeite om te activeren en te gebruiken. Ik denk dat ik persoonlijk de cost voor het activeren liever op de tap dan de untap ability had gezien, aangezien deze nu makkelijk te misbruiken is. Het rechtvaardigd wel de rarity, als de cost namelijk andersom was geweest was deze kaart misschien uncommon geweest. Wel denk ik dat de casting cost van de kaart hoger had gemogen. Je kijkt nu naar een potentiele draw 4 op beurt 4 zonder nadeel en dat is best sterk.

Sunitram met Curse of Slumber
Een Narcolepsy effect in blauw is op zich niets nieuws. Wel is het interessant dat deze versie is gecombineerd met een soort van Humble effect en kan niet verwijderd worden.
Je zult op zoek moeten naar een manier om je creature te untappen, anders wordt het maar een saaie boel. Simpele, maar doeltreffende kaart.

Koendert met The Story of the Sandman
Sleep with one eye open, hugging your pillow tight... Andere Sandman maar dat maakt niet uit. Vet! Eindelijk iemand die een Saga durft neer te zetten; gebaseerd op de Scandinavische legende Ole Lukoje. In het verhaal van Hans Christaan Andersen komt Klaas Vaak meerdere malen op bezoek en laat aan de goede kinderen diverse fantastische beelden en omgevingen zien. Je hebt de eerste drie dagen leukt vertaald op de kaart, ik mis alleen wat samenhang tussen de verschillende abilities en dat is erg jammer. De meeste Saga's bereiden in stap 1 en 2 iets voor om in stap drie de grote finale te laten zien. Dat mis ik hier een beetje en dat vind ik jammer. Laat je alsjeblieft niet uit het lood slaan door mijn commentaar, ik denk dat deze kaart heel veel potentie heeft, maar nog wat strakker gedesigned mag worden.

MagnusMagicus met Schone Slaapster
De schone Slaapster die wacht op haar ridder op het witte paard (White Knight anyone?) om haar mee te nemen op een reis vol romantiek en avontuur. Ajmmer dat de princess een beetje saai is nadat ze door de koene ridder gered is. Ze hield vast niet van Pina Coloda's! Alle gekheid is dit een prima common, zeker in een white weenie deck dat makkelijk een paar Knights kan spelen. Wederom een simpel maar effectief design.

En dan nu: de uitslag!


Normaal wil ik nog wel eens een top 3 of top 5 maken, maar in dit geval doe ik dat niet. De designs waren allemaal erg sterk en lagen dicht bij elkaar. Elke kaart had zijn sterke en zwakke punten en het is voor mij gruwelijk moeilijk geweest hier een winnaar uit te kiezen.

De uiteindelijke strijd ging voor mij uiteindelijk tussen Sunitram en kolonelnick, beiden hadden een kaart die mij direct aansprak en zeer herkenbaar was.


Toch is er één persoon die de prinses mag kussen en in een kikker mag veranderen (of zoiets)

De winnaar van BYC 109 is:

kolonelnick met House of Bricks!

Gefeliciteerd! Ik zal kijken of ik nog ergens een kikker voor je kan opsporen!
 bijgewerkt door Eclavyrr 5 jaren geleden
bartist
5 jaren geleden
Gefeliciteerd kolonelnick!!
Magicfreak
5 jaren geleden
Gefeliciteerd kolonelnick, ik ben benieuwd naar de volgende build your card!
BuidingMage
5 jaren geleden
Gefeliciteerd kolonelnick!
kolonelnick
5 jaren geleden
Oeh boy, i won bedankt voor het hosten eclavyrr en ik zal morgen de nieuwe byc posten (nu eerst fnm spelen).
Overigens dat van die plakaat met worstjes en father kende ik inderdaad xD
Triskelion88
5 jaren geleden
gefeliciteerd! thnx voor het commentaar
Sunitram
5 jaren geleden
So close! Eclavyrr, dank voor het hosten en de lovende woorden, kolonelnick gefeliciteerd!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 36 posts
  • Laatste post Sunitram 5 jaren geleden
  • Gemaakt door Eclavyrr 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top