Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build your Card #135: De stemming slaat om!

MarcelN
4 jaren geleden
Hartelijke dank! Heb m aangepast in de post zelf!
Nissa333
4 jaren geleden
Widening Agony

Sorcery

Council's dilemma — Starting with you, each player votes for growth or grief. All player put a +1/+1 counter on each creature they control for each growth vote. All players sacrifice a creature they control for each grief vote.

“ Farmers cut the trees and buried their dead. The dead rose up and killed the farmers. The trees grew back and strangled the dead.” - Woodland Cemetery
 bijgewerkt door Nissa333 4 jaren geleden
bartist
4 jaren geleden
laatste uurtjes voor de deadline!
BluezamX
4 jaren geleden
Breeding Season

Sorcery

Council's dilemma - Starting with you, each player votes for nature or nurture. You create X +1 Y/Y+1 green Beast creature tokens, where X is the amount of nature votes, and Y the amount of nurture votes.

They grow so fast!
Reynaerd
4 jaren geleden
Bribed Votes

Sorcery

Until end of turn, before players start to vote, each opponent may gain 2 life and draw a card. Each opponent who does has to vote for the choice you vote for.

All votings start with you this turn.

Draw a card.

Rulings:

- Players draw cards and gain life during the resolution of the spell. Cards that trigger whenever that player draws a card or gains life resolve after the spell has resolved.
- If Bribed Votes is cast during an opponents turn because it was given flash, all spells that causes players to vote start with you, even if you're not the controller of the spell that causes players to vote.



Uitleg:
Beloon je tegenstanders om met jou te stemmen, door ze eigenlijk om te kopen voordat ze weten wat ze gaan doen.
De reden dat er staat dat alle voting bij jou beginnen is vanwege het feit dat de sorcery flash kan krijgen.
Blasty
4 jaren geleden
Bedankt allemaal voor jullie creaties! Ik zal ze vandaag gaan beoordelen
Blasty
4 jaren geleden
Erg leuk om te zien wat jullie hebben bedacht!

Ik beoordeel de creaties op de basis dat ze in een Conspiracy-achtige set zouden zijn geprint, met het oog op een multiplayer format.
Vervolgens maak ik een Top 3, en geheel volgens het thema van deze Build Your Card zal er vervolgens een poll komen waarin iedereen kan stemmen op de beste kaart!

Daar gaan we:

Krabbel met Monarch's Veto
Een kaart die twee populaire mechanics uit Conspiracy combineert! Je weet duidelijk hoe je punten moet scoren
Een counterspell die de sterkste vote kaarten kan tegengaan én een draw vanwege de Monarchy, dat helpt je zeker op de troon.
De kaart doet ook meteen denken aan Dismiss en daarom denk ik dat de cost iets te hoog is, zeker voor een rare. Natuurlijk is er een kans dat je elke beurt een kaart kan gaan pakken, maar in een multiplayer pot moet je wel stevig in het zadel zitten!

MagnusMagicus met Anti-vote Campaign
Een erg fijne troll kaart! Wat je ook stemt, je bent genaaid. Voelt ook als rauw real-world commentaar.
Ik denk niet dat er veel tegenstanders in je voordeel gaan stemmen, dus veel politiek bedrijven is er niet bij met deze campagne. Aan de andere kant zullen ze ook weinig referendums ten tafel brengen. Doen ze dat wel, dan zal het zijn om jou of je Anti-Vote Campaign de das om te doen.
Dus ookal is het een anti-politieke kaart, zal het de nodige politieke overwegingen uitlokken. Ik ben enthousiast!

Roks1983 met Electoral Fraud
We zijn lekker bezig op de manipulatieve toer zeg! Blijvend de stemming kunnen bepalen is sterk, en die zal dan zeker omslaan, maar de kosten... de kosten van de macht pakken zijn wel erg hoog. Ik snap de kleuren combinatie (Esper control) maar ik denk dat zwart (of zelfs wit) voldoende zou zijn.
Met een Converted Mana Cost van 6 en een activatie van wordt het moeilijk om je vinger op de weegschaal te drukken.

Eclavyrr met Trump Card
Een duidelijke verwijzing naar minister Theo Tromp van Waterstaat, in het laatste oorlogskabinet van 1945 (Ik moest even Googlen moet ik bekennen).
Een mega sterke kaart, zeker als je al politiek gelieerd bent aan de opponent die voor jou mag voten! Na deze hostile takeover moet je wel stevig in het zadel zitten want de rest zal je zeker proberen te impeachen. Hopelijk is die ene opponent jou goed gezind (Putin?).

bartist met Opposition Party Leader
De oppositie is aan de macht! Ze kunnen je niet tegenhouden, maar wel je leven zuur maken, heeeel zuur. Tof idee
Deze vindt ik lastig te beoordelen maar hij lijkt me in multiplayer te sterk, het doet me denken aan Painful Quandary.
In feite als je geen extra kaart wilt discarden voor je noncreatue spell, moet je tegen je eigen spreuk stemmen, en dus veel extra mana dokken.
Kwa mana cost kleur en stats (power/toughness) klopt het plaatje wel, maar mijn gevoel zegt dat, zeker in het begin, veel spelers de kaart twee keer moeten lezen om te zien of hun spell uberhaupt kan resolven.

MarcelN met Morito, the Everpresent Eye
Soms zijn de simpelste kaarten zoo lekker. Ik raap meteen al mijn vote kaarten uit mn common bak om ze in een Commander deck te proppen met deze aan het stuur!
Een kaart die zorgt dat je linksom of rechtsom je voordeel doet bij het stemmen, en ik denk ook wel dat het kan leiden tot wat politieke besluiten. De Hexproof en Rogue creature type ronden het plaatje mooi af.

Daedalon met Conflict of Interest
Een machtstrijd ontwikkelt zich tussen de 1-procenters (De spelers met bakken mana)! Het lijkt in sommige opzichten ook op het parlementait proces: Voorstel > Stemming om het voorstel van tafel te vegen > Nieuw voorstel > en zo voort
Volgens mij is de bewoording beter zoals Krabbel's kaart "target spell with Will of the Council or Council's dilemma" maargoed ik snap het plan. Ik denk dat de kaart goed werkt, Als iemand voor de copy van een ander zou returnen naar owner's hand, houdt die op te bestaan, en kan de volgende copy ten tafel komen.
Ik weet niet hoe vaak het tot een echt parlementaire vechtpartij zal leiden gezien de redelijk hoge cost, maar het zal dan wel tot hilariteit leiden.

Daretti388 met Unexpected Vote
Een kaart die ook wat real-world kritiek levert in mijn mening! Jezelf 3 schade toebrengen door te kiezen voor de aanval, of de vrede bewaren.
In een multiplayer pot zie je meteen wie in zijn beurt gaat aanvallen, en van wie je geen last gaat krijgen. Dit kan voor leuke situaties leiden, zeker als er maar 1 gaat aanvallen, want die hoeft dan niet bang te zijn voor represailles! Maar misschien gooit iedereen wel zijn hoed in de ring, want: "In times of peace, you must prepare for war".
Ondanks dat de bewoording niet helemaal klopt, is de kaart goed gebalanceerd, en heeft goeie flavor. Het lijkt me geweldig om twee op hand te hebben en dan de gezichten van de warmongers te zien als je de tweede cast .

Nissa333 met Widening Agony
Een kaart die letterlijk Go Wide strategieën gaat helpen, want stel dat je twee sterke creatures hebt, ben je ze in bijna elke situatie allebei kwijt, en als je er 7 hebt, hou je 4 a 5 heule dikke monsters over!
De kaart is echt een win-more kaart want in een situatie dat je achter staat wil je heb bijna nooit casten. Sta je er goed voor, dan is dit zo goed als een gewonnen pot

BluezamX met Breeding Season
Met deze kaartnaam wordt de stemming wel erg ehhh... "romantisch"
Maar zodra we de kaart verder lezen slaat die stemming ineens om, want we worden geconfronteerd met een wiskundige formule
Een paar keer de input invoeren en het effect wordt wel gauw duidelijk, veel beestjes of dikke beestjes voor jou! Met een extra toughness zodat ze niet dood zouden gaan als jij voor X (meer beestjes) kiest. Het doet me een beetje denken aan de power/toughness weergave van de oude Lhurgoyf.
Misschien is de kaart wat te ingewikkeld, maar de balans, stats en rarity kloppen netjes!

Reynaerd met Bribed Votes
Een leuke (en valse) manier om de vote te beïnvloeden! Doet me meteen denken aan Mathas, Fiend Seeker
Je moet wel een nasty vote kaart op hand hebben om het kaartvoordeel van je (nu) medestanders tegen te gaan, en gelukkig helpt het dat de kaart cantript (Draw a card voor jou). Zo is het ook geen dooie kaart. Ik hou van het surprise effect (waar ga ik voor stemmen?) en hier kan vooraf natuurlijk ook lekker gedebatteerd worden om zieltjes te winnen!
Past perfect in de kleuren in mijn mening, ik denk alleen dat de cost naar 2 mana kan, zodat het makkelijker wordt om daarna je vette vote kaart te casten, terwijl het geen storm-deck staple wordt.


Dan de Top 3 in willekeurige volgorde (ik wil de stemming natuurlijk niet beïnvloeden) :

MagnusMagicus met Anti-vote Campaign
MarcelN met Morito, the Everpresent Eye
Daretti388 met Unexpected Vote


Dus kom van je bank af en ga stemmen!!

 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden
bartist
4 jaren geleden
Ik krijg een 404 voor de poll
Blasty
4 jaren geleden
@Magnus: Ik krijg de link naar

https://strawpoll.com/9crwregc

niet werkend in de post, mocht het niet lukken om het werkend te krijgen, volg dan de link naar de Strawpoll site om te stemmen

Stemming sluit 1e kerstdag om 23:59, goed?
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ik kijk er morgen naar

Oh, en stem op mij
MarcelN
4 jaren geleden
Quote:
29 minuten geleden
Ik kijk er morgen naar

Oh, en stem op mij


Oké is goed Magnus... als jij op mij stemt!
Daretti388
4 jaren geleden
En ik dan
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Poll gefixed, je moet alleen de code gebruiken, niet de hele link
Blasty
4 jaren geleden
Bedankt MagnusMagicus

MarcelN gaat aan de leiding met 7 votes, en MagnusMagicus heeft nog maar 1 vote gehad, ik ruik verkiezingsfraude

De laatste dag om te stemmen is aangebroken, doe je plicht en stem want Brago, King Eternal mag niet voor niets zijn leven hebben gegeven voor dit recht!
Daretti388
4 jaren geleden
Ik heb ook wat Unexpected Votes gekregen
Blasty
4 jaren geleden
De eindstand is:
1. MarcelN met 7 votes
2. Daretti388 met 4 votes
3. MagnusMagicus met 1 vote


MarcelN Gefeliciteerd met de verkiezingsuitslag! Jij mag de volgende ByC hosten
bartist
4 jaren geleden
Gefeliciteerd MarcelN, you had my vote!

Bedankt voor de feedback Blasty, en bedankt voor het hosten!
Daretti388
4 jaren geleden
Jes, een 2de plek! Gefeliciteerd MarcelN en bedankt Blasty voor het hosten
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Quote:
22 uren geleden
Bedankt MagnusMagicus

MarcelN gaat aan de leiding met 7 votes, en MagnusMagicus heeft nog maar 1 vote gehad, ik ruik verkiezingsfraude

De laatste dag om te stemmen is aangebroken, doe je plicht en stem want Brago, King Eternal mag niet voor niets zijn leven hebben gegeven voor dit recht!


Dat moet wel, want ik heb niet eens op mezelf gestemd . Gefeliciteerd Marcel!
MarcelN
4 jaren geleden
Cool! Dank jullie wel allemaal, ook voor de votes!

Zat later te denken dat t misschien nog politieker zou kunnen werken als t “you may have target player draw a card...” zou zijn... soit!

Ik ga zsm een nieuwe verzinnen, heb al wel een klein ideetje!

Blasty, bedankt voor t organiseren!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 42 posts
  • Laatste post MarcelN 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Blasty 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top