Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #155

MagnusMagicus
3 jaren geleden
Het is weer tijd voor Build Your Card! Eerst even zoals altijd de regels:

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

En dan het thema! Deze keer is het thema Cascade. In Commander Legends zitten een paar Cascade kaarten, en zelfs een legendary creature die daar wat mee doet. Nu mogen jullie ook iets verzinnen!

Het mag alles zijn dat je wil. De kaart mag cascade hebben, cascade geven, triggeren op cascade, maakt allemaal niet uit! Het woord cascade hoeft er van mij niet eens op te staan, als hij er maar in ieder geval goed mee werkt .

Een voorbeeldje:

Small Waterfall
Enchantment
Whenever you cascade, draw a card.
The gentle sound of a small cascading waterfall is soothing to the soul.


De deadline voor deze BYC is het heerlijk avondje, 5 december. Succes!
Triskelion88
3 jaren geleden
Guardian of the Waterfall

Artifact Creature - Golem
Whenever you cascade put a -1/-1 counter on guardian of the waterfall and create a x/x Artifact creature - Golem
Where x is the thougness of Guardian of the Waterfall.


4/4
 bijgewerkt door Triskelion88 3 jaren geleden
Jeff
3 jaren geleden
Design Process
Enchantment

Whenever another player cascades, exile cards from the top of your library until you exile a nonland card that costs less than the other player cascaded into. You may cast it without paying it's mana cost. Put the exiled cards on the bottom of your library in a random order.
Whenever another player casts a spell they exiled with a cascade ability, you cascade as if you cast that spell.

--
Bij watervallen moet ik zelf vooral denken aan de nogal ouderwetse manier van software ontwikkelen die 'watervallen' genoemd wordt. Hier wilde ik een kaart bij maken. Het idee is in ieder geval dat als een andere speler cascade, jij ook mag cascaden. Eigenlijk wil ik dat wanneer twee spelers beiden een Design Process hebben, ze door blijven cascaden, maar dan moet ik de verwoording nog iets anders doen. Misschien dat ik daar later nog tijd voor maak.

Edit: Een goede verwoording gevonden volgens mij. Ik heb de oude tekst even doorgestreept laten staan ter lering en de vermaak.
 bijgewerkt door Jeff 3 jaren geleden
Teruans
3 jaren geleden
Keral Keep Plaza

Land
When Keral Keep Plaza is exiled when you cascade, put it onto the battlefield tapped instead of the bottom of your library.

: Add
, Sacrifice Keral Keep Plaza: Add one mana of any one color. When this mana is spent to cast a spell, it gains cascade.

"I always like that side effect in your spells."
-Jaya to Chandra



Het leek me leuk om eens een keer iets simpels te maken. Het is kleurloos en past in ieder cascade deck.
 bijgewerkt door Teruans 3 jaren geleden
Eclavyrr
3 jaren geleden
Stolen Ideas

Enchantment

Whenever you cascade, instead of exiling cards from your library, exile cards from target opponents library until you exile a non-land card with lesser converted manacost. You may cast that spell without paying its manacost. Put the exiled cards on the bottom in a random order.
You then exile X cards from the top of your library where X is that cards converted manacost.

"Your mind is a wonderful thing to waste."

Geen idee of dit zo werkt, maar het leek me leuk om de mechanic zelf eens onder de loep te nemen.
 bijgewerkt door Eclavyrr 3 jaren geleden
MitchDeBaas
3 jaren geleden
Well Timed
sorcery

untill the end of your next turn, all the cards in your hand gain cascade. If a card in your hand already has the cascade ability, this cards gains cascade, cascade.

''Sometimes even I am suprised by my madness''
 bijgewerkt door MitchDeBaas 3 jaren geleden
Timonster
3 jaren geleden
Flash of the minions
Sorcery
Treat this card as though it has converted mana cost 2
Cascade,cascade,Cascade,cascade,Cascade,cascade,Cascade,cascade,Cascade,cascade,Cascade,cascade,Cascade,cascade,Cascade, cascade
-the little ones are coming!-


Dit is mijn nieuwe kaart
 bijgewerkt door Timonster 3 jaren geleden
sibrand
3 jaren geleden
Taysir, the One made of Five

Legendary Creature - Human Wizard

As long as Taysir is untapped, spells players cast from their hand have cascade.
: Tap or untap Taysir. Any player may activate this ability.

6/6
bartist
3 jaren geleden
Het is een tijd geleden dat ik een flashy kaart heb gemaakt (tenminste, dat is mijn gevoel).
Bij deze Arq, de nieuwste toevoeging aan het planeswalker universum.



Ik geef later (lees: als ik deze bedacht heb) een goed achtergrondverhaal.
Arq is een blue-aligned wizard geboren op Jhess, een island op Bant. Zijn specialiteit was navigeren en informatievergaring, maar diep van binnen voelde hij een gat wat hij moeilijk kon verklaren.
Tijdens de gebeurtenissen van Conflux kreeg Bant te maken met infiltratie van vijanden vanuit de plane Naya, en kwam Arq er achter wat zijn ziel miste: het contact met rode mana.
Zijn plotselinge kennismaking met rode mana zorgde ervoor dat zijn spark ontbrandde. Op een nieuwe stadse plane merkte hij dat zijn magie nu een element van willekeur had, iets wat hij niet onder controle kon krijgen. Daardoor werd hij al snel opgemerkt door een zekere sparkmage.
Deze sparkmage kon het niet hebben dat Arq ontdekt zou worden, leerde hij Arq omgaan met rode mana. Arq kon door de training de willekeur van zijn magie beter begrijpen, voorspellen en richten. Na een bezoek aan zijn thuisplane, waar veel veranderd was, maakte hij kennis met het fenomeen dat de Maelstrom het. Het studeren van deze magie zorgde ervoor dat de aard van zijn magie volledig kon begrijpen.
 bijgewerkt door bartist 3 jaren geleden
Daedalon
3 jaren geleden
Cascading Pain
Enchantment
Whenever a player cascade, put X -1/-1 counters divided among each target creature(s) their opponent(s) controls, where X is the converted manacost of the spell.
 bijgewerkt door Daedalon 3 jaren geleden
BluezamX
3 jaren geleden
Increasing Inferno
Sorcery
Cascade
Increasing Inferno deals X damage to any target.

~

Eerste opzet. Ik dacht eraan om ervan te maken "damage equal to the cmc of the last cast spell this turn", maar dat voelde iets te verwarrend. Ik denk hiermee een leuke Fireball clone te hebben. Als je een spell voor X=3 cast kun je er al aardig wat value uit pakken!
InsectToken
3 jaren geleden
Reach to the World
Sorcery

Cascade (When you cast this spell, exile cards from the top of your library until you exile a nonland card that costs less. You may cast it without paying its mana cost. Put the exiled cards on the bottom of your library in a random order.)

Search your library for a creature or land card, reveal it, then shuffle your library and put that card on top of it.

~

Dit is een groene kaart voor een deck met zowel samenwerking als willekeurigheid. Stel dat je een Elvish Visionary krijgt door de cascade, dan wil je misschien een landje zoeken als je die nog niet gespeeld hebt. De mogelijkheden zijn bijna eindeloos.
 bijgewerkt door InsectToken 3 jaren geleden
AncientOne
3 jaren geleden
Fountain of Longevity -
Artifact
Whenever you draw a card, gain 1 life.
Whenever a card or permanent is exiled from anywhere, you gain life equal to the converted mana cost of the exiled card or permanent.

(werkt met cascade, StP, PtE en soortgelijke exile-effecten, zelfs die van je tegenstander(s) (wat de kaart dus een betere SB-kaart en een betere EDH-kaart maakt))
(triple gemaakt, omdat het in een cascade-deck wel HEEL veel leven op kan leveren - in een cascade deck is triple een stuk lastiger te betalen)
(de lifegain per getrokken kaart moet de investering van 3 mana aantrekkelijker maken, zodat je ook zonder exile effecten life kunt gainen)
 bijgewerkt door AncientOne 3 jaren geleden
Veekeren
3 jaren geleden
Upside Down
Enchantment

Whenever you cascade, instead of exiling cards from the top of your library until you exile a nonland card whose converted mana cost is less than the spell’s converted mana cost, you exile cards from the top of your library until you exile a nonland card whose converted mana cost is more than the spell’s converted mana cost.

You may cast that card without paying its mana cost. Then put all cards exiled this way that weren’t cast on the bottom of your library in a random order.
 bijgewerkt door Veekeren 3 jaren geleden
MagnusMagicus
3 jaren geleden
De deadline is verstreken en later vandaag zal ik de winnaar bekendmaken!
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Dank voor alle inzendingen! Was weer leuk om te lezen en te beoordelen

Koendert met Guardian of the Waterfall: Even kijken, een 4/4 voor 4. Als je cascade heb je 2 3/3s, daarna 2 2/2s en een 3/3, daarna een 1/1, 2/2 en 3/3 en daarna een 2/2 en 3/3 en gaan er 2 0/0s dood. Ik denk dat het een vrij sterke kaart is omdat er best veel tokens en power uitkomt voor die 4 mana. Plus ik vermoed dat een 0/0 krijgen niet helemaal is wat je intentie was . Mooi design wel, het voelt niet overpowered (maar ik denk dat het toch iets te sterk is).

Jeff met Design Process: Hilarisch, dat jij "mee" mag cascaden! Jammer is wel dat de kaart 100% niks doet als je tegenstander geen spells cast met cascade, en dat is wel jammer voor een 4 mana enchantment. Maar ik vind het meeliften wel erg cool!

Teruans met Keral Keep Plaza: Ik denk dat common iets te sterk is voor deze kaart, maar heel mooi en elegant bedacht. Je kunt hem opzoeken tijdens het cascaden (goed afgekeken van die Commander Legends kaart ), en eenmalig kun je iets cascade geven. Wat best sterk is, zeker met iets als Treasure Cruise. Maar verder voelt deze kaart heel simpel en elegant aan.

Eclavyrr met Stolen Ideas: Cascaden van je tegenstanders library, awesome! Aangezien dat niet echt planbaar is, denk ik dat een iets hogere manacost, maar niet zelf je library exilen iets beter was geweest, maar briljant idee

MitchDeBaas met Well Timed: Een soort eenmalige Yidris, Maelstrom Wielder. Leuk! Het maakt kaarten met cascade wel HEEL sterk, die hebben dan Cascade, Cascade, Cascade. Dat is wellicht iets teveel van het goede. Maar heel tof bedacht!

Timonster met Flash of the Minions: Voor 6 mana 16x cascaden, zelfs al kun je alleen dingen van 0 en 1 mana in cascaden is echt te insane overpowered voor woorden . Ik snap dat je het bedoelt als limitatie op hoe sterk de kaart is, maar ik denk dat de sterkte kaarten in Magic kaarten zijn die 0 of 1 mana kosten . Wel heel origineel hoe je het cascaden "beperkt" door de cmc aan te passen.

sibrand met Taysir, the One made of Five: Mooie oude lore referentie . Je geeft nu ook aan je tegenstanders cascade, maar het kan zijn dat dit ook de bedoeling was . Ik denk dat de ability een leuke twist is, al is 5 mana denk ik teveel om echt relevant te zijn, al snap ik dat te goedkoop ook niet werkt omdat Taysir dan snel heel misselijk wordt . Mooi bedacht!

bartist met Arq, Maelstrom Arcanist: Een cascading Planeswalker, cool . De +1 ability is niet optioneel, dus je moet je eigen creatures gaan schieten als er geen andere beschikbaar zijn. Ook de ultimate geeft cascade ook aan je tegenstanders. En het moet niet cards, maar spells zijn . Maar coole dude

Daedalon met Cascading Pain: Niet heeeelemaal lekker verwoord, maar ik snap je punt. Een mooie Cascade punisher. Echter, je kunt geen counters leggen op de spell waarmee gecascade wordt, dat is wel zonde als dat een creature is. En de kaart doet 0,0 als je tegenstander geen cascade speelt.

BluezamX met Increasing Inferno: Een X spell met cascade, die was er nog niet! Het is ook de goedkoopste spell met cascade die er is (wat hem eerder sterker dan zwakker maakt) en het is ook geen leuke spell om IN te cascaden. Ik denk dat hij iets gebalanceerder was als hij had gekost, en dan bijvoorbeeld X+2 damage doet ofzo. Maar origineel en mooi simpel ontwerp.

InsectToken met Reach to the World: Een simpele spell die eventueel een volgende cascade spell kan klaarzetten. Eenvoudig en sterk. Netjes!

AncientOne met Fountain of Longevity: Pittig kaartje! De maakt hem inderdaad lastiger (zo niet bijna onmogelijk) om in een cascade deck te spelen (behalve als je erin cascade ), maar ik denk dat de kaart wel heel sterk is. Activeer een Relic of Progenitus en je krijgt zo'n enorme bak leven en life gain triggers als je graveyard wat vol ligt...dat is bijna niet te doen! En in een blink deck gaat dit denk ik ook veeeeeel te hard. Wel heel gaaf, maar ik denk echt te sterk.

Veekeren met Upside Down: Mooie naam, deed me denken aan Stranger Things (ook al doet kaart daar verder niets mee ). De mana cost maakt het niet makkelijk, maar verder is cascaden in iets groters wel heel cool, en heel eng . Ik bedoel, cast de Increasing Inferno van BluezamX hierboven voor 0 en voor RR kun je cascaden in een Apex Devastator! Ik denk dat de kaart veel te sterk is, maar wel HEEL gaaf bedacht!


En de winnaar van deze BYC is geworden.....Teruans met Keral Keep Plaza! Ik vond de kaart zo simpel, elegant en goed werkend, zonder direct overpowered te zijn. Gefeliciteerd!
Triskelion88
3 jaren geleden
terechte winnaar wel echt een lastig onderwerp om wat bij te bedenken met namen omdat je veel te snel een een te sterke kaart creëert of juist een kaart die te weinig doet, de sweet spot is heel lastig te bepalen.
InsectToken
3 jaren geleden
Mee eens! Mooie BYC, leuk commentaar. Ik wens Teruans veel succes en tot de volgende!
Teruans
3 jaren geleden
Jippie gewonnen! Ik ga eens nadenken over een volgend onderwerp en zal hem dan zo snel mogelijke posten. Bedankt voor deze BYC!
bartist
3 jaren geleden
Oeps, de +1 was bedoeld dat het je eigen beestjes moest raken, waardoor het belangrijk werd dat je de ability goed timed met volgorde
De symetrische emblem was niet de bedoeling

Gefeliciteerd aan de winnaar Teruans! Ben benieuwd welk onderwerp je weet te bedenken
Ooeh, en een first-time judge! Dubbel benieuwd!
 bijgewerkt door bartist 3 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top