Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build your Card 166

carlovdm
2 jaren geleden
Acrulstus, Grand Abyssal Informant
Legendary Creature - Demon Advisor

Flying

When Acrulstus, Grand Abyssal Informant enters the battlefield, draw a card and you lose 1 life.

Whenever an activated or triggered ability of a Demon causes you to draw one or more cards, draw that many cards plus one.

You have no maximum handsize.

"Surely you know knowledge is power? Demons like both. "

5/5

-----

Wat heb ik al vaak overwogen om een Demon tribal deck te maken! En dat komt toch niet van de grond, mogelijk omdat Demon geen ondersteunde of boeiende tribe is in mtg. Verandering in brengen dus!
Demons geven je vaak extra kaarten, al heeft dat vaak wel een prijs, namelijk lifeloss. Ik wilde geen standaard Demon-lord maken die alle creatures pumpt, maar iets interessanters doen en iets dat meer past bij wat demons voor je doen.
 bijgewerkt door carlovdm 2 jaren geleden
Left4Doner
2 jaren geleden
Gaaf concept! Werkt leuk met Bloodgift Demon en natuurlijk Griselbrand, hehehe! >

Ik vraag me af of de power level lichtelijk tam is voor een mythic rare met . Wellicht dat de laatste ability met slechts Acrulstus of slechts twee demons zou kunnen werken. Maarja, dat is slechts mijn idee erbij
axlar
2 jaren geleden
Quote:
3 uren geleden
Ik vraag me af of de power level lichtelijk tam is voor een mythic rare met .
ik vind hem sterk, twee kaarten trekken voor 1 leven bij etb. wellicht aanpassen naar "other demons"
Eens dat de laatste regel de 3 or more achterwege gelaten kan worden..
bartist
2 jaren geleden
BluezamX met Maril, Adventure Guild Leader
Een commander die zowel de DnD als de Party experience bij elkaar brengt, I like it!
De beste all-round party commander is Tazri, Beacon of Unity, die niet bepaald een spannend design heeft maar wel goed is in een party verzamelen.
De beste dungeon commander (lees: met zo veel mogelijk kleuren) is dan Sefris of the Hidden Ways. Dan mis je twee kleuren.... maar moet wel zeggen dat zeker de laatste abilities op elkaar lijken.
Toch vind ik wel dat het een void vult, want party en Dungeon moet te combineren zijn.

Dan de kaart. Zeer flavorvol, maar de casting cost is wel iets waar ik mij een beetje aan stoor. Het is een moeilijke cost... en het voelt niet alsof de kleuren daardoor terug te vinden te zijn in de abilities.
Ik kan mij vinden in het besluit om en de hoofdrol te laten spelen gezien de abilities, maar daardoor voelen de overige kleuren een beetje ondergerepresenteerd.
Erg lastig om hier een goede oplossing voor te vinden.

Daedalon met Giu'bagg, the Unintended
Een eldrazi-commander die niet (in cost) kleurloos is, waardoor je devoid kaarten met colored manacost kunt gebruiken: void zeker gevuld!
Het beste alternatief wat ik zou kunnen bedenken is Jeleva, Nephalia's Scourge, maar die kaart past ook niet echt bij eldrazi's.

Ik ben er erg fan van dat deze commander werkt met de verschillende processoren, maar dat het ook een beetje een "hulp" is voor de tegenstander. Kun je de kaart niet verwerken uit exile, dan kan de tegenstander ze zelf gebruiken.
Ik ben blij dat BluezamX je hebt geholpen met verwoording, het zou vervelend zijn als iemand zou gaan patiencen omdat hij/zij een extra-beurt-kaart-die-naar-exile-gaat speelt.
Het geeft de mogelijkheid om met exile kaarten te spelen, maar stuurt je niet meteen een richting op, bravo!

Eclavyrr met Magikarp, Plus Ultra
Oke, wie heeft zijn Pokémon en My Hero Academia manga in de blender gegooid?... Sorry, die grap moest ik maken (van mijzelf).
**snuf** en ruik ik ook een vleugje One Piece? (en nu houd ik op)... en water dome, verwijzing naar Sea Dragon's Cradle uit Black Clover? (I SAID STOP!)

Dus, legendary fish, checks out, bestaat niet (tenzij changeling).
Abilities kloppen wel, en kan erg krachtig zijn (zelfs als voltron-commander). Ben wel benieuwd hoe je hier een fish tribal mee wil gaan maken. Niets mis met de commander, maar... en zijn niet geweldig veel commander-speelbare vissen.

Left4Doner met Gnurp, Potion Meddler
EEN UNCOMMON!
Pumpspell-commander, die... *zoekt in aantekeningen* zijn er soort van wel (Feather, the Redeemed en Killian, Ink Duelist), maar niet in die kleuren. Goed bedacht!

Groen voor de de pump, rood voor de card-draw op een rode manier. Simpel design want uncommon. Een menace of trample had hem(/haar?) niet misstaan, dan kan je iets makkelijker doorkomen. Ik vind het een goed design!

axlar met Spike Queen
Een kaart om de "spike" kaarten een leider te geven.
Idee is goed... maar weet niet of dit nu echt een void is. Mazirek, Kraul Death Priest is een goede commander in dezelfde kleur voor de spikes (hoewel met sac-thema), Ghave, Guru of Spores geeft je een kleur extra met "dezelfde" activated ability synergy, Reyhan, Last of the Abzan geeft je de mogelijkheden tot kleuren naar keuze.

Het idee is wel leuk. In trend met de andere spike kaarten, en een bonus voor het gebruik van activated abilities. Wel benieuwd hoe je er een heel deck omheen zou bouwen, zoveel spike kaarten zijn er niet (nog geen 20).

Veekeren met Motivational Speaker
... Geen naam? gewoon Motivational Speaker? Oke
Een Grixis commander die je grote kaarten van andere kan laten spelen.
Dat klinkt als een "1-keer-leuk" clusterfuck
Je eigen deck kennen als je gaat tutoren is 1 ding, je deck goed kennen kan daar tijd schelen. Dit betekent dat je het deck van iedereen van voor naar achter moet kennen om snel een kaart te kunnen kiezen
Ik denk dat het idee daarmee al niet geslaagd is voor het op een kaart terecht komt, maar laat ik de rest van de kaart wel bekijken.

De laatste ability is wel interessant. Als je de restrictie weg haalt heb je een interessant idee voor een rakdos commander (kan er niet echt blauw aan koppelen), zeker als iedereen mee kan doen.
een 0/2 voor 3 mana is wel wat underwhelming, zeker met een stricte manacost.

InsectToken met Bonkir of the Beyond
Een nieuwe goblin commander!
Niet eentje die iets met goblins zelf doet, maar met impulsive draw.
Iets wat je inderdaad niet vaak ziet

Het feit dat je mountains uit exile at any time kan spelen is gaaf! het haalt wel een beetje de impulsive uit impulsive draw, wat een beetje pi-breaking is. Maar het idee is gaaf! Had hem persoonlijk als uncommon willen zien, aangezien dit (ff binnen een limited omgeving) niet als m'n rare zou willen hebben.

carlovdm met Acrulstus, Grand Abyssal Informant
Strict gezien kun je Rakdos, the Showstopper een demon tribal kaart, maar ik begrijp de instelling en vind dat dit wel een void vult.

5/5 voor 5 met diep-zwarte cost past bij een tribal demon. Genoeg demons die iets doen met carddraw, dus dat zit ook goed. Zelfs zijn eigen ability pakt een kaart extra, dus zeker de mythic waardig.
Voor een demon mis ik wel 1 ding... de "at a cost" clausule die vaak bij demonen ziet. Iets moet dood gaan van jou, je moet iets saccen, lose life, etc.. Daardoor voelt de kaart al wat minder zwart.
Maar dat is wel m'n enige minpuntje.





Ik dacht dat dit moeilijk zou worden, maar eigenlijk vind ik het wel duidelijk wie de winnaar is.
Die eer gaat naar...

Daedalon met Giu'bagg, the Unintended!!!!

Gefeliciteerd met de overwinning, en ik zie iedereen bij editie 167!
(p.s. mijn excuses voor het lange wachten, ik had de vakantie-rust nog meer nodig dan ik eerst dacht)
 bijgewerkt door bartist 2 jaren geleden
Veekeren
2 jaren geleden
Oef, zo afgefakkeld worden had ik ook weer niet verwacht Nou ja, heb plezier gehad in het bedenken, ook dat is iets waard.

Daedalon gefeliciteerd!
Eclavyrr
2 jaren geleden
Gefeliciteerd Daedalon! Een terechte winnaar wat mij betreft

(ps voor de geinteresseerden, mijn kaart had referenties naar Pokemon + My Hero Academia (titel), Slayers (plaatje), Fairy Tail + One Piece (abilities) en Keroro Gunso - Sgt Frog (flavor tekst))
bartist
2 jaren geleden
Quote:
7 minuten geleden
Oef, zo afgefakkeld worden had ik ook weer niet verwacht Nou ja, heb plezier gehad in het bedenken, ook dat is iets waard.

Daedalon gefeliciteerd!


Laat ik er dan nog (met terugwerkende kracht) een positieve spin aan geven: je hebt inderdaad een kaart gemaakt die een leegt binnen de commander-omgeving vult. En onderschat niet hoe interessant ik de mana-ability vind!
Veekeren
2 jaren geleden
Quote:
3 minuten geleden
Laat ik er dan nog (met terugwerkende kracht) een positieve spin aan geven: je hebt inderdaad een kaart gemaakt die een leegt binnen de commander-omgeving vult. En onderschat niet hoe interessant ik de mana-ability vind!


Zou zomaar kunnen dat ik daardoor extremer ben gegaan, maar don't worry. Ik heb waarschijnlijk niet voor niks nog nooit gewonnen
bartist
2 jaren geleden
Gewoon blijven meedoen!
Je wilt niet weten hoeveel slechte kaarten ik geproduceerd heb voordat ik een keer (bijna) won **traumatische flashbacks**
Veekeren
2 jaren geleden
Oh ik hoef helemaal niet te winnen joh, ik vind het verzinnen al prima. Als ik win moet ik ook weer gaan beoordelen
Daedalon
2 jaren geleden
yikes xD bedankt, maarja.... er wordt echt amper wat met exile gedaan, dus heb ik eigenlijk maar een soort inverted Kess genomen
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 31 posts
  • Laatste post Daedalon 2 jaren geleden
  • Gemaakt door bartist 2 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top