Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #58

MagnusMagicus
7 jaren geleden
Graag gedaan! En nu wil ik verder niet lastig zijn hoor...maar wat is nu het verschil met een Germ of een Contagion? Plus, je moet het token verder definieren. Kleur en creature types missen. Zie Rise from the Tides als voorbeeld.
Dinkleberg
7 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 20-10-2016 om 22:05
Graag gedaan! En nu wil ik verder niet lastig zijn hoor...maar wat is nu het verschil met een Germ of een Contagion?

Germs zitten op artifacts, en Contagions op creatures (en hebben ook hun eigen keyword).
EDIT: heb het concept aangepast zodat het wat logischer is - het is immers wel een creature.
 bijgewerkt door Dinkleberg 7 jaren geleden
kolonelnick
7 jaren geleden
Ik ben letterlijk uren bezig geweest een creature type te vinden die ik kon gebruiken die niet al op een creature voorkwam (types zoals barghest en valkyrie vielen voor mij persoonlijk dus af). Na lang zoeken kwam ik uit op de kappa. Een water wezentje uit de Japanse folklore dat erg ondeugend is. In de meeste verhalen zijn zijn grapjes ondeugend,maar kappas staan er ook om bekend mensen of dieren op te eten, en ook vrouwen te verkrachten. Ik ben voor een design gegaan waarbij de zwaktes van een kappa tot uiting komen. Een kappa heeft namelijk een kom water in zijn hoofd. Wanneer je voor hem buigt (hem target met een spell, of wanneer hij zelf aanvalt) dan buigt hij terug. Wanneer de kom leeg is kan hij niet meer stoppen met buigen totdat je water uit zijn eigen rivier terug in de kom giet (het betalen van mana) dan gehoorzaamd hij voortaan jou.

 bijgewerkt door kolonelnick 7 jaren geleden
MagnusMagicus
7 jaren geleden
@Dinkleberg: Ik verwees je naar Rise from the Tides, maar ik had je naar Giant Adephage moeten verwijzen, aangezien je een kopie maakt van de kaart zelf.

@kolonelnick: Kappa is inderdaad geen creature type in Magic. Ik wilde je alleen nog even Shell of the Last Kappa laten zien, de enige Magic kaart die naar Kappa verwijst. Verder werkt je triggered ability niet helemaal, omdat die alsnog countert als hij tapped is. Het moet zijn "Whenevery Mischievous Kappa is untapped and becomes the target...blabla". Verder klopt de eerste zin niet helemaal. Zie Mage-Ring Responder hoe het kan. Hoe dan ook, het is "its", niet "it's" .
kolonelnick
7 jaren geleden
Ik ben me bewust van het bestaan van Shell of the Last Kappa. maar aangezien dit geen echt creature type is hoopte ik dat Ancient hem toch goed wilde keuren (mocht dit niet zo zijn dan maak ik wel een nieuwe kaart)
Verder bedankt voor wat woord hulp, ik zal de kaar zo snel mogelijk aanpassen
carlovdm
7 jaren geleden
@AncientOne: bedankt voor het geactualiseerde overzicht van vorige edities trouwens
AncientOne
7 jaren geleden
Quote:
carlovdm 21-10-2016 om 21:00
@AncientOne: bedankt voor het geactualiseerde overzicht van vorige edities trouwens


Geen probleem... Hopelijk neemt MagnusMagicus hem hier over...
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Ja, dat hoop ik ook!
AncientOne
7 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 24-10-2016 om 09:14
Ja, dat hoop ik ook!

Bedankt voor het bijwerken!
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Jij ook voor het typwerk!
Davy
7 jaren geleden
Voidbound Anomaly
Creature
Amorphous (This card has no creature types)
You may cast Voidbound Anomaly from exile, but not from anywhere else.
As long as Voidbound Anomaly is on the battlefield, you may play cards with amorpheus from exile.
Each creature gets -1/-1 for each of its creature types.
0/1

Ik kon geen creature type bedenken, dus voor het gemak heb ik dat dan ook niet gedaan
AncientOne
7 jaren geleden
Quote:
AncientOne 19-10-2016 om 09:22
(...)
DE DEADLINE:

Donderdag 27 Oktober, 2016, 19:59u
(...)


Quote:
Davy 27-10-2016 om 20:08
(...)


Hmmm...
Strict genomen was Davy dus 9 minuten te laat met zijn inzending...
Ik vind hem echter leuk genoeg om nog wel mee te nemen in de beoordelingen. Iemand bezwaar hiertegen?
Uitslagen volgen vanavond laat...
 bijgewerkt door AncientOne 7 jaren geleden
bartist
7 jaren geleden
Quote:
AncientOne 28-10-2016 om 09:19
Strict genomen was Davy dus 9 minuten te laat met zijn inzending...
Ik vind hem echter leuk genoeg om nog wel mee te nemen in de beoordelingen. Iemand bezwaar hiertegen?


Vanuit mij geen bezwaar, vind het ook wel een leuke kaart
Bovendien kan ik niet zeggen dat ik oprecht gewonnen/verloren heb als deze kaart zou missen
Eclavyrr
7 jaren geleden
Ik vind het prima
carlovdm
7 jaren geleden
Te laat is te laat!
Nee joh no prob
AncientOne
7 jaren geleden
En alweer kwam er iets tussen...
Ik ga morgen weer verder... (moet er nog 3 beoordelen).
AncientOne
7 jaren geleden
Goed, (heel) wat later dan de bedoeling was (real-life zit soms dwars...), hierbij alsnog de beoordelingen:

hellhound met Voracious Pteranodon
Tja, bij een Dinosaur denk ik niet meteen aan een vliegende pterosauriër... Maar goed, Dinosaurs geven natuurlijk TIG design-mogelijkheden! Flying lijkt me logisch, hij is rood en groen, dus protection from blue is dan niet ongebruikelijk (Nacatl Outlander, Windreaper Falcon en Yavimaya Barbarian), maar over de reden waarom van zowel de kleuren als de protection had ik wel wat uitleg willen hebben... Geldt eigenlijk ook voor de Haste...
Creaturetype met enorme potentie, maar een wat magere uitwerking...

bartist met Hunter of Gods
Grappig, er zijn 50 Hunters (77 versies), die echter geen van alle het creaturetype Hunter hebben! Kennelijk zit ook hierin dus een flinke designspace (hoewel ik die zelf niet persé voor de hand liggind vind)... Het leukste aan deze kaart vind ik eigenlijk nog de Tokens die deze kaart maakt: Black Arrow Enchantment Aura Token, dat is nog flink proppen om het op de kaart te kunnen schrijven... ÈN... je kunt ze op een beest gooien dat hexproof of zelfs shroud heeft! Ze targetten nl. niet!! Ik speel geen Standard, dus voor Skulk had ik echt even de helptekst nodig.
Mooie flavorrijke creaturesoort met een goede verklaring...

Eclavyrr met Teemo, the Swift Scout
Teemo is een Yordle... Een wàt? Een Yordle! Goed, ik ben dus iemand die NIET bekend is met League of Legends...(ja, ik ben oud...) Ik dacht eigenlijk dat het dat spel was met schaarsgeklede jongedames (ja, dàt ken ik dan weer wel... ), maar dat heet net effe iets anders... Goed, League of LEGENDS dus... Gelukkig geeft Eclavyrr een samenvatting van de backgroudstory van Yordles: dat helpt mij enorm . Ondanks zijn schattige uiterlijk heeft Teemo dus kennelijk ook een donkere kant. Shroom counters zijn prima vorm gegeven, maar wel ERG sterk: de eerste attacker kan tot 6 damage op z'n bakkes krijgen... Combineert leuk met kaarten als Curse of the Nightly Hunt. Dat Teemo dan makelijk dood te krijgen is, neem ik met zo'n sterke ability graag op de koop toe, want je tegenstander kan eigenlijk niet meer aanvallen totdat Teemo is opgeruimd...
Alweer een erg flavorrijke kaart, maar met een iets te sterke ability...

carlovdm met Virulent Crawler
Hmmm, een stekelvarken... Daar zit niet al te veel design-ruimte in... Deathtouch snap ik niet goed en waarom kan die elke beurt een extra creature blocken? Beetje annyoing als deze ooit aan blocken toe komt, maar met 3 toughness ben je er dan ook wel meteen van af.
Wat betreft design: less is more? Deze is wel een beetje summier hoor...
Heeft wat mij betreft ook niet echt de flavor van een Porkupine.

Dinkleberg met Vampiric Parasite
Grappig, was eerst een Germ, maar die bestond al. Toen werd het een Contagion, maar uiteindelijk is het een Parasite geworden. Ik zie zelf het verschil met een Germ eigenlijk niet. Heeft wel ongeveer infi design-mogelijkheden, maar dat had het creature-type Germ ook al...
Het besmetten van de slachtoffers van de parasiet is leuk uitgewerkt: na een tijdje is iedereen besmet en net als bij een echte ziekte maakt het dan niet meer uit of je 1x of 3x besmet bent geraakt. Ik had alleen wel graag de verschillen tussen een Germ en een Parasite uitgelegd willen hebben... Is het het Enchantment-supertype dat het verschil is? Of het besmettelijke karakter?

kolonelnick met Loyal Kappa
Ik had wel eens van een Kappa gehoord (anders dan deze), maar wist niets van de achtergrond af. Fijn om dat dus uitgelegd te krijgen. Wel een gek idee trouwens, zo'n kom water in hun hoofd, maar die flavor is goed uitgewerkt in de kaart. Ik heb alleen één (hele grote) maar: waarom zou ik deze Kappa willen spelen? Voor 2 mana een 3/3 krijgen is natuurlijk leuk, maar voor 3 mana krijgt mijn tegenstander hem (/haar?)... Zonder die activated ability zou het natuurlijk een prima defender zijn, maar zonder extra truukjes kan deze Kappa maar één keer aanvallen, daarna untap hij (/zij) niet meer. EN voor 3 mana ben je hem daarna nog kwijt ook, en wordt het weer een prima blokker voor je tegenstander. Ik neem aan dat deze dus (mede gezien de bewoording 'Target player') speciaal voor EDH is ontworpen? (ik lees daar alleen niets over terug). Want het rondpassen op instant-speed van een blocker is natuurlijk wèl een erg leuk truukje! Wel irritant dat de Kappa gebruikt kan worden als blocker voor een van je eigen creatures als je aanvalt... Geeft overigens wel weer de mogelijkheid tot elkaar helpen cq. dwarszitten doordat de activated ability meerdere keren achter elkaar door meerdere spelers geactiveerd kan worden, waarbij telkens een andere speler de controle kan krijgen over de kappa. En dan zijn er ook nog eens 2 spells voor nodig om van de Kappa af te komen.
Goed uitgewerkte flavor, behoorlijke design-space, buiten EDH om volgens mij een matige kaart, maar erg leuk/irritant in EDH. Duidelijk meer opties dan ik in eerte instantie dacht...

Davy met Voidbound Anomaly
Tja, 'men' vindt dat die paar minuten te laat niet uitmaken... Ik had dat wel verwacht/gehoopt, zodat ik in elk geval dit leuke ontwerp kan beoordelen. Gelukkig maar...
Strikt genomen voldoet de kaart NIET aan het onderwerp ('een nieuw creaturetype'), en ook het niet hebben van een subtype is niet nieuw: Nameless Race heeft geen subtype en heel veel Artifact Creatures hadden tot aan Lorwyn geen creature type. Mede omdat in Lorwyn het creature subtype een grote rol speelde, is er destijds een grote creature-type update geweest, waarbij alleen een vijftal artifact creatures uit Unglued is overgeslagen/vergeten.
Flavor-wise komt het afwijkende van het niet hebben van een creature subtype leuk naar voren doordat de kaart alleen vanuit exile te casten is, hoewel ook dat natuurlijk niet nieuw is (Eternal Scourge & Misthollow Griffin), maar dat dat je ENIGE optie is, is wèl weer nieuw (maar wel geïnspireerd op Haakon, Stromgald Scourge).
Maar die ability: het straffen voor het hebben van een creature type, is natuurlijk wèl geheel nieuw en erg interessant! Dat vinden Mistform Ultimus en alle Changelings vast niet leuk. Mutavault activeren? Nee, toch maar niet... En Seton's Scout is tegenwoordig een Centaur Druid Scout Archer, dus zelfs met Threshold blijft er met Voidbound Anomaly in play weinig van over...
Het 'straffen' van creatures voor het hebben van een creaturetype leek me dus een èrg leuke en originele abilty, maar zoals wel blijkt uit het voorbeeld van Seton's Scout heb je met Voidmage Anomaly voor IEDER creature in play, maar ook de creatures in je hand en zelfs de creatures in je library de Oracle-tekst nodig om te weten wat het/de HUIDIGE creature type(s) is/zijn... Humility zal niet langer de meest gevreesde kaart onder Judges zijn, maar dat zal Voidmage Anomaly gaan worden (!): en niet alleen op het moment dat Voidmage Anomaly gespeeld is, maar zelfs vooraf, voordat deze gespeeld gaat worden om te kunnen bepalen wat zijn/haar effect op de boardstate gaat worden...

---

---

Iedereen bedankt voor de leuke inzendingen en bedankt het geduld met het wachten op mijn beoordelingen.

---

---

Van de 7 inzendingen eerst maar eens de Top 4 in willekeurige volgorde, aangezien ik deze vier erg dicht bij elkaar vond liggen voor wat betreft kwaliteit van het ontwerp:

- Davy met Voidbound Anomaly: meest originele ability
- bartist met Hunter of Gods: beste 'vertaling' van flavor naar ability
- kolonelnick met Loyal Kappa: meest originele creature-type
- Eclavyrr met Teemo, the Swift Scout: meest flavorrijke kaart

Maar uiteindelijk 'moet' ik natuurlijk een winnaar aanwijzen. Dat vond ik nog lastig genoeg, dus heb ik naast de bovenstaande sterke punten juist gezocht naar de zwakke punten...

---

---

Davy met Voidbound Anomaly valt dan helaas af: was eigenlijk al nèt iets te laat ingestuurd en voldoet ook nog eens strikt genomen niet aan de opdracht: het NIET hebben van een creature-type is niet hetzelfde als het hebben van een nieuw creature-type. Bovendien is het niet hebben van een creature-type ook nog eens niet nieuw. Wel jammer, want die ability is natuurlijk erg leuk gevonden! (alleen wel een judge-nightmare!)

---

---

Eclavyrr met Teemo, the Swift Scout valt daardoor ook af: mooie 'vertaling' van een bestaand figuur naar een Magic-kaart, maar daardoor eigenlijk juist níet origineel. Op zich valt daar nog wel overheen te komen (denk aan allerlei Theros-kaarten die op bestaande Griekse mythologie zijn gebaseerd - overigens wel met andere namen). Maar ook als de kaart bv. Otim, the Swift Scout had geheten met dezelfde abilities, dan nog blijft het probleem van het sterke effect van Shroom counters: het risico dat Teemo/Otim een soort van serial killer wordt, die in 1 beurt (vrijwel) ALLE creatures van (vrijwel) AL je tegenstanders neermaait is me té groot...

---

---

kolonelnick met Loyal Kappa valt ook af. Zoals aangegeven is het in 'traditioneel' magic (1 tegen 1) een hele matige kaart. Voor EDH lijkt het mij een leuke kaart vanwege zijn activated ability, maar daarbij kan ik mij (vrijwel) NIET baseren op enige EDH-ervaring (ik heb in 1995 twee avonden multi-player Magic gekeken en 1 avond (met veel hulp) gespeeld (overigens was dat het begin van mijn Magic-avonturen) en ik heb een keer op een woensdagavond EDH gespeeld met een Relentless Rats-deck, wat niet door iedereen werd gewaardeerd.) Wat ik die avond heb gezien waren met name hele dure en dikke flyers, wat er dus voor zou zorgen dat vanaf turn 4 de Kappa nauwelijks nog invloed heeft op eventuele battles... Daarmee wordt de bruikbaarheid van de Kappa (helaas) te klein om hem/haar/het te laten winnen.

---

---

De oplettende lezer weet inmiddels wie er dus wèl heeft gewonnen:
bartist met Hunter of Gods!
De Black Arrow Enchantment Aura Tokens die deze kaart maakt gaven voor mij eigenlijk de doorslag. Maar ook de keuze voor het creature-type Hunter vond ik wel handig, aangezien er al erg veel Hunters waren, terwijl er nog geen Hunters waren! (als naam resp. creature-type). En zoals al eerder aangegeven: de vertaling van flavor naar abilities vond ik goed gedaan, ookal was bartist zelf niet zo zeker van de naamgeving van de tokens.

bartist: Gefeliciteerd!

Op naar BYC#59!
Davy
7 jaren geleden
Gefeliciteerd, Bartist!
Niet om afbraak te doen aan je overwinning, maar het viel me op dat je kaart een nymph is, terwijl er in de flavortext naar wordt verwezen als een 'hij'! Nou moet je maar net weten dat nymphen (vaak verward met elven) een soort subgodinnen waren in de Griekse mythologie (tevens zo in MtG), allemaal vrouwen dus! Ik dacht, dit deel ik eventjes ter leeringh ende vermaeck
bartist
7 jaren geleden
AncientOne, Bedankt voor het beoordelen, ik ben blij dat de kaart bevallen is. Ik zal voortaan denken aan de helptekst. Uiteraard ook bedankt voor de eer om de volgende ByC te organiseren

Davy, goed dat je het zegt, ik was me daar niet van bewust. Weer wat geleerd

Ik heb op het moment nog wat studentse verantwoordelijkheden, maar vanavond zal ByC 59 online zijn!
 bijgewerkt door bartist 7 jaren geleden
Eclavyrr
7 jaren geleden
Grats Bartist!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top