Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build your Card #98

BuidingMage
5 jaren geleden
Karn's Sentinel
Artifact Creature - Servo
Karn's Sentinel can't attack.
: Karn's Sentinel deals 1 damage to each tapped creature, untap another target creature you control.
, : Create a 0/0 colorless Construct artifact creature token with "This creature gets +1/+1 for each artifact you control."
0/6
 bijgewerkt door BuidingMage 5 jaren geleden
bartist
5 jaren geleden
 bijgewerkt door bartist 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ik zou de tekst van Bloodlord of Vaasgoth aanhouden en zeggen: "Whenever you cast an Equipment artifact spell, it gains Living weapon".

En ik zou er "Other Germs you control get +1/+1" van maken. Self pump doen ze niet echt meer, dan blijf je rekenen .
bartist
5 jaren geleden
.. in m'n hoofd stond er "other"

Mijn dank magnus!
Eclavyrr
5 jaren geleden
Kane, Raging Tycoon

Legendary Creature - Human Citizen

Haste
When Kane, Raging Tycoon enters the battlefield, sacrifice it unless you control a Vehicle.
If Kane crews a Vehicle, that Vehicle gains +1/+1, trample and first strike until end of turn.

"Rosebud"

3/3
 bijgewerkt door Eclavyrr 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ooh, een Citizen Kane referentie, nice
MagnusMagicus
5 jaren geleden
@Vargvik: post verwijderen kun je niet. Als je dat wil, rapporteer de post dan, dan zorg ik er voor. Editen kun je wel zelf met de symbooltjes rechtsboven bij je post.

Edit: ik heb Vargvik z'n post gewist.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 5 jaren geleden
sibrand
5 jaren geleden
Een paar tip: landen hebben geen kleur, dus je kan beter zeggen for each basic forest you control,
op een creature zou dit een triggered ability moeten zijn zoals "when (naam) enters the battlefield" of "whenever (naam) attacks"
ook zijn tokens gewoon 1/1 en niet +1/+1.
Magicfreak
5 jaren geleden
Curious Saproling

Creature - Saproling

Trample

When you cast Curious Saproling, choose a creature type.
Curious Saproling enters the battlefield with x +1/+1 counters on it, where x is the number of creatures your opponents controls of the chosen type.
Vargvik
5 jaren geleden
Quote:
16 uur geleden
Een paar tip: landen hebben geen kleur, dus je kan beter zeggen for each basic forest you control,
op een creature zou dit een triggered ability moeten zijn zoals "when (naam) enters the battlefield" of "whenever (naam) attacks"
ook zijn tokens gewoon 1/1 en niet +1/+1.

bedankt voor de tips, gelijke ff aanpassen hehe



Hierbij mijn bijgewerkte versie
kolonelnick
5 jaren geleden
Ik heb bedacht om in plaats van een creature voor een artifact gegaan. Ik heb een treasure gemaakt volgens het idee wat een treasure is. Een mana creator.

MalcolmS
5 jaren geleden
nog iets meer dan een dag te gaan!
BuidingMage
5 jaren geleden
Ennnn, wat is de uitslag? *TROMGEROFFEL*
MalcolmS
5 jaren geleden
AncientOne - Sacrificing Noble
Op zich wel een leuk design, ninjutsu maar dan voor blokken. Wat ik me overigens wel afvraag is of iemand die zichzelf voor de bus gooit om een ander te laten overleven zelf wel een Survivor te noemen is... Daarnaast is een Savannah Lions met upside die in theorie gespeeld kan worden in een mono-blauw deck wel erg overpowered. Blauw heeft over het algemeen geen creatures zonder downside met een power boven de manacost.

Magnus Magicus - Benalish Deserter
Een simpele, maar toch sterke kaart. Die ability is overigens wel erg sterk als je het ook kan activeren als hij blokt. Het feit dat hij geen soldiers kan blokken (waarom is mij qua flavor ook niet helemaal duidelijk) is dan maar een kleine downside.

Building Mage - Karn's Sentinel
Dit zou voor zover ik weet de eerste mythic wall (I know, het is eigenlijk een servo) zijn en een hele interessante. Can't attack is overigens een beetje een verouderde verwoording, nu zou dat defender heten, maar goed... De ability is een beetje vreemd, waarom eerst damage doen en dan pas untappen, als het andersom veel sterker is? De ability is wat logischer, gezien dit practisch gezien de ult is van karn, scion of urza.

Bartist - Gethopan, Weapon Infector
Germ tribal, waarom niet? Qua power-level had ik dit eerder als mythic verwacht, maar het idee is wel leuk. Als je al je equipments met een germ eraan vast laat enteren en als je de equipment op iets anders wilt hebben, gaat de Germ geeneens dood. Wat ik me wel afvraag is wat dit doet met kaarten die al living weapon hebben: Stackt het en zo ja, krijg je dan 2 germs met de equipment op een van beide of iets dergelijks? Kan een Judge uitleggen hoe dit zou werken?

Eclavyrr - Kane, Raging Tycoon
Een 2 mana 3/3 haste is het type kaart waarmee je de grenzen van het overpowerde kan opzoeken. Persoonlijk denk ik dat deze wel binnen die grenzen zou vallen. Vehicles kan sowieso nog wel wat extra support gebruiken en Kane zorgt ervoor dat hij elk ander deck onspeelbaar is omdat hij dan niet eens gespeeld kan worden. De kaart is wat narrow, maar in iets als een vehicle based precon deck zou ik hem geprint kunnen zien worden.

Magicfreak - Curious Saproling
1e punt: Een creature zonder power en toughness???
Verder wel een leuk design, iewat narrow aangezien het alleen goed is tegen tribal decks, maar goed.
Daarnaast zou het in de wording beter werken als het as you cast was geweest in plaats van when you cast. En ik snap ook niet helemaal wat deze abilities met saprolings te maken hebben...

Vargvik - Saproling Hounds
Altijd leuk als een nieuwe deelnemer meedoet, dus welkom, om te beginnen.
Maar goed, over op de kaart: Met de naam Saproling Hounds had ik persoonlijk verwacht dat naast saproling ook hound als subtype zou zijn gebruikt. De powerlevel is redelijk spot-on: sterk, duur en mythic. Wat de flavor betreft snap ik niet helemaal wat de kaart probeert te zeggen en wat het met saprolings te maken heeft, maar overall een leuke kaart.

kolonelnick - Uncovered Treasure
Artifacts waren inderdaad ook toegestaan. 2 drop artifacts die mana produceren zijn zeer sterk. Voor een common is deze dus wat aan de sterke kant. Daarnaast is de tweede ability niet erg relevant, want wanneer zou je deze willen saccen voor 1 extra mana.

Top 3 (in random volgorde):
Eclavyrr
Bartist
Magnus Magicus

En de winnaar is... bartist
 bijgewerkt door MalcolmS 5 jaren geleden
BuidingMage
5 jaren geleden
Gefeliciteerd bartist!
Magicfreak
5 jaren geleden
Quote:
15 uur geleden
Magicfreak - Curious Saproling
1e punt: Een creature zonder power en toughness???



Oeps vergeten...

Quote:
15 uur geleden
En de winnaar is... bartist


Gefeliciteerd bartist!
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Quote:
21 uur geleden
Magnus Magicus - Benalish Deserter
Een simpele, maar toch sterke kaart. Die ability is overigens wel erg sterk als je het ook kan activeren als hij blokt. Het feit dat hij geen soldiers kan blokken (waarom is mij qua flavor ook niet helemaal duidelijk) is dan maar een kleine downside.


Ah, in mijn hoofd was dat wel duidelijk . Hij is een deserteur, dus welgelopen uit het leger, dus hij wil Soldiers vermijden want anders wordt hij opgepakt
bartist
5 jaren geleden
Dat is nog eens leuk terugkomen van Keltfest!
MalcomS, bedankt voor het organiseren!

Ben nu nog wat moe van Keltfest, zal morgen een nieuwe ByC plaatsen
bartist
5 jaren geleden
Voor de boekhouding

Build your card 95 - Controlfreak (gain control effect) - MagnusMagicus
Build your card 96 - Historic - sibrand
Build your card 97 - Contraptions - MagnusMagicus (Judging overgenomen door runner-up MalcolmS)
Build your card 98 - Tokens Casten (kaarten met token-type) - bartist
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Top! Ik heb de Build Your Card pagina geupdate!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top