Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 173

Eclavyrr
2 jaren geleden
Falling Star. Done!


En nu even niet erg serieus maar wel officieel als inzending:

Invader Zim

Legendary creature - Alien

Protection from Humans.
When Invader Zim enters the battlefield create GIR, a 1/4 colorless Legendary Robot with indestructible and : Switch GIRs power and toughness until end of turn.

5/5

Mtg Cardsmith werkte niet 100% mee met het selecteren van iconen en tekens, maar toch een poging




Fun Fact: de voice actor van Zim doet tegenwoordig de stem van Moxie uit HelluvaBoss
 bijgewerkt door Eclavyrr 2 jaren geleden
BluezamX
2 jaren geleden
Quote:
5 uren geleden
ik vind het naar om dit te moeten zeggen maar dat is Astronomie....
Astrologie is met sterrenbeelden enso



Ik heb het thema aangepast naar Astronomie en Astrologie voor de duidelijkheid. Dankjewel voor je oplettendheid! Het is de bedoeling dat beide thema's mogelijk zijn.
TheRobinros
2 jaren geleden
Urza's Horoscope Generator
Legendary Artifact
: Roll a d12. Head to askurza.com and click +1 that many times, then perform the last ability generated this way.
Life is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.
Cobaltius
2 jaren geleden
Orion's belt

Legendary Enchantment Artifact — Equipment

Giants you control have Trample and are enchantments in addition to their other types.

Equipped creature is a Giant in addition to it's other types

Equip

A giant even amongst the stars
Cobaltius
2 jaren geleden
Quote:
14 uren geleden
Twin of the Horoscope

legendary Creature - Demigod

When Twin of the Horoscope enters the battlefield, you may look at target opponents hand, You choose a noncreature card from it. That player discards that card.

: Twin of the Horoscope becomes a copy of target creature until end of turn,
, Sacrifice a creature: Sacrifice Twin of the horoscope and return it to the battlefield at the beginning of the next end step.

5/7


based on these three cards I found with a scryfall search:
Daretti, Scrap Savant
Garruk Relentless (back side)
Knowledge Vault

the third ability is missing an 'if you do' clause to allow for interaction.
 bijgewerkt door Cobaltius 2 jaren geleden
BluezamX
2 jaren geleden
Quote:
8 minuten geleden
Quote:
14 uren geleden
Twin of the Horoscope

legendary Creature - Demigod

When Twin of the Horoscope enters the battlefield, you may look at target opponents hand, You choose a noncreature card from it. That player discards that card.

: Twin of the Horoscope becomes a copy of target creature until end of turn,
, Sacrifice a creature: Sacrifice Twin of the horoscope and return it to the battlefield at the beginning of the next end step.

5/7


based on these three cards I found with a scryfall search:
Daretti, Scrap Savant
Garruk Relentless (back side)
Knowledge Vault

the third ability is missing an 'if you do' clause to allow for interaction.


The sacrifice is part of the cost, so "if you do" is not needed. After all, you can't activate the ability if you can't pay the cost!

The last card is an exception made so you can't effectively use the ability infinite times I think
 bijgewerkt door BluezamX 2 jaren geleden
Cobaltius
2 jaren geleden
Quote:
7 minuten geleden
The sacrifice is part of the cost, so "if you do" is not needed. After all, you can't activate the ability if you can't pay the cost!

The last card is an exception made so you can't effectively use the ability infinite times I think


Don't you still need it for the sacrifice in the effect. If you activate the last ability on that card, what happens if someone destroys it in response?
MitchDeBaas
2 jaren geleden
Quote:
9 uren geleden
Don't you still need it for the sacrifice in the effect. If you activate the last ability on that card, what happens if someone destroys it in response?


than the ability will fizzle, it uses the stack so you sacrifice a creature and pay , it enters the stack and with no response. the twin gets sacrifices and comes back.
when someone destroys it on the stack you try to interact or counter it.

I think that just sacrificing him and returning him would be to powerful, since you can do that to any response including boardwipes.
bartist
2 jaren geleden


Dus, ik was ook niet vol inspiratie, dus ik heb sterrenbeelden gezocht en kwam op een boot uit: Argo Navis.
en zo werd het idee van een enchantment-vehicle geboren.
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Faster Than Light Spaceship
Artifact - Vehicle
Suspend 10 -
Flying
When Faster Than Light Spaceship attacks, if it was suspended earlier this turn, you win the game.
Crew 6
4/4

Als je sneller bent dan het ligt, heb je alle tijd om te winnen
TheRobinros
2 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Als je sneller bent dan het ligt, heb je alle tijd om te winnen


Als je sneller bent als het ligt, of als je sneller bent dan het licht.

Normaal houd ik niet zo van spelfouten verbeteren op een internetforum, maar wel van taalgrapjes, dus ik heb het hier toch maar gedaan
Daedalon
2 jaren geleden
Archipelago, Constellar Seer
Legendary enchantment creature - Elf Avatar
If it's neither day or night, it becomes day as Archipelago, Constellar Seer enters the battlefield.
If it's night, enchantments you control has Ward
Whenever day becomes night or night becomes day, you may put a land onto the battlefield tapped. If you do, gain 1 life.
0/5
 bijgewerkt door Daedalon 2 jaren geleden
BluezamX
2 jaren geleden
Nog een paar dagen! Wie heeft er nog een idee voor een leuk ontwerp?
BluezamX
2 jaren geleden
Allereerst gelukkig nieuwjaar iedereen! Het heeft een jaar geduurd, maar hier is dan de uitslag van de BYC 173!!!

Justian2002 met Black Hole of Damn:
De naam voelt meer als een Yu-Gi-Oh! kaart, maar het is zeker een vette. Ik zie Wizards ooit nog wel een vergelijkbare mechanic uitbrengen. Een goed, tutorbaar landje dat voor 2 kleuren tapped en kan dienen als sac engine klinkt heel sterk, maar ik denk dat je hem goed gebalanceerd hebt.

MitchDeBaas met Twin of the Horoscope:
Hele interessante kaart… Door de “next end step” clausule op het sacrifice effect wordt het ETB-effect ook niet te sterk denk ik. Ik denk dat het deck een creature met een dies-trigger wil kopiëren om zo deze trigger 2x af te laten gaan met de tweede ability, maar er lijkt me veel mee mogelijk. Dope!

Left4Doner met Ominous Moon:
Hele coole kaart die ook goed in flavour voelt met zowel Innistrad als Emrakul, al vind ik het jammer dat de huidige versie niet als Commander gebruikt zou kunnen worden. Maar ja, om een Artifact nou iets te geven waardoor het je Commander kan zijn… Lastig! Mooie executie, en ik denk dat de 10 upkeeps/ discards een goede balans is. Leuke extra voor in wheel-decks in ieder geval. Enige minpuntje is dat 4 kaarten discarden denk ik wat veel is. Dat is toch al snel een hele hand, en als je zelf een 14/14 flample hebt en je tegenstanders geen kaarten op hand… Oef!

Eclavyrr met Invader Zim:
Ik heb de serie al zeker 14 jaar niet meer gezien dus ik moest even opzoeken waar het ook alweer om draait voor ik de kaart beoordeel… Check!
Ik denk dat de kaart qua flavour passend is, maar ik mis toch een beetje oomph. Een 5 mana 5/5 verovert de wereld niet! Al is de additie van GIR met switchende P/T een leuke toevoeging.

TheRobinRos met Urza’s Horoscope Generator:
Een grappige Un-kaart, vind de d12 hier heel passend in . Zeker met de geüpdatet Ask Urza waar je vervolgens een d20 moet rollen! Als ik even door de lijst met abilities kijk lijkt 3 mana me hier ook wel passend voor. Er zitten een paar bij die lastig werken op een Artifact, maar als dat een probleem is moet je maar geen Un spelen!

Cobaltius met Orion’s Belt:
Hey, pluspunten voor de naam! Ik heb een D&D karakter die hetzelfde heet .
Interessant concept, heb ik volgens mij nog niet eerder gezien. Een soort buff voor je bord die tegelijkertijd non-Giants Giants kan maken én Constellation enabled… Ik kan me niet voorstellen voor welk alle opties nuttig zijn en hoe het deck functioneert zonder deze kaart, maar qua design vind ik het “buff Giants en maak van equipped creature een Giant” idee erg vet.

Bartist met Argo Navis:
Ik neem aan dat Vela zegt “Equipped creature has shroud”. Verder is het een interessant kaartje. Voor Enchantress-decks misschien wel speelbaar, de 5 enchantment ETB’s zijn niet verkeerd en de gevarieerde opties die worden geboden zijn zeker nuttig. Pyxis het kompas is zeer flavorful in het verkennen van de toekomst.

MagnusMagicus met Faster than Light Spaceship:
Oef, dat is wel een counter. Maar ja, je moet ‘m op beurt 1 natuurlijk al in je hand hebben wil je ‘m op beurt 10 spelen! Misschien is een additie van Ward of “can’t be countered” wel handig, anders is het schip denk ik te fragiel. Interessante win-con in ieder geval!

Daedalon met Archipelago, Constellar Seer:
Leuke kaart die goed in de kleuren past. Ik zou alleen misschien een card draw of scry optie toevoegen op de day/ night trigger zodat je minder snel out of gas raakt. Verder een vette implementatie!

Tussen alle leuke kaarten is het altijd moeilijk om een winnaar te kiezen, maar voor mij is dat deze BYC toch wel Cobaltius met Orion’s Belt! Een super interessant effect, dat denk ik goed past in de design space van Magic. Eervolle vermeldingen voor Justian2002 en MitchDeBaas, ook twee hele mooie kaarten gemaakt. Succes met de volgende BYC allemaal!
MitchDeBaas
2 jaren geleden
oeeh bijna gewonnen, gefeliciteerd Cobaltius
kan niet wachten op #174
Justian2002
2 jaren geleden
Gefeliciteerd met de winst!

Ik ben zelf wel echt blij dat ik langzaamaan het spel begin te snappen en langzaamaan redelijke kaartideeën uitspuw
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Gefeliciteerd!
Cobaltius
2 jaren geleden
Bedankt, Ik vond het een leuk thema en ik heb zelf voor de volgende al een paar ideeën.
Eclavyrr
2 jaren geleden
Gefeliciflapstaart
Justian2002
2 jaren geleden
Quote:
22 uren geleden
De naam voelt meer als een Yu-Gi-Oh! kaart, maar het is zeker een vette.


De naam en quote aan t eind waren een referentie naar Damn en Damnation, aangezien ik beide op een zwart gat vond lijken (Damnation meer dan Damn)
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top