Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Kaart van de Dag!

Morph
3 jaren geleden
Ik kende deze niet, en is zeker een grappig kaartje, wat speelbaar is in de blinks decks, zoals Brago, King Eternal, Roon of the Hidden Realm, Chulane, Teller of Tales etc..

Er zit wel altijd iemand aan tafel die hiervan baalt. Tuurlijk speel je soms tegen een Token deck, en haalt het niets uit.
Of houden je tegenstanders gewoon genoeg mana open. Maar zelfs dat is dan al winst.

Ik zie hem niet zo snel als Annihilator. Dan moet je hem echt iedere beurt 3 tot 4 keer in het spel kunnen laten komen wat voor een de meeste blink decks lastig is, veruit de meeste kaarten laten zo'n kaart in je end-step terugkomen zoals Conjurer's Closet. Je moet wel heel wild gaan met Eldrazi Displacers en Panharmonicon, Maar ja, dan heb je ook al een behoorlijke boardstate.


Ik zie hem eerder een Blauwe-light-versie van Braids, Cabal Minion. Maar wellicht denk ik niet gemeen genoeg?
robbertvanderkleij
3 jaren geleden
Ik heb Rishadan Brigand ooit overworden voor mijn Grand Arbiter Augustin IV blink deck toen er nog geen groen in zat.
MarcelN
3 jaren geleden
Deze dan... het lijkt me redelijk 1 op 1 passen in een enchantment-deck, maar ben benieuwd naar ervaringen

Sunitram
3 jaren geleden
Ik heb een Yidris, Maelstrom Wielder Voltron deck en dit is toch wel een van de redenen waarom ik het jammer vind dat Yidris nu net de kleur wit moet missen
BluezamX
3 jaren geleden
Om even terug te komen op de Archon of Sun's Grace, deze lijkt me zeker speelbaar in een enchantment deck! Hij maakt tokens, waar je waarschijnlijk wat mee doet, en zelfs al is dit niet het geval zijn 2/2 flyers met lifelink best leuke blockers.

Dan voor een nieuwe kaart van de dag:
!
In mijn speelgroep zijn de meningen extreem verdeeld over steal effecten, maar zelf vind ik ze prima. Al helpt het, zeker bij dit mass-steal effects, wel als je vrij snel na het casten de game kunt winnen. Wat zeggen jullie?
 bijgewerkt door BluezamX 3 jaren geleden
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Ik heb er geen enkel probleem mee dat het spel nog een aantal beurten duurt nadat er een Mass Manipulation is gespeeld. Ik bedoel, het is niet anders dan dat je bij de ene speler wat sloopt en bij de andere speler komt er wat in het spel (soort van ). Dat is gewoon een tempo swing, ik zie het probleem niet echt .

Nu kan ik me voorstellen dat als elk deck elke keer maar alles jat, je nooit eens aan je game plan toekomt, maar ik heb zelf totaal geen enkel issue met deze kaart.
Eclavyrr
3 jaren geleden
Steal effecten kun je om heen spelen, en als iemand dit ding kan casten voor meer als tien mana (dus steel 3 permies) dan MOET hij de game wel snel winnen, want er staat gelijk een bullseye op zijn voorhoofd.
BluezamX
3 jaren geleden
Wat vinden we van de poorthouder?


Aan de ene kant een leuk alternatief op Blind Obedience, maar wel weer wat makkelijker te removen. Ik heb hem in mijn UW control Oathbreaker gespeeld, waar hij altijd wel goed werk leverde, maar ik weet niet zeker of hij in Commander even effectief zou zijn.
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Als creature wellicht iets te kwetsbaar, maar als je toch je tegenstanders aan het irriteren bent met Kismet, Frozen AEther, Blind Obedience, Authority of the Consuls en Uphill Battle, kun je net zo goed ook Loxodon Gatekeeper, Imposing Sovereign, Kinjalli's Sunwing, Thalia, Heretic Cathar en Urabrask the Hidden ook spelen
MarcelN
3 jaren geleden
En als je UW speelt, Stasis ernaast.. Fun for everyone!!
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Kom op, je gaat toch niet je eigen stuff tappen
MarcelN
3 jaren geleden
Jawel joh... niet bang zijn! Eventuele manaproblemen opvangen met een Smothering Tithe... Howling Mine ernaast.. en een bult Vigilance-units spelen. Superleuk.

Op feestjes ben ik ook gezellig hoor
Sunitram
3 jaren geleden
Ik vind 'm okee, leuk zelfs, met een commander als Marisi, Breaker of the Coil; als er niemand kan blocken (want al hun creatures liggen tapped!) heb je een stuk meer nut van je eigen aanvallen en al dat goaden.

Maar als het onderdeel is van een strategie als hierboven beschreven dan mag je van mij op een ander feestje komen bewijzen dat je gezellig bent, maar voor Magic zal ik je niet snel meer uitnodigen
LeKrutes
3 jaren geleden
Wat vinden jullie van:
BluezamX
3 jaren geleden
In een go wide deck is ie geweldig denk ik. Rhys the Redeemed en zo kunnen hier wel wat mee. Leg er een Archetype of Courage naast en al je 1/1 tjes blocken de 10/10 eldrazi aan de overkant dood. Al zou ik er wel een Indestructibility op leggen, anders is ie zo weg.
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Archon tribal!

Leuke kaart, zeker in een token deck. Helemaal als je anthem effecten speelt. Ik mag 'm wel! Ik denk dat ik hem ook in Odric, Lunarch Marshal speel, maar nog nooit op tafel gehad.
Sunitram
3 jaren geleden
Ik kan me zo voorstellen dat ie ook flink werk doet in een blink deck Het feit dat ie humans maakt maakt 'm misschien ook de moeite waard icm de human tribal commanders van Ikoria en C20!
Blasty
3 jaren geleden
Ik ga em gelijk regelen voor mijn Jirina Kudro deck!

Nieuwe C:KvdD -

 bijgewerkt door Blasty 3 jaren geleden
Jeff
3 jaren geleden
Ik heb niet zoveel met of tegen alternatieve wincondities, als er maar enigszins interactie mee mogelijk is en je er moeite voor moet doen. Deze zetten op net even andere wijze druk op het spel en dat is prima.

Met Atemsis is dat. Je kunt zorgen dat Atemsis niet jouw kant op komt. Zij het door goede blockers, zij het door politieke druk. Mocht Atemsis wel jouw kant op komen, dan kun je nog removal spelen. Je kunt ook de hand van je tegenstander aanvallen. En zelfs als Atemsis door komt, moet je als speler van de Atemsis wat werk verrichten om aan de winconditie te voldoen. Als tegenstander kan je ook nog rechtstreeks de hand aanvallen, of door druk de Atemsis speler forceren kaarten uit te spelen en zo niet aan de winconditie te voldoen.

Euh, lang verhaal kort: een alternatieve winconditie waar je moeite voor moet doen, en waarmee interactie mogelijk is. Ik zie hem graag een keer voorbij komen, alhoewel ik hem zelf niet zo snel zou spelen.
 bijgewerkt door Jeff 3 jaren geleden
MarcelN
3 jaren geleden
Ik speel Atemsis in m'n Unesh, Criosphinx Sovereign Sphinx tribal deck. Want ja.. 't is een Sphinx Doordat je door het Fact or Fiction-achtige effect van Unesh, in samenhang met een ongelimiteerde handsize door bijvoorbeeld Reliquary Tower, over het algemeen je hele hand vol hebt met kaarten is een win met deze best te realiseren..

Heb m zelf nog nooit in actie gehad overigens.. ben wel heel benieuwd in hoeverre je m kunt ge- of misbruiken Geinige alternate wincon inderdaad.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top