Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Cube

Gijsneus
8 maanden geleden
Zoals een paar van jullie wel weten bezit ik een cube welke ik probeer te onderhouden maar er eigenlijk te weinig mee speel. Wie hier hebben ook een cube? Speel je er vaak mee? Waarom ben je er ooit 1 begonnen? Speel je alleen echte kaarten of gebruik je ook proxies?
Haainado
7 maanden geleden
Ik heb een cube, en pak het er af en toe bij met een maat. Dan doen we een Winston-draft. Ik speel ook met grotere groepen, maar daar spelen we bijna altijd Commander. Ik zou wel vaker met de cube willen spelen eigenlijk.
Left4Doner
7 maanden geleden
Ik had er één voor 1v1 Winston of Solomon draft. Toen kwam Commander en duwde de Cube opzij
Morph
7 maanden geleden
Ik ben ooit begonnen met een Vintage Cube, maar daar speelde ik veel te weinig mee. Deze is inmiddels omgebouwd tot een hele gave Commander Cube (waar je 60 kaarten decks draft, geen 100 kaarten).
Ik vind het geweldig om te puzzelen welke Archetypes te ondersteunen, en welke kaarten daar goed bij passen.
Daarnaast is het ook een beetje mijn trotse verzameling, heel veel Foil en oude kaarten etc..

Prachtig formaat om te onderhouden en spelen, Maar ook hier is het grootste probleem voldoende mede-Cube'ers te vinden.
Ik sta trouwens wel open om eens bij elkaar te komen met mede-Cube liefhebbers om te draften!
Peanutbuttah
7 maanden geleden
Hoeveel kaarten zitten er in jullie commander cube?
Morph
7 maanden geleden
Quote:
1 uur geleden
Hoeveel kaarten zitten er in jullie commander cube?

Momenteel 896.

Ik draft mijn cube met 4 pakjes van 14 kaarten per persoon. ( 12 kaarten plus 2 non-basic lands)
Dus kun je met acht man twee keer draften zonder dezelfde kaart tegen te komen.
 bijgewerkt door Morph 7 maanden geleden
nielsvd
7 maanden geleden
Ik ben recent een Commander cube gestart. De eerste 2x testen waren er voldoende spelers, ben benieuwd hoe het ontwikkeld. Het puzzel en bouw aspect vindt ik enorm leuk, maar ook het plezier bij iedereen die een deck gebouwd heeft is zeer tof.
Cassefras
7 maanden geleden
Wij hebben ook een cube welke we te weinig gebruiken. Vooral het aanpassen en onderhouden doen we te weinig.

Vooral voor draft/commander draft is de cube wel chill. Wij spelen vaak met circa 4 man.
thegeertfiles
7 maanden geleden
Ik heb een Theros cube en een Kamigawa cube (met de oude 3 sets). Mijn vrienden hebben nog een Innistrad cube, een Urza block cube, een Lord of the Rings cube en een commander cube. Hierdoor hebben we vrij veel keuze als we 1 keer in de 2 maanden zin hebben om een cube te doen.

Wij vinden allemaal het draften en deck bouwen erg leuk maar het lage power level van 3 booster draft met 1 rare waren we zat. Hiervoor biedt een cube wel uitkomst omdat je daar zelf in kan stoppen wat je wil. Wij spelen dus lekker sterke cube decks en hebben interessante potjes
Wodi!
7 maanden geleden
Ik neem aan dat als je een Cube hebt dat dan alle kaarten meteen gesleeved zijn? Geeft dat nooit problemen met wie de kaart "controld"? Wat gebruikt men als boosters? Ik hoorde dat er iets van hersluitbare boosters bestaan? Deze zullen dan wel kaarten met sleeves kunnen hebben?
Gijsneus
7 maanden geleden
Mijn hele cube is gedubbelsleeved in dragonshield Dragon Shield Sleeves Perfect Fit Sealable Clear en Dragon Shield Sleeves Matte Black. Ja, er bestaan Dragon Shield Cube Shell Black maar dat heb ik altijd de grootste kolder gevonden. Ik maak gewoon stapeltjes van 12 of 15 kaarten (naar gelang het aantal deelnemers) en draft per stapeltje.

Een enkele keer vergeet je een kaart terug te geven die je met Treachery heb gepikt maar dat wordt gedurende de pot gewoon opgelost. Het gaat bij ons om het spel en niet om de knikkers. Alhoewel, als je een cubedraft wint dan mag je een foil basic (van een kleur die je hebt gespeeld) signeren. De teller staat vanaf juni 2014 op 47 gesigneerde basics. Op elke basic staat de draftdatum en de naam van de winnaar. Daarnaast mag je als winnaar op de kaart tekenen wat je wilt. Daar zitten echte pareltjes tussen met een eigen verhaal. Zo was er een monorode speler die graag een island wilde signeren maar een mountain moest signeren (hij had gewonnen met rood aggro) en heeft toen de mountain helemaal vol gekliederd zodat deze er nu uitziet als een island :-) De eerste keer volledige P9 staat op een basic genoteerd en nog meer van dat soort mijlpalen.

In juni 2024 (10 jarig jubileum) ben ik van plan om minstens 8 winnaars uit te nodigen voor een soort van winnaarstoernooi. Nee, de winnaar daarvan wint niet de cube.

Tot die tijd hoop ik nog minstens 3x te draften zodat de teller op 50x cube in 10 jaar komt te staan. Dit betreft alleen drafts met 6 of 8 deelnemers. Alle 1v1 sealed of 4 mans drafts rekenen ik niet mee, de winnaars daarvan signeren geen basic namelijk.

Zijn hier nog spelers die een keer met power willen draften? Stuur me maar een pm dan gaan we wat organiseren!
SceneFizza
7 maanden geleden
Tekenen dat kan ik wel, winnen daarentegen….
Maare, ja, zie pm.
thegeertfiles
7 maanden geleden
Mijn cubes zijn inderdaad al van te voren dubbel gesleeved. In de cubes zitten vrij veel dure kaarten dus die unsleeved over de tafel laten gaan is geen optie. De basic landjes zitten ook al in dezelfde sleeves en kunnen erbij gepakt worden. Verder maak ik stapeltjes van 15 net als Gijsneus maar je zou ze ook in een Dragon Shield Cube Shell Blood Red kunnen doen. En iemands kaart die je controlled of hebt geexiled met bijv. een Oblivion Ring je deck in shuffellen gebeurd vrijwel nooit. Iedereen let altijd wel op en anders wordt het net als bij Gijsneus zo snel mogelijk opgelost.
Morph
7 maanden geleden
Quote:
1 dag geleden
Ja, er bestaan Dragon Shield Cube Shell Black maar dat heb ik altijd de grootste kolder gevonden. Ik maak gewoon stapeltjes van 12 of 15 kaarten (naar gelang het aantal deelnemers) en draft per stapeltje.

Ben ik het niet mee eens. Ik heb mijn cube sinds kort in de Cube Shells zitten, en het open maken van pakjes geeft ook het gevoel dat je bij een draft hebt.
Het is hetzelfde als bij een Boosterbox, je gooit pakjes op tafel en spelers kunnen er zelf 4 pakken waarmee ze gaan draften. En het ziet er cool uit, naar mijn bescheiden mening.

Er kunnen 15 dubbel-sleeved kaarten in.
Gijsneus
7 maanden geleden
Quote:
46 minuten geleden
Quote:
1 dag geleden
Ja, er bestaan Dragon Shield Cube Shell Black maar dat heb ik altijd de grootste kolder gevonden. Ik maak gewoon stapeltjes van 12 of 15 kaarten (naar gelang het aantal deelnemers) en draft per stapeltje.

Ben ik het niet mee eens. Ik heb mijn cube sinds kort in de Cube Shells zitten, en het open maken van pakjes geeft ook het gevoel dat je bij een draft hebt.
Het is hetzelfde als bij een Boosterbox, je gooit pakjes op tafel en spelers kunnen er zelf 4 pakken waarmee ze gaan draften. En het ziet er cool uit, naar mijn bescheiden mening.

:-)

Het is een hoop extra plastic waar ik gewoon niet op zit te wachten. De eerste keer dat deze dingen gebruikte (bij een vriend van mij, met zijn cube) hadden we boosters van 15 gemaakt die we vervolgens zelf in de shells moesten stoppen. Die werden vervolgens onderling gewisseld en toen mochten we ze weer gaan openmaken. Naar mijn mening onzinnige handelingen. Hier komt mijn mening vandaan.

Maar voor de ervaring snap ik het wel hoor. Een stukje show als je met mooie, dure kaarten speelt draagt bij aan de ervaring.

Het blijft een product wat je eigenlijk niet nodig hebt.
 bijgewerkt door Gijsneus 7 maanden geleden
Morph
7 maanden geleden
Quote:
24 minuten geleden
Maar voor de ervaring snap ik het wel hoor. Een stukje show als je met mooie, dure kaarten speelt draagt bij aan de ervaring.

Dit met name ja.
En het is inderdaad onzin dat de spelers ze zelf klaar moeten maken.... Dan mis je het punt van de CubeShells.

Kheb de cube dan ook in een kek kistje zitten:






Hoe bewaren jullie de Cube?
 bijgewerkt door Morph 7 maanden geleden
Gijsneus
7 maanden geleden
Haha, die kist maakt het wel af ja!

Mijn cube zit in boulder (zoals Ultimate Guard Boulder Deck Case 100+ Frosted en andere kleuren) en die zitten dan in een Ultimate Guard ArkHive 800+ XenoSkin Monocolor Black De ArkHive is wel eens op de grond gedonderd en dat deed helemaal niets met de inhoud, prachtige dozen!

Voor elke kleur heb ik een bijpassende playmat:

Swords to Plowshares
Ancestral Recall
Recurring Nightmare
Kiki-Jiki, Mirror Breaker
Survival of the Fittest
Black Lotus
Deathrite Shaman
Library of Alexandria

Zak met dobbelstenen erbij (Treasure Nest Black Lotus idd). Want, ja ik houd wel van flavor!
axlar
7 maanden geleden
Had het laatst al gezegd, ziet er sjiek uit Morph!
 bijgewerkt door axlar 7 maanden geleden
nielsvd
7 maanden geleden
Dat ziet er netjes uit zeg in dat kistje. De Dragon Shield Cube Shell Black bevallen mij erg goed zodat ik vooraf al booster kan maken, dit maakt het wat makkelijker de cube erbij te pakken.

Ik bewaar mijn cube in een Ultimate Guard Omnihive 1000+ Xenoskin 2022 Exclusive - Dark Orange. Daar past alles mooi in.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 19 posts
  • Laatste post nielsvd 7 maanden geleden
  • Gemaakt door Gijsneus 8 maanden geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top