Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

De toekomst van de Bazaar of Magic Community

MrAdrian
1 maand geleden
Voor de mensen die mij nog niet kennen: ik ben Adrianos Kyrmos, a.k.a. Mr. Adrian, en ik ben sinds 1 januari Community Manager van Bazaar of Magic.

Mijn doel is, kort gezegd, om de BoM community beter te organiseren en te laten groeien. Daarnaast wil ik ook samenwerken met lokale communities en creators in Nederland en België zodat Bazaar hen kan ondersteunen.

De afgelopen twee maanden heb ik in kaart gebracht waar wij als Bazaar naartoe willen met de community en heb ik ook onderzoek gedaan naar de behoeften van onze doelgroepen m.b.t. onderdeel zijn van een MTG community. Op basis van deze twee dingen heb ik een plan gemaakt over hoe de toekomst van de BoM community eruitziet.

Wij willen dat de BoM community een plek is waar leden hun kennis en enthousiasme over Magic met elkaar delen en zich verbonden voelen met anderen die dezelfde hobby delen. Waar mensen, zowel ervaren als nieuwe spelers, elkaar helpen om beter te worden in het spel en waar mensen elkaar vaker opzoeken, zowel off- als online, om samen te spelen. Dit willen wij plaats laten vinden op veelgebruikte platformen.

Vanaf vandaag zal de centrale plaats van de online BoM community op Discord zijn. De hele Discord is geherstructureerd en bevat vrijwel alle forumtopics die je gewend bent en geliefd zijn, zoals o.a. BYC en Commander: Kaart van de Dag. Sommigen zijn in de vorm van tekstkanalen, anderen in de vorm van forumtopics.

Join de Discord hier!

Voor de offline community, met name voor spelers die onze evenementen bezoeken, richten wij binnenkort een WhatsApp community op. Hierover later meer! Je kunt in Discord wel alvast jezelf een rol geven zodat je een notificatie krijgt wanneer wij een evenement promoten.

Ik hoor je vragen: wat betekent dit voor het BoM forum op de website? Geen reden voor paniek, het forum blijft in de huidige vorm bestaan. Ook de diverse functionaliteiten, zoals de deck building tool en het bijhouden van Wants & Haves, blijven bestaan.

Ik kan me voorstellen dat dit een hele grote verandering is en dat hier een hoop vragen over zijn. Stel ze gerust in dit forumtopic en ik zal m’n uiterste best doen om ze allemaal te beantwoorden. Ik hoop jullie in ieder geval dat ik velen van jullie terug ga zien in de Discord!
piano
1 maand geleden
Vraag:
Hoe kan ik al mijn posts/reacties checken?
Ik wil die info bewaren als naslagwerk voordat alles straks weg is.
Jeff
1 maand geleden
Quote:
5 minuten geleden
Vraag:
Hoe kan ik al mijn posts/reacties checken?
Ik wil die info bewaren als naslagwerk voordat alles straks weg is.

Er gaat volgens mij niets weg:
Quote:
1 dag geleden
Ik hoor je vragen: wat betekent dit voor het BoM forum op de website? Geen reden voor paniek, het forum blijft in de huidige vorm bestaan. Ook de diverse functionaliteiten, zoals de deck building tool en het bijhouden van Wants & Haves, blijven bestaan.
piano
1 maand geleden
Een aantal jaar terug toen bazaarofmagic over ging op een (her)nieuw(d)e site, zijn aardig wat links die ik had bewaard stuk gegaan. Dus mijn vraag zit ook een beetje in het verlengde daarvan.
MrAdrian
1 maand geleden
Quote:
2 uren geleden
Vraag:
Hoe kan ik al mijn posts/reacties checken?
Ik wil die info bewaren als naslagwerk voordat alles straks weg is.


Goeie vraag! Ik summon even onze IT guru dionytadema. Weet jij of dit mogelijk is op aanvraag?
MitchDeBaas
1 maand geleden
Quote:
15 minuten geleden
Een aantal jaar terug toen bazaarofmagic over ging op een (her)nieuw(d)e site, zijn aardig wat links die ik had bewaard stuk gegaan. Dus mijn vraag zit ook een beetje in het verlengde daarvan.


hier ben ik het mee eens, de meeste links van de helpdesk werken niet meer bij wat meer verstopte mechanics, ook kon ik mijn eigen forum dingen van jaren geleden niet altijd vinden.
MrAdrian
1 maand geleden
Quote:
11 minuten geleden
Quote:
26 minuten geleden
Een aantal jaar terug toen bazaarofmagic over ging op een (her)nieuw(d)e site, zijn aardig wat links die ik had bewaard stuk gegaan. Dus mijn vraag zit ook een beetje in het verlengde daarvan.


hier ben ik het mee eens, de meeste links van de helpdesk werken niet meer bij wat meer verstopte mechanics, ook kon ik mijn eigen forum dingen van jaren geleden niet altijd vinden.


De Magic Helpdesk compleet opschonen & vernieuwen staat op onze to-do-list!
Gijsneus
1 maand geleden
Hmm, ik begrijp het volgens mij niet helemaal. De website en het forum erop blijven bestaan maar zijn niet langer meer de centrale plaats? Discord is niet helemaal mijn ding en heb dan ook weinig interesse om iets te joinen. Wel wil ik zo nu en dan meedoen aan een toernooi, kan ik me in de toekomst nog wel via de website inschrijven? En waar koop ik mijn kaarten? Nog via de website of gaat dat ook via discord binnenkort? :-)
Twigwalker
1 maand geleden
Quote:
4 uren geleden
Hmm, ik begrijp het volgens mij niet helemaal. De website en het forum erop blijven bestaan maar zijn niet langer meer de centrale plaats? Discord is niet helemaal mijn ding en heb dan ook weinig interesse om iets te joinen. Wel wil ik zo nu en dan meedoen aan een toernooi, kan ik me in de toekomst nog wel via de website inschrijven? En waar koop ik mijn kaarten? Nog via de website of gaat dat ook via discord binnenkort? :-)


Als je niets met Discord doet verandert er eigenlijk niets
BluezamX
1 maand geleden
Quote:
3 minuten geleden
Quote:
4 uren geleden
Hmm, ik begrijp het volgens mij niet helemaal. De website en het forum erop blijven bestaan maar zijn niet langer meer de centrale plaats? Discord is niet helemaal mijn ding en heb dan ook weinig interesse om iets te joinen. Wel wil ik zo nu en dan meedoen aan een toernooi, kan ik me in de toekomst nog wel via de website inschrijven? En waar koop ik mijn kaarten? Nog via de website of gaat dat ook via discord binnenkort? :-)


Als je niets met Discord doet verandert er eigenlijk niets


Nou ja, ik neem aan dat jullie voor forum games e.d. geen Discord integratie gaan opzetten? Dan is er wel minder van dit soort content op de website
SceneFizza
1 maand geleden
Goed nieuws dus. Uitbreiding voor hen die discorden willen, verders alles hetzelfde. Oi767y0—-lp;]pp00
Veekeren
1 maand geleden
Quote:
16 uren geleden
Goed nieuws dus. Uitbreiding voor hen die discorden willen, verders alles hetzelfde. Oi767y0—-lp;]pp00


Nou, qua mogelijkheden niet, maar er verandert wel degelijk wat zou ik denken. Dit forum is naar mijn mening "net levend genoeg", er wordt niet heel veel geplaatst maar genoeg om het af en toe te bezoeken. Het is de vraag of een Discord er bij voor extra posts zorgt, of gewoon een deel hier weghaalt. In het negatieve geval krijg je dan 2 platformen die "net NIET levend genoeg" zijn

Maar buiten deze cynische invalshoek hoop ik vooral dat het een groot succes wordt natuurlijk Ik vind Discord qua platform wel aardig, het is iets laagdrempeliger, iets minder "forum".
 bijgewerkt door Veekeren 1 maand geleden
Luc
1 maand geleden
Ik heb discord en heb me dan ook aangemeld op jullie channel. Zo heb ik er nog een aantal waar ik verder nooit kom. Ik heb ook geen behoefte om meer aandacht aan discord te besteden doordat de bazaar daar nu zit.

Zoals hierboven aangegeven. Dit forum is net levend genoeg. Sinds het vertrek van MagnusMagicus is er behoorlijke dip op te merken wat mij hier minder doet komen.

De deck building functie, haves en wants e.d. Waar niks aan gaat veranderen vind ik nog het meest positief uit deze verandering!

Veel succes op discord!
MrAdrian
1 maand geleden
Quote:
3 dagen geleden
Hmm, ik begrijp het volgens mij niet helemaal. De website en het forum erop blijven bestaan maar zijn niet langer meer de centrale plaats? Discord is niet helemaal mijn ding en heb dan ook weinig interesse om iets te joinen. Wel wil ik zo nu en dan meedoen aan een toernooi, kan ik me in de toekomst nog wel via de website inschrijven? En waar koop ik mijn kaarten? Nog via de website of gaat dat ook via discord binnenkort? :-)


Het inschrijven voor events en het kopen van kaarten zal altijd via de website verlopen. Dat het forum op de site niet meer de centrale plaats is betekent concreet dat het forum niet meer verder ontwikkeld zal worden en we meer Discord pushen als plek om met elkaar de interactie aan te gaan.
Veekeren
1 maand geleden
Wat ik me eigenlijk nog wel afvroeg: waarom ? Waarom weg van je eigen platform en naar iets generieks als Discord?

Ik heb de paragraaf gelezen over wat jullie willen dat de BoM community is. Ik kan me voorstellen dat je tegen de functionaliteit van Discord niet op kan én een neutralere (minder commerciële) vibe beter is voor de groei is van een community in algemene zin. Maar het hebben van een community lijkt me nooit een doel an sich. Je trekt je community ook weer verder weg van de plek waar je je branding én met name conversie hebt. Je hebt dan in reach misschien ook weer wat te compenseren als het gaat om het verstevigen van je businessmodel.

Misschien is dit een iets te nieuwsgierige vraag, BoM is me geen uitleg verschuldigd Haal dan deze post maar weg hoor, even goede vrienden.
Gijsneus
1 maand geleden
Quote:
41 minuten geleden
Wat ik me eigenlijk nog wel afvroeg: waarom ? Waarom weg van je eigen platform en naar iets generieks als Discord?

Ik heb de paragraaf gelezen over wat jullie willen dat de BoM community is. Ik kan me voorstellen dat je tegen de functionaliteit van Discord niet op kan én een neutralere (minder commerciële) vibe beter is voor de groei is van een community in algemene zin. Maar het hebben van een community lijkt me nooit een doel an sich. Je trekt je community ook weer verder weg van de plek waar je je branding én met name conversie hebt. Je hebt dan in reach misschien ook weer wat te compenseren als het gaat om het verstevigen van je businessmodel.

Misschien is dit een iets te nieuwsgierige vraag, BoM is me geen uitleg verschuldigd Haal dan deze post maar weg hoor, even goede vrienden.


Sjonge, wat weet jij mijn gedachten goed te verwoorden Veekeren!
MrAdrian
1 maand geleden
Quote:
19 uren geleden
Wat ik me eigenlijk nog wel afvroeg: waarom ? Waarom weg van je eigen platform en naar iets generieks als Discord?

Ik heb de paragraaf gelezen over wat jullie willen dat de BoM community is. Ik kan me voorstellen dat je tegen de functionaliteit van Discord niet op kan én een neutralere (minder commerciële) vibe beter is voor de groei is van een community in algemene zin. Maar het hebben van een community lijkt me nooit een doel an sich. Je trekt je community ook weer verder weg van de plek waar je je branding én met name conversie hebt. Je hebt dan in reach misschien ook weer wat te compenseren als het gaat om het verstevigen van je businessmodel.


Ik vind dit juist leuke vragen! Dit toont alleen maar dat je oprechte interesse hebt in de community van BoM, en daar word ik natuurlijk heel blij van.

Het is wel lastig om via dit medium je een volledig beeld te geven wat er allemaal vooraf gegaan is aan dit besluit, maar ik zal proberen zo goed mogelijk je vragen te beantwoorden!

Quote:
19 uren geleden
Ik kan me voorstellen dat je tegen de functionaliteit van Discord niet op kan
Dit is een hele belangrijke afweging geweest. Het onderhouden van alle community functionaliteiten op de site, laat staan het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten waar men om vraagt, vergt een enorme IT inspanning. IT capaciteit die we niet beschikbaar hebben. En tegen de tijd dat je een nieuwe functionaliteit gecreëerd hebt, zijn andere platformen die zich volledig kunnen focussen op community én deck building tools al 10 stappen verder. Zo blijft het een "rat race", als het ware.

Daarnaast is er uit het klanttevredenheidsonderzoek gekomen dat onze primaire doelgroepen voornamelijk WhatsApp, Reddit en Discord gebruiken voor community- en informatiebehoeften. Helaas is de realiteit dat fora uitsterven. Een combinatie van de bovenstaande (+ nog wat andere factoren) heeft geresulteerd in de keuze voor Discord als primair community platform.


Quote:
19 uren geleden
Maar het hebben van een community lijkt me nooit een doel an sich.
Klopt helemaal! Heb ik echter ooit gezegd dat het hebben van een community ons doel is?

Quote:
19 uren geleden
Je trekt je community ook weer verder weg van de plek waar je je branding én met name conversie hebt.
Dit is helaas wel een minpunt van een community (verder) opbouwen op een ander platform. Aan de andere kant kun je als organisatie zijnde met de juiste inspanning en tools je branding alsnog prominent laten zijn, zodat je jezelf, en met name waarde die je community geeft aan de gebruikers onderstrepen. Klinkt wellicht vaag, maar ook hier zit een heel plan achter, haha.

Quote:
19 uren geleden
Je hebt dan in reach misschien ook weer wat te compenseren als het gaat om het verstevigen van je businessmodel.
Deze zin snap ik niet helemaal. Heb je 't over de koppeling van de community op een extern platform en de site waar de conversies plaatsvinden? We zijn iig aan het kijken hoe we die koppeling zo goed mogelijk kunnen maken. Hoe nice zou 't bijv. zijn als de Scryfall bot op Discord een Bazaar bot is? Wanneer mensen over een kaart willen praten, dat er gelinked wordt naar de Bazaar website van die specifieke kaart. We zijn aan het onderzoeken of zoiets mogelijk is!
Veekeren
1 maand geleden
Dank voor je uitgebreide antwoord! Leuk om te lezen. Vanuit mijn opleiding en functie heb ik waarschijnlijk een iets bovengemiddelde interesse voor deze dingen

Quote:
1 uur geleden
Klopt helemaal! Heb ik echter ooit gezegd dat het hebben van een community ons doel is?

Heb ik, op mijn beurt, ooit gezegd dat jij dat gezegd hebt Het was vooral een inleiding voor mijn vragen over de daadwerkelijke doelen van de veranderingen en het hebben van een community. Het is meer dat je daar eigenlijk niks over had gezegd

Quote:
1 uur geleden
Deze zin snap ik niet helemaal. Heb je 't over de koppeling van de community op een extern platform en de site waar de conversies plaatsvinden?

Ongeveer ja. Ik verwacht dat het businessmodel van de Bazaar gericht is op een conversie naar product- en evenementverkoop. Stel dat je op je eigen community-platform 100 unieke bezoekers hebt per dag die uiteindelijk 50 euro besteden, dan betekent dat niet dat datzelfde aantal unieke bezoekers op Discord ook naar 50 euro besteding converteert. Misschien heb je daar op Discord wel 500 unieke bezoekers voor nodig - I don't know.

Ik wil met deze punten op zich niks in twijfel trekken he, ik heb me er niet zoals jullie in verdiept. Vind het gewoon erg interessant!
 bijgewerkt door Veekeren 1 maand geleden
maus
1 maand geleden
Ik heb toch een vraag over dat de community niet het doel was/is. Waarom is er dan een loyaliteit systeem dat aanzet/beloont om reacties te plaatsen en deck te maken op de website?

Want ik denk dat zonder dat systeem op de website een aardige hoeveelheid reacties en 'shit posts' er niet zouden zijn. (Daarmee zou het ook een stuk stiller zijn)
Veekeren
1 maand geleden
Quote:
7 minuten geleden
(Daarmee zou het ook een stuk stiller zijn)


Hiermee beantwoordt je je vraag zelf eigenlijk al toch Het zorgt ervoor dat mensen terugkomen, meer posten, waardoor er meer content komt, waardoor er weer meer mensen komen om het te lezen, enz. En meer bezoek is meer potentiële conversie.
 bijgewerkt door Veekeren 1 maand geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 22 posts
  • Laatste post Veekeren 1 maand geleden
  • Gemaakt door MrAdrian 1 maand geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top