Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Double sleeving

rogier
9 jaren geleden
Hey iedereen,

Ik wil graag weten wie hier nou eigenlijk double sleeved, maar vooral
met welke producten.
Ik vind het super fijn om te sleeven met KMC. Dan heb ik het over de inner en outer sleeve.
Ook heb ik goede ervaringen met dragon shields outer sleeves.
Jeff
9 jaren geleden
Ik wissel veel van decks; dan is double sleeven echt een hel. Daarom double sleeve ik eigenlijk alleen mijn Modern deck(s).
stonyhawk
9 jaren geleden
Ik me legacy deck en 1 van me edh decks. Vind edh dan toch te dik worden dus dat was iets eenmaligs. Ik gebruik altijd ultra pro sleeves
 bijgewerkt door stonyhawk 9 jaren geleden
Harakesh
9 jaren geleden
Gebruik alles van Ultra Pro, en dan de outer sleeves de Ultra Pro Matt.
jonasukulore
9 jaren geleden
Mijn Vintage deck is zelfs triple sleeved : KMC tightfits+KMC Mattes+daaromheen dunne wijde 1 cent sleeves.
10000fists
9 jaren geleden
Weuw, triple.. klinkt wel cool

Ik double sleeve altijd mijn kaarten altijd met ultra pro tight fits en non-matte zware ultra pro's..
 bijgewerkt door 10000fists 9 jaren geleden (Ik kan geen nederlands..)
Fjaulnir
9 jaren geleden
Ik doublesleeve alleen kaarten die ik ook in toernooien (lees: Legacy) speel.
Welke decks ik speel wisselt wel heel vaak af, maar het zijn wel vaak dezelfde kaarten die terugkomen -duallandjes/fetchlandjes, Deathrite Shamans, enz-, & ik doe ook niet veel van die kaarten weg dus dan blijven ze maar n jaar in n schoenendoos zitten gedoublesleeved als ik ze niet gebruik.

Als ik ze altijd zou moeten wegruilen (bvb omdat Standaardkaarten roteren & het formaat meer verandert elke nieuwe set) kan ik me inbeelden dat dat inderdaad erg vervelend wordt zoals Jeff al zei, daarom dat ik het alleen voor 'eternal' formaten* doe


Als die kaarten dan tussendoor in casual decks gaan, moet ik ze vaak van sleeves wisselen, & zo blijven ze toch redelijk schoon.
+ dat dat m'n duurste kaarten zijn, dus daar wil je niet dat je buurman aan de tafel naast je cola over morst

(dat is dan met Ultra Pro perfect fits)


Al m'n andere zijn gewoon enkelsleeved, normaal gezien ook Ultra Pro's.



*PS ik weet dat Modern geen echt 'eternal' format is, daarom de 'haakjes' Het is in elk geval geen roterend formaat, en dat is wat veel mensen toch al verstaan onder 'eternal'.
 bijgewerkt door Fjaulnir 9 jaren geleden
Sonicstriker
9 jaren geleden
ik dubbelsleeve ook alle decks die ik heb, liefst met KMC tight fits en daarom heen tot nu toe het meest tevreden met dragon shields.

Ik vind dat de kaarten dan veel mooier blijven en dus uiteindelijk beter te ruilen zijn enzo.
Twigwalker
9 jaren geleden
Ik heb 1 deck dat gedubbel sleeved is en dat is het Commander deck van mijn vriendin. Daar zitten sleeve protectors om de foil modern master sleeves heen. Die zijn dus niet alleen om de kaarten extra te beschermen maar vooral ook de sleeves.
LegoRobster
9 jaren geleden
Quote:
Twigwalker 10-10-2014 om 12:44
Ik heb 1 deck dat gedubbel sleeved is en dat is het Commander deck van mijn vriendin. Daar zitten sleeve protectors om de foil modern master sleeves heen. Die zijn dus niet alleen om de kaarten extra te beschermen maar vooral ook de sleeves.


Ik gebruik dezelfde sleeve protectors voor m'n standard deck (of wellicht dat er later nog een keer een modern deck in komt). Ik heb maar 1 set 'mooie' sleeves (met afbeelding), en die wil ik graag mooi houden. De vorige hielden het niet langer dan een maand vol zonder de sleeve protectors...
Dordledum
9 jaren geleden
Ik heb net wat Ultra Pro tight sleeves gekocht om mijn laatste commander deck te dubbelsleeven. Heb gewone Ultra Pro sleeves voor daaroverheen.

Is er nog een specifieke tactiek? Eerst de tightsleeves ondersteboven en dan de gewone sleeves normaal? Of allemaal dezelfde kant op sleeven?
10000fists
9 jaren geleden
Precies zoals je het aangeeft, de thight-fit's sleeve je ondersteboven. Zodat de onderkant van de kaart aan de onderkant van de sleeve zit. Vervolgens sleeve je de normale ultra pro's er overheen zoals je normaal ook zou doen.

Dit zorgt ervoor dat als je ooit eens cola over je deck heen gooit dat de bovenkant van de kaart niet beschadigd raakt.
Jeff
9 jaren geleden
Quote:
Dordledum 26-11-2014 om 13:45
Is er nog een specifieke tactiek? Eerst de tightsleeves ondersteboven en dan de gewone sleeves normaal? Of allemaal dezelfde kant op sleeven?


Ik zou de kaarten eerst ondersteboven in de ProFits stoppen en dan als geheel in de normale sleeves; zodat de openingen niet aan dezelfde zijde zitten. Dubbelsleeven werkt namelijk heel goed tegen bijvoorbeeld gemorste drankjes, maar alleen als je ze zo sleeved, als de openingen aan dezelfde kant zitten lopen ze zo vol.
De keerzijde hiervan is dat er meer lucht in je sleeves blijft zitten op deze manier, maar die kun je er gewoon (voorzichtig) uit persen.
Dordledum
9 jaren geleden
Dank!

Dacht al zoiets. De enige reden om te dubbelsleeven is extra beveiliging van je kaarten, dan moete het natuurlijk wel zo veilig mogelijk zijn.
 bijgewerkt door Dordledum 9 jaren geleden
Roks1983
9 jaren geleden
Zolang je hetzelfde merk gebruikt, zoals de Ultra Pro Deck Protectors en de Pro Fit sleeves, past alles prima in elkaar neem ik aan? Zijn er ook forumleden met ervaring met het door elkaar gebruiken van merken?

Ik gebruik zelf eigenlijk alleen Ultra Pro Deck Protectors maar ik neig toch ook wel naar dubbel sleeven nu. Als je vaker speelt, merk je toch wel dat kaarten wat achteruit gaan.
ichi
9 jaren geleden
@ Roks1983

Ik gebruik m'n Pro Fit Sleeves met m'n Deck Protectors Solid Black, met [p]Sleeves Dragon Shield Red[/p], met [p]Sleeves KMC Hyper Matte Blue[/p] en [p]Sleeves KMC Matte Black[/p].

Werkt allemaal prima ^^
 bijgewerkt door ichi 9 jaren geleden
Dordledum
9 jaren geleden
Denk trouwens dat ik de dure kaarten in mijn verzamelingen planeswalkers en special lands misschien ook maar beter in de Pro Fit Sleeves kan stoppen.

Nu zitten ze nog los in mappen zoals de Pro 9 Pocket Binder Mana Symbols.
fullmoonie
9 jaren geleden
Ik had ze eerst ook los in mappen, maar het elke keer weer in en uithalen is niet echt super voor de kwaliteit voor de kaarten. Dus ben toen overgegaan op het tight sleeven van mijn ruilkaarten.

Verder gebruik ik de Pro Fit Sleeves ook gewoon in [p]Sleeves Dragon Shield Copper[/p], en dat gaat helemaal prima.
Dordledum
9 jaren geleden
Nou, heb net mijn Commander Deck gedoublesleeved.

Wat een klus zeg!!!

Heb er een paar dikke boeken op gelegd om de lucht eruit te persen.
Eclavyrr
9 jaren geleden
Ik doublesleeve eigenlijk alleen mijn veelgebruikte legacy en modern kaarten (ook de commons en uncs) en ik heb mijn Glissa EDH deck gedubbel sleeved. Hiervoor gebruik ik de gewone Pro Fit Sleeves.



Voor mijn wat duurdere ruilkaarten (alles 5+ euro) gebruik ik Deck Protectors Solid Clear



zodat ze geen beschadigingen oplopen met ruilen e.d.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 22 posts
  • Laatste post AncientOne 9 jaren geleden
  • Gemaakt door rogier 9 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top