Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Goed schudden?

Lexy
10 jaren geleden
Ik heb en aantal keer meegemaakt, dat ik te veel of juist te weinig landjes kreeg tijdens het spelen.
Nu vroeg ik het me af, ligt dat dan aan de manier van schudden, de tijd van het schudden, of is het puur toeval?

Hoe schudden jullie je dek en hoe vaak moet je gemiddeld een mulligan nemen, of loop je tijdens het potje vast door de kaarten, die je trekt?
Bargok
10 jaren geleden
Hallo,

Toevallig heb ik hier al een keer onderzoek naar gedaan - na een avondje een discussie of even of oneven aantal piles het beste schud. Uiteraard is het altijd mogelijk om flooded te zijn - maar vaak komt het door onvoldoende schudden na wat games.

http://forums.mtgsalvation.com/showthread.php?t=503439

Zeker een aanrader om te lezen voor de mensen die snel antwoord willen: het meest optimaal naar een random deck shuffles in 8 riffle shuffles.
( http://www.youtube.com/watch?v=adNeBLkP8ZM ).

Ik combineer dit vaak met enkele over hand shuffles tot het beste resultaat .
( http://www.youtube.com/watch?v=3QhJq11GHCg ).
 bijgewerkt door Bargok 10 jaren geleden
AncientOne
10 jaren geleden
Wat nog veel belangrijker is: doe niet uitsluitend riffle shuffles!!
In dat geval blijven nl. alle onderste kaarten min of meer onderop en alle bovenste kaarten min of meer bovenop.
De allerbovenste kaart kan met 8 riffle shuffles vrijwel zeker niet onderop komen...
Wissel dus je shuffletechnieken af: split je piles tussendoor (leg een stapeltje van onderen bovenop), pileshuffle tussendoor, schud je kaarten op de 'normale' manier, etc.
Victorvndoom
10 jaren geleden
ik kan dat gewoon niet dat riffle shuffling en je beschadigd je kaarten daarmee toch ? ik leg ze op hoopjes en dan leg ik per hoopje van 2 kaarten een land
dan shuffle ik ze per 10
Tuinkabouter
10 jaren geleden
Quote:
Victorvndoom 26-06-2013 om 16:24
ik kan dat gewoon niet dat riffle shuffling en je beschadigd je kaarten daarmee toch ? ik leg ze op hoopjes en dan leg ik per hoopje van 2 kaarten een land
dan shuffle ik ze per 10

dat 2-spells 1-land is niet heel netjes, bij casual geen probleem maar schud daarna erg goed anders worden mensen er niet blij van. Van riffle shuffles takelen je sleeves wel wat sneller af, maar als het goed is beschadig je je kaarten er niet mee (mits je dus sleeves hebt), en het is verreweg het meest efficient.
 bijgewerkt door Tuinkabouter 10 jaren geleden
beany
10 jaren geleden
Quote:
Victorvndoom 26-06-2013 om 16:24
ik kan dat gewoon niet dat riffle shuffling en je beschadigd je kaarten daarmee toch ? ik leg ze op hoopjes en dan leg ik per hoopje van 2 kaarten een land
dan shuffle ik ze per 10


zo harde cheat nooit mana screwed als je tegenstander niet shuffelt
Thomasvdk
10 jaren geleden
Of je spreek (bij casual) af dat je standaard met 3 mana begint en 4 kaarten bij pakt. Heb je iig geen last van te weinig mana
kimenbrian
10 jaren geleden
@Thomas, ok pak 4 kaarten: Black Lotus Channel Fireball
+ land = kill
Thomasvdk
10 jaren geleden
game set and the match LOL
ichi
10 jaren geleden
haha XD dat zou wel een beetje jammer zijn zo'n potje .
Maar ik denk trouwens dat riffle shuffelen niet perse zoveel slechter is dan dat van bovenaf insteken wat je bij de meesten ziet.. (uiteraard ligt dat maar net aan hoe zorgvuldig je bent)
Thomasvdk
10 jaren geleden
ben je nou helemaal geschuffeld. Het blijft random. Gewoon goed schudden en gaan. Het gebuerd mij ook vaak genoeg dat ik met 3 mana blijft zitten. Maar thats the game.
ichi
10 jaren geleden
* Voor je hoesjes bedoelde ik
Tuinkabouter
10 jaren geleden
Quote:
ichi 26-06-2013 om 23:55
haha XD dat zou wel een beetje jammer zijn zo'n potje .
Maar ik denk trouwens dat riffle shuffelen niet perse zoveel slechter is dan dat van bovenaf insteken wat je bij de meesten ziet.. (uiteraard ligt dat maar net aan hoe zorgvuldig je bent)

Dat en riffle is in principe hetzelfde.
Eclavyrr
10 jaren geleden
Ik begin meestal met tablesplit in stapels van 5, een pileshuffle, tablesplit 7 en weer een pile. Dit alleen de eerste game vd match.

Vervolgens rifle ik 4-5 keer, en dan coup ik tussendoor het deck zelf en doe ik nog een snelle pileshuffle. Dit doe ik elke game.

Gemiddeld ben ik 2 minuten er mee bezig per game
Fjaulnir
10 jaren geleden
Wat is een tablesplit? Google kan me helaas niet helpen
Eclavyrr
10 jaren geleden
In stapels op tafel leggen.
seanfrenzy
10 jaren geleden
in stapels op tafel leggen doet niets om je deck te randomizen. het meer dan 1x doen is dan ook nutteloos (je doet dit om te tellen/hoesjes te checken)

ik heb het idee dat je met tablesplit pileshufle bedoelt en met pileshuffle weer iets anders. want pileshufflen is in stapels op tafel leggen ^^.

het ding met mana screwed is als volgt: als je goed schud dan krijg je af en toe een screw/flood als je niet goed genoeg schud gebeurt dit veel minder.
Neardal
10 jaren geleden
Ik doe altijd in drie stappen 1. 8 stapeltjes maken en willekeurig terugstapelen (in het spel vraag ik de tegenstander de volgorde aan te wijzen) 2 twee maal riffleshuffle 3 een maal handshuffle. Lijkt mij dan goed geschud.
Victorvndoom
10 jaren geleden
ik vraag de tegenspeler altijd om te cutten na het shufflen. Ik stack ze niet ze ik speel niet zoals die encounter decks in dotp
GuidodB
10 jaren geleden
Pile-shuffle, dan gewoon schudden, 3x riffle, kaarten die nu opeens met twee in een hoesje zitten weer van elkaar scheiden, gescheurde hoesjes met plakband repareren, opnieuw gewoon schudden, 1 cut, en je pakt gewoon weer precies dezelfde hopeloze hand als het vorige potje.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 24 posts
  • Laatste post paul23 10 jaren geleden
  • Gemaakt door Lexy 10 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top