Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Hoe bewaren jullie je collecties?

DuAL1tyHQ
4 jaren geleden
Hi Allen,

Inmiddels heb ik een redelijke verzameling en moet maar eens stoppen met dit te bewaren in de fatpack-boxen.. Inmiddels heb ik er 3 nodig per kleur, dus dit wordt lastig te overzien! Ik ben benieuwd of hoe jullie een verzameling opslaan en wellicht goede tips hebben om dit te realiseren?

Ben benieuwd!
BluezamX
4 jaren geleden
Als je er 3 nodig hebt per kleur zou je kunnen overwegen een Gift Box Battle for Zendikar oid te nemen, die zijn ongeveer even groot als 3 fat packs.

Anders kan je nog een Monster Storage Box 1600 oid kunnen nemen.

Laatste idee is het wegdoen / verkopen van dubbele commons / uncommons die niks waard zijn. Ik heb het laatst ook gedaan en dit kwam neer op ongeveer 40% van mijn totale collectie! Stel ik heb er ooit wat van nodig voor decks, zal ik ook niet treuren om die euro die ze dan kosten.
DuAL1tyHQ
4 jaren geleden
@bluezamX; Helaas zijn dit al enkel mijn 4x kaartjes van de sets.. De dubbele heb ik apart in zo'n grote witte Box inderdaad. Ik wil per set max 4 van dezelfde kaartjes bewaren. Of is dat te overdreven?
Blasty
4 jaren geleden
Ikea ladekastjes zijn ideaal voor mij, 6 lades dus elke lade een kleur en nog eentje voor overig spul.

https://drive.google.com/file/d/1E28n1ERgJVx_eh5VuV3byVbWBm3D483I/view?usp=drivesdk

In de lades leg ik anti-slip matjes die je bij de doe-het-zelf kan vinden op de tapijt afdeling.
 bijgewerkt door Blasty 4 jaren geleden
DuAL1tyHQ
4 jaren geleden
Nice!
WJayW
4 jaren geleden
Ik heb mappen voor mijn rares en mythics.
Verder heb ik een Monster Storage Box 3200 per kleur voor de commons en uncommons (gescheiden op sorcery/instant/creature/enchantment) en een Monster Storage Box 1600 voor artifacts.
Verder wat fatpack dozen voor landjes en multicolor.
En de decks in deckboxes in een soort mand. En het geheel past perfect allemaal in een ikea kast.
 bijgewerkt door WJayW 4 jaren geleden
Dordledum
4 jaren geleden
Quote:
13 uren geleden
@bluezamX; Helaas zijn dit al enkel mijn 4x kaartjes van de sets.. De dubbele heb ik apart in zo'n grote witte Box inderdaad. Ik wil per set max 4 van dezelfde kaartjes bewaren. Of is dat te overdreven?


Afhankelijk van wat je speelt natuurlijk? Speel je alleen commander of brawl, dan heb je geen playsets van alles nodig. En je kan je ook afvragen of je van elke versie van een kaart er 4 nodig hebt. Neem een kaart als Cancel, die is zo vaak uitgekomen in sets. Je kan er gewoon 4 bewaren en de rest wegdoen, of zoals ik dan doe, 1 van elke artwork bewaren.

Zelf doe ik ook kaarten weg die ik sowieso niet speel. Ik heb bijvoorbeeld niks met Slivers, dus elke Sliver-kaart die ik tegenkom kan weg.

En dan nog heb ik 11 Gift Boxen voor commons en uncommons en alle rares/mythics en foils in Ultimate Guard mappen.
DuAL1tyHQ
4 jaren geleden
Ik bewaar nu mijn mytics en rares in mappen inderdaad, heb 1 map per kleur. Voor nu doe ik daar ook nog mijn uncommons in, zoals ik ze ook gezien heb in diverse LGS. Ik weet dat dit wellicht overdreven is, maar nu heb ik ruimte zat in de mappen.. Komt vast een tijd dat ik uncommons minder belangrijk ga vinden?
Rody
4 jaren geleden
Ik probeer elke set compleet te verzamelen, dus van elke kaart 1. In het begin probeerde ik alle sets te verzamelen maar heb mezelf voorlopig even beperkt tot alleen modern-legal sets. Elke set heb ik in een aparte map zitten (bijvoorbeeld Ikoria komt in Pro 9 Pocket Binder Ikoria: Lair of Behemoths. Dat zijn heel veel mappen dus heb daar een grote kast voor. Daarnaast bewaar ik mijn decks in een Ultimate Guard ArkHive Flip Case 400+ Orange met Ultimate Guard Boulder Deck Case 100+ Poppy Topaz. Dit zijn Commander decks. Ik heb ook een Pioneer en een Modern Deck, die bewaar ik in een Ultimate Guard Twin Flip'n'Tray Deck Case 200+ XenoSkin Orange. Verder heb ik nog een ruilmap: Ultimate Guard Supreme Collector's Album Slim XenoSkin Dark Blue (helaas geen oranje want die kleur hebben ze nog niet gemaakt). Alle overige kaarten zitten in Monster Storage Box 3200 boxen. Daarnaast is de keukentafel ook een erg mooie plek om kaarten op te bewaren (tot grote ergenis van mijn vriendin ).
DuAL1tyHQ
4 jaren geleden
Ik heb me inmiddels tot een vriend gericht die vrij handig is. Ik moest hem een weekje geven. Benieuwd wat ie bedenkt. Maarre, alle sets compleet? wauw. respect!
Luc
3 jaren geleden
Voor mijn decks gebruik ik ongeveer dit koffertje:
https://www.bol.com/nl/p/erro-storage-ec1501-gereedschapskoffer-aluminium/9200000010409583/?country=BE&approved=true

Voor alle commons, uncommons, lands e.d. gebruik ik van die doorzichtige stapelbakken van de action.
(Bulk) Rares en andere iets waardevollere kaarten zitten gesleeved in deck boxen.
offspring
3 jaren geleden
Ik gebruik voor mijn rares de Pro 9 Pocket Binder White van Ultra Pro, voor elke kleur 1. Voor mijn speelbare commons en uncommons heb ik een Album Collectors Blue met 9 pocket bladeren, en al mijn overige commons, uncommons en landen heb ik in - jawel - wijnkistjes zitten. Ik weet niet precies hoeveel kaarten er in zo'n doosje passen en het hout is minder goed voor de randen van je kaarten dan karton, maar qua storage en duurzaamheid zijn ze perfect. Als je een keer een flesje wijn cadeau krijgt, probeer het maar eens...
HADES2001
3 jaren geleden
Ik hou van alles een playset per set in binders, alles wat extra is ligt in gift boxes. En daarbaast heb ik een kluis voor alle decks en waardevolle kaarten.
DuAL1tyHQ
3 jaren geleden
Holy shit , die gast heeft HELE toffe kisten gemaakt Kan ik op de een of andere manier foto's op dit forum plaatsen die met mijn telefoon zijn gemaakt? Hoe doe ik dat?! Dit wil ik jullie niet onthouden namelijk!
BluezamX
3 jaren geleden
Als je ze upload naar Imgur oid kan je met de
tag plaatjes delen. Ik ben heel benieuwd!
Stalkative
3 jaren geleden
Quote:
24 minuten geleden
Holy shit , die gast heeft HELE toffe kisten gemaakt Kan ik op de een of andere manier foto's op dit forum plaatsen die met mijn telefoon zijn gemaakt? Hoe doe ik dat?! Dit wil ik jullie niet onthouden namelijk!

Je kunt het op imgur of iets dergelijks zetten en dan de link daarvan gebruiken. Ik denk niet dat er en manier is om het direct te doen.
BluezamX
3 jaren geleden
Oké, dat is inderdaad best wel dope!
DuAL1tyHQ
3 jaren geleden
Vet, he?! Hij maakt er nog 4, dan heb ik 1 box voor iedere kleur ( Deze komen samen met multicolored en landjes) Dan kan ik voorlopig wel vooruit, denk ik
LeKrutes
3 jaren geleden
Ik bewaar de kaarten die ik nog wel eens speel in 2 Gift Box Khans of Tarkir rn wat losse bundle/fat pack dozen. Zoals Fat Pack Mirrodin Besieged.

Kaarten die ik echt niet speel gaan de grote bak in.

Verder rares zitten in ruilmappen of mijn niet ruil map/bouwmap.

Verder heb ik 4x stanley organizers voor al mijn 25 edh en 60 kaarten decks.

https://www.mastertools.nl/stanley-organizer-pro-1-92-749
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top