Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Keep or Mulligan?

MagnusMagicus
7 jaren geleden
Keep or Mulligan?

Dit leek me een interessant dagelijks topic . Neem een starthand van een deck met de eenvoudige keuze (en eventueel uitleg waarom): Keep or Mulligan?

Ik heb gekozen voor dit deck:

[d]27918[/d]

Mijn starthand:

Aether Vial, Leonin Arbiter, Spell Queller, Thalia, Guardian of Thraben, Seachrome Coast, Ghost Quarter, Nebelgast Herald

Keep or Mulligan?


Morgen post ik een nieuwe hand, eventueel van een nieuw deck. Voel je vooral vrij om me voor te zijn!
Farone
7 jaren geleden
easy keep!

t1 vial is supergoed, beide kleuren-landje en GQ + Arbiter en andere haat in hand!
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Ja, dat idee had ik al, dat ik daar wel goed mee mazzelde. Was de allereerste gegenereerde starthand!
Reynaerd
7 jaren geleden
Ik zou deze hand ook houden. Met een beetje mazzel pak je nog een derde landje, maar ook zonder is de hand sterk.
Nerfy
7 jaren geleden
Keeeeeeeeeeeeeep!

Hoop dat ik deze starthand zondag heb in waarschijnlijk zo'n 7 ronden
Make it so!
 bijgewerkt door Nerfy 7 jaren geleden (Lalala*)
kolonelnick
7 jaren geleden
Dit zou voor mij een overduidelijke keep zijn. zelfs zonder derde landje zou je je met je aether vial alsnog je spell queller en nebelgast kunnen spelen. hoop dat het zondag lekker voor je gaat nerfy
beany
7 jaren geleden
casual
vampire
door beany2 jaren geleden

ik ben benieuwd wat jullie zouden doen
4x Swamp
1x Bloodghast
1x Dark Prophecy
1x Vampire Nocturnus
marcoboth
7 jaren geleden
Aangezien het een casual deck is, is de context erg lastig (sterke van andere decks, single- of multiplayer). Voor anderen die ook zoiets willen posten: Geef a.u.b. wat context erbij. Mulligan beslissingen zijn sterk afhankelijk daarvan (formaat, startend of op de draw).

Wat ik zie is dat deze hand de eerste 3 beurten nauwelijks iets doet en daarna heb je een beest dat niet wilt blocken. Je bent dus erg afhankelijk van wat je pakt en moet hopen dat je bloodghast af en toe dood gaat om wat kaarten te pakken. Het deck heeft wel wat duurdere kaarten, dus 4 land is niet heel erg.
 bijgewerkt door marcoboth 7 jaren geleden
Dordledum
7 jaren geleden
lijkt me wel een speelbare hand, eerste ronde kan je niks, maar daarna zit je wel op curve. Beetje jammer dat je geen 3-drop creature hebt.
beany
7 jaren geleden
helaas heb ik geen captivating vampires anders was de curve overall wat leuker geweest en had ik het wat sneller deck van gemaakt
het deck word alleen gebruikt in casual keukentafel
en we zijn allemaal casual spelers in de zin van geen standard/modern spelers en geen dure landbase en al te dure decks

denk dat je jezelf moet afvragen of je deze wil houden in jouw keukentafel speelgroep
ikzelf vind het een lastige in 1vs1 zou ik toch gokken op een better hand
en in 2hg of 3hg (wat wij meestal doen) zou ik hem toch houden
leunen op je medespelers en later slaan als een gek
 bijgewerkt door beany 7 jaren geleden
Flappie1
7 jaren geleden
Lastig jammer dat je geen effect als Thoughtseize in je hand hebt... ik zou hem zelf waarschijnlijk houden maar dit is wel echt een hele lastige vind ik.

Edit: 1 hangarback eruit en een thoughtseize erin was een dealbreaker geweest lol.
 bijgewerkt door Flappie1 7 jaren geleden
Jeff
7 jaren geleden


In the dark zou ik dit wel houden denk ik. De hand is wel extreem zwak als je tegenstander geen deck speelt waar Terminate goed tegen is. Ik ben benieuwd wat LegoRobster zelf van deze hand zegt.
Airclever
7 jaren geleden
Dit hangt bij mij volledig af van of ik begin of niet. Als ik zou beginnen, vind ik het wel een keep. Misschien te trag op de draw, though.
Davy
7 jaren geleden
Ik zou'm wel houden; on play kun je beurt 1 painless rood fetchen, en je hebt een decent beurt 2 play. Als je Dark Confidant blijft leven heb je zelfs 21,7% kans op een beurt 3 Blood Moon. On draw heb je nogsteeds 22,6% kans om een beurt 1 play te trekken. Als dat niet gebeurt, zal het potje er niet prettig uitzien als je tegen zoo/burn/affinity speelt, dus als je weet dat je daar tegen speelt zou ik wel mulligan nemen on draw (79,1% kans op beurt 1 play met 2 of meer land).
 bijgewerkt door Davy 7 jaren geleden
LegoRobster
7 jaren geleden
3 landjes is prima. Je hebt 2 zwarte sources door een blood moon heen, dus qua mana is deze hand prima.
Het niet hebben van interactie op turn 1 is jammer. Zeker in the dark maakt dat het een stuk lastiger wat je turn 2 play gaat zijn. Tegen decks zonder removal (of zonder removal op hand, wat je nu zou weten met hand disruption) is T2 Confidant slammen best prima. Zonder deze informatie zou ik het conservatiever spelen door een Hangarback te developen.
De beslissende factor of deze hand keepable is is de Terminate. Zonder was er totaal geen interactie aanwezig, en zonder interactie verliest dit deck gegarandeerd.
Tegen een combo deck is deze hand slecht, tegen iets aggressiefs ga je achter lopen, maar met dubbel hangarback kun je erg veel tijd krijgen. Er is card advantage aanwezig om meer antwoorden en interactie te vinden.

In conclusie: het is een riskante hand, maar het wel biedt middelen om de juiste antwoorden te vinden.
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Ik was benieuwd hoe dit topic me zou bevallen, maar tot op heden: erg goed! Interessante discussies!

Dus als je ook een discussie over je starthand wil...post je deck met een starthand! Geef ook een beetje aan wat voor deck het is (competitief, casual, eventueel een metagame, dat soort dingen).
Davy
7 jaren geleden
Het lijkt er misschien niet op, maar het moet een competitive modern deck voorstellen
Keep or mulligan?

Glittering Wish, Serum Visions, Breeding Pool, Wall of Omens, Misty Rainforest, Brain in a Jar, Abrupt Decay
 bijgewerkt door Davy 7 jaren geleden
kolonelnick
7 jaren geleden
Ik denk dat het wel een keep is. Beurt 1 zoek je hallowed fountaint, zodat je beurt twee je wall kan spelen, of een van je andere 2 drops (alles in je hand dus)
Jeff
7 jaren geleden
Ik denk dat ik die wel zou keepen Davy. Maar met zo'n eigenzinnig deck is dat altijd wel lastig.

Ok, hier een nieuwe:

Je speelt een Competitief Modern toernooi met je Bring to Light Scapeshift deck en je hebt geen idee wat je tegenstander speelt. Houd je deze hand?
Scapeshift
Izzet Charm
Cryptic Command
Engineered Explosives
Valakut, the Molten Pinnacle
Steam Vents
Forest
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top