Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Lachen met Magic the Gathering

ADHDavey
8 jaren geleden
Ik kon zo gauw niet een topic vinden om je leukste, grappigste momenten te delem tijdens een potje magic, met vrienden of een of amdere persoon die random magic speelt en van de straat is geplukt...

Deel hier momenten die je leuk vond of grappig.

Ik kan me nog goed herinneren dat ik met een vriend een potje speelde.

Ik had de kaart vast: Repay in Kind Phyrexian Unlife & Phyrexian Processor

Ik leg Phyrexian Unlife neer en daarna legde ik Phyrexian Processor neer en betaalde al mijn leven dat ik nog had. Het potje was al meer dan 2 uur aan de gang. En toen ik dus op 0 stond je ziet het al, heb ik hem dood gekregen met een Repay in Kind dat was pittig grappig.

Zo heb ik ook een zwarte kat thuis die graag op het speel velt komt liggen.
En iedereen die mee speelt zegt dan Black Cat comes in to play.

Ben benieuwd naar jullie comiese ervaringen met magic!!
 bijgewerkt door ADHDavey 8 jaren geleden
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Ik heb ook een zwarte kat, maar die gaat alleen aan tafel zitten, als een speler .

Ik vind "comiese" ook wel een komische manier om "komische" te spellen .

Ik zal eens nadenken, ik heb volgens mij ook nog wel wat verhalen uit de grote hoed .
hallowman3
8 jaren geleden
O dat mooie potje lang geleden dat ik 2500+ goblins had die niet mochten aanvallen door een Stormtide Leviathan, ik stond op 4 door dat klere beest maar de mooiste top deck aller tijde Act of Treason Traitorous Blood en toen maakte ik mijn broer dood. We hebben in een deuk gelegen.
 bijgewerkt door hallowman3 8 jaren geleden
ADHDavey
8 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 26-10-2015 om 17:56
Ik heb ook een zwarte kat, maar die gaat alleen aan tafel zitten, als een speler .

Ik vind "comiese" ook wel een komische manier om "komische" te spellen .

Ik zal eens nadenken, ik heb volgens mij ook nog wel wat verhalen uit de grote hoed .


Hahaha, Woops. Mijn dyslectie doet het weer! en dan nog na gaan dat ik veel schrijf. beter opletten volgende x. Is denk ook dat ik veel met engels doe hoor. ME engels is stukken beter :')


Quote:
hallowman3 26-10-2015 om 17:57
O dat mooie potje lang geleden dat ik 2500+ goblins had die niet mochten aanvallen door een Stormtide Leviathan, ik stond op 4 door dat klere beest maar de mooiste top deck aller tijde Act of Treason Traitorous Blood en toen maakte ik mijn broer dood. We hebben in een deuk gelegen.


Hahahaha, sta je dan met je goblin leger uit je neus te eten xD
Reynaerd
8 jaren geleden
Ik had afgelopen vrijdag ook een leuke/hilarische pot commander:
Ik speelde met mijn Prossh, Skyraider of Kher-deck tegen een Sydri, Galvanic Genius en een Isamaru, Hound of Konda.

Ik speelde aardig passief, viel niet aan en werd niet aangevallen, terwijl Isamaru Sydri aan het doodslaan was met Commanderdamage. Blijkbaar werd ik iets te sterk (ik speelde Prossh, had een Goblin Sharpshooter en een Goblin Bombardment liggen), dus werd ik op 10 levens gezet door een vervelende Magister Sphinx, werd mijn Prossh gekopieerd met een Phyrexian Metamorph, verlies ik 8 levens door de -4 van Tezzeret, Agent of Bolas. Ik stond op 2 levens. Blijkbaar was dat hilarisch in de ogen van mijn tegenstanders.

Mijn beurt: Speel Mass Mutiny, jat Isamaru en Sharuum the Hegemon, val de spelers met hun eigen creatures aan, Isamaru concedet, En daarna Sydri doodgemaakt met Sharpshooter/bombardement combo.

Eigenlijk wou ik in reactie op de concede van Isamaru nog even snel zijn creature sacrificen, en toen begonnen we ons af te vragen of het mogelijk was om te reageren op een concede?
"Als we dat kan, mag je dan de concede ook Dispellen?" vroeg een omstander zich af.

"Nee, maar ik Redirect hem wel naar iemand anders toe, ok?" was mijn antwoord.

We kwamen niet meer bij de eerste paar minuten.
ADHDavey
8 jaren geleden
Quote:
Reynaerd 26-10-2015 om 19:10
Ik had afgelopen vrijdag ook een leuke/hilarische pot commander:
Ik speelde met mijn Prossh, Skyraider of Kher-deck tegen een Sydri, Galvanic Genius en een Isamaru, Hound of Konda.

Ik speelde aardig passief, viel niet aan en werd niet aangevallen, terwijl Isamaru Sydri aan het doodslaan was met Commanderdamage. Blijkbaar werd ik iets te sterk (ik speelde Prossh, had een Goblin Sharpshooter en een Goblin Bombardment liggen), dus werd ik op 10 levens gezet door een vervelende Magister Sphinx, werd mijn Prossh gekopieerd met een Phyrexian Metamorph, verlies ik 8 levens door de -4 van Tezzeret, Agent of Bolas. Ik stond op 2 levens. Blijkbaar was dat hilarisch in de ogen van mijn tegenstanders.

Mijn beurt: Speel Mass Mutiny, jat Isamaru en Sharuum the Hegemon, val de spelers met hun eigen creatures aan, Isamaru concedet, En daarna Sydri doodgemaakt met Sharpshooter/bombardement combo.

Eigenlijk wou ik in reactie op de concede van Isamaru nog even snel zijn creature sacrificen, en toen begonnen we ons af te vragen of het mogelijk was om te reageren op een concede?
"Als we dat kan, mag je dan de concede ook Dispellen?" vroeg een omstander zich af.

"Nee, maar ik Redirect hem wel naar iemand anders toe, ok?" was mijn antwoord.

We kwamen niet meer bij de eerste paar minuten.


Davy
8 jaren geleden
Ik speelde een NKQ modern in Amsterdam tegen een jochie van 14 ofzo. Ik vroeg hem:
"Zo, en wat speel jij?"
"Daar zul je gauw genoeg achter komen; het is een heel snel deck."
"Ok, we zullen het meemaken."
Hij begint: beurt één, Blood Crypt, Nivmagus Elemental. "Go."
Mijn beurt: exile Simian Spirit Guide, Amulet of Vigor.
Hij werpt me een rare blik, "Ben ik?"
"Nog niet."
Speel Simic Growth Chamber, Amulet of Vigor trigger resolvet, tap Simic Growth Chamber voor , Simic Growth Chamber trigger resolvet, bouncet zichzelf, speel Summer Bloom,speel Simic Growth Chamber, Amulet of Vigor trigger resolvet, tap Simic Growth Chamber voor , Simic Growth Chamber trigger resolvet, bouncet zichzelf, speel Simic Growth Chamber, Amulet of Vigor trigger resolvet, tap Simic Growth Chamber voor , Simic Growth Chamber trigger resolvet, bouncet zichzelf, speel Simic Growth Chamber, Amulet of Vigor trigger resolvet, tap Simic Growth Chamber voor , Simic Growth Chamber trigger resolvet, bouncet zichzelf, speel Hive Mind, speel Summoner's Pact, Hive Mind triggert, alles resolvet.
"Nu ben jij."
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
BrickFace
8 jaren geleden

Ik speelde ooit eens een potje tegen Jan2001 en een andere vriend. We waren allemaal redelijk low, en ik zit op twee levens. Ik ken niet alle details meer, maar wat ik nog wel weet is dat het iets te maken had met de ene dood maken door Lightning Strike en de andere neerbeuken met een Stormtide Leviathan met een [k]Nimbus Naiad [/k] erop. De reacties
 bijgewerkt door BrickFace 8 jaren geleden
Blasty
8 jaren geleden
De droogheid van een "running gag" zodra iemand in onze groep een Myr speelt, zoals Myr Battlesphere.
4 Myr tokens..... niet Myr? Mag het een onsje Myr zijn? Ik wil niet Myr!!

Ik kom niet Myr bij
 bijgewerkt door Blasty 8 jaren geleden
NederNakkeR
8 jaren geleden
Wij speelden met een Chaos Pile en die had me een Goblin S.W.A.T. Team opgeleverd. een ander effect wat er lag gaf 2 schade aan het begin van de beurt aan een player of creature. ik zeg tegen die persoon... aaah.. nu target je toch niet mijn Goblin S.W.A.T. team? nee hoor zegt hij ik schiet op die ander zijn hoofd. en verder bleef het stil.. het is me niet meer gelukt om daarna om counters te leggen
ADHDavey
8 jaren geleden
Quote:
Blasty 26-10-2015 om 21:25
De droogheid van een "running gag" zodra iemand in onze groep een Myr speelt, zoals Myr Battlesphere.
4 Myr tokens..... niet Myr? Mag het een onsje Myr zijn? Ik wil niet Myr!!

Ik kom niet Myr bij


Hahahaha, zo ben ik met me vriend ook. Precies het zelfde
Joram
8 jaren geleden
Ik speelde laatst een keer tegen iemand met een Omnath, Locus of Mana deck (met mijn eigen Ezuri, Renegade Leader elvendeck).
Laat in het spel was de derde tegenstander er al uit, ik had een stuk of 10-12 elfjes liggen en 5 2/2 wolven met deathtouch (door Wren's Run Packmaster en Wolfbriar Elemental).
Hij had een hele dikke Omnath (iets van 200 power/toughness), Vorinclex, Voice of Hunger en nog een stuk of 3/4 grote beesten

Ik speelde toen een Vernal Bloom, waarna zijn landjes dus voor 3 tapten en die van mij voor 2 en dan een beurt niet untapten . Daarna gewacht tot al mijn land untapped was en ondertussen verdedigt met de wolven tot ik Ezuri's overrun (voor elven) 5x kon activeren. Toen had ik wel gewonnen
Nooit gedacht dat een Vernal Bloom spelen terwijl mijn tegenstander Omnath en Vorinclex heeft een goed idee was! XD
JEV
8 jaren geleden
Quote:
Joram 27-10-2015 om 08:17
...
Nooit gedacht dat een Vernal Bloom spelen terwijl mijn tegenstander Omnath en Vorinclex heeft een goed idee was! XD


Gister nog verloren terwijl ik infinite mana had door Axebane Guardian, Crab Umbra en nog 3 Defenders. Had in het begin een Clan Defiance gecast, maar misschien had ik daarmee moeten wachten, want ik trok daarna geen van m'n burn-X spells meer... en kon hij alsnog winnen.
ADHDavey
8 jaren geleden
Quote:
JEV 27-10-2015 om 08:51
Quote:
Joram 27-10-2015 om 08:17
...
Nooit gedacht dat een Vernal Bloom spelen terwijl mijn tegenstander Omnath en Vorinclex heeft een goed idee was! XD


Gister nog verloren terwijl ik infinite mana had door Axebane Guardian, Crab Umbra en nog 3 Defenders. Had in het begin een Clan Defiance gecast, maar misschien had ik daarmee moeten wachten, want ik trok daarna geen van m'n burn-X spells meer... en kon hij alsnog winnen.


Het blijft een kans spel ook he hahaha
LegoRobster
8 jaren geleden
Quote:
ADHDavey 27-10-2015 om 14:44
Quote:
JEV 27-10-2015 om 08:51
Quote:
Joram 27-10-2015 om 08:17
...
Nooit gedacht dat een Vernal Bloom spelen terwijl mijn tegenstander Omnath en Vorinclex heeft een goed idee was! XD


Gister nog verloren terwijl ik infinite mana had door Axebane Guardian, Crab Umbra en nog 3 Defenders. Had in het begin een Clan Defiance gecast, maar misschien had ik daarmee moeten wachten, want ik trok daarna geen van m'n burn-X spells meer... en kon hij alsnog winnen.


Het blijft een kans spel ook he hahaha


Ik vind anders dat je toch wel heel veel keuzes kunt maken voor een kansspel.
Het is volgens mij gewoon een strategisch spel. Sure, er komt zo nu en dan wat kansberekening bij kijken, maar om het nou een kansspel te noemen vind ik wel wat ver gaan.
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Het is zeker geen kansspel. Het is een strategisch spel met een geluksfactor (namelijk je random library) erin.
ADHDavey
8 jaren geleden
Jaaah, is zeker waar! Zo was mijn bericht ook niet bedoelt hoor. Maar dat stukje kans op dat moment bedoelde ik hahaha
Soulephant
8 jaren geleden
Oh gut, hier heb ik wel een aantal verhalen voor. Ik zal maar beginnen met een verhaal dat voor mij en mijn neef onderhand legendarisch is geworden.

We speelden magic met nog iemand op het Duivelsei. Anyway, de pret begon toen we de derde speler hebben tegengehouden voordat zijn Divine Intervention af kon gaan. Nu was het een potje met meer dan twee spelers, dus dat kon vrij lang duren, maar als je dit verhaal leest was het misschien toch beter om de Intervention niet de middelvinger te geven.

Mijn neef speelde een deck met typische skeletons die hij telkens toch weer kon sacrificen met dingen als Bubbling Cauldron. Zijn levens gingen rap omhoog. Ik was vrij zeker dood geweest als ik niet met Instant Death Attack speelde:

Ik schoot zijn beesten dood (meestal sacte hij ze eerst aan de cauldron). Hij haalde ze terug. Hij kon niet doorkomen met zijn beesten, maar mijn deck dood beesten en geen spelers, laat staan spelers met 50+ leven. We kregen dus een achterlijke stalemate waarin de levens van mijn neef bleven groeien en het aantal kaarten in onze libraries bleef dalen. Hij zocht kaarten op uit zijn deck met Bogbrew Witch, dus hij zou verliezen door een leeg deck. Het wordt nog leuker: Er lag een Lumberknot gedurende de eindeloze slachtpartij. Onze derde speler kwam terug en keek gewoon perplex toe terwijl de Lumberknot een baan kreeg als kill counter. Uiteindelijk heeft de Lumberknot +-86 +1/+1 counters gekregen naast de gebruikelijke Baleful Eidolon. Vrij dodelijk, een 88/88 Lumberknot met deathtouch... Maar niet tegen die Uginvergeten skeletten!

Gelukkig kon ik met een Pharika's Mender mijn Galvanic Juggernaut+Lightning Prowess+deathtouch alsnog op tafel krijgen. Mijn neef stond op 167, maar zonder zijn skeletten mocht het niet baten. Ik sloeg hem in twee beurten neer. Net op tijd, want we waren bijna door onze decks heen!

Ik heb nog wel meer verhalen en situaties, maar die komen misschien later aan bod.
 bijgewerkt door Soulephant 8 jaren geleden
beany
8 jaren geleden
iemand stond laatst op 1 leven en die hebben we in style afgemaakt met een Blood Tribute
en ja die hebben we gekicked voor de awesome 1 lifegain
JEV
8 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 27-10-2015 om 14:49
Het is zeker geen kansspel. Het is een strategisch spel met een geluksfactor (namelijk je random library) erin.


Daar denkt de Duitse staat toch anders over!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 39 posts
  • Laatste post Reynaerd 8 jaren geleden
  • Gemaakt door ADHDavey 8 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top