Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Onofficiële puzzel

Reynaerd
7 jaren geleden
Nog een paar dagen de tijd, wie durft nog?

Naast de officiële puzzel van de BoM.
 bijgewerkt door Reynaerd 7 jaren geleden
Reynaerd
7 jaren geleden
In principe laatste dag om je oplossingen in te zenden!

Wie doet nog mee?
alan84
7 jaren geleden
Ik heb er ook 1 ingestuurd. Maar ik speel geen standard, dus of het beetje klopt en veel in de min is weet ik niet zeker .....
Reynaerd
7 jaren geleden
Nog 2 mooie oplossingen erbij!
Nog ruim 8 uur te gaan.
Reynaerd
7 jaren geleden
Iemand nog een last minute inzending
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Om er toch een klein prijsje aan te hangen, geef ik 10 BomXP aan de winnaar .

Oh boy, nu heb je nog 40 minuten om een oplossing te bedenken! Snel snel!
marcoboth
7 jaren geleden
Phew, precies op tijd dan om nog snel even een oplossing in te leveren voor de deadline .

Ik ga voor de BomXP!
 bijgewerkt door marcoboth 7 jaren geleden
Reynaerd
7 jaren geleden
De inzemding is dus gesloten.

Dit weekend komt de uitslag nog, het ligt er een beetje aan wanneer ik tijd heb.
Reynaerd
7 jaren geleden
Goed, de uitslag waarop we allemaal hebben gewacht.
Ik zal de oplossingen van iedereen hier posten, op volgorde van snelheid en daarna op hoeveel schade jezelf hebt gedaan:

hansverkade: Zijn inzending mag ik niet goedkeuren wegens het gebruik van Honored Hierarch en Demonic Pact. Hierbij toch de goedbedachte oplossing:

Turn 1: Forest, Honored Hierarch
Turn 2: Swamp, val aan met Hierach, deze wordt hierdoor renowned. Speel nog een Blisterpod.
Turn 3: Swamp, speel Bone Splinters door mana van de Hierarch, sacrifice de Hierach en destroy de Blisterpod. Je krijgt een Eldrazi Scion token. Gebruik de rest van je landjes en de token om Demonic Pact te spelen.
Turn 4: Verlies in je upkeep door de laatste optie van Demonic Pact.

AncientOne: Na een paar kleine wijziging in de oplossing, Kozilek's Translator mag maar 1 keer per beurt worden gebruikt, bleek Inverter of Truth ook een mooie manier te zijn om te winnen. Zo kreeg hij het voor elkaar:

Turn 1: Swamp, Terrarion.
Turn 2: Mountain, Vessel of Volatility.
Turn 3: Mountain, gebruik voor je Vessel om te krijgen. Gebruik hiervan om te krijgen uit je Terrarion te krijgen. Speel Inverter of Truth te spelen. De Vessel en Terrarion worden je library. Gebruik de laatste om Expedite te spelen op je Inverter. Pak een kaart.
Turn 4: In je upkeep gebruik je om Altar's Reap te spelen. Je sacrificet de Inverter en pakt 2 kaarten, je pakt dan een kaart van een lege library en daardoor verlies je de game.

Airclever: De eerste van een rij aan Madcap Experiments. Helaas de traagste van de 5, maar desondanks een werkende oplossing:
Turn 1: Willekeurig land.
Turn 2: Forest, Servant of the Conduit, je krijgt
Turn 3: Mountain, gebruik de Servant voor Mana en speel Madcap Experiment om je hele library te laten zien, er zitten namelijk geen artifacts in! Je neemt 51 schade en komt op -31 te staan.

JEV: De tweede van die de experiment gebruikt om te verliezen. In de regels stond dat je begon, en daardoor miste hij 1 schade. Het is nog wel mogelijk, doordat de laatste kaart van het deck niet gerevealed werd. De oplossing:
Turn 1: Swamp, Reaver Drone
Turn 2: Verlies een leven van de Drone, Forest, Ulvenwald Captive
Turn 3: Verlies een leven van de Drone, Mountain, Madcap Experiment. Reveal 50 kaarten, met als laatste kaart een Torrential Gearhulk. Helaas blijft er dus nog 1 kaart geheim, en daardoor kom je op -32 te staan.

jjv: De derde van de experimenten. De laatste kaart van de library blijkt een Metalspinner's Puzzleknot te zijn. Volgens mij triggert de ability van de Puzzleknot niet meer omdat je dan al dood bent door de Experiment. (Judge confirm please?) Zo is de oplossing:

Turn 1:Swamp, Reaver Drone
Turn 2: Verlies een leven van de Drone, Forest, Loam Dryad
Turn 3: Verlies een leven van de Drone, Mountain, gebruik de Dryad + Drone voor een mana, om vervolgens Madcap Experiment te spelen. Je revealed 51 kaarten met als laatste dus de Metalspinner's Puzzleknot. De Experiment doet 51 schade aan je, en daardoor sta je op -33. Indien de Puzzleknot toch afgaat sta je op -34.

En nu, de top 2, beide krijgen zichzelf op -34. (Zonder Judge confirm). Beide experimenteren zichzelf ook de dood in. (Risico van het vak)

alan84:

Turn 1: Corrupted Crossroads, verlies een leven en tap voor , speel Reaver Drone.
Turn 2: Verlies een leven van de Drone, Forest, Servant of the Conduit, je krijgt .
Turn 3: Verlies een leven van de Drone, Mountain, gebruik de Servant voor Mana en speel Madcap Experiment om je hele library te laten zien, hier zitten ook geen artifacts in! Je neemt 51 schade en komt op -34 te staan.

marcoboth:
Turn 1: Plains, Thraben Inspector. (Krijg een Clue token)
Turn 2: Forest, Cryptolith Rite, tap de Inspector voor Bomat Courier, en tap die voor een tweede Bomat Courier.
Turn 3: Tap de Inspector en Plains voor , en gebruik die om Incendiary Flow op jezelf te spelen, je neemt dus 3 schade. Gebruik de rest van je creatures en lands om Madcap Experiment te spelen en je hele deck te laten zien. Oh, er zitten alweer geen artifacts in het deck! Je neemt 51 schade en gaat naar -34 levens.


Dit betekent dat zowel alan84 & marcoboth, en misschien jjv afhankelijk van de judge, beiden gewonnen hebben. Omdat er toch maar 1 winnaar kan zijn, volgt hierbij de winnende vraag:

Hoeveel foil kaarten heb ik uit Kaladesh boosters geopend? Ik heb 10 boosters geopend van die set. Degene die het meest dicht bij het juiste antwoord zit, wint deze puzzel en krijgt van MagnusMagicus 10 BoMXP!

Het antwoord graag zo snel mogelijk posten!
 bijgewerkt door Reynaerd 7 jaren geleden
jjv
7 jaren geleden
Ik realiseerde me zaterdagochtend inderdaad dat ik de Crossroads vergeten was hopelijk kan ik toch nog voor de eerste plaats meedoen, zoja dan ga ik voor 4 kaarten
 bijgewerkt door jjv 7 jaren geleden
JEV
7 jaren geleden
Ah, jammer, het kon blijkbaar nog beter. Leuke combo trouwens Cryptolith Rite + Bomat Courier!
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Quote:
Reynaerd 23-10-2016 om 10:55
jjv: De derde van de experimenten. De laatste kaart van de library blijkt een Metalspinner's Puzzleknot te zijn. Volgens mij triggert de ability van de Puzzleknot niet meer omdat je dan al dood bent door de Experiment. (Judge confirm please?) Zo is de oplossing:


Dat is correct. De Knot komt op de battlefield tijdens het resolven van de Experiment, maar de trigger gaat nooit op de stack omdat je al dood bent.
alan84
7 jaren geleden
Ik kies 2 foils
marcoboth
7 jaren geleden
Ik ga voor 1 foil kaart uit 10 boosters.
AncientOne
7 jaren geleden
Tja, dit weekend pas voor het eerst Madcap Experiment in werking gezien (dat won meteen een Modern toernooi - combo't nl. leuk met Platinum Emperion)...
Mooie oplossing hoor!
 bijgewerkt door AncientOne 7 jaren geleden
Reynaerd
7 jaren geleden
Goed, sorry dat het wat langer duurde, ik had gisteravond geen tijd meer gehad om naar de oplossingen te kijken.

De foils die ik uit Kaladesh boosters heb gehaald zijn:

Tasseled Dromedary
Prakhata Club Security
Aethertorch Renegade

Hiermee zit alan84 het meest dichtbij het antwoord en heeft daarmee deze puzzel gewonnen!

Iedereen bedankt voor deelname, hopelijk komen er later nog meer leuke puzzels!
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Gefeliciteerd! Je hebt je BoM XP ondertussen ook ontvangen
AncientOne
7 jaren geleden
alan84: Gefeliciteerd!
Reynaerd: Bedankt voor het organiseren!
Leuk idee, dat hopelijk af en toe door willekeurige gebruikers herhaald wordt... (ik heb denk ik nog wel iets op de plank liggen, maar ik krijg het deze week al druk genoeg met BYC #58...)
 bijgewerkt door AncientOne 7 jaren geleden
alan84
7 jaren geleden
Jeeeeeej zo leuk om dingen te winnen haha. Thnx reynaerd en magnus natuurlijk ook😀
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Graag gedaan (al was het voor mij niet zoveel werk ).

En mee eens! Als iemand een leuk idee heeft, ga vooral je gang en als je twijfelt, vraag het me!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top