Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Pauper Format

Nissa333
4 jaren geleden
Een topic voor het delen van alles rondom Pauper.

* decks (/ideeën)
* algemene informatie/updates/news
*
tips en tricks
*
leuke nieuwe en oude kaarten


Pauper is een format waar:

Alle kaarten common rarity moeten hebben
Als er ooit een druk van de kaart common is geweest, is elke versie van de kaart legaal (op de banned kaarten na dan)

Verder de standaard regels:

- 60 kaarten in main deck (Er is geen maximale grootte voor een main deck)
- Tot 15 kaarten in sideboard, indien gebruikt
- Niet meer dan 4 van elke individuele kaart in maindeck en sideboard gecombineerd (met uitzondering van basic lands)

 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden
Nissa333
4 jaren geleden
Ook zeker voor relatief nieuwere spelers zoals ik lijkt het me interresant om te horen hoe andere mensen pauper begonnen zijn en e.v.t. voor nieuwe speler om te horen hoe te starten
Blizzardfox
4 jaren geleden
Leuk dat je dit artikel hebt gemaakt! Zelf ben ik een enorm Pauper fan! En helemaal na de officele release van Pauper in magic. En de vele nieuwe addings die erbij zijn gekomen.

Ik speel altijd (mono blue ), na de bannings is Gitaxian Probe, Gush & Daze banned. Daar was ik natuurlijk woest over, dat was 25% van me deck weg.

Gush was te sterk met Foil, Gitaxian Probe als ''free'' cycle spell en Daze als een ''free'' counter spell. Nu ik veder ging kijken moest ik me deck wel weer running krijgen.

Wat heb ik gedaan?
Gitaxian Probe > Serum Visions
Daze > Force Spike
Gush > Fathom Seer

Nu ben ik erg tevreden met de nieuwe addings in Pauper ! Met groot succes in het deck hebben deze kaarten me echt overtroffen:
Faerie Seer (Nieuwe sterke Faerie naast Faerie Miscreant)
Moonblade Shinobi (Sterke nieuwe aggro kaart, naast Ninja of the Deep Hours)
Scour All Possibilities (Duurdere maar twee keer bruikbare Preordain)
Cloudkin Seer (Dream Thief zonder downside, erg sterk!)
Winged Words (Meeste gevallen voor 2x kaarten zonder downside! Erg sterk!)
Arcum's Astrolabe (Cheap en fijne cycle, helemaal in artifact decks!)

Op dit moment speel ik:

AncientOne
4 jaren geleden
Overigens is er bij de Bazaar of Magic aanstaande vrijdag 26/7 (morgen dus!) een Pauper FNM: klik hier voor info!
 bijgewerkt door AncientOne 4 jaren geleden
HADES2001
4 jaren geleden
Delft is helaas net even te ver weg speel zelf elke donderdagavond in haarlem. Maar ben begonnen met pauper omdat we naar een GP gingen en twee vrienden het aanrade. Burn gehaalt en sindsdien me favoriete format. Mensen spelen zoveel meer casual als het om 2-3 tientjes decks gaat. Ga uitbreiden met elves denk ik maar twijfel nog
Nissa333
4 jaren geleden
Wat vinden jullie van mijn nieuwe deck?
timb1234321
4 jaren geleden
Zijn er nog mensen in de buurt van Amersfoort die pauper spelen?
timb1234321
4 jaren geleden
Quote:
5 dagen geleden
Wat vinden jullie van mijn nieuwe deck?



Ik zou zelf Lead the Stampede inbrengen, en misschien helemaal op treefolk spelen. Wel een heel thematisch deck
KiwiLT
4 jaren geleden
Ik zou dat sideboard aanpassen. Allereerst graveyard hate erin stoppen, anders verlies je hard tegen Tortured Existence decks en andere graveyard decks. Relic of Progenitus werkt goed. Ook iets van artifact removal want affinity is nog steeds een sterk deck. Gleeful Sabotage is goede artifact removal. Ik zou Elvish Visionary sowieso uit je sideboard halen.
KiwiLT
4 jaren geleden
Quote:
17 dagen geleden
Gush was te sterk met Foil, Gitaxian Probe als ''free'' cycle spell en Daze als een ''free'' counter spell. Nu ik veder ging kijken moest ik me deck wel weer running krijgen.


Wel jammer dat Inside Out combo nu dood is.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 10 posts
  • Laatste post KiwiLT 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Nissa333 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top