Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Prijspuzzel 10!

Blasty
12 jaren geleden
Het gaat niet eens om de punten, dit is echt een puzzel voor de eer
Cas146
12 jaren geleden
Klopt, dit is echt de best puzzle tot nu toe!
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Tof om te horen dat jullie het zo leuk vinden . Ik heb nog genoeg ideeen hiervoor, dus je kunt je hier nog genoeg op uitleven .
whiskykid
12 jaren geleden
deze puzzel ziet er top uit ga er dit weekend na de pre-release eens rustig voor zitten
Nijntje
12 jaren geleden
Het mooie van deze puzzel is dat het niet zozeer gaat om inzicht, zoals die vorigen, maar een kwestie van kennis en zoekvermogen.
Victorvndoom
12 jaren geleden
ja maar voor mijn hersenknobbel heb ik liever iets minder kriptisch maar je kan niet aan alles denken he bravo voor het initiatief om andere puzzels te bedenken.Zou ook graag de oude nog eens zien gebeuren
 bijgewerkt door Victorvndoom 12 jaren geleden
Nijntje
12 jaren geleden
Je hoeft ook niet alles te weten...ik wist ook maar de helft ofzo en de rest...zoeken zoeken en gij zult vinden
magu
12 jaren geleden
De prijsvraag heeft een bump nodig.


DONE
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Inzendingen blijven binnenkomen, dus zelfs zonder bump doen mensen nog mee, maar het kon inderdaad geen kwaad om hem even weer onder de aandacht te brengen .

Nog een week, mensen!
Nijntje
12 jaren geleden
Heb vrijdag tussendoor, tijdens de boosterdraft van DKA, het vragenformulier laten zien aan onze gezellige Judge en die wist echt heel veel antwoorden, dus na een korte check zit ik waarschijnlijk op 4 fout.
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Ik onthul alle details komende vrijdag
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Ik heb net de tussenstand berekend, maar je hebt nog 17 uur de tijd om een set antwoorden in te leveren! Snel snel snel!
beany
12 jaren geleden
wat het aantal met de meeste goede vragen?
(wat is de record to beat)
 bijgewerkt door beany 12 jaren geleden
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Nee, dat zeg ik niet, voor de spanning .

Het enige dat ik zeg is dat er meerdere mensen bovenaan staan .
Fjaulnir
12 jaren geleden
Oeh!! Wordt het de eerste shootout ooit op BoM?
Waus
12 jaren geleden
En ik heb ongetwijfeld de eerste vraag nogsteeds fout.
MagnusMagicus
12 jaren geleden
En er is weer een deadline verstreken! Ik heb veel inzendingen ontvangen, leuk dat men zo actief meedoet! Eentje zelfs slechts een paar uur geleden .

Ik zal even beginnen met de antwoorden:
1. Goldmeadow Stalwart
2. Niet bestaand / geen
3. Torment, Time Spiral, Visions, etc
4. o.a. Brushwagg
5. Nameless Race
6. Tinker/Reknit
7. 8th Edition en daarna Mirrodin
8. 0
9. 5
10. de Nephilims
11. Arabian Nights
12. Alexi, Zephyr Mage / Zzzyxas's Abyss
13. Alleen de Skirk Fire Marshal.
14. Diverse sets, o.a. Conflux, Onslaught, Shards of Alara, Unhinged, Urza's Saga, Urza's Legacy, Urza's Destiny, Legions, Future Sight en Scourge.
15. Mana cost: en converted mana cost: 6.


Vraag 1 was in zoverre een instinker dat het heel vaak fout geraden is . Het was namelijk een anagram! Al was de inzending van Cas146 wel enorm origineel . Maar niet goed .

Vraag 2 was ook een instinker. Lotus Bloom heeft geen mana cost. Een Converted Mana Cost van 0, maar niet een mana cost van 0 of .

Vraag 3 was niet heel moeilijk, iedereen had deze ook wel goed.

Vraag 4 vond ik leuk omdat deze lastig op te zoeken is. Men kwam met veel meer kaarten dan ik zelf had bedacht. Ik had alleen Brushwagg bedacht, maar de inzendingen waren onder andere ook Cockatrice, Anteater, Lammasu, Hippogriff en Wombat. Pest is ook genoemd (Signal Pest), maar helaas maakt Nuisance Engine die ook . Assembly-Worker was ook niet goed, Mishra's Factory wordt dat. Er is ook een correct Unhinged antwoord gegeven: Pig (of eigenlijk Igpay ).

Vraag 5 leek een beetje op 4, ook omdat je deze niet op kunt zoeken. Na de Grote Creature Type Update hebben ze deze...nou ja, rasloos...gelaten . Een aantal mensen hebben ook een Morph genoemd als antwoord. Dat was niet precies wat ik bedoelde, maar ik heb het wel goed gerekend. Had ik maar "creature card" moeten zeggen . Verder hebben een aantal mensen ook Unglued kaarten als Jalum Grifter genoemd, die niet legaal zijn en nooit een Oracle update hebben gehad. Heb ik ook goed gerekend, Unglued mocht .

Vraag 6 had ik als trivia bij de kaarten gezet, maar ik was benieuwd of het op zou vallen.

Vraag 7 is vaak goed beantwoord, maar mensen dachten ook Mirrodin.

Vraag 8 was een instinker, want is altijd 0 in de Converted Mana Cost, behalve als spell op de stack. Dus hoeveel charge counters er ook op liggen, de CMC is altijd 0.

Vraag 9 was een kwestie van naar de Moderatorpagina gaan. Bijna iedereen had hem goed. Mini-instinker was dat Jeff pas net moderator was geworden.

Vraag 10 had ook bijna iedereen goed. Dune-Brood Nephilim en z'n vrienden.

Vraag 11 was heel verrassend voor mijzelf, omdat ik alleen aan Arabian Nights dacht. Maar diverse mensen noemden ook Knights vs Dragons! Dat heb ik ook goed gerekend, want dat is ook wel een 'set'. Erg origineel antwoord!

Vraag 12 had een Unhinged antwoord, maar dus ook een gewone.

Vraag 13 had een instinkertje. Omdat als de Goblin King doodgaat, de andere Goblins maximaal 2/2 zijn met 2 damage, en dan ook doodgaan. De Marshal blijft leven, want die heeft Protection from Red, en krijgt dus geen damage van de Pyroclasm. De Arrest had verder absoluut geen invloed daarop en ook de Lightning Greaves was volledig overbodig. Eclavyrr had als antwoord (en ik quote): "Alleen de gearresteerde Skirk Fire Marshal blijft over. Maar die doet dan niet zo veel. Ik noem hem Perry."

Vraag 14 had iedereen wel goed. Er zijn er ook echt heel veel .

Vraag 15 was lastiger dan ik had verwacht. Mana cost is wat rechtsboven op de kaart staat, dus 6x + + + = . En wat is de Converted Mana Cost daarvan? 6. Niet (want dat is een mana cost).


De inzendingen:

8 antwoorden goed: Waus
9 antwoorden goed: Rampenbram
10 antwoorden goed: beany, worldseekerJ, Nijntje
11 antwoorden goed: beany, Cas146, munio
12 antwoorden goed: Fjaulnir
13 antwoorden goed: RedReaper
14 antwoorden goed: jorn, chaoticteddy
Alle 15 antwoorden goed: magu, Blasty en Eclavyrr


We hebben dus 3 mensen die alles goed hebben! Gefeliciteerd!

Voor jullie hebben we de shootout vraag!

De winnaar van de shootout krijgt 400 BoM punten. Degene die er daarna het dichtste bij komt krijgt 25 BoM XP en de runner-up krijgt 10 BoM XP. Er is ook nog 100 BoM punten voor een willekeurige niet-winnaar (waarbij de nr 2 en 3 ook meedoen), en die maak ik na de shoot-out bekend .

De heren magu, Blasty en Eclavyrr mogen hun antwoord naar mij sturen en niet hier posten. Wanneer ik alle antwoorden heb, laat ik het hier weten.

*tromgeroffel*

De vraag: Hoeveel Checklist card had de Bazaar op 9 februari 2012 op voorraad?

Je kunt hier wat dingen over uitvogelen als je slim bent, maar bedenk dat er afgerond wordt .

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden!
Waus
12 jaren geleden
Bwahahaha! zo ik heb het echt slecht gedaan!

Maar wil wel een random gok doen op checklists cards ookal doe ik niet mee:
Gok op zo'n 1680
 bijgewerkt door Waus 12 jaren geleden
Blasty
12 jaren geleden
Je hebt m'n antwoord, nu alleen wachten op de rest
magu
12 jaren geleden
We hebben allemaal gereageerd XD


*Je kunt hier wat dingen over uitvogelen als je slim bent, maar bedenk dat er afgerond wordt .*

Brainlag, ik heb wat randoms gegokt
 bijgewerkt door magu 12 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 80 posts
  • Laatste post magu 12 jaren geleden
  • Gemaakt door MagnusMagicus 12 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top