Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Prijspuzzel 9!

MagnusMagicus
12 jaren geleden
Kom op, lekker puzzelen! Het kan echt!
FireArc
12 jaren geleden
Nice Nice, lekker old school daar hou ik van , vroeger jonge hadje dat nog niet all die fancy shizle moest je het puur met da brain doen
Saphie
12 jaren geleden
...puzzels

*gooit een stel hamsters op de kaarten, die lekker beginnen te knabbelen.*

tada alle kaarten zijn in beestjes veranderd!!
jorn
12 jaren geleden
Quote:
*gooit een stel hamsters op de kaarten, die lekker beginnen te knabbelen.*

tada alle kaarten zijn in beestjes veranderd!!

Ik wil niet flauw doen, maar volgens mij zit er geen voedingswaarde in magic kaarten. Met andere woorden: na een tijdje zullen de kaarten in zijn geheel, maar niet noodzakelijkerwijs in een stuk, de hamsters weer verlaten. Dus ik denk dat Magnus een dergelijke oplossing niet zal goed keuren.

Overigens geeft dat wel stof tot nadenken. Stel ik ben op weg naar een magic toernooi met mijn rugzak vol kaarten en ik strand ergens in de rimboe. Hoe lang kan het overleven op magic kaarten alleen?

Maar goed, terug naar het topic!
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Inderdaad, terug on topic! Nog een dag om je uit te lezen en de puzzel in te leveren! Je kunt niet winnen...maar je kunt wel wat winnen .
MagnusMagicus
12 jaren geleden
ALERT! ALERT! DEADLINE APPROACHING!

Nog een uur! Snel!
Fjaulnir
12 jaren geleden
Zijn er nog veel inzendingen binnengekomen de laatste dagen?
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Nope .
Victorvndoom
12 jaren geleden
heel spannend dan voor die mensen dus volgende keer puzzel gemakkelijker maken of 'hertalen'
Fjaulnir
12 jaren geleden
Hoezo hertalen?

Magic is altijd in het Engels, dus zou je normaal de kaarten/opdracht toch moeten kunnen snappen?
jorn
12 jaren geleden
Het is 18:01
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Geef iemand even tijd om een verhaal te typen, zeg .




Voor deze puzzel waren er slechts twee heren dapper genoeg om een inzending te wagen!

Beide hadden grofweg dezelfde oplossing, alleen details waren anders. Helaas voor Fjaulnir heeft hij een permanent over het hoofd gezien...al zijn permanents waren creatures...behalve zijn Forbidden Crypt! En jorn heeft het wel voor elkaar gekregen om al zijn permanents in creatures te veranderen!

Dus gefeliciteerd met de overwinning jorn! De punten worden snel op je account bijgeschreven .


En omdat jullie natuurlijk allemaal staan te trappelen naar de oplossing...dit is de manier waarop jorn het heeft opgelost:

Upkeep: Tap 1 Forest om Mystic Compass te activeren met als target de getapte Forest
Upkeep: Tap 1 Swamp voor 1 zwarte mana
Upkeep: Betaal upkeep Infernal Denizen door de getapte Swamp en de getapte tot Swamp-gemaakte Forest op te offeren
Upkeep: Activeer Lodestone Bauble (betaald met de ene zwarte mana in de pool) en leg de Swamp uit de graveyard bovenop de library
Draw: Trek een Swamp
Main: Speel een Swamp
Main: Tap Quirion Elves voor 1 rode mana
Main: Tap een Forest voor 1 groene mana
Main: Activeer Quirion Ranger door getapte Forest terug op hand te nemen en untap Quirion Elves
Main: Tap Quirion Elves voor 1 rode mana
Main: Speel Final Fortune
Main: Tap 5 Swamps en 3 Forests, er zit nu 5 zwarte en 4 groene mana in de mana pool
Main: Speel Forbidden Crypt (nu nog 2 zwarte en 2 groene mana in de manapool)
Main: Speel Koskun Falls, Concordant Crossroads gaat dood vanwege de "World rule" (en wordt exiled door de Forbidden Crypt)

Beurt 2
Upkeep: Betaal geen upkeep voor Koskun Falls en deze gaat naar de exile zone (vanwege Forbidden Crypt)
Upkeep: Tap 1 Forest om ability Mystic Compass te activeren met als target de getapte Forest
Upkeep: Betaal upkeep Infernal Denizen door een Swamp en de getapte tot Swamp-gemaakte Forest op te offeren
Upkeep: Trek een Kormus Bell uit de graveyard (carddraw van Lodestone Bauble + de ability van Forbidden Crypt)
Draw Trek een Xenic Poltergeist uit de graveyard (wederom Forbidden Crypt)
Main1 Tap 1 Forest en twee Swamps voor 1 groene en twee zwarte mana
Main1 Speel Xenic Poltergeist
Main1 Tap Quirion Elves voor 1 rode mana
Main1 Speel Chaos Charm, kies "target creature has haste" met als target Xenic Poltergeist
Main1 Activeer (tap) Xenic Poltergeist om van Mystic Compass een beestje maken
Main1 Activeer Quirion Ranger door de getapte Forest terug op hand te nemen en untap de Mystic Compass-man
Main1 Tap 1 Forest voor een groene mana en activeer Mystic Compass om de laatste Forest in een Swamp te veranderen
Main1 Tap Green Mana Battery om er 10 counters af te halen en 10 groene mana aan de mana pool toe te voegen
Main1 Tap 2 Swamps voor 2 zwarte mana
Main1 Speel Kormus Bell (mana over in manapool: 8 groene mana )
Main1 Activeer de ability van Fyndhorn Brownie om Xenic Poltergeist te untappen (mana over in manapool : 5 groene mana)
Main1 Activeer Xenic Poltergeist om van Kormus Bell een manneke te maken
Main1 Activeer Uktabi Faerie om Green Mana Battery te slopen (exilen) (mana over in manapool : 1 groene mana)
Main1 Speel Emerald Charm, kies "destroy target non-aura enchantment" met als target Forbidden Crypt
VOILA, geen non-creature permanents meer!


Tot een van de volgende Puzzels!
Fjaulnir
12 jaren geleden
Lol darn, die crypt was ik idd nog ff vergeten af te knallen met mn Charm
Vroeg me al af waarom de puzzel zoveel extra mana had die je niet nodig had in het spel.

Gratz Jorn!
jorn
12 jaren geleden
Hoera! Tnx Faulnir, das inderdaad jammer van die Forbidden Crypt. De volgende keer wordt het een shootout!
Cas146
12 jaren geleden
Wow, daar was ik echt nooit opgekomen, goed werk! Gefeliciteerd jorn!
Fjaulnir
12 jaren geleden
PS de 'World'-regel kende ik nog niet trouwens
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Kijk, heb je ook nog wat geleerd .
jorn
12 jaren geleden
Quote:
Wow, daar was ik echt nooit opgekomen, goed werk! Gefeliciteerd jorn!

Tanx! De puzzel is minder moeilijk dan hij op het eerste gezicht lijkt. Dat komt doordat je meteen een aantal dingen kunt uitsluiten(of het tegenovergestelde).

Je hebt Forests, Swamps, wat artifacts en een enchantment waar je ofwel vanaf moet komen ofwel in een beestje moet veranderen.
Met de kaarten in je handen en in je library ga je dat niet redden. Maar in je graveyard liggen een Titania's Song, Kormus Bell, Living Lands, en een Xenic Poltergeist. Dus je moet een Forbidden Crypt spelen om ze uit de graveyard te vissen. Maar daar moet je wel kaarten voor kunnen trekken. En om kaarten te kunnen trekken met Forbidden Crypt in het spel moet je een extra beurt krijgen. Ergo, je moet een Final Fortune spelen (en met Lodestone Bauble kun je die extra kaart die je nodig hebt trekken).

Ok, gegeven dat je Forbidden Crypt speelt en Final Fortune speelt wat moet je uit de graveyard vissen om van je non-creature permanents af te komen?
Voor de artifacts hebben we Titania's Song en Xenic Poltergeist. Titania's Song is ongunstig want (1)het is een enchantment en (2) (minder belangrijk) Titania's Song haalt alle ablities van de artifacts weg. Xenic Poltergeist is een beestje, maar die moet tappen om ergens een creature van te maken. Maar het bezwaar dat Titania's Song een enchantment is weegt het zwaarst, want er zijn al 2 enchantments in het spel en je hebt maar 1 Emerald Charm. Dus kies je Xenic Poltergeist.

Voor de landjes heb je de keuze tussen Living Lands en Kormus Bell. De eerste observatie is dat je maar 1 van de 2 kunt kiezen aangezien je maar 2 kaarten uit je graveyard kan halen en de eerste moet al Xenic Poltergeist zijn. Living Lands is wederom een enchantment dus die valt eigenlijk meteen al af. Blijft over Kormus Bell.

En dan heb je nog 1 probleem over: de enchantments. Dat is eigenlijk de meest lastige aangezien er al twee liggen en je, op het oog, maar 1 mogelijkheid hebt om er een weg te halen(Emerald Charm). De oplossing is: nog een enchantment spelen! Concordant Crossroads en Koskun Falls zijn namelijk alletwee world enchantments en de regel is dat als er een world enchantment in het spel komt de al aanwezige world enchantments worden begraven. Het grote verschil tussen Koskun Falls en Concordant Crossroads is dat je voor Koskun Falls een upkeep moet betalen en je er dus ook voor kunt kiezen om dat niet te doen. Probleem opgelost.

De rest is eigenlijk gewoon wat prutsen met wat je wanneer moet casten en hoe je mana gebruikt en upkeeps betaalt etc...
 bijgewerkt door jorn 3 jaren geleden
Victorvndoom
12 jaren geleden
bravokes

volgende puzzel , pu-lease
 bijgewerkt door Victorvndoom 12 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top