Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Puzzel-league 7: Commander

chaoticteddy
8 jaren geleden
Met nog een week te gaan voor de Oath of the Gatewatch prerelease, zijn jij en je neefje even standard-moe. Jullie besluiten wat rond te snuffelen op zijn zolder, en jullie vinden in een doos de Commander 2015 complete set decks! Je grijpt enthousiast een deck, maar je neefje is niet overtuigd: volgens hem zijn deze decks helemaal niet zo goed en hij daagt je uit: volgens je neefje kan hij je prima verslaan, zelfs als hij naar 0 mulligant! Dit laat je natuurlijk niet op je zitten!

De uitdaging van deze week: versla je neefje zo snel mogelijk met een van de Commander 2015 decks. Je mag zelf precies bepalen wat je wanneer trekt. Ondertussen pakt je neefje zijn 99 Mountain, Ashling the Pilgrim deck. Jij begint, en je neefje pakt dus elke beurt een Mountain. Hij speelt Ashling the Pilgrim wanneer mogelijk, en levelt hem ook wanneer dit mogelijk is. Je mag zelf uitzoeken welk commander deck je gebruikt.

Bonus 1: Hoe snel lukt het je met Commander damage?
Bonus 2: In plaats van de Commander 2015 decks, blijkt de doos alle commander decks van MagnusMagicus te bevatten! Hoe snel lukt het je nu?
 bijgewerkt door chaoticteddy 8 jaren geleden
AncientOne
8 jaren geleden
Quote:
chaoticteddy 11-01-2016 om 13:46
(...)Hij speelt Ashling the Pilgrim wanneer mogelijk, en levelt hem ook wanneer dit mogelijk is.(...)


Bedoel je dat hij Ahsling's ability zo snel mogelijk en zo vaak mogelijk activeert?

Dus als ik zelf niets aan Ashling doe (removal of zo), dan speelt hij Ashling in turn 2, activeert Ashling's ability in turn 3, waarna Ashling 2/2 wordt. Turn 4 activeert hij Ashling's ability 2x, waarna Ashling 4/4 wordt. Turn 5 activeert hij Ashling's ability nogmaals 2x, waarna Ashling 6/6 wordt. Turn 6 activeert hij Ashling's ability 3x, waarna Ashling 9/9 wordt en 9 schade aan alle creatures en beide spelers doet (hij removet Ashling dan weer naar de Commander-zone).
In turn 7 speelt hij Ashling weer voor ( duurder omdat-ie al 1x 'dood' is gegaan en activeert meteen weer zijn ability 1x (Ashling wordt 2/2). Etc., etc.

Als ik wèl removal op Ashling speel, removet dan je neefje Ashling naar de Commander-zone? En kost daarna het casten van Ashling extra per keer dat hij eerder 'dood' is gegaan?

Activeert je neefje Ashling ook 3x als ik geen creatures in play heb?
Activeert je neefje Ashling ook 3x als hij daardoor zelf dood zou gaan en daardoor zou verliezen?
Valt je neefje ook aan met Ashling (ook als ik 1 of meer blockers heb)?
Of blockt hij alleen maar met Ashling? (blockt hij ook als Ashling daardoor 'dood' zou gaan)?
 bijgewerkt door AncientOne 8 jaren geleden
chaoticteddy
8 jaren geleden
Laten we zeggen dat hij Ashling the Pilgrim activeert als dat logisch voor hem is. Dit is een beetje lastig te zeggen, maar in principe activeert hij hem als hij je bord leeg kan halen, en hij valt aan zolang Ashling the Pilgrim het overleeft. En als hij dood gaat, gaat hij inderdaad terug naar de command zone. Verder gaat het precies zoals je aangeeft met levelen.
 bijgewerkt door chaoticteddy 8 jaren geleden
Reighndragon
8 jaren geleden
Neefje zijn levenstotaal (levens/commander damage)
Allereerste optie met :

T1: Speel Mountain, Sol RingLightning Greaves
T2: Speel Command Tower, Kalemne, Disciple of Iroas, attach greaves, val aan voor 2 maal 3 commander damage. (34/6)
T3: Speel Plains, Anya, Merciless Angel, krijg 1 xp, attach greaves aan Anya. Val aan met beide, voor 2 maal 4 commander damage en 4 gewone damage (22/14)
T4: Speel Mountain, Loxodon Warhammer attach warhammer aan Kalemne. Val aan met beide, als hij niet blockt met Ashling gaat hij dood door first strike commander damage. Als hij wel blocked gaat hij dood aan de double strike commander damage, Anya is ook groter na de first strike damage. Ashling is 2/2, dus eerst 5 commander damage (17/19), dan 7 commander en 7 gewoon. (3/26)

Kill in beurt 4 met commander damage.
NjitRam
8 jaren geleden
Verdorie, ik was op hetzelfde pad...

Dan maar een baseline zetten voor normal damage met hetzelfde deck.

Openingshand: Mountain, Sol Ring, Lightning Greaves, Mountain, Urza's Incubator, Stinkdrinker Daredevil, Hamletback Goliath

Draws:
T2: Sunrise Sovereign
T3: Mountain
T4: Borderland Behemoth

T1: Mountain, Sol Ring, Lightning Greaves
T2: Mountain, Urza's Incubator name Giants, Stinkdrinker Daredevil Equip + attack (29 life)
T3: Mountain, Hamletback Goliath (HG), Sunrise Sovereign HG wordt 13/13. HG equip + attack alles (13 life)
T4: Borderland Behemoth (BB), HG wordt 31/31, BB equip + attack alles
Ashling the Pilgrim chumpblocked SG
(-39 life)

Damage per beurt voor de duidelijkheid:
T1: 0
T2: 1 (Stinkdrinker Daredevil = 1)
T3: 16 (Stinkdrinker Daredevil = 3, Hamletback Goliath = 13)
T4: 52 (Stinkdrinker Daredevil = 3, Hamletback Goliath = 31, Borderland Behemoth = 18, Sunrise Sovereign = 0)
 bijgewerkt door NjitRam 8 jaren geleden
Reighndragon
8 jaren geleden
Ik was in mijn berekening uitgegaan van standaard commander, start met 40 leven. Als dit 30 is, is hij bij mijn oplossing ook dood in beurt 4 aan gewone damage.

Jouw oplossing werkt net niet helaas. Stinkdrinker Daredevil is geen giant, dus die kun je niet meer casten na de Urza's Incubator. Dit maakt je oplossing iets trager.

Ik kan wel in plaats van Anya, Merciless Angel, Thundercloud Shaman spelen (XP = 1). Dit maakt zijn ashling gratis stuk, damage is dan gelijk (beide 4/4) na beurt 3.

Hij kan dan in beurt 3 niet opnieuw Ashling spelen.

Ik kan dan in beurt 4 Sunrise Sovereign spelen (XP = 2). Die equipen met de greaves en met alles aanvallen.

T1: no damage 30 leven
T2: 6 commander damage, 24 leven
T3: 8 commander damage 4 gewone damage, totaal 14 commander damage, 12 leven over.
T4: 14 commander damage, 11 gewone damage, totaal 28 commander damage (21 na first strike) en -13 leven.
Reighndragon
8 jaren geleden
Even tussen de decklists van Magnus gekeken, maar dat zijn er best veel. Helaas zijn ze ook niet allemaal 99 kaarten met een commander

Ik probeer het daarom maar met de volgende (hier zat tenminste een sol ring en lightning greaves in om te misbruiken ) Wel geprobeerd om het af te maken in de stijl van het deck.

T1: Command Tower, Sol Ring, Lightning Greaves. (30/0)
T2: Badlands, Desecration Demon, equip en attack (24/0)
T3: Mountain, Archfiend of Depravity, equip en attack met beide (13/0)
T4: Swamp, Traitorous Instinct op Ashling (nu 4/2), attack met alle drie (-2/0), Fling voor de zekerheid
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Er zitten ook wat ideeen van me die nooit tot uitwerking zijn gekomen .
marcoboth
8 jaren geleden
Bonus #2

T1: Ancient Tomb, Sol Ring, Darksteel Ingot
T2: Mountain, Sneak Attack, Solemn Simulacrum, zoek Mountain, val aan, sac en draw een kaart (2)
T3: Mountain, dump in het spel: Gisela, Blade of Goldnight, Avacyn, Angel of Hope & Lord of the Void, Pestilence Demon val aan = 5x2+8x2+7x2, 7x2 = 54 damage, 56 totaal beurt 3

 bijgewerkt door marcoboth 8 jaren geleden
Reighndragon
8 jaren geleden
Goed gevonden, maar ik ben niet verbaasd dat het mogelijk is met een Kalia deck.

Volgens mij is het wel beurt 3 in plaats van de 2 die jij aangeeft aan het einde.

Ik ben er vanuit gegaan dat je bij 1 op 1 geen kaart trekt bij de 1e beurt als je begint. Volgens mij jij wel. Maakt niet uit, want je bent nog steeds veel explosiever, dan wat ik aangaf.
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Bonus 3: hoe snel lukt het je met Mistform Ultimus?
NjitRam
8 jaren geleden
Blegh inderdaad, helemaal gemist dat Stinkdrinker Daredevil geen Giant is... Denk niet dat het in beurt 3 kan dus dan ben ik er wel klaar mee
chaoticteddy
8 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 11-01-2016 om 22:17
Bonus 3: hoe snel lukt het je met Mistform Ultimus?


Haha, vooruit: ook 50 punten voor wie je neefje met Mistform Ultimus weet aan te pakken. Het is immers niet elke dag dat je door een Ninja Dinosaur God wordt ingemaakt!

Snelle oplossingen deze week trouwens! Ik zal eens kijken of ik nog een tweede puzzel voor deze week kan opstarten.
marcoboth
8 jaren geleden
niet zo snel joh , er zijn oplossingen geleverd, maar er kunnen nog zekere betere oplossingen gezocht worden.
chaoticteddy
8 jaren geleden
Haha, prima, ik laat hem sowieso tot maandag lopen, dus als je een snellere oplossing hebt, zeker posten! Maar dit ziet er toch al wel bijzonder snel uit allemaal, dus een zij-puzzeltje voor wie er zin heeft. Wie had overigens gedacht dat Magnus zulke harde decks had?
marcoboth
8 jaren geleden
Quote:
chaoticteddy 12-01-2016 om 08:45
Wie had overigens gedacht dat Magnus zulke harde decks had?


Gelukkig heeft hij het zelf niet altijd door en maakt gewoon coole plays!

Mistform dan maar voor een verbetering van bonus 2 en voor bonus 3!

T1: Island, Sol Ring, 5 kaarten op hand
T2: Minamo, School at Water's Edge, Stonybrook Banneret, Merrow Reejerey 3 kaarten

T3: Nykthos, Shrine to Nyx, Shapesharer (tap & untap sol ring), 3 U + Nykthos over
Cast Sea Gate Loremaster, untap sol ring, tap sol ring, tap nykthos 1UUUU
Cast Mistform Ultimus, untap Nykthos, Shrine to Nyx, tap shrine 5xU
Speel Lightning Greaves, equip sea gate loremaster, draw 3
Cast Amoeboid Changeling, untap en tap nykthos 8xU, maak van amoeboid een kopie van reejery dankzij Shapesharer.
Cast Lord of Atlantis, untap en tap nykthos 2x voor mana (laatste keer met lord) 11x U
Speel Crystal Shard, Bounce voor U de Shapesharer, tap en untap nykthos voor mana (+5u), untap crystal shard, repeat voor infinite mana
Gebruik bovenstaand trucje om het hele deck te kunnen pakken met sea gate loremaster en greaves.
Speel Myr Matrix, maak een heeeeeeel groot aantal tokens. Maak deze tokens met Amoeboid Changeling creatures met alle creaturetypes.
Gebruik Shapesharer om alle tokens een kopie van reejery te maken.
Tap de ashling
Equip Mistform Ultimus met Lightning Greaves en val aan met een grote dikzak!
 bijgewerkt door marcoboth 8 jaren geleden
chaoticteddy
8 jaren geleden
En dan verklaar ik bij deze puzzel nummer 7 voor gesloten. De reguliere damage oplossing was een één-tweetje tussen Reighndragon en NjitRam, dus 50 punten voor jullie allebei. Reighndragon had daarnaast de meeste commander-damage, dus nog eens 50 punten voor jou in de bonus!
En marcoboth blijkt de potentie van de decks van MagnusMagicus het best te kunnen ontgrendelen: 2x50 punten voor jou!
Dit zorgt voor de volgende tussenstand in de puzzel-league:


marcoboth: 600 punten
Reighndragon: 200 punten
StanleyW: 200 punten
BrickFace: 170 punten
hallowman3: 60 punten
nederland439: 50 punten
NjitRam: 50 punten
AncientOne: 20 punten
hansverkade: 10 punten
Morph: 10 punten
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top