Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Ramos EDH

Obadja
2 jaren geleden
Hallo allemaal,

Ik wil ben nieuw in Commander, maar wil wel graag een deck maken. Ik vond Ramos, Dragon Engine wel een leuke commander, maar ik wil het wel een beetje origineel doen. In de comments sectie kwam ik al Charms als Azorius Charm tegen, maar ik weet dus niet goed wat ik met Ramos' counters moet doen als hij de 5 heeft bereikt. Die WUBRG x2 is wel leuk,maar ik wil het ook budget houden, dus dingen als Progenitus zijn eigenlijk iets te veel. Heeft iemand, die misschien wel een Ramos deck zelf heeft/had nog goede (budget) spells om te casten als Ramos de 5 counters heeft bereikt?

Alvast bedankt!
Netjes
2 jaren geleden
stefke78
2 jaren geleden
Er zijn een hoop X-spells die de pot wel afronden... Allemaal redelijk qua budget.

Clan Defiance
Epic Experiment
Expansion // Explosion
Villainous Wealth
 bijgewerkt door stefke78 2 jaren geleden (dubbele kaart)
MitchDeBaas
2 jaren geleden
Ramos, Dragon Engine + Door to Nothingness
Ramos, Dragon Engine + Golos, Tireless Pilgrim
Ramos, Dragon Engine + Kenrith, the Returned King

en verder vul je het deck met een grote 5 color pile goodstuff

Maelstrom Nexus
Maelstrom Archangel
Niv-Mizzet Reborn
Last Stand

een berg ramp, counterspells, een beetje lifegain, zo veel mogelijk multi-color creatures, en je bent zo goed als klaar.
als toef op de taart zou je nog kunnen kijken naar Proliferate opties, om ramos zo snel mogelijk te boosten. maar dan wordt het waarschijnelijk wel sterk,

ik hoop dat je hier wat aan hebt. succes
offspring
2 jaren geleden
Dit deck heb ik een tijdje gespeeld. Echt een toffe lijst met een hoop mogelijkheden en, niet onbelangrijk, in heel veel sets nieuwe toevoegingen.

Even wat opmerkingen die nog niet genoemd zijn en die ik me zo kan herinneren van toen ik hem nog speelde (ook redelijk budget):

- Borderposts (Fieldmist Borderpost en zo) zijn prima multicolor ramp en kun je in een budget lijst goed overwegen,
- Kleine creatures als Baleful Strix zijn top;
- Hybrid mana zoals in Messenger Falcons is top
- Manamorphose is nog steeds best prijzig maar misschien wel de beste kaart in je deck als je commander ligt;
- Oh nee wacht, dat is Marchesa, the Black Rose
- Shielding Plax is een goeie budget optie om Ramos te beschermen die synergie heeft met je commander.
- Met Scout's Warning kun je je commander opnieuw spelen met de mana die 'ie zelf maakt.
- Vanish into Memory laat je een hoop kaarten pakken, en 'maar' 4 discarden.

En inderdaad, zoals anderen zeiden: instant spells met X. Als je commander doodgaat, wil je er nog de maximale waarde uithalen. Dus Stroke of Genius, Expansion // Explosion, Mindswipe vond ik een leuke.

En inderdaad.



Is zooooo lekker om met X=15 ofzo te casten.
Luc
2 jaren geleden
commander
Ramos, Dragon Engine
door Luc4 maanden geleden


Je mag altijd eens door mijn deck heen spitten om inspiratie op te doen.
Obadja
2 jaren geleden
Dankjulliewel allemaal!

Villainous Wealth en al die 5 color kaarten zijn goede idd! En misschien zijn X-spells sowieso goede opties, alleen jammer dat Ramos 'maar' 10 mana levert...
FouteWillem
2 jaren geleden
Probeer hem maar eens te blinken
Kan je meerdere spells casten
Ghostly Flicker achtige kaarten
MitchDeBaas
2 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
Alleen jammer dat Ramos 'maar' 10 mana levert...


als je Proliferate opties speelt, en/of ervoor kan zorgen dat Ramos meer dan 5 counters krijgt kan je er veel meer vanaf halen, alshij 10 counters heeft kan je er gewoon 20 mana uithalen.


nu ik dit aan het typen ben bedenk ik me nog iets, misschien is The Ozolith ook wel een ideetje in dit deck.

EDIT: oeps inderdaad mensen, ik heb weer gelezen met mn ogen dicht. je mag Ramos, Dragon Engine maar 1 keer gebruiken
 bijgewerkt door MitchDeBaas 2 jaren geleden
RSelen
2 jaren geleden
Quote:
56 minuten geleden
Quote:
22 uren geleden
Alleen jammer dat Ramos 'maar' 10 mana levert...


als je Proliferate opties speelt, en/of ervoor kan zorgen dat Ramos meer dan 5 counters krijgt kan je er veel meer vanaf halen, alshij 10 counters heeft kan je er gewoon 20 mana uithalen.

nu ik dit aan het typen ben bedenk ik me nog iets, misschien is The Ozolith ook wel een ideetje in dit deck.


Je mag alleen de mana ability maar 1x per beurt gebruiken. Je kan natuurlijk we in de beurt van een ander vanalles doen als je Leyline of Anticipation of iets dergelijks hebt liggen.
Obadja
2 jaren geleden
Quote:
8 minuten geleden
Quote:
1 uur geleden
Quote:
22 uren geleden
Alleen jammer dat Ramos 'maar' 10 mana levert...


als je Proliferate opties speelt, en/of ervoor kan zorgen dat Ramos meer dan 5 counters krijgt kan je er veel meer vanaf halen, alshij 10 counters heeft kan je er gewoon 20 mana uithalen.

nu ik dit aan het typen ben bedenk ik me nog iets, misschien is The Ozolith ook wel een ideetje in dit deck.


Je mag alleen de mana ability maar 1x per beurt gebruiken. Je kan natuurlijk we in de beurt van een ander vanalles doen als je Leyline of Anticipation of iets dergelijks hebt liggen.


Dat laatste van 1x per beurt was idd ook iets waar ik tegen aanliep, maar het idee van @FouteWillem vond ik wel een goede! Ik ga eens kijken naar blinkspells
FouteWillem
2 jaren geleden
Blinkspells met de Mana al in de pool is een mooie strategie
Mocht je btw Ramos gemutate hebben, dan komen tijdens het terugblinken alle mutate creatures seperaat terug en voila een mooie boardstate.
Mooiste is Mutate Ramos 2 of meer keer-> attack
2e mainphase counters eraf voor mana -> blink-> alles komt gescheiden terug -> mutate again

Beast Whisperer voor de carddraw op de cast en keep it going
FouteWillem
2 jaren geleden
Sluit af met Torment of Hailfire
Met al die mana
Veekeren
2 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
2e mainphase counters eraf voor mana -> blink-> alles komt gescheiden terug -> mutate again


Hoe bedoel je dit? Misschien interpreteer ik je verkeerd of snap ik mutate niet goed genoeg. Maar als ze terug komen dan gaat er geen enkele mutate trigger af toch?
FouteWillem
2 jaren geleden
Vanuit je hand met nieuwe mutate creatures
Vandaar dat je carddraw ook goed moet zijn
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top