Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Vraag over nieuwe regels Commander League

burtyoungsters
5 jaren geleden
Dag allen,

Ik zie dat er vanaf 13 april nieuwe regels zijn voor de Commander League. Ik had daar een specifieke vraag over: er staat nu dat je een strafpunt krijgt als je meer dan 5 spells in 1 beurt speelt. Ik begrijp waar dit vandaan komt, maar worden spelers nu na een Cyclonic Rift met overload niet extra gestraft? Late game is het redelijk normaal dat er zoveel mana ligt dat je best daarna meteen 5 spells kunt spelen. Dus waar is die 5 spells op gebaseerd? Is de ervaring dat 5 spells spelen zo weinig voorkomt?

En het is natuurlijk niet zo dat Cyclonic Rift een weinig gespeelde kaart is ;-)
 bijgewerkt door burtyoungsters 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Hier gaat snel een antwoord op komen
Rody
5 jaren geleden
Het klopt inderdaad wat er staat, als je 6 spells speelt krijg je een strafpunt (meer dan 5).

We hebben afgelopen jaar veel feedback ontvangen over de Commander toernooien bij Bazaar of Magic en 1 punt dat telkens terug keert en veel mensen zich aan storen is dat sommige decks erg lange beurten kunnen nemen, zeker als je maar een uur de tijd hebt per ronde. We hopen dat dit een manier is om dat soorten beurten te ontmoedigen. In de praktijk blijkt dat 6 spells per beurt niet vaak voor komt. Een nadeel van deze regel is dan inderdaad dat je goed moet opletten dat je niet teveel spells speelt na dit soort situaties zoals jij die schetst. De regels zullen nooit perfect zijn voor iedere speler maar iets wat altijd zal blijven evolueren door de loop van de jaren heen.

We horen graag van je hoe de nieuwe regels je bevallen na een keer gespeeld te hebben om een Commander toernooi.
nielsbap
5 jaren geleden
als de lengte van een turn het probleem is waarom straf je dat niet af
niet langer dan 5 minuten over een turn.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Omdat dat heel lastig te timen is en je wil ook niet elke beurt met stopwatch zitten, daar wordt niemand blij van
Jan
5 jaren geleden
Daarnaast kunnen anderen de tijd van jouw beurt innemen door spells te casten of abilities te gebruiken, of soms is een combat gewoon erg complex, wat dan vaak door meer dan één persoon veroorzaakt wordt.
Sunitram
5 jaren geleden
Ik ben zelf ook niet echt een fan; iedere beurt weer je stormcount bijhouden lijkt me zo'n gedoe. Maar aan de andere kant: het is maar 1 punt. Dan red je een keer iemand (ook goed voor je politieke positie aan tafel!) en dan heb je het weer gecompenseerd
Shish
5 jaren geleden
Wel lijkt het me een vervelende bijzaak dat je met deze strafregel ook bepaalde aggro decks mee kan benadelen, terwijl deze decks niet per se veel tijd opeisen in een potje, maar gewoon veel spells spelen, met een beetje card draw fixing kan je zo 6 goedkope creature spells casten, en dan krijg je al een minpunt. Ik heb zelf ook een gruul deck met veel mana ramp enzo, waardoor ik al vroeg erg veel mana kan hebben waardoor ik ook veel creature spells kan casten, dit neemt niet veel tijd in beslag, alleen bij combat moet er soms extra goed nagedacht worden, maar toch kan ik dan het risico lopen om minpunten op te lopen terwijl ik in principe niets verkeerd/vervelends doe. Voor bepaalde storm decks of iets dergelijks snap ik de beperking, want ik ken uit ervaring dat soms beurten echt onwijs lang kunnen duren terwijl je als tegenstander er maar gewoon zit, maar daarbij heb je bijna geen interactie met de andere tegenstanders, gewoon veel combo'en en klaar.
 bijgewerkt door Shish 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ik heb een voorstel: probeer het eerst eens. Kijk eens of het werkt of niet. Zo niet, geef dat dan aan en dan wordt daar naar gekeken.

Het is gewoon lastig, want aan elke regel zitten voor- en nadelen. We weten nog niet hoe goed deze regel is, maar daar gaan we achterkomen als we het in praktijk testen .
burtyoungsters
5 jaren geleden
Eens hoor Magnus! We gaan het zien. Dank voor de uitleg allen. Nogmaals: ik snap waar de regel vandaan komt. Ik zat laatst 10 minuten naar een Jhoira deck te kijken om uiteindelijk door Aetherflux Reservoir uitgeschakeld te worden. Ook geen feest.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 5 jaren geleden
Dirk
5 jaren geleden
Top die nieuwe regels. Vooral de turor aanpassing en de firstblood zijn denkik nodige en goede aanpassingen!
En ook ik snap het idee achter de 5spell regel, maar ik ben bang dat deze de plank gaat mis slaan. Je hoeft maar 1 turn meer dan vijf spells te spelen om iedereen dood te maken en alsnog het halve potje bezig te zijn. In mijn belevenis is dat ook wat er meestal gebeurt. Dat minpuntje zou men dan voor lief kunnen nemen. Tegelijkertijd straf je inderdaad agro decks, die al zeldzaam zijn. Mijn 2 cents.

Nogmaals, ik ben enthousiast. En we gaan het zien
derooy89
5 jaren geleden
Even korte vraag of de first strike achievenent. Mag je dit gestackd tellen. Of moet het persee 1 beest 3 damage?
Rody
5 jaren geleden
Quote:
6 uren geleden
Even korte vraag of de first strike achievenent. Mag je dit gestackd tellen. Of moet het persee 1 beest 3 damage?


Je moet 3 damage doen in één beurt. Dat mag ook met meerdere creatures. Ik ga de regels aanpassen zodat het duidelijker is.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top