Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Welke oplage/editie voor land kaarten is de kwaliteit het be

Spongebob
5 jaren geleden
Hallo allemaal, ik ben nieuw in het verzamelen (probeer) van mtg!

Ik was in het verleden vaak op de Xbox 360 magic the gathering 2013 aan het spelen, en dat was vier jaar gelden en nooit een mtg kaart vast gehouden. Toevallig ben ik op een aantal cardtradiing sites mtg kaarten tegen gekomen die ik kende en mijn interesse wekte. Nu wil ik toch een aantal decks die ik in het verleden speelde, graag in fysieke form hebben zodat ik met mijn familie of vrienden kan spelen.

Ik heb een aantal vragen over deze kaarten.

#Ik ben nog niet 100% uit of ik een volledige foil deck of alleen legendary creatures, planeswalkers en lands in foils wil hebben (foils zijn veel duurder en ik wil niet dat ik naar 4 jaar later alle foils en normale kaarten krom treken). Wat zijn jullie verzamel methodes; volledig, een enkel maar of iets anders?

#Welke oplage(s)/edities kan ik het beste kiezen voor het beste kwaliteit in papier, inkt en kleur echtheid? De kaart die ik het mooist vind qua opmaak is ?

#Als ik losse kaarten koop (near mint condition) online in Nederland of Noord America, met name foils. Ontvang ik kromme kaarten zelf als ze near mint condition zijn?

Dank iedereen voor het lezen.

Ik heb al sleeves gekocht, en mijn eerste kaart wordt waarschijnlijk Geist of Saint Traft

Groetjes
Eclavyrr
5 jaren geleden
Qua foils en welke je in je deck wilt stoppen is dit natuurlijk een kwestie van je eigen smaak. Zelf heb ik ooit een volledig foil deck gehad, supergaaf maar wel soms lastig met spelen (onder slechte verlichting geeft de foil laag een reflectie die de kaart voor anderen lastig leesbaar maakt). Ik zou er wel consistent in zijn dat je of volledig of niet foil gaat, alleen bepaalde type kaarten foilen geeft je namelijk een card advantage met spelen doordat je vaak kunt zien of je een foil en niet foil kaart trekt.

Kwaliteit kleur en echtheid is moeilijk te beantwoorden. De distributiecentra over de gehele wereld maken gebruik van verschillende persen en hierdoor kan de kwaliteit tussen kaarten verschillen. Wil je echt weten hoe een kaart eruit ziet, vraag een scan aan de verkoper/ruiler of haal hem in een winkel, waar je gelijk kunt zien wat de kwaliteit is.

Krom trekken heb ik alleen tot op een frustrerend niveau gemerkt met kaarten uit From The Vault en een paar andere speciale edities. Ik zou proberen om deze kaarten te vermijden, alhoewel me wel is opgevallen dat ook die kaarten bijna geheel recht trekken als je ze lang genoeg in een deck laten zitten tussen andere kaarten in geperst
Verder trekken alle foils wel een beetje krom, dit is het nadeel van foils. Let hier ook op met het sleeven, vaak kun je namelijk zien dat foils ook in een deck iets krom trekken (het is mierenneuken, maar ik ken mensen die er over vallen)
Spongebob
5 jaren geleden
Dankje voor je reactie!

Ik ga voorlopig voor een normale deck, de stress die gepaard gaat voor een volledig foil deck is het niet waard voor mij. Vind het heel jammer want een foil deck ziet er heel mooi uit. Ik hoop dat ze de foils uiteindelijk kunnen perfectioneren zodat we geen zorgen te hoeven maken, en alleen op het spel hoeven te focussen.
Magicfreak
5 jaren geleden
Hey,
Ik zou sowieso niet gelijk voor foils gaan, want stel dat je het toch niks vindt, dan heb je toch veel geld uitgegeven aan iets waar je niets meer mee doet.
Foil kaarten jopen zou ik dus later overwegen als je zeker weet dat het iets voor je is.
Voor de rest: veel plezier met het ontdekken van dit geweldige en veelzijdige spel
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top