Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Welke precon commander 2016?

Flappie1
7 jaren geleden
Goed ik ben er wel een beetje klaar mee. En nou dacht ik ik vraag gewoon de mensen hier.
Misschien zijn er ook nog anderen die zitten te twijfelen kunnen die ook hulp in dit topic vragen.

Ik zit heel erg te twijfelen tussen 2 verschillende decks namelijk:

Commander 2016: Open Hostility

Hiervan weet en snap ik wat het doet. Als ik het uitbouw word dit 4 kleurtjes good stuff met gewoon veel combat steps. Ik weet alleen niet hoe lang dat leuk blijft en of ik wel zin heb hem volledig uit te bouwen.

De andere:

Commander 2016: Invent Superiority

Eigenlijk is de vraag misschien een beetje raar maar hoe wil dit deck in de huidige vorm winnen? Hellkite Tyrant is mogelijk maar vind ik eigenlijk niks het is 1 van de 99 en das gewoon te weinig.

Ik heb namelijk het idee dat het 2de deck voornamelijk kan/gaat winnen via combo als je hem uitbouwt... iets wat ik op zich niet erg vind maar telkens alleen via combo vind ik ook niet leuk (en mensen met wie ik speel ook niet).

Is het bijvoorbeeld mogelijk deze te bouwen als aggro?? met zwaarden uiteraard?


Owh en wat misschien mensen wel handig vinden wat ik fijn vind om te spelen. Dat is lastig ik vind veel dingen leuk als de rest van de tafel het ook maar leuk vind.... Met hearthstone heb ik lang genoten van control mage die aan het eind wint door gewoon lompe dikke beesten en dan damage doen, tegenwoordig heb ik plezier met nzoth rogue (dingen die doodgaan aan het eind allemaal terug halen en daarmee winnen een soort combo dus).

Eigenlijk komen mijn decks met hearthstone (waarbij ik eerlijk gezegd het meeste plezier in mijn decks had (niet meer maar goed dat komt door het spel niet de decks)). Neer op het controlleren in het begin, bord schoon houden waar nodig, aan het eind winnen door cardadvantage.

Hunter (aggro tot en met) heb ik wel gespeeld en in het begin leuk gevonden maar na een paar potten vond ik er geen zak meer aan, had het idee hetzelfde te doen geen diepgang geen uitdaging.

TLDR: Ik weet niet welke ik zal kiezen, en vraag me af wat de mogelijkheden zijn van Breya, Etherium Shaper in de vorm van aggro/control/combo ik denk dat het allemaal mogelijk is maar graag zeker weten.

Veel te lange post maar ja alvast bedankt voor alle hulp,
Flappie
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Het lijkt me geen probleem om meer aggro van Breya te maken. Sloop een deel van het artifact gedurdle eruit en stop er beaters in .

Ik zit zelf enorm te twijfelen tussen K&T en Breya...



Stalwart Unity heb ik voor een deel al gemaakt in een ander deck, maar ik zou dat wel willen samenvoegen. En Breya ziet er gewoon leuk uit om mee te spelen!
Psychoboy
7 jaren geleden
oplossing -- Commander 2016 complete set decks

Maar zonder gekheid, is zou zelf voor het deck gaan waar ik mijn twijfels bij hebt.
Het kan een leuke uitdaging zijn om het deck uit te vogelen en te uppen naar onverwachte combo's
 bijgewerkt door Psychoboy 7 jaren geleden
goeth78
7 jaren geleden
Bij twijfel zou ik uitgaan van de vraag welke Commander je het liefst zou spelen zonder alle kaarten erbij. De "99" kun je altijd aanpassen en een bepaalde kant opbuigen (tip: doe dat pas nadat je er een paar keer mee gespeeld hebt en de meeste kaarten wat vaker hebt gezien).

Qua (unieke) uitbouw mogelijkheden zie ik meer opties bij Breya dan bij Saskia, maar Saskia heeft enorme invloed op de politiek aan tafel. Wat vind je leuk? Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je met blink op Saskia heel onverwachte dingen kan doen. Misschien is er zelfs wel iets te verzinnen met schade op jezelf??! (dat ga ik denk onderzoeken voor mijn eigen variant, geen idee of er wat mogelijk is).
Eclavyrr
7 jaren geleden
Voor mij sowieso Commander 2016: Breed Lethality en zit nog te twijfelen om Commander 2016: Invent Superiority erbij te halen omdat het me een erg cool deck lijkt
Flappie1
7 jaren geleden
Allereerst bedankt allemaal voor het reageren ook leuk dat anderen zitten te twijfelen ben ik niet alleen lolz.

Even het lijstje bij af van mensen die gereageerd heeft:

MagnusMagicus:
Ik dacht al gooi wat van die vage durdle/combo kaarten uit het standaard deck, plof er wat dikke beesten/zwaarden voor in en we hebben een combat deck!! Meerdere types is dus mogelijk hmmm interesting.

Voor je eigen keuze probleempje: waarom zou je een deck halen waar je de grootste helft al van hebt? (Meletis) Ik zou hiervan gewoon een paar losse kaarten halen en dan lekker iets anders bestellen.

Psychoboy:
Over je oplossing: Als jij mij nou even 4 van de 5 opstuurt dan heb ik ze allemaal goed?? oftwel nee ik wil er 1 geen 2 of 3.

Het serieuzere stuk: Jep kan een uitdaging zijn klopt en daarom neig ik ook naar het artifact deck, een beetje uit mijn comfortzone maar dat kan wel eens fijn zijn. En misschien is het wel leuker dan ik denk.

goeth78:
Tjah ik vind de 99 niet los staan van de commander hoor. Saskia is cool en alles maar wel erg eenzijdig. Puur voor de commander zou ik zelfs voor Atraxa, Praetors' Voice gaan maar A: Zon deck heb ik al met Ghave en bijna alle kaarten zijn gelijk en B: Ik wil eens wat nieuws proberen.

Damage op jezelf gaat niet werken omdat het combat damage moet zijn die jij doet wat dubbelt....

Eclavyrr: Het artifact deck ziet er inderdaad goed uit!

Al met Al:
Ik neig steeds meer naar de Commander 2016: Invent Superiority. Redenen? meer opties mogelijk en ook Aggro is een optie, Iets nieuws dat ik niet heb en ik kan het deck tweaken naar een ander type deck als ik het niet zo leuk vind spelen.

Ik denk er nog even over na maar ga waarschijnlijk veranderen naar het Artifact deck.

PS: 1 voordeel.... Ik zat er met mijn hoofd niet bij en ging er vanuit afgelopen vrijdag laatste spoilers, aankomende vrijdag release. Is dus pas op de 11de... ow well meer bedenktijd lol!!
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Oh, ik had deze post hierboven helemaal gemist! Mee eens dat Breya je veel opties geeft tot zowel combo, aggro als control!
Flappie1
7 jaren geleden
ghehehhe en nog zit ik te twijfelen... ben geswitched naar het artifact deck en toch slaat de twijfel weer toe. Het grootste probleem zit hem er in dat beide decks in mijn straatje passen maar dan ook echt precies..... mogelijk toch maar weer terug naar Saskia the Unyielding.

Over iedere commander is men tot nu toe gehyped behalve haar.... dat is voor mij ook dan weer een reden om te kijken of ik haar kan 'breken'.

Dat artifacts deck gaat door het powerlevel hier toch snel een infinite deck worden en dat wil ik eigenlijk echt niet. Saskia is daarin meer 'fair'.

En een 'durdle' deck heb ik ook wel... dus dat hoeft ook niet meer.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 8 posts
  • Laatste post Flappie1 7 jaren geleden
  • Gemaakt door Flappie1 7 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top