Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Deck tips

Shish
5 jaren geleden
Hoi allemaal,

Heb laatst dit deck uitgeprobeerd bij een fnm, maar het ging echt niet zo goed als ik had verwacht. Ik heb tegen 4 tegenstanders gespeeld en heb 2x 1-2 verloren, 1x 0-2 verloren en maar 1x 2-1 gewonnen, het ging niet zo goed helaas. Had ook wel vaker last van mana problemen en een keer flooded, maar de mana base leek me juist wel prima. Ik wil er zelf later ook nog wel even naar kijken, maar misschien dat jullie ook al dingen spotten die me kunnen helpen. Het deck is voor standard bedoeld:

standard
Sultai creature
door Shish2 dagen geleden


Alvast bedankt!
Zilvr
5 jaren geleden
Well dit is meshien niet echt nuttig, maar ik zie dat je Assassin's Trophy speelt, nu daar lijkt me niet veel mis mee, maar je zegt zelf dat je opponent je flood.

Ik ben akkoord met iemand wie zen naam ik vergeten ben, maar terwijl het handig is om permanent removal te spelen, ga je in dit geval 2 mana spenderen voor iets te verwijderen, en geef je je opponent een extra mana, die dan nog eens untabbed bij hun volgende beurt, waardoor je , in principe, 3 mana achter staat ineens om het zo te zeggen.

Beter zou zijn dingen zoals Broken Bond die voor 2 mana niet alleen iets vernietigd, maar ipv je vijand jou land advantage geeft, je moet er dan wel een in de hand hebben, maar dat lijkt mij een beter alternatief. en zo zijn er nog wel voor creatures in
Daar ben ik zeker van

Daarnaast lijk je ook veel high cost te spelen, daar is ook niets mis mee, maar je moet zien dat je dan wel fatsoenlijk kunt rampen,
kaarten zoals Gilded Lotus (dominaria) en guild artifects zoals Golgari Locket (guilds of ravnica) kunnen je helpen een mana en in het geval van de locket, card advantage te krijgen in een pinch.

Nu ik hoop dat dit je wat helpt, maar in het einde ben ik geen standard speler, maar vooral een commander speler, dus je moet maar aanvoelen hoe dit loopt.
Sunitram
5 jaren geleden
Ik denk dat je probleem er vooral in ligt dat je deck focus mist en dat de kaarten die iets doen teveel mana kosten, dus te laat in het spel komen.

Van de 60 kaarten in je deck kosten er 13 4 mana of meer. Grofweg 1 op de 5 kaarten in je deck doet voor beurt 4 dus helemaal niks, en da's ervanuitgaande dat je 4 beurten op rij een landje kan droppen. Toegegeven, die Llanowar Elves kunnen je hierbij helpen, maar die zijn ook maar met z'n drieën, dus die zie je ook maar eens in de 20 kaarten.

Journey to Eternity is een ontzettend goeie kaart... als je 'm aan een creature kan hangen met een leuke Enters The Battlefield ability en dat creature consistent kunt saccen. Nou zie ik het in jouw deck nog gebeuren dat je 'm aan een van je Hired Poisoners zou hangen, zodat je twee keer je tegenstander met een Deathtoucher kan blocken, maar da's dan ook het enige creature waarvan ik denk dat deze kaart er leuk mee zou zijn. Je andere creatures (met de mogelijke uitzondering van Kraul Harpooner en zelfs dan moet je tegenstander maar net een irritante vliegenier hebben liggen) hebben er namelijk 0 voordeel van om een rondje battlefield-graveyard-battlefield te doen en zelfs dan is Vraska, Golgari Queen je enige mogelijkheid om die creatures überhaupt in de graveyard te krijgen.

Ik snap je idee, creatures je graveyard in Surveilen en daarvan profiteren. Maar focus je daar dan lekker op!
Een Erstwhile Trooper kost bijvoorbeeld maar 3 mana en kan, als je dat wil, gelijk een creature uit je hand in je graveyard stoppen!
Plaguecrafter kost ook 3, vult je graveyard en sloopt iets van je tegenstander.
Radical Idea helpt je op instant speed aan kaarten. Zo kun je mana openhouden voor een removal spell en, als je tegenstander niks speelt dat de moeite van het weghalen waard is, met Radical Idea een kaart pakken. Daarna kun je 'm nog eens gebruiken door een (creature?)kaart te discarden
Tomb Robber is GEMAAKT voor een deck als dit. Voor en een (creature?) discard stopt ie in het slechtste geval een landje in je handje, en in het beste wordt ie sterker en gooit ie een creature in je graveyard. Ik zou 'm wel pas spelen als je ook mana open kunt houden om z'n ability te misbruiken, want een 1/1 voor 3 mana is erg sloopbaar.

Nou moet ik je eerlijk zeggen dat ik me de afgelopen jaren VEEL te weinig met de Standard metagame bezig heb gehouden, dus ik durf absoluut niet te zeggen dat je hiermee wèl 5-0 gaat, maar je deck wordt met deze kaarten wel een stuk gestroomlijnder
 bijgewerkt door Sunitram 5 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 3 posts
  • Laatste post Sunitram 5 jaren geleden
  • Gemaakt door Shish 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top