Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Derevi Precon (Evasive Maneuvers)

hambetwing
2 jaren geleden
Hoi allemaal,

Ik heb Commander 2013: Evasive Maneuvers weten te 'bemachtigen'.
Uiteraard ga ik het eerst een aantal keer out of the box spelen voordat ik er mee ga knutselen.

Ik ben van plan om Derevi, Empyrial Tactician met name te gaan gebruiken om het tap/untap gedeelte te kunnen benutten want het is iets wat ik nog niet echt heb gedaan voorheen. Roon of the Hidden Realm is leuk, maar ik heb een Aminatou, the Fateshifter deck die al gefocust is op etb's.

Voor zover ik zie is het een control deck met vrijwel geen wincon en de damage zal ook niet dendered zijn ben ik bang.
Dus uiteindelijk ga ik het zeer zeker upgraden .

Tips voor een goedkope upgrade? Ik dacht misschien aan wat leuke kaartjes met 'Exert' en wellicht een flyer theme (om Derevi, Empyrial Tactician makkelijk te triggeren).

Hoor het graag, ben erg enthousiast over het deck en de kanten die het op KAN gaaan.

Groetjes.
MitchDeBaas
2 jaren geleden
er is een beruchte lijst met heeel veel tap/untap stax mogelijkheden. het is een competatieve lijst maar geen Cedh. ik heb er wel eens mee gespeeld. heeel leuk... voor jou....
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Laten we hier even twee dingen heel duidelijk uit elkaar houden:

1. Er is een best sterk Derevi deck te maken, dat niet echt leuk is om tegen te spelen. Sterk, en het wint, maar het zorgt dat de tegenstander weinig kan en dat is saai.

2. Dit is een leuke precon . Als je het leuk houdt en niet het deck maakt op de manier zoals het 'bekende' deck, dan zou niemand daar een probleem mee moeten hebben
Morph
2 jaren geleden
Ik heb een Derevi tap/untap deck, wat ik heel leuk vind spelen. Hij is niet zo supersterk tegenwoordig, want heeft meer Ramp en card-draw nodig. maar wel leuk. Verouderde lijst staat hier:




Pay-offs in dit deck die ik speel zijn:
Dismiss into Dream
Lux Cannon
Spawning Grounds
Azami, Lady of Scrolls
hambetwing
2 jaren geleden
Ik ben allergisch voor stax.
De enige vorm van stax die leuk is, is groupslug .
Dus dat komt goed.

Ik denk dat ik de tap/untap route inderdaad op ga.
Ik houdt van interactieve potjes dus ik wil het casual houden. Dismiss into dreams wil ik er wel in gaan doen inderdaad. Ik ga het eens spelen binnenkort en dan laat ik weten wat mn bevindingen zijn ????
Morph
2 jaren geleden
Ojah, een van de betere nieuwe toevoegingen is Willbreaker
 bijgewerkt door Morph 2 jaren geleden
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Verity Circle lijkt me erg nuttig ook
FouteWillem
2 jaren geleden
Prodigal Sorcerer Wees creatief ! Er is heel wat moois mee te maken.
Blauwe pingers/ tap/untap etc is erg leuk om te maken.
 bijgewerkt door FouteWillem 2 jaren geleden
Awvanzijl
2 jaren geleden
Ik heb ook een lijst wat het leuk mee spelen is.
Er zijn wel al weer wat dingen veranderd, maar het principe is nog hetzelfde.

Awvanzijl
2 jaren geleden
Met de derde commander kun je ook een geweldig deck maken, maar dan is het wel een heel ander deck.

hambetwing
2 jaren geleden
leuk om alle reacties te lezen. Ga zo alle gelinkte decks doornemen!
hambetwing
2 jaren geleden
Misschien vloeken in de kerk. Maar wellicht flying/bird tribal?

Makkelijke manier van evasion maar niets broken en dan Derevi gebruiken als extra value engine ofzo.
hambetwing
2 jaren geleden
Misschien vloeken in de kerk. Maar wellicht flying/bird tribal?

Makkelijke manier van evasion maar niets broken en dan Derevi gebruiken als extra value engine ofzo.
nielsvd
2 jaren geleden
Dat zou een leuke build op kunnen leveren, met de azorius kleuren heb veel opties in dat thema en groen is dan een mooi bonus voor o.a ramp
 bijgewerkt door nielsvd 2 jaren geleden
hambetwing
2 jaren geleden
Ja ik zit te denken om wat van de Ravnica Allegiance Guild Kit: Azorius te gaan gebruiken.
nielsvd
2 jaren geleden
Zelf heb ik dit flying matters deck in elkaar geknutseld, misschien kan je daar nog inspiratie uithalen
hambetwing
2 jaren geleden
nielsvd leip deck! Ik ga vandaag de precon testen en dan ga ik eens kijken eens kijken wat me wel/niet bevalt aan de precon.
Ik denk dat ik met derevi lekker de 'flying' matters kant op zal ga inderdaad met her en der wat groen in de mix voor ramp of iets.

De tap/untap ability van Derevi zal dan icing on the cake worden . Leuk deck wat je hebt!
hambetwing
2 jaren geleden
Hoi allemaal,

Gisteren 3 potjes gespeeld met de precon met Derevi, Empyrial Tactician aan het roer.
2 gewonnen en 1 verloren. Speelde tegen o.a. een geupgrade rogue deck en tegen het cyling precon deck van Ikoria.

Mijn bevindingen:
Veel control en trucjes, maakt het erg leuk
Traag, met traag doel ik voornamelijk op het schade doen.
Flyers: vrijwel 80% van de combat damage kwam van kleine flyers die daarmee derevi konden triggeren en ik hierdoor veel value had iedere beurt.
Carddraw: Ik heb vrijwel geen kaarten kunnen rapen en speelde dus met vrij lege handen iedere potje.
Blink: Het blink thema zit zeker in het deck en gek genoeg deed het nog beset veel gedurende de potjes

Conclusie: Ik ga een flying matters deckje maken, dus de meeste groene creatures zullen worden vervangen. Als sub-thema ga ik er kaarten in doen die synergy hebben met Derevi zelf (dus het tap/untap gedeelte). Anders kan ik net zo goed Azorius flying tribal gaan.

De volgende kaarten die synergy hebben met Derevi wil ik er sowieso in gaan doen omdat ze veel value hebben.
Verity Circle
Dismiss into Dream
Arcanis the Omnipotent
Elvish Piper

Tips zijn welkom uiteraard
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top