Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Gezocht: Commander

Bertthehulk
10 jaren geleden
Zie titel
Ik ben op zoek naar een leuke Commander om een deck omheen te maken.
In mijn huidige playgroup wordt in bijna ieder edh deck wel zwart gespeeld, dus daar wijk ik graag vanaf.

Verder wordt control ook weinig tot niet gespeeld, net als gimmicks ^^'

Ik zoek een leuk deck, dat het goed uit kan houden tegen (maar niet per se altijd hoeft te winnen van) decks als Kaalia of the Vast, Sharuum the Hegemon en Rosheen Meanderer (vergelijkbare powerlevel of iets lager, zonder in te boeten aan fun dus).

Qua Commanders zat ik al te denken aan Witch-Maw Nephilim (control?) en Cromat (ik heb nog een Naya-superfriends deck dat te slopen is voor edh)

Verder zat ik te denken aan burn, of iets American (mijn favoriete drie-kleurencombi, nog nooit een deck meegemaakt en de potentiele commanders gaven me niet echt ideeen)

Dus BoM, zeg het maar
 bijgewerkt door MagnusMagicus 10 jaren geleden (wat linkjes enzo toegevoegd)
BrianDiks
10 jaren geleden
Hmm klinkt toch als een redelijk powerful scala aan decks. Heb je voorkeur voor de stijl die je wilt spelen? Aggro? Combo? Dan kan ik een beetje met je meedenken.

Als je american wil spelen zijn er maar 3 commanders:

Zedruu the Greathearted
Ruhan of the Fomori
Numot, the Devastator

Zedruu is meestal grouphug, daar moet je van houden. Kan een mega leuk deck zijn!
Ruhan vind ik zelf de leukste. "Ja je viel me weer aan!" "kan ik niks aan doen, is random opponent..." zijn veel gehoorde gesprekken aan mijn tafel.
Numot is land destruction. Als je groep daar niet van weg schuwt kan het ook een vrij ok commander zijn.

PS: Witch-Maw Nephilim is niet legendary, dus helaas niet legaal als commander. Maar als je playgroup er akkoord mee is, who am I to judge?
 bijgewerkt door BrianDiks 10 jaren geleden
Krabbel
10 jaren geleden
Isperia the Inscrutable is ook erg gaaf weet ik uit eigen ervaring. Kan verschrikkelijk hard gaan, aangezien je heel vaak kan tutoren, ligt aan jou of je dat ook doet natuurlijk.
Steef
10 jaren geleden
Maelstrom Wanderer speel ik zelf en is een goede sterke leuke commander,

speel hem zelf ook, je kan op me bom een oude decklijst ervan bekijken en geniet er zeker van om zoiets te spelen
MagnusMagicus
10 jaren geleden
Als je iets anders zoekt, heb ik nog wel wat suggesties:

Een deck dat helemaal rond de Commander draait:


Een deck dat helemaal rond Tombstone Stairwell draait:


Een The Mimeoplasm deck:


Ally deck:


Een Daxos of Meletis deck:


Iets naar je gading? Als je wat commentaar op het type deck levert (dus wat je wel en niet leuk vindt), kunnen we je ook verder helpen .
Thusz
10 jaren geleden
Daxos is cool snel op tafel en kan een hoop schade doen en lijkt zo ongevaarlijk .
Bertthehulk
10 jaren geleden
Bedankt voor het enthousiasmehaha
Witch-maw wordt idd geaccepteerd door mijn playgroup (alleen de nephilim als nomlegendaties)
American wordt m dus wss niet, al zal ik zedruu in mijn achterhoofd houden
Daxos klinkt idd wel leuk, al een keer een semi-buildje voor gemaakt, maar in de kleurencombi lijkt de nieuwe isperia toch leuker
Control (maar niet te unforgiving, anderen moeten er ook.nog tegn willen spelen haha) speel ik tich wel vrij graag
Aggro heb ik gemerkt is alleen buuten edh leuk imho
Verder ben ik een heeel erg groot fan vam decks met (soms wat gimmicky) synergy
Atm speel ik een prossh sacrifice deck (synergy <>combos trouwens) dat er om draait zoveel mogelijk kobolds op te eten en kaarten due daar vrolijk van wordem
Een an de leukste nom-edh decks die ik ooit gespeeld heb was ook een simic-evolve deck, heerlijk hoeveel je na moet denken over hoe en wat je soeelt, en de reward van een aantal 8/8 of mer en altijd 6kaarten in hand als je het goed gedaan had

Sorry voor de muur van tekst haha
Typos zijn waarschijnlijk overabundant, zit op mijn mobiel in Athene
Bertthehulk
10 jaren geleden
Voor geïnteresseerden:
Ik heb besloten met een vriend van me uit de Brabantse playgroup een grouphug deck te maken met Happy Hippo (Phelddagrif) als commander
Met mijn broer ga ik voor een 5-color planeswalker deck, ofwel Cromat/Progenitus als commander voor control, maar waarschijnlijk pompen we er draakjes in met Scion of the Ur-Dragon

Misschien faal ik met kaarten linken, don't midn me
BrianDiks
10 jaren geleden
Seems fun! Pas wel op met group-hug decks. Zijn ook erg geliefd in mijn omgeving en het gevaar schuilt erin dat, aangezien iedereen even veel life/card advantage/creatures/etc gained, er 1 iemand is waarvan zijn deck er veel beter op speelt en daardoor dus gigantisch de overhand krijgt. Leuk als je bijvoorbeeld een Gate to the AEther speelt tegen een Mayael the Anima deck. Is wel eens voorgekomen en dat is geen pretje haha.
Bertthehulk
10 jaren geleden
Maar daarvoor heb je dan de wat meer targeted group hug in je deck zodat je de underdogs wee wat gelijk kan trekken denk ik toch? ^^
Heb totaal geen ervaring met group hug (spelen), en ik hoop vooral dat mijn playgroup het accepteert en niet al gauw iets heeft van "fuck dit we maken jou gewoon af en dan speel ik zelf wel verder met je irritante deck"
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top