Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

hulp bij een Pauper deck

Mango
1 jaar geleden
Tot nu toe speel ik met mijn vaste Magic partner altijd casual potjes. Dat bevalt goed. Maar nu stelt hij voor om -voor de afwisseling- het Pauper format uit te proberen. Okay.

Nou is wit duidelijk mijn favoriete kleur. Vooral omdat die kleur veel uitstekende weenies heeft, maar ook versterkers en removal. Dus ik zou graag beginnen met het bouwen van een wit deck. Echter, als ik filter op "common" dan verdwijnt er enorm veel moois. Wellicht heeft wit gewoon pech in het Pauper format? Anyway, ik heb de indruk dat Veteran Swordsmith nu de beste (misschien wel de enige?) Lord is. Klopt dat? Goede witte removal is ook foetsie. Dus ik denk er over om rood als tweede kleur te spelen. Immers Lightning Bolt, Incinerate, Shock zijn allen legaal in Pauper.

Kortom, ik overweeg momenteel een wit-rood Soldier deck, met voornamelijk witte creatures en versterkers (Empyrial Armor) en rode burn spells. Wellicht nog een enkele equipment zoals Bonesplitter. Is dit speelbaar of bij voorbaat al tamelijk kansloos ? Jullie tips zijn welkom !
Cobaltius
1 jaar geleden
Ik heb een beetje rond gekeken naar de mtggoldfish pauper metagame charts. Het sterkste deck is boros, maar het is gebouwd rond flyers zoals Squadron Hawk en pump effects zoals Rally the Peasants inplaats van lords of enchantments. Er zijn ook redelijk wat creatures die card advantage geven, zoals Thraben Inspector.

Voor removal is Lightning Bolt in de main board, met Electrickery en Pyroblast in de sideboard samen met een paar witte encantment/artifact removal.

PS: misschien is Mono-White Heroic meer voor you. Dat is een meer aura focused deck met Akroan Skyguard en Lagonna-Band Trailblazer.
Awvanzijl
1 jaar geleden
Als je altijd tegen dezelfde persoon speelt, heb je een zeer nauwe meta. Dus dan kun je het gewoon proberen en zien of het werkt. Of het in de global pauper meta ook stand kan houden is minder relevant. En bij pauper zul je er financieel geen buil aan vallen als het deck niet goed blijkt.
 bijgewerkt door Awvanzijl 1 jaar geleden
Mango
1 jaar geleden
Een bijzonder gemakkelijke keuze is een groen-wit Sliver deck. Immers Muscle Sliver, Predatory Sliver, Sinew Sliver en Plated Sliver zijn legaal in Pauper. Dus je begint al met 16 Lords !? Vul die aan tot een leger van ongeveer 30 Slivers, en voeg hier 10 defensieve spells (removal of schade verhindering of zo) aan toe. Klaar !
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Niet elk deck hoeft een Lord deck te zijn he . Maar als dat je geit laat drijven is dat natuurlijk ook goed
jelmerz77
1 jaar geleden
Als je slivers wilt spelen zou ik zoiets spelen:
1 Groundshaker Sliver
1 Heart Sliver
1 Two-Headed Sliver
2 Hunter Sliver
4 Sinew Sliver
4 Virulent Sliver
4 Sidewinder Sliver
4 Predatory Sliver
4 Plated Sliver
4 Muscle Sliver
4 Gemhide Sliver
3 Lead the Stampede
4 Winding Way
3 Thriving Heath
8 Plains
9 Forest

Removal is nergens voor nodig. Hunter Sliver is pseudo removal en dit kan zo hard gaan dat removal niet eens nodig is.
En hier heb je ook de grootste slagingskans voor je Lead the Stampede en Winding Way
Cobaltius
1 jaar geleden
Quote:
9 uren geleden
Als je slivers wilt spelen zou ik zoiets spelen:


Heb je het over dit deck: https://mtgdecks.net/Pauper/sliver-decklist-by-esandrad-1410746
Het is het eerste resultaat als je zoekt voor pauper slivers. Je bent de sideboard vergeten .
jelmerz77
1 jaar geleden
1 vs 1 tegen een bekende is een SB niet vaak nodig.
En er zit niet heel veel verschil tussen de verschillende pauper sliver decks. (Andere formaten ook niet) Slivers is een vrij liniair deck.
En die website kende ik niet.
De lijst kwam hier vandaan: http://www.mtgtop8.com/event?e=36963&d=477658&f=PAU
Zoals ik al zei vrij recht toe recht aan.
Alleen het Sideboard is anders.
 bijgewerkt door jelmerz77 1 jaar geleden
Mango
1 jaar geleden
Dank voor jullie suggesties. Ik heb in de loop der jaren aardig wat Slivers verzameld. Die gebruik ik nu voor het Pauper deck. Het is een beetje toeval wat er in terecht komt. B.v. 4 x Sentinel Sliver. Okay, Vigilance is natuurlijk prettig. 4 x Spinneret Sliver. Ben ik geen fan van, maar Reach kan belangrijk zijn. Bij de non-creature spells gebruik in inderdaad Lead the Stampede.

@MagnusMagicus. Ik ben het met je eens dat een deck niet altijd om Lords hoeft te draaien. Echter monowit is in Pauper alle goede versterkers kwijt --Lords, Always Watching, Honor of the Pure-- terwijl de WG Silvers die hebben behouden. Daaruit concludeer ik dat elk wit deck een grote achterstand heeft t.o.v. WG Silvers. Kan die achterstand volgens jou overbrugd worden?
 bijgewerkt door Mango 1 jaar geleden
nederland439
1 jaar geleden
Het is vooral belangrijk om duidelijk te hebben wat voor een decks jullie willen spelen. Willen jullie nieuwe decks spelen die jullie tof lijken om te spelen en de mogelijkheid hebben om makkelijk van deck te wisselen? of willen jullie zo sterk mogelijke decks spelen? Ook voor andere formaten is het belangrijk om dit duidelijk te hebben.

In casual decks zijn kaarten als Always Watching en Honor of the Pure prima kaarten maar in competitieve decks zijn deze meestal niet goed genoeg omdat ze geen card advantage opleveren en met enige regelmaat ook niet of nauwelijks impact hebben op de board state. Lords zijn daarom meestal beter omdat deze ook een directe dreiging toevoegen. In het algemeen zijn card advantage en board state wel de belangrijkste speerpunten voor competitieve decks.

Wit kan in pauper echt wel goed zijn. Zo is er een deck dat Thraben Inspector en Ichor Wellspring combineert met Glint Hawk, Kor Skyfisher, Kuldotha Rebirth en goede rode removal (Lightning Bolt, Galvanic Blast en Electrickery). Ook is het een optie om geen rood te spelen en wat breder te gaan met bijvoorbeeld Battle Screech, Guardians' Pledge en Rally the Peasants. Er zijn genoeg opties.

Een aantal jaar geleden heb we in onze LGS een paar keer pioneer pauper gespeeld, dit in de tijd dat pioneer net was ingevoerd en uit 10 sets ofzo bestond. Omdat dit geen bestaand formaat is gaf het iedereen de vrijheid om creatief te zijn met het maken van de decks. Daarnaast had dit het voordeel dat je voor max. 10 euro een deck had, er was dus veel mogelijkheid om dingen te proberen en nieuwe decks te maken. Competitieve pauper decks kosten toch al vaak 50-80 euro omdat er best veel goede kaarten als common geprint zijn. Denk bijvoorbeeld aan Lightning Bolt, Counterspell en Deadly Dispute. In een casual omgeving is een alternatief formaat dus ook zeker iets om te proberen. Je kunt dan decks maken die grotendeels uit je stapels commons komen en dus nauwelijks iets kosten. Hierdoor kun je veel verschillende decks op een avond spelen.
 bijgewerkt door nederland439 1 jaar geleden
Mango
1 jaar geleden
Dank voor al jullie reacties en suggesties. Ik heb het afgelopen weekend 3 Pauper decks gebouwd. De eerste was GW Slivers. Met zo'n deck was ik toch al bezig. Het was gemakkelijk om het van casual om te zetten naar pauper. Een zeer sterk deck, want pauper kent geen mass removal. Ten tweede bouwde ik een mono-rood deck. Maar ik vond het zwak en saai. Ik heb er Gruul van gemaakt, mij baserend op de ouwe Blastoderm. Dit deck presteerde slecht. De Blastoderms werden namelijk effectief geneutraliseerd door kleine blokkers. Het derde deck was Boros, maar dan wel heel anders dan soortgelijke decks op het internet. Ik nam witte Soldiers met daarbij lifegain (zoals Soul Warden) en voegde rode burn spells toe. Mijn verwachtingen waren niet hoog, maar het deck werkte fantastisch. Zo won ik een potje dankzij Empyrial Armor op een Bishop's Soldier. Per beurt +7 leven.

Al met al was het leuk om weer eens met oude kaarten zoals Blastoderm, Phyrexian War Beast, Empyrial Armor te spelen.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 11 posts
  • Laatste post Mango 1 jaar geleden
  • Gemaakt door Mango 1 jaar geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top