Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Liliana Vess + Djinn of Wishes

TheRobinros
12 jaren geleden
Als ik de -2 Ability van Liliana Vess gebruik om een kaart boven op mijn library te krijgen en de Djinn of Wishes gebruik om deze te casten, kan ik elke beurt een kaart naar keuze casten en zo mijn tegenstander best makkelijk inmaken. Zie ik dit nou goed of maak ik een fout?

Verder heeft iedereen het over een Splinter Twin op een Deceiver Exarch, maar de Splinter kan toch veel beter op een Assquatch? Zijn ze veel sterker en allebei rood.
 bijgewerkt door TheRobinros 12 jaren geleden
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Dat zie je helemaal goed, dat werkt exact zoals jij het gezien hebt . Leuke combo!

De tweede vraag is makkelijk te beantwoorden: Assquatch is niet legaal om mee te spelen op toernooien. Alleen kaarten met een witte of zwarte rand zijn legaal. Unhinged () en Unglued () zijn 'maffe' sets met maffe kaarten die ook dingen doen die helemaal niet kunnen in normaal Magic. Vandaar dat die niet gebruikt wordt .
Waus
12 jaren geleden
Elke beurt is misschien wat overdreven, maar ja je kan het 2x doen en dan zijn je counters op Liliana wel behoorlijk laag.
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Och, de counters op de Djinn raken dan ook op, maar het is toch wel cool om voor 4 mana iets reusachtigs te casten, bijvoorbeeld een Emrakul, the Aeons Torn
Victorvndoom
12 jaren geleden
kan je ook niet met proliferate werken om de counters op djinn en op lianna te verhogen dan kan je ze meer gebruiken
Bassiuz
12 jaren geleden
2 kaarten casten is toch genoeg? eerst Emrakul, daarna Time Stretch? ;D
TheRobinros
12 jaren geleden
Dus als ik vier Djinns in mijn deck stop en telkens met de laatste counter de volgende Djinn tot leven wek...

Quote:
Victorvndoom 05-02-2012 om 17:46
kan je ook niet met proliferate werken om de counters op djinn en op lianna te verhogen dan kan je ze meer gebruiken


Ik kom misschien een beetje dom over, maar wat is proliferate?
 bijgewerkt door MagnusMagicus 12 jaren geleden (Posts samengevoegd.)
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Vragen stellen is niet dom!

We hebben in het menu rechts een supermooie Magic helpdesk, waar je uitleg over alle abilities kunt vinden. Check de Proliferate pagina! . In het kort, als je mag proliferaten mag je op zoveel permanents en/of spelers waar al een counter op ligt er nog eentje bijleggen.

En ja, je kunt met de laatste counter een nieuwe Djinn casten. Je wekt niets tot leven, want de oude gaat niet dood . Het enige is wel dat Liliana Vess snel zonder counters komt te zitten .
 bijgewerkt door MagnusMagicus 12 jaren geleden
Cas146
12 jaren geleden
Tenzij je ook een Contagion Engine speelt, in dat geval gebeurd er praktisch gezien niets met de hoeveelheid counters op Lilly
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Dat klopt, maar dan heb je wel een combo van 3 kaarten, die , en kosten om te casten en heb je elke beurt nodig om 'gratis' een kaart uit je library te casten. Nog steeds leuk, maar wel een tikkie aan de prijzige kant .
Cas146
12 jaren geleden
Dat is waar, toch, als die kaart een Emrakul, the Aeons Torn is, dan hoor je mij niet klagen
TheRobinros
12 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 06-02-2012 om 08:37
Vragen stellen is niet dom!

We hebben in het menu rechts een supermooie Magic helpdesk, waar je uitleg over alle abilities kunt vinden. Check de Proliferate pagina! . In het kort, als je mag proliferaten mag je op zoveel permanents en/of spelers waar al een counter op ligt er nog eentje bijleggen.



Ik zag het net nadat ik het berichtje had verstuurd
Is Inexorable Tide niet veel handiger?
Cas146
12 jaren geleden
Contagion Engine is meer een mana dump, voor Inexorable Tide moet je minimaal 1 spell per beurt casten om on par te blijven, en Lilly verliest dan nog een counter als je de ability gebruikt.

Begrijp me niet verkeerd, Inexorable Tide is een goede kaart, maar ik denk niet in deze situatie.
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Nou...in dit geval wellicht meer dan je denkt, want je cast al elke beurt een spell...namelijk die van de ability van de Djinn . Het nadeel wel is dat het Liliana Vess wel een counter kost, dat is waar.
TheRobinros
12 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 06-02-2012 om 16:15
Nou...in dit geval wellicht meer dan je denkt, want je cast al elke beurt een spell...namelijk die van de ability van de Djinn . Het nadeel wel is dat het Liliana Vess wel een counter kost, dat is waar.


Cast je de spreuk daadwerkelijk, of speel je hem alleen maar. Je betaald hem namelijk niet.
Jeff
12 jaren geleden
Quote:
TheRobinros 07-02-2012 om 16:33
Quote:
MagnusMagicus 06-02-2012 om 16:15
Nou...in dit geval wellicht meer dan je denkt, want je cast al elke beurt een spell...namelijk die van de ability van de Djinn . Het nadeel wel is dat het Liliana Vess wel een counter kost, dat is waar.


Cast je de spreuk daadwerkelijk, of speel je hem alleen maar. Je betaald hem namelijk niet.


De Djinn laat je de spell casten. 'play' betekent in feite: 'if it's a land, play it; if it's a non-land, cast it' (bevestiging van de exacte regel zou gewenst zijn Zie bevestiging van MagnusMagicus hieronder). In dit geval cast je hem dus, maar dan wel zonder de cost te betalen. Daarvoor heb je immers al een wensje gedaan, niet waar? Dat jij de wensgeesten nou aan het bedriegen bent haalt Djinn of Wishes helemaal niet uit.
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Quote:
601.1a Some effects still refer to “playing” a card. “Playing a card” means playing that card as a land or casting that card as a spell, whichever is appropriate.
GuidodB
12 jaren geleden
De Splinter Twin gaat ook prima samen met Intruder Alarm.
 bijgewerkt door GuidodB 12 jaren geleden
Waus
12 jaren geleden
Neej!! geen infinites!!
TheRobinros
12 jaren geleden
Thanx voor de Intruder, ga ik zeker weten gebruiken .
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top