Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

London Mulligan Rule

PrinceRuppertsDog
5 jaren geleden
Vanaf vandaag is de London Mulligan Rule van start gegaan op MTGO.

Ik heb nu een paar potjes gespeeld en me verbaasd hoeveel sneller sommige decks nu zijn geworden. Zo snel zelfs dat ik nu overweeg om over te stappen op een modern The Rock deck of enig ander deck met Thoughtseize. Laat je tegenstander maar lekker naar 4 mulliganen en zijn combo pieces verzamelen. Thoughtseize turn 1 spelen en op die manier de combo uit te stellen of nog mooier uit te schakelen met een Surgical Extraction (wat misschien dan wel main deckable wordt??).

Wat is jullie mening over de London Mulligan Rule en eventueel manier om hiermee om te gaan?
Dordledum
5 jaren geleden
Ik denk dat het voor casual formats en commander wel ok is, maar dat misbruik wel snel mogelijk wordt in de meer competatieve formats.

Ik wacht af en merk het wel. Vooralsnog Mulligan ik nog volgens de oude regel.
Sunitram
5 jaren geleden
Ik vraag me af of het nou echt zo veel uitmaakt. Ja, je hebt iets meer kans dat je je combo bij elkaar vist, en ik geloof best dat het voor decks als Tron en Bogles soms flink kan schelen, maar een welgemikte discard- of counterspell verziekt nog steeds even goed je dag als voorheen.

Maargoed, we gaan het zien
PrinceRuppertsDog
5 jaren geleden
Idd afwachten hoe het verder uitpakt. Op MTGO zie je redelijk wat combo decks voorbij komen die nu turn 3 al afgaan doordat ze nu vrij agressief kunnen zoeken met de nieuwe Mulligan Rule.
Jeff
5 jaren geleden
Ik ben wel fan van de regel, maar eerst maar eens de Pro Tour Mythic Championship aanzien. Jazeker, combo decks vinden makkelijker hun pieces, maar je vindt even gemakkelijk je antwoorden met deze regel. Dat is vooral van toepassing op sideboard games, maar goed, daar speel je er in een best-of-3 toch gemiddeld meer van dan mainboard...
vanmaanen
5 jaren geleden
Ik speelde al Modern Eldrazi, maar heb geen Serum Powder erin. Met die nieuwe mulligan regels wordt die nog beter ;-)

Wanneer wordt dit de algemene regel eigenlijk?
Dordledum
5 jaren geleden
Voor het gemak van de discussie, wat is de nieuwe mulligan regel ook alweer?
sibrand
5 jaren geleden
Quote:
38 minuten geleden
Voor het gemak van de discussie, wat is de nieuwe mulligan regel ook alweer?

Elke keer dat je een mulligan neemt, schud je je kaarten in je library en pak je er weer 7 nieuwe, en daarna leg je een kaart onderop je library voor elke keer dat je een mulligan hebt genomen.
Jeff
5 jaren geleden
Quote:
15 uren geleden
Wanneer wordt dit de algemene regel eigenlijk?


Het is nog onbekend of het permanent wordt. Eerst dit weekend de Mythic Championship, dan feedback van de spelers aldaar en dan zal Wizards verder kijken.

Mijn gok (let wel, pure speculatie):
Op korte termijn wordt de London Mulligan (al dan niet beperkt) ingevoerd op digitale formaten en bij de eerstvolgende set na War of the Spark wordt de regel permanent ingevoerd.
vanmaanen
4 jaren geleden
Oke benieuwd of dit inderdaad de regel wordt. Hoe is dit verlopen in tournooi dit weekend?
marcoboth
4 jaren geleden
Regel is erg fijn om mee te spelen. Verwacht dat het snel genoeg de standaard wordt.
JEV
4 jaren geleden
Al een paar keer mee gespeeld, met oa cube draft, en alle games zijn er toch echt leuker door geworden. Ik weet alleen nog niet of dit onze partial Paris mulligan gaat vervangen voor EDH..
nielsbap
4 jaren geleden
he ik snap de regel nog niet helemaal dus na een muligan en stopt een kaart onderop je library. en je houdt die hand. blijft die kaart dan onderop. of moet er nog 1 keer geschud worden? anders zou EDH Grenzo, Dungeon Warden echt heel raar verlopen. of heb ik het mis
Jeff
4 jaren geleden
Quote:
21 minuten geleden
he ik snap de regel nog niet helemaal dus na een muligan en stopt een kaart onderop je library. en je houdt die hand. blijft die kaart dan onderop. of moet er nog 1 keer geschud worden? anders zou EDH Grenzo, Dungeon Warden echt heel raar verlopen. of heb ik het mis


Zoals het nu staat, wordt er niet geschud nee. Aangezien dit tot nog toe een test is, wordt dat misschien nog aangepast naar aanleiding van gegeven feedback. Misschien ook niet. Grenzo, Dungeon Warden is zo ongeveer de enige kaart die om de bottom van je deck geeft. En om dat dan te 'misbruiken' moet je eerst een kaart opgeven via je mulligan, dus het is absoluut niet gratis.
Sunitram
4 jaren geleden
All hail Tunnel Vision! Want Dredge spelen met Faithless Looting is voor watjes
Hoe je aan de 6 mana voor Tunnel Vision komt zoek je maar lekker zelf uit
 bijgewerkt door Sunitram 4 jaren geleden
PrinceRuppertsDog
4 jaren geleden
Zo te zien is het al weer teruggedraaid. Op MTGO is het tenminste weer de oude Mulligan
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top