Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Mening nodig 'Cuts' Phyrexian Precon

hambetwing
1 jaar geleden
Hoi,

Ik wil de precon Commander Deck March of the Machine - Growing Threat gaan aanpassen aan de hand van mijn huidige sideboard.
Het doel is om meer te gaan leunen op het phyrexian thema, en minder op de artifact creatures.

Ik snap wel dat één gedeelte van Brimaz, Blight of Oreskos geeft om de hoge mana cost van artifact creatures. Maar ik de tweede abilty van hem geeft er letterlijk niets om. Ook zie ik een soort mini 'golem' thema in het deck en heb het gevoel dat kaarten zoals Blade Splicer weinig gaan toevoegen.

Hoor graag welke kaarten jullie zouden cutten in ruil voor mijn sideboard

Decklist:
 bijgewerkt door hambetwing 1 jaar geleden
Lavinius
1 jaar geleden
Zoals je al zei is Blade Splicer prima om te cutten moest je willen, de Bloated Processor is daar ook een goede vervanging voor.
Ik denk ook dat Burnished Hart en Cataclysmic Gearhulk niet goed genoeg zijn wanneer je je deck echt beter wilt krijgen. Grafted Butcher en Sunfall respectievelijk kunnen in de plaats ervan.
Duplicant en Compleated Huntmaster lijken me te zwak, vervang ze met Essence of Orthodoxy en Phyrexian Censor.
First-Sphere Gargantua is vééls te duur, vervang hem met Gift of Compleation.
Keskit, the Flesh Sculptor, Meteor Golem en Master Splicer zijn dan ook niet goed. Ik mis in je sideboard vervangende removal en card draw en durf dus niets aan te raden, maar uit je sideboard zou ik gaan voor Progenitor Exarch, Phyrexian Awakening en Norn's Inquisitor.
Als je het artifact theme eruit wil, dan kan Moira and Teshar worden gecut voor iets als Sculpted Perfection.
Myr Battlesphere moet eruit voor Terror of Towashi.

Eigenlijk zijn dit elf changes, maar ik heb het gevoel dat er nog kaarten in het deck zitten die eruit moeten end at er meer card draw en removal in mag. Daarom:

Phyrexian Triniform kan worden gecut voor Anguished Unmaking.
Psychosis Crawler kan eruit, een vervangende optie is Silverquill Command.
Soul of New Phyrexia mag weg voor een goede Elas il-Kor, Sadistic Pilgrim.
Shimmer Myr kan nu ook uit het deck, hij moet plaats ruimen voor Staff of Compleation.
Scrap Trawler mag ook weg, voor Fracture.

Er zijn nog enkele andere kaarten die gecut kunnen worden, zoals Noxious Gearhulk en Shattered Angel, maar ik vond niet meteen erg geschikte vervangers.

Ik hoop je wat te hebben geholpen!
hambetwing
1 jaar geleden
Hoi Lavinius

Zeker dat dit goed advies is en ben het met vrijwel iedere cut eens.

Ik ben zelf ook nog een beetje met het card draw en removal gedeelte aan 't struggelen, maar dat zal gewoon wat playtesten worden denk ik.

Verder heb ik gisteren uit mijn prerelease de volgende kaarten gepulled....Elesh Norn, Elesh Norn, Grand Cenobite en een erg flavourfullRealmbreaker, the Invasion Tree die misschien met rampen kan helpen.
Heb ook nog een Sheoldred, Whispering One liggen die ik mss voor flavour maar moet toevoegen
Obadja
1 jaar geleden
Is die Sheoldred niet ook ge'erratad naar een Phyrexian Praetor? Dan zou hij nml ook erg goed passen in je deck
Lavinius
1 jaar geleden
Sheoldred is inderdaad ook een phyrexian. Lijken me eigenlijk allemaal (behalve wel misschien Realmbreaker, die is echt heel duur) wel goed te passen in je deck. Zorg wel dat je kaarten met een hoge cmc cut, om de curve mooi in balans te houden. Bijvoorbeeld Noxious Gearhulk of dergelijke
hambetwing
1 jaar geleden
Ja de keuze is reuze nu moet ik toegeven
Maar het ik denk inderdaad dat ik dingen de grote lompe artifact creatures eruit ga gooien voor de preators.

Heb ook een Glissa, Herald of Predation gepulled.

Wellicht dat ik daar ook ooit nog iets mee ga doen. (infect/toxic, want GROEN)
 bijgewerkt door hambetwing 1 jaar geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top