Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Tariel & opponents graveyards

Goscalyon
5 jaren geleden
Ik ben al een tijdje bezig om een commander deck te bouwen rondom : Tariel, Reckoner of Souls supertoffe kaart! Afgelopen dagen heb ik redelijk veel kaarten vervangen (waaronder een aantal redelijk duren kaartjes toegevoegd: Phyrexian Altar waarvan ik niet eens wist dat ik em had). De rede voor de vele veranderingen is dat het deck nog niet echt veel impact heeft (met uitzondering van sommige kaarten) en dat het redelijk veel moeite had met target removal. Daar heb ik nu Mortify o.a. aan toegevoegd. Ik denk dat het deck nu stuk beter is qua power level alleen heb ik nog veel twijfel over het deck in zijn geheel.

Ik denk er bijvoorbeeld nog aan om Angel of Despair en Ashen Rider toe te voegen, maar het wordt voor mij steeds lastiger om te zien wat ik eruit ga halen en wat niet, dus ben ik eigenlijk opzoek naar een verse blik op dit deck. De bedoeling van het deck blijft veel doen met de libraries uhum, graveyards van tegenstanders.

Het huidige deck:

Ik zou er nog een Thousand-Year Elixir aan toe kunnen voegen, maar die heb ik maar 1 en die zit in mijn untap deck waarin die een stuk harder nodig is.

Ik zag overigens dat er veel decks met Tariel angel tribal decks zijn, alhoewel angels supertof zijn, zijn ze overwegend wit. Zwart ligt mij persoonlijk meer en dat is uiteraard terug te zien in dit deck

Alvast bedankt voor de tips!
 bijgewerkt door Goscalyon 5 jaren geleden
Triskelion88
5 jaren geleden
je wil veel creatures van de tegenstander in de graveyard hebben dus wellicht een goed idee om wat meer assassins zoals Avatar of Woe er in te doen
Royal Assassin
Goblin Assassin
King's Assassin
Silent Assassin

eventueel is Hateflayer ook een leuke kaart
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Mooie Commander!

Ik heb je decklijst even bekeken en wat ik eigenlijk een beetje mis is focus. Je speelt best veel dure creatures die je graag wil reanimaten...maar je hebt nu niet echt een enorm reanimate package. En die Ronom Unicorn wil je nou ook niet echt heel graag reanimaten . Ik zou daarvoor bv. Devout Witness spelen, dan kun je in ieder geval iets diks discarden.

Maar Tariel kijkt niet naar jouw graveyard, en het thema van je deck draait daar toch wel meer om, maar ook weer net niet genoeg . Ik zou als ik jou was een harde keuze maken: DIT IS MIJN THEMA en je daaraan houden. Nu probeer je teveel denk ik.

Even wat commentaar op wat losse kaarten in het deck:
- Liliana Vess kost echt teveel mana voor wat ze doet.
- Anger doet veel te weinig in je deck. Je speelt 5 Mountains.
- Deadeye Tracker vind ik leuk, die past echt bij je Commander! Zorg dat je volledig random dat ene gave beest uit je tegenstanders graveyard krijgt . Van dat soort effecten zou ik meer spelen!
- Dismissive Pyromancer speel je om de eerste ability (want de tweede is niet echt boeiend). Ik denk dat er interessantere opties zijn, waaronder Daretti, Scrap Savant, Deal Broker, Geier Reach Sanitarium, Key to the City, Magus of the Wheel en meer.
- Filth + Urborg, Tomb of Yawgmoth is goed, maar als je de Tomb niet hebt doet hij vaak te weinig.
- Mortivore is een beetje klungelig
- Twinflame komt vrij random over
- Phyrexian Reclamation is alleen leuk met kleine creatures en die heb je wel wat, maar niet ubernuttig
- Spectra Ward is vrij random
- Je kunt niet echt rampen met je mana, dus ik zou zeker 38-39 land spelen
Goscalyon
5 jaren geleden
Beide alvast bedankt voor de tips dusver, ik heb nogmaals mijn kaarten doorgespit voor potentiele leuke opties aan de hand van de tips.
Voor sommige kaarten heb ik nog niet echt supergoede vervanging, maar ik hoop met de volgende aanpassingen al wat mooiers te maken:

Eruit: Liliana Vess, Anger, Mountain, Mortivore, Filth, Phyrexian Reclamation, Spectra Ward, Ronom Unicorn, Twinflame

Erin: Ob Nixilis Reignited, Shadowblood Ridge, Caves of Koilos, Vivid Marsh, Rise from the Grave, Mathas, Fiend Seeker, Dread Summons, Stonecloaker,
Twilight Shepherd

Maar ik moet zeggen dat ik het nog wel lastig vind om de juiste balans te vinden.

De volgende kaarten die ik niet heb leken me wel boeiend:
Never // Return, Kaya, Orzhov Usurper, Nahiri, the Harbinger, Illusionist's Bracers, Scrabbling Claws, Withered Wretch
 bijgewerkt door Goscalyon 5 jaren geleden
Triskelion88
5 jaren geleden
waarom wil je kaarten uit de graveyard exilen? tariel kan alleen uit de opponents graveyards creatures tevoorschijn halen je wilt juist dat ze een goed gevulde grafbak hebben.
Jeff
5 jaren geleden
Quote:
12 minuten geleden
waarom wil je kaarten uit de graveyard exilen? tariel kan alleen uit de opponents graveyards creatures tevoorschijn halen je wilt juist dat ze een goed gevulde grafbak hebben.



Maar je wilt ook vooral dat sommige dingen die je niet wilt hebben er niet in zitten. Speelt je tegenstander een Ronom Unicorn die jij niet wilt reanimaten? Exilen die hap en daarna pas Tariel activeren!
Blasty
5 jaren geleden
Nummer 1 auto include bij commanders met een ability vindt ik toch Thousand-Year Elixir...
Goscalyon
5 jaren geleden
Quote:
9 minuten geleden
Nummer 1 auto include bij commanders met een ability vindt ik toch Thousand-Year Elixir...


Weet ik, zoals ik al aangaf : "Ik zou er nog een Thousand-Year Elixir aan toe kunnen voegen, maar die heb ik maar 1 en die zit in mijn untap deck waarin die een stuk harder nodig is." Mocht ik er ooit toevallig een 2e bij krijgen, want voor 10~ euro ga ik niet een 2e kopie van een kaart kopen, misschien bijruilen, maar zoveel ruil opties heb ik nu ook weer niet.
 bijgewerkt door Goscalyon 5 jaren geleden
Blasty
5 jaren geleden
Ah dan heb ik niks gezegd
Goscalyon
5 jaren geleden
Haha het is wel echt een hele tof kaart overigens!
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Je kunt ook iets van Hammer of Purphoros spelen, dan kun je hem ook meteen activeren . En met Magewright's Stone kun je hem ook untappen bv.
Goscalyon
5 jaren geleden
Ja Hammer of Purphoros had ik er voor nu uitgehaald, maar die ga ik wss wel weer toevoegen want de golems maken met het overschot aan land is ook niet verkeerd, wat je vervolgens als blocker + sac of iets dergelijks kan gebruiken. En Magewright's Stone kan... maar ja neemt ook wel weer 1 slot op in het deck.

Edit: Ik had ook nog dit leuke kaartje : Goryo's Vengeance uit mijn masters booster. Misschien iets wat te weinig legendary creatures in dit deck om er goed gebruik van te kunnen maken.
 bijgewerkt door Goscalyon 5 jaren geleden
Goscalyon
5 jaren geleden
Ik heb zojuist weer een klein play testje gedaan tussen 2 eigen decks en moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over : Cauldron Dance en Puppeteer Clique, maar ook de andere aanpassingen en de toevoeging van Deathrender zijn erg leuk!

Ik had deze 3 kaarten zojuist in een combinatie gespeeld wat het erg interessant maakte: plaats met cauldron de puppeteer op het veld uit mijn grevayrd, vervolgens een Sun Titan vanuit mijn hand.
De Sun Titan haalde vervolgens een Skullclamp terug en een landje met de attack phase die erna volgde.
Met de puppeteer pakte ik een Knight of the Reliquary van mijn selesnya token deckje om zo nog een untapped plains uit mijn deck te zoeken.
Na aangevallen te hebben kon ik de sac van de cauldron op Sun Titan benutten met Deathrender eronder zodat ik Akroma, Angel of Wrath op het veld kon krijgen. En de puppeteer ging terug naar mijn hand om later nog eens nuttig te zijn
 bijgewerkt door Goscalyon 5 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top