Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Announcement Week!

Slagbroder
6 jaren geleden
Pure speculatie: Zou het kunnen dat ze afstappen van 2 sets per block? Sinds dat er twee werelden per jaar bezocht worden, blijven we veel minder lang op dezelfde plane en wordt het verhaal heel erg op de voorgrond gebracht terwijl de kennismaking met de wereld wat achteropblijft (vind ik).
Ik zou het in elk geval niet erg vinden om twee sets op rij op dezelfde plane te blijven, als dit zou betekenen dat de introductie van de wereld wat uitgebreider aan bod kan komen en het verhaal wat uitgebreider kan worden uitgewerkt.

Nu wordt het verhaal snel afgehaspeld: Gatewatch komt aan en merkt een probleem (set 1); Gatewatch lost het probleem (niet) op en gaat naar de volgende Plane (set 2).
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Nee, dat gaan ze niet doen. We zijn daar net mee begonnen en de redenen om van de derde set af te stappen was iets dat ze al jaaaaaaaaaaren wilde. Dat gaat echt no way gebeuren.
Slagbroder
6 jaren geleden
Juist, was ik even vergeten
Ik heb alleen het gevoel dat de wissels nu soms wat te rap komen, nu het verhaal veel meer op de voorgrond komt dan vroeger het geval was tijdens de 3 sets per block
RadioDragon
6 jaren geleden
ik vermoed dat ze niet per se iets controversieels gaan doen, maar meer dat de hoeveelheid van dingen die ze anouncen nooit eerder voor is gekomen.
Skywise
6 jaren geleden
There we have it: http://magic.wizards.com/en/articles/archive/making-magic/metamorphosis-2-0-2017-06-12

Woah!
- Blocks worden afgeschaft, sets en werelden lopen voortaan in elkaar over
- Geen kleine sets meer (alle sets worden standalone draftbare sets)
- De herfst, winter en lente sets zijn 'gewone sets' (zoals Amonkhet)
- De zomer set wordt een jaarlijkse Core Set
- VEEL minder Gatewatch. Planeswalkers zullen nu vaker 'nieuwe' of terugkerende Planeswalkers zijn. De Planeswalker decks zullen wel wat meer vast houden aan de Gatewatch Planeswalkers.
- Minder Masterpieces, enkel nog waar het logisch is. Ixalan bevat geen Masterpiece reeks bijvoorbeeld.
 bijgewerkt door Skywise 6 jaren geleden
RadioDragon
6 jaren geleden
wow! okay, dat had ik dus niet verwacht
Dordledum
6 jaren geleden
Klinkt goed!

Nooit een fan geweest van de kleine sets.
 bijgewerkt door Dordledum 6 jaren geleden
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Ik ook niet. Flinke veranderingen! Ze klinken op zich wel logisch, ik ben benieuwd hoe het gaat uitpakken.
alan84
6 jaren geleden
Hmmm dat wordt voor mij idd even kijken wat ik hiervan vind. In eerste instantie zie ik meer negatieve dan positieve veranderingen, maar mtg verrast me wel vaker dus misschien valt het mee.
RadioDragon
6 jaren geleden
ik vidn de veranderingen juist meer positief dan negatief. Daarnaast heeft wizards het voornemen om magic een zo'n goed mogelijk product te maken, en als ze denken dat dit het beste gaat werken aan de hand van de info die ze met het two block structure habben vergaard, dan vertrouw ik daar wel op.

Ik zou het zelfs een beetje gek vinden als ze na zoveel negatieve over de bans, de gatewatch, en de recente masterpieces niets zouden veranderen. Uiteindelijk blijft het afwachten hoe het uitpakt, en de week is nog lang niet over, dus afwachten zal ik.
paulerikedelman
6 jaren geleden
Ik vind het eigenlijk wel goed dat ze minder masterpieces uit gaan geven. Het was echt een ontzettend gaaf idee, maar ik vond het nu ook wel overused worden. Vroeger was het echt speciaal en uniek om er een te trekken, nu is het meer zo van, hey weer zo'n booster met een briefje van 50 erin.
(Wat natuurlijk ook leuk is)
MarcelN
6 jaren geleden
Ik vind t ook cool klinken allemaal! Iets meer in elkaar overlopende verhaallijnen.. nois! Ik was ook wel een beetje "Gatewatch-moe", dus weer iets meer smaakjes in Planeswalkers vind ik ook een prima iets. Ik hoop met het 25 jarig bestaan dat ze ook wat gaauwe aauwe gaan herintroduceren. Remakes van epische kaarten met een twist (hoi Reserved-list), ben benieuwd wat de toekomst brengen zal!
RexRegis
6 jaren geleden
Op het eerste oog geen slechte keuzes. De tijd zal het leren. Nadeel wat je wel krijgt is dat standard kaarten duurder worden. Doordat elke set maar een keer gedraft gaat worden dus niet met een volgende set ook nog meegedraft word. En de masterpieces die sporadisch missen.
n4ppy
6 jaren geleden
Quote:
Op het eerste oog geen slechte keuzes. De tijd zal het leren. Nadeel wat je wel krijgt is dat standard kaarten duurder worden. Doordat elke set maar een keer gedraft gaat worden dus niet met een volgende set ook nog meegedraft word. En de masterpieces die sporadisch missen.

De kaarten die in de kleine set zaten kwamen ook minder uit, dat heb je nu niet meer. Zal wel gelijk trekken.
Als ik zo kijk naar de dure kaarten dan zijn de duurste kaarten uit de kleine sets.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 6 jaren geleden
BluezamX
6 jaren geleden
Quote:
MarcelN 12-06-2017 om 19:40
Ik vind t ook cool klinken allemaal! Iets meer in elkaar overlopende verhaallijnen.. nois! Ik was ook wel een beetje "Gatewatch-moe", dus weer iets meer smaakjes in Planeswalkers vind ik ook een prima iets. Ik hoop met het 25 jarig bestaan dat ze ook wat gaauwe aauwe gaan herintroduceren. Remakes van epische kaarten met een twist (hoi Reserved-list), ben benieuwd wat de toekomst brengen zal!


Mja, ik begon die Gatewatch ook een beetje zat te worden. Denk niet dat ze aan de Revised gaan rommelen though, dat zou naar mijn mening een beetje laag zijn.

Overigens ben ik bang dat door 3 grote sets per jaar te doen, die allemaal ook eigen art, story, balance, mechanics, etc. gaan krijgen de kwaliteit van de sets misschien wel omlaag gaat. Soms moet je dingen niet overhaasten. Zelf met dat nieuwe Playtest team lijkt dit me nog best een valkuil.
Eclavyrr
6 jaren geleden
Mijn korte mening over de announcement:
- Terugkeer van core sets: prima voor beginners. Heb laats een demo moeten doen en zelfs die intro packs zijn best lastig uit te leggen. Core sets zijn dan prima om mee in te stappen. Voor de wat geavanceerdere spelers onder ons hoop ik op goede reprint en nuttige standard kaarten
- 3 grote sets zonder kleine sets. Lorewise erg jammer, ik heb het idee dat de verhaallijn nu best wel geforceerd over kan komen. Maar misschien doen ze het goed, trekken ze de storylines over enkele jaren uit.
- Draft format: op zich niet erg, maar ik ben bang dat het draft format zo rond 2/3e van de periode gaat stagneren omdat iedereen het wel genoeg heeft gedraft.
- Minder Gatewatch. Niet erg. Sowieso de laatste tijd te veel Gatewalkers gezien dus wat andere planeswalkers aan bod is prima.
- Minder Masterpieces. Prima. Nu voelen ze te gepushed met de Invocations en dan kunnen ten minste iets speciaals uitbrengen dat bij de set hoort en ook echt uniek aanvoelt

All in all ben ik er best tevreden over, en de tijd zal uitwijzen of het ook gaat bevallen.

Ik sta graag open voor discussie, dus vuur los als je wat wilt delen
n4ppy
6 jaren geleden
Quote:
- 3 grote sets zonder kleine sets. Lorewise erg jammer, ik heb het idee dat de verhaallijn nu best wel geforceerd over kan komen. Maar misschien doen ze het goed, trekken ze de storylines over enkele jaren uit.

Zoals ik het begrijp kunnen ze als het kan op een plane blijven. Dan zullen ze het verhaal waarschijnlijk ook aan elkaar kunnen plakken.
Stel dat ze dat met hour of devastation zouden doen dan hadden ze meer ruimte rondom bolas kunnen uitbuiten?
 bijgewerkt door MagnusMagicus 6 jaren geleden
Eclavyrr
6 jaren geleden
Ik denk het wel, zoals ik al zei, de verhaallijnen voelen nu al wat geforceerd soms, ik denk dat het wel ruimte gaat bieden. We zien wel in 2018-2019 hoe het gaat lopen
Dordledum
6 jaren geleden
In den beginne speelde bijna alles zich af op Dominaria, dat werkte ook prima!
Sunitram
6 jaren geleden
Quote:
Darksoul93 12-06-2017 om 16:38
- Blocks worden afgeschaft, sets en werelden lopen voortaan in elkaar over

Hmmm... ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden. Meer werelden in een jaar zien lijkt me best cool, maar ik ben een beetje bang dat de flavor van zowel werelden als notoire personages er onder gaat lijden als we maar 1 set lang op die wereld blijven.
Quote:
Darksoul93 12-06-2017 om 16:38
- Geen kleine sets meer (alle sets worden standalone draftbare sets)

Meer kaarten is meer beter!
Quote:
Darksoul93 12-06-2017 om 16:38
- De herfst, winter en lente sets zijn 'gewone sets' (zoals Amonkhet)
- De zomer set wordt een jaarlijkse Core Set

In eerste instantie was ik geen fan. Core sets vond ik altijd een noodzakelijk kwaad; ik snapte dat ze er waren voor de nieuwe spelers en om bepaalde kaarten in Standard te houden, maar ondanks dat er echt wel goede kaarten in Core Sets zijn opgedoken vond ik het overall power level vaak te laag om er boosters van in te gaan slaan. Origins was voor mij de uitzondering. En nu dat MaRo heeft lopen hinten dat ze zoiets willen gaan doen voor meerdere Planeswalkers word ik toch wel enthousiast Als dit ook meer flipwalkers betekent, count me in! Kan nu al niet wachten op Tezzeret: Origins
Quote:
Darksoul93 12-06-2017 om 16:38
- VEEL minder Gatewatch. Planeswalkers zullen nu vaker 'nieuwe' of terugkerende Planeswalkers zijn. De Planeswalker decks zullen wel wat meer vast houden aan de Gatewatch Planeswalkers.

Prima. Tot Amonkhet had ik eigenlijk niet zo veel problemen met de Watch, maar nu 3 van de 5 Walkers van dit block Watch members zijn, die allemaal nog een andere versie in Standard hebben zitten wordt het wel heel gortig.
Quote:
Darksoul93 12-06-2017 om 16:38
- Minder Masterpieces, enkel nog waar het logisch is. Ixalan bevat geen Masterpiece reeks bijvoorbeeld.

Ook prima. Na 3 sets met ging het bijzondere er wel een beetje van af.

Al met al best interessante veranderingen dus. Ik heb er zin in!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 51 posts
  • Laatste post n4ppy 6 jaren geleden
  • Gemaakt door Skywise 6 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top