Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

[C16] Commander 2016

Skywise
7 jaren geleden
Zojuist aangekondigd, Commander 2016
http://magic.wizards.com/en/content/commander-2016-edition-information

The set will feature five four-color, 100-card Commander decks, along with 56 new Magic cards legal in Eternal formats (Vintage and Legacy) but not legal in Standard, Block Constructed, or Modern.

Cards from Magic: The Gathering—Commander (2016 Edition) will be featured and distributed in connection with a future offering on Magic Online.




4-kleuren Commander decks!

Release Date: November 11, 2016
MSRP: 34.99 (per deck)

Dit zijn de decks, en de complete set:

 bijgewerkt door MagnusMagicus 7 jaren geleden
Dordledum
7 jaren geleden
4-kleurendecks! Gaaf! Auto-order!
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Heel vet, en eindelijk 4 color Commanders! Omdat ze geen 4-color Commander kunnen reprinten hoop ik op 3 nieuwe Commanders per deck. Meer keuze!
hallowman3
7 jaren geleden
Dat is wel pittig gaaf, eindelijk ook de bijbehorende kleurtjes voor de nephilii (wat is het meervoud van nephilim?).
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Volgens mij ook Nephilim, als ik deze wikipagina mag geloven.
Waus
7 jaren geleden
Benieuwd of ze ook de etc symbolen gaan gebruiken zodat er ook commanders vanaf 2 converted mana cost komen. Anders zouden ze allemaal minimaal 4 kosten

Ben in ieder geval alweer zeer enthousiast voor de set waar ik altijd het meest naar uitkijk!
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Dat hoeft niet, je kunt ook een Commander maken die kost om te casten en een activated ability heeft die kost bijvoorbeeld . Zoals General Tazri een 5-color Commander is.
Blasty
7 jaren geleden
Of een commander die transformt naar een creature
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Kan, maar doublefaced kaarten zijn heel duur om te maken in vergelijking met gewone kaarten, dus de kans daarop in een preconstructed product is heel klein. Ga daar maar niet van uit .
Krabbel
7 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 16-05-2016 om 20:59
Kan, maar doublefaced kaarten zijn heel duur om te maken in vergelijking met gewone kaarten


Hoezo?
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Dat heeft Mark Rosewater een aantal keer verteld. Bij een gewone Magickaart print je een zooi voorkanten, en hoef je niet op de achterkant te letten, want die zijn allemaal gelijk. Bij double-faced moeten de voor- en achterkant exact matchen. Dat is lastiger, je doet het in kleinere hoeveelheden en vergt meer tijd, dus is duurder. Zo duur, dat ze het niet zomaar voor elk wissewasje kunnen doen. Dus het is zeker niet onmogelijk, maar ik verwacht het niet echt.

Mijn gok voor het soort Commanders (dus Legendary Creatures) in deze set:

Elk deck krijgt een Commander die kost om te casten (en de andere 4 combinaties in de andere decks natuurlijk) en een Commander die kost om te casten en een activatie heeft (of een andere kleurencombinatie, maar je snapt wat ik bedoel ).

De derde Commander is dan ook een variant op de tweede, of een met een activatie, of een met een activatie. Dat is mijn gok . Oh, en het zou me niets verbazen als Yore-Tiller Nephilim erin zit (en de andere in de andere decks ).
RadioDragon
7 jaren geleden
Sorry, maar he wat jammer. ik ben zeker nog beniewd naar wat de commanders daadwerkelijk gaan doen, maar ik kijk niet heel erg uit naar 4 kleuren decks in edh
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Tja, ieder zijn ding . Er is heel veel vraag naar, omdat het nu domweg niet mogelijk is.
burtyoungsters
7 jaren geleden
Wat episch!!! Nu al heeeel veeeel zin in!!!
beany
7 jaren geleden
meer kleuren meer keuze qua kaarten dus waarom niet
Skywise
7 jaren geleden
Dit stond inderdaad al lang op stapel, al moet ik zelf ook eerlijk bekennen dat ik het jammer vind dat het geen Ally color commander decks zijn

Al ben ik toch ook wel razend benieuwd wat ze hier dan van gaan maken! Hopelijk ondersteunen ze de decks nu dan ook met betere landjes. De decks moeten immers wel lekker speelbaar zijn, en vier kleuren vraagt best een hoop van je mana base.
carlovdm
7 jaren geleden
Ik weet ook nog niet goed wat ik van 4-kleuren commanders vind... We zullen eens kijken zodra ze uit zijn Er zullen in ieder geval vast leuke kaarten uitkomen voor Commander anyway!
Flappie1
7 jaren geleden
Ik vind het wel wat vier kleuren. Flip kaarten zie ik ook niet snel gebeuren maar er kan altijd 1 kaart flip zijn.... toch lijkt het onwaarschijnlijk. Zoals Magnus ook al aangaf is het zeer tijdrovend en zeer duur.

Daarbij is de verkoop en dergelijke niet hoog genoeg om 1 kaart flip te maken het verkoopt namelijk net zo hard als het standaard kaarten zijn..

En ik kan me voorstellen dat ze het niet willen aangezien ze het dan als 'front commander' in de doos stoppen en het voor nieuwelingen onduidelijk is wat het nu eigenlijk is!

Wat ik interessant ga vinden is de manabase.... krijgen we nu quatro-colorlands? een variant op de tri-color. En krijgen we dan ook Panoramas voor 4 kleuren? Zou ook mooi zijn voor de 5 kleuren spelers onder ons.
kolonelnick
7 jaren geleden
Ik ben het hier wel met magnus eens. ik verwacht niet dat alle 15 commanders een vier kleurige mana cost hebben. misschien een shard en een wedge legendary met een activated ability van de vierde kleur? of inderdaad de duals zoals magnus ze benoemde.
Ik heb er in ieder geval erg veel zin in!
Sars
7 jaren geleden
Oh, wauw. zoveel magic producten dit jaar, maar hier heb ik denk ik de meeste zin in
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 312 posts
  • Laatste post n4ppy 7 jaren geleden
  • Gemaakt door Skywise 7 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top